Jump to content

Skręcać każdy może


Recommended Posts

Witam.

Jak wiadomo WRX amerykaniec ma mały skręt, (przynajmniej mój takowy ma i postanowiłem coś w tym kierunku zrobić bo i tak drążki i końcówki będą wymieniane), znalazłem coś takiego:

 

http://www.youtube.com/watch?v=oxuvb2QlDzA

 

I czy takie podkładki oraz regulowane drążki skrętne zastosowane w WRX'ie spełnią zadanie jak w tym pokrewnym Japońskim samochodzie? Może ktoś stosował coś innego i sie podzieli.

 

Pozdrowienia

Link to post
Share on other sites

Auto na filmie jest tylno napędowe więc z przodu niema przegubów. Subaru ma półosie z przodu które potrafią przenosić napęd do określonego kąta więc raczej za wiele nie wywalczysz

Link to post
Share on other sites

No tutaj masz racje ale z tego co sie orientuje przegub potrafi o wiele sie złamac na bok. Napewno duzo wiecej niz jest seryjnie. Wiem to bo ostatnio zmieniałem osłone połosi i nie ma obaw z tym ze przegub sie rozsypie gdy zwiekszy sie skret.

Link to post
Share on other sites
Ale gdy juz na takim skrecie dasz w gaz, to moze.

Powaznie jest taka roznica w US-spec?

wg mnie roznicy nie ma, Impreza ma slaby skret podobnie jak EVO, jak ktos chce miec mocno skrecajace kola to niech sobie kupi starego merca 190 :P (tak sie kolo prawie odwracalo)

poto skret jest slaby zeby przegub sie malo wyginal bo im mniej sie wygina tym wiekszy moment moze przeniesc

inna sprawa ze rzezbiac u kowala uklad kierowniczy latwo i szybko mozna pojsc w sladami ś.p. Ayrtona Senny :roll:

Link to post
Share on other sites

Przeciez jak dobrze widac przegub nie dostanie napewno nic. Wygina sie on duzo i bez problemu napewno bedzie.

Maly skret moze i Tobie odpowiada ale mi nie zabardzo...

Link to post
Share on other sites
Wygina sie on duzo i bez problemu napewno bedzie.

Sorry, ale poczytaj troche albo wez jakis stary samochod (zeby tanio wyszlo) skrec maksymalnie kola i strzel ze sprzegla :mrgreen:

 

Przeguby przenosza ogromne sily i zapewniam Cie ze w skrajnym polozeniu jest im bardzo ciezko. Jesli bys jeszcze ten skret poglebil, to prawdopodobnie zmielisz seryjny przegub. W Japonii driftuja Subarakami, wiec pewnie maja stosowne zestawy do przebudowy za gruba kase - szukaj.

Link to post
Share on other sites
Wygina sie on duzo i bez problemu napewno bedzie.

Sorry, ale poczytaj troche albo wez jakis stary samochod (zeby tanio wyszlo) skrec maksymalnie kola i strzel ze sprzegla :mrgreen:

...

 

Wcześniej lawetę zabukuj.

Link to post
Share on other sites

Według mnie to jedyna opcja to jakieś profi rozwiązanie, nie jakieś śmieszne tulejki jak na filmie. Raz ze koleś zdjął fabryczne zabezpieczenie w postaci blaszki i jej potem już nie założył a dwa że drążek kierowniczy siedzi potem dużo płycej w przekładni niż przed modyfikacją. Takie mody są dobre do auta do driftu czy na tor kiedy często zaglądasz do elementów zawieszenia. W daily car jest po prostu niebezpieczne i szkoda życia rodzinki

Link to post
Share on other sites

mini44, ten strzal ze sprzegla mial byc demonstracja sily. W Subaru nie trzeba tak robic, tam jest 300 czy 400Nm pomnozonych przez przelozenia skrzyni (x13, x14). Srednica zawracania jest jednym z parametrow nad poprawa ktorego pracuja inzynierowie, bo to jedna z danych katalogowych i uzywana w porownaniach, wiec nie sadze, zeby "od tak" zrobili taka duza. To nie FWD...

Link to post
Share on other sites

wiem spoko tylko kolega zapytał mnie szczerze mówiąc ten temat też interesuje :twisted:

macie większe doświadczenie a forum chyba służy po to żeby wymieniać się doświadczeniami :D

ok. to teraz takie pytanie czy jest jakaś sprawdzona metoda na powiększenie tego skrętu??

(impreza WRC też ma taki słaby skręt??)

Link to post
Share on other sites

Nie wiem co maja WuRCe, ale na pewno niwiele wspolnego z seryjnym samochodem :lol:

Przypuszczam jednak, ze nie maja wiekszego skretu, bo po co?

 

Jedyne auta gdzie duze wylozenie kola jest potrzebne, to driftowozy. To sa glownie FWD, acz jezdzi kilka Imprez, wiec moze sa zestawy (albo mozna u tych teamow zamowic "customa"). Tyle ze to bedzie kosztowac grube tysiace, bo na pewno obejmie wzmocnione przeguby a pewnie i inne nadkola.

 

Nadal nie rozumiem po co taki duzy skret w Subaru? Do kontrowania w poslizgu? Tu bardziej liczy sie czas i szybkosc reakcji. Na autostrade? Hehehe. Na przejazdac technicznych i tak nic nie wniesie bo obojetnie jak mocno kolo wylozyc, to skret juz sie nie poglebi, bedzie tylko darlo opony i plulo przodem.

 

Po miescie nie zauwazyłem problemow, czasem trzeba na dwa razy, czasem jak jest maly ruch mozna na recznym, zdecydowanie daje rade jezdzic.

Link to post
Share on other sites

No z tego co widziałem i czytałem, to profi driftowóz na bazie Subaru jest RWD. AWD w driftowaniu jest zbędne, a wręcz chyba rzecz utrudnia. Tu masz nawet relacje z budowy :arrow: http://bbs.scoobynet.com/projects-40/82 ... u-wrx.html

Rajdówki mają mega słaby promień zawracania. Pamiętam kilka relacji z krętych asfaltowych rajdów. Gdy w rajdówce padł ręczny to kierowcy nawroty pokonywali na 3 razy :shock:

Link to post
Share on other sites
Jedyne auta gdzie duze wylozenie kola jest potrzebne, to driftowozy. To sa glownie FWD, (...)

No właśnie! I dlatego na świecie zawody SSDC* cieszą się tak dużą popularnością.

*Seicento Stock Drift Cup :)

A tak poważnie, to pewnie zwykła literówka, acz znacząca...

...głównie RWD!!!

 

Pozdrawiam,

Tomek

Link to post
Share on other sites

Ja ostatnio widziałem driftowóz na bazie gc8 z napędem od nissana. Poza tym auta do driftu mają nie tylko powiększony kąt skręcania kół ale przede wszystkim koła przednie podczas skrętu są zawsze równoległe (w standardowym aucie koło wewnętrzne wychyla się zawsze bardziej niż koło po zewnętrznej) Spowodowane jest to tym, że koła przednie podczas poślizgu pokonują przeważnie zbliżoną odległość i tym że skręcając w lewo jedziemy w prawo :P

Link to post
Share on other sites

jak WRX US Spec ma maly skret to ja mam chyba wersje limitowana z wiekszym :)

moglbys mi wytlumaczyc ale tak prosto do czego chcesz powiekszyc promien skretu przednich kol? dla wygody parkowania?

to, ze kola w ostrym zakrecie skreca sie bardziej wcale nie, oznacza, ze auto skreci mocniej w wiekszosci sytuacji nawet skreci mniej i poleci przodem

Link to post
Share on other sites

Moze i do parkowania ale głownie czekam na zime:) Wiekszy promien skretu napewno przydałby sie do latania bokiem ale skoro 100% osób wypowiadających sie w tym temacie jest przeciw powiekszeniu skretu wiec zostanie tak jak jest. Wkoncu na 2 razy parkowac to nie grzech:D

Dzieki za przytoczone argumenty sugestie i porównania.

 

Pozdro.

Link to post
Share on other sites
Moze i do parkowania ale głownie czekam na zime:) Wiekszy promien skretu napewno przydałby sie do latania bokiem ale skoro 100% osób wypowiadających sie w tym temacie jest przeciw powiekszeniu skretu wiec zostanie tak jak jest. Wkoncu na 2 razy parkowac to nie grzech:D

Dzieki za przytoczone argumenty sugestie i porównania.

 

Pozdro.

Sorry, ale wydaje mi się że kierowca pierdoła :P

Nawet wolnossakiem nie miałem potrzeby parkowania na 2,3 czy 10 razy :P

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...