Dartmoor Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Siemanko. Moze przedstawie sprawe od poczatku. Kupilem impreze z wymieniona sportowa kiera. Postanowilem ja wymienic na serie ze wzgledu na poduszke. I teraz zaczely sie problemy gdyz koles nie dal mi tasm a w serwisie mi powiedziano ze koszt tak owych to 4000zl. wiec jak narazie jezdzilem z seryjna kiera nie podlaczona wszystko bylo spoko. Nagle pojawil mi sie problem z alarmem ze nie chcial sie rozbroic wiec oddalem go do elektryka ktory naprawil alarm i zaowazyl ze nie mam tasm wiec bez mojej zgody wstawil jakies tasmy podobno tez od sti. Wtedy przestalo mi chodzic dccd i zablokowalo sie na napedzie na tyl. koles powiedzial zebym jechal do serwisu bo trzeba wyregulowac czujnik skretu i bedzie spoko. Wiec pojechalem do najbliższego autoryzowanego serwisu gdzie mi powiedzieli ze czujnik jest spalony, koszt nowego to 2000zl i czas oczekiwania na sprowadzenie z usa to 3 miechy :/. W dodatku mi powiedzieli że stabilizatory tez sa do wymiany i podobny czas oczekiwania. A teraz gdy mocniej skrecam np przy cofaniu czy parkowaniu cos strasznie stuka i samochod zaczyna skakac i szarpac jakby kola mialy zaraz odpasc. A Subaru nie jest w stanie powiedziec czy to przez czujnik czy stabilizatory ale zapewnili ze moge jezdzic. Teraz moje pytania: Gdzie moge kupic dobre najlepiej nowe czesci do sti z usa i zeby szybko? Co to może mi stukac i czym jest to spowodowane? Poprosilbym amiary do jakiegos godnego polecenia serwisu ktory w przeciwienstwie do autoryzowanego nie rozklada rąk na widok amerykanina Sory ze tak niechlujnie wszystko napisalem ale nie chce mi sie bawic w znaki interpunkcyjne a kazdy powinien zrozumieć Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Strzelanie i podskakiwanie ma związek najprawdopodobniej z centralnym mechanizmem różnicowym. Strzela ci bo prawdopodobnie masz spiętą na maksa centralną szperę (dccd nie działa lub działa nieprawidłowo). Myślę że jak ogarniesz temat z dccd to samochód przestanie podskakiwać. Jeszcze nie słyszałem o padniętych stabilizatorach, może coś pomieszałeś. To jest po prostu kawał pręta ze stali sprężynowej, jedyna opcja to chyba pękniecie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Ze strzelaniem i podskakiwaniem to tak jak pisze George - zblokowany centralny. Co do stabilizatorów to pewnie chodzi o to że łączniki do wymiany a nie stabilizatory. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dartmoor Posted August 27, 2010 Author Share Posted August 27, 2010 na wyswietlaczu dccd caly czas miga zielony wskazniczek na samym dole. czyli tak jakby byl ustawiony na tył. a o stabilizatorach to mówił że są luzy i że są do wymiany. Ale bardziej sie martwie tym czujnikiem skretu i trzema miesiacami czekania na to. Z każdą czescia do sti z usa tak jest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 na wyswietlaczu dccd caly czas miga zielony wskazniczek na samym dole. czyli tak jakby byl ustawiony na tył.Jak DCCD działa nieprawidłowo to wyświetlacz może pokazywać bzdury, objawy wskazują na to że jest zblokowany centralny. Luzy czyli łączniki stabilizatorów do wymiany a nie stabilizatory. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dartmoor Posted August 27, 2010 Author Share Posted August 27, 2010 Może w tym momenie zabrzmie jak laik ale kupilem sti miesiac temu w jaki sposób można odblokować centralny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Dartmoor, trzeba wymienić spalony czujnik, musi być odpowiednia taśma i jak będzie prawidłowo działać DCCD to sobie odblokujesz pokrętłem wg wyświetlacza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dartmoor Posted August 27, 2010 Author Share Posted August 27, 2010 Oki dzieki wielkie. A wiecie gdzie moge dostac taki czujnik? bo nie usmiecha mi sie jezdzenie z blokadą przez 3 miesiace. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Chyba najprędzej z jakiegoś rozbitka - szukaj allegro, dział kupię/sprzedam, itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Oki dzieki wielkie. A wiecie gdzie moge dostac taki czujnik? bo nie usmiecha mi sie jezdzenie z blokadą przez 3 miesiace. podaj numer VIN to Ci sprowadze w ciagu dwu tygodni :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Oki dzieki wielkie. A wiecie gdzie moge dostac taki czujnik? bo nie usmiecha mi sie jezdzenie z blokadą przez 3 miesiace. podaj numer VIN to Ci sprowadze w ciagu dwu tygodni :roll: Taśma pasuje z wersji UE ale nie ma w mag. niemieckim W takiej sytuacji termin podaje się do 3 miesięcy ale najczęściej jest to koło miesiaca. Z US może bedzie szybciej... ps. według mnie celowo miał założoną sportową kierownicę bo sprzedajacy znał cene taśmy...poza tym auto ładne...łączniki stukają ...ale to drobiazg...Kolega jedynie przekazuje podane info. bo rozmowami z serwisem zajmuje się ktos inny....Pozdr.AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dartmoor Posted August 28, 2010 Author Share Posted August 28, 2010 A możliwe że ten czujnik spalił się przez lewe taśmy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 A możliwe że ten czujnik spalił się przez lewe taśmy? Prawdopodobnie nic się nie spaliło , poprostu jedna z taśm które Pan kupił jest zła ( są dwie ) Inna sprawa kto to montował :?: bo bez pewnej wiedzy mógł tą taśmę sam popsuć..trudno powiedzieć. Będzie taśma (nowa lub dobra) to po montażu ( prawidłowym )problem z dyfrem zniknie. Nie bardzo wiem tylko czy tak można jeżdzić :?: z tym spiętym dyfrem może ktoś się wypowie bo ja bym nie jeżdził. AK ps.elektryk od alarmu niepotrzebnie zabrał się za tasmy ( mógł je sprzedać ale nie montować tylko wysłać Pana do aso co i tak się stało) byłoby mniej zamieszania nawet gdyby były "spalone".....Kupowanie tych taśm używanych to trochę ryzyko , może będą dobre może nie.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bryku Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Nie bardzo wiem tylko czy tak można jeżdzić :?: z tym spiętym dyfrem może ktoś się wypowie bo ja bym nie jeżdził. Zdecydowanie nie powinno się tego samochodu nadmiernie eksploatować ze spiętym DCCD na prawie 100%. Bo tak sie dzieje w przypadku trybu awarii. Da się jednak spowodować, aby działał tryb manualny i wtedy można ustawić na rozpięty lub na niskie spięcie aby jazda tym samochodem nie groziła rozwaleniem DCCD przez 3 miesiące Dziwnym jednak jest fakt, że auto działało prawidłowo ze sportowa kierą ....? Jesli działało tzn , że musiał pod kierownicą znajdować się sprawny czujnik położenia kierownicy. Jesli chodzi o taśmy i czujniki skrętu z rozbitków to nie polecam Większość czujników skrętu nie działa po dzwonie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Taśma pasuje z wersji UE nie jestem na 100% pewien ale chyba nie, wersja US ma tempomat , wersja eu nie, ale głowy nie dam uciąć 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 ale głowy nie dam uciąć ja też nie .....ale coś słyszałem , że pasuje...spr. w pon. AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bryku Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Taśma pasuje z wersji UE nie jestem na 100% pewien ale chyba nie, wersja US ma tempomat , wersja eu nie, ale głowy nie dam uciąć 8) Możesz Edwin dać i wiecej do uciecia Taśmy z EU nie pasują do poduszki US i odwrotnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Możesz Edwin dać i wiecej do uciecia Taśmy z EU nie pasują do poduszki US i odwrotnie A no własnie, wiedziałem że gdzieś dzwonią , ale nie wiedziałem w którym kościele Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dartmoor Posted August 28, 2010 Author Share Posted August 28, 2010 A możliwe że ten czujnik spalił się przez lewe taśmy? Prawdopodobnie nic się nie spaliło O ile nie pomyliłem osób... samochód u was w serwisie stał w środę. Po sprawdzeniu co było nie tak powiedzieliście że czujnik jest spalony przez lewe taśmy i że czas oczekiwania to 3 miesiące lub dłużej. Było także mówione że nic sie nie stanie jak bedzie sie z tym jeździło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted August 30, 2010 Share Posted August 30, 2010 O ile nie pomyliłem osób... samochód u was w serwisie stał w środę. Po sprawdzeniu co było nie tak powiedzieliście że czujnik jest spalony przez lewe taśmy i że czas oczekiwania to 3 miesiące lub dłużej. Było także mówione że nic sie nie stanie jak bedzie sie z tym jeździło. Trudno mi coś powiedzieć bo mnie przy tym nie było , podobnie jak Pana , nie wiem co kto usłuszał a co chciał usłyszeć , nie wiem czy taśmy były lewe :?: ...wiem , że elektryk Pana autem zajmował się 5 minut bo z nim rozmawiałem....trzeba kupić taśmę i po jej założeniu powinno być ok.To tyle z mojej strony. Auto jak pamiętam jeżdziło dobrze i bez problemów z centralnym dyfrem ze sportową kierownicą. Pojechał Pan do alarmiarza :?: który odblokował alarm oraz sprzedał i założył Panu jakies tasmy ( dwie )....niech Pan do niego wróci i niech doprowadzi auto do stanu poprzedniego Jak bedzie dostarczona dobra/nowa taśma skretu to w moim aso moge podjąć sie jej założenia . Czy autem można czy nie mażna jeżdzić to powiem , że ja bym nie jeżdził mimo , że być może nic się nie stanie . To wszystko z mojej strony w tej sprawie.... AK -- 30 sie 2010, o 07:12 -- Możesz Edwin dać i wiecej do uciecia Taśmy z EU nie pasują do poduszki US i odwrotnie A no własnie, wiedziałem że gdzieś dzwonią , ale nie wiedziałem w którym kościele Tasma skretu jest taka sama US czy UE. ....ta od poduszek nie.... :wink: Potrzebna jest ta pierwsza i pewnie za 3-4 tyg. moze być... AK ps.nic nie dawaj do uciecia.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Tasma skretu jest taka sama US czy UE. ....ta od poduszek nie.... :wink: Potrzebna jest ta pierwsza i pewnie za 3-4 tyg. moze być...AK Andrzeju czy napewno rozmawiamy o tym samym ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Andrzeju czy napewno rozmawiamy o tym samym ? Jedna przykręcona jest do drugiej ...wyglada jak jedna :roll: ...ale kupic mozna je osobno pierwsza jaka widzisz po zdjeciu kierownicy to ta od poduszek , nizej jest ta od czujnika skretu... AK Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted August 31, 2010 Share Posted August 31, 2010 Andrzeju czy napewno rozmawiamy o tym samym ? Jedna przykręcona jest do drugiej ...wyglada jak jedna :roll: ...ale kupic mozna je osobno pierwsza jaka widzisz po zdjeciu kierownicy to ta od poduszek , nizej jest ta od czujnika skretu... AK No to zwracam honor , byłem pewien że jest to cały element jak na rysunku i wystepuje pod jednym numerem , a tu taka miła niespodzianka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now