Skocz do zawartości

Multi wskaznik z wykorzystaniem czujnikow Autogauge


Quaki

Rekomendowane odpowiedzi

miedzy elemntem kropkowicza a moim musialo by byc inne polaczenie (albo kabel i lacze typu rs-485 albo jakis bezprzewod

zróbcie jedno wspólne urządzenie :mrgreen:

kombajn zczytujący z OBD2 i z czujników autogauge :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cehaty dzieki :)

 

Oto dwie wersje konfiguracje wyglądu ekranu nad którymi się zastanawiam (oczywiście możliwości jest 1000 ale doszedłem do wniosku ze im mniej wodotrysków tym lepiej) :

wersjalabelgraf.th.png

 

Po lewej są komórki które wyświetlają wartość pomiaru i które zmieniają kolor w momencie alarmu na czerwony (alarm ustawiany w innym oknie ,wraz z alarmem z głośniczka wydobywa się dźwięk alarmowy w innym oknie można zobaczyć tez peak maksymalny i go skasować ) obok komórek które wyświetlają wartości jest rosnąca wraz nimi niebieska linia ( im większa wartość tym więcej elementu jest niebieskie) na ekranie mieszczą się tylko 4 pomiary (z tym ze EGT jest podawane najwyższe z kilku zarejestrowanych wiec jest odczyt nawet do 12 EGT w tej jednej komórce nie widać tylko elementu który informuje o numerze sondy na której obecnie jest najwyższa temperatura ale został już dopisany ) ale opisy sa czytelne wraz z jednostkami (prostokąty nad komórkami wyświetlającymi ) można tez stworzyć drugi ekran na którym będą inne wartości (możliwości są dość duże)

wersjalabel.th.png

 

Ten ekran działa podobnie z tym ze nie ma tak dokładnych opisów oraz elementu ruchomego jest natomiast więcej informacji na jednym ekranie bo można zobaczyć 6 pomiarów przy czym elementy działają tak jak poprzednio czyli w wypadku alarmu zmieniaj kolor z zielonego na czerwony i urządzenie odgrywa dziwek alarmowy

Jak myślicie który wariant wybrać który wariant wg was jest bardziej czytelny a może jakiś całkiem inny pomysł ktoś ma ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem drugi ekranik jest lepszy.

W czasie jazdy i tak nie ma możliwości patrzyć szczegółowo na te ekraniki, wiec lepiej niech będzie więcej monitorowanych parametrów, i po prostu czerwony "warning" zwróci użytkownikowi uwagę na przekroczenie zadanych norm.

 

Quaki, rozumiem że brak współpracy z Kropkowiczem to sprawa ambicjonalna? :)

On już coś takiego skonstruował, tyle że nie ma (póki co?) podłączenia do czujników np. temp. i ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 11 miesięcy temu...

Witam

Ostatnio miałem mało czasu ale postępy w pracach nad "wynalazkiem" sa takie :

 

Dla wersji pierwotnej czyli na wyświetlaczu LCD 2x16 trochę przerobiłem konstrukcje tak ze obecnie rozdzielona jest ona na dwa elementy czyli czesc w której znajduje się zasilanie i elementy zmieniające sygnalny z czujników na takie zrozumiale dla mikroprocesora oraz na cześć w której jest sam procesor oraz wyświetlacz LCD i ten typ jest w fazie testów i poprawek (kilka już było, możliwe ze jeszcze wyjdzie konieczność dokonania jakichś)

 

Dla wersji drugiej czyli składającej się z elementów takich jak

-centralka (mikroprocesor + zasilanie + elementy dwóch sieci czyli rs232 i rs485) jeszcze jest projektowana czesc juz jest ze starego projektu ale czesc jeszcze trzeba zrobic i oprogramowac

-moduł bluetooth (służy do komunikowania się z wyświetlaczem )

-nawigacja firmy Goclever (dokładnie jest to model 4366fmbt BT oznacza ze posiada modul bluetooth prze ktory sie program sie komunikuje ze sterownikami zewnetrzymi istnieje tez możliwość przerobienia na większe nawigacje typu 5" lub nawet 7") która służy za

1. ekran LCD do śledzenia wyników pomiarów (wyniki można śledzić w formie zbiorczej (zdj.nr1) jak i w formie wybranych dwóch dowolnych pomiarów z obrazowaniem graficznym wartości (zdj.nr2) element numer dwa będzie jeszcze trochę przerabiany żeby było widać gdzie są jakie wartości czyli pod słupkami będą odnośniki z wartością tak jak na normalnych zegarach)

2. element umożliwiający wprowadzanie wartości alarmów (zdj.nr3)

3. służy jako element informujący o wystąpieniu alarmów (o alarmie informuje graficznie poprzez zmianę koloru komórki w której wartość alarmowa została przekroczona z zielonej na czerwona oraz akustycznie poprzez odgrywanie dźwięku alarmu )

4. loger wartości na karcie SD (slot na kartę jest w urządzeniu seryjnie) w formacie umożliwiającym odczyt w darmowych programach typu openoffice i kreowanie wykresów co bardzo ułatwia późniejszą analizę logow

5. w przygotowaniu są następne elementy całości czyli sterowanie z tego urządzenia elektronicznym BOOST controllerem, sterownikiem do instalacji podtlenku azotu oraz Shift lightem i procedura startowa

 

glowneokno.th.png pomiaygraficzne.th.png oknoalarmow.th.png

 

Pozdrawiam

 

-- 20 lut 2012, o 21:55 --

 

 

Oto dalsze postępy nad pracami tymi starymi i trochę nowych

1. urządzenie z LCD powstało w jednym egzemplarzu do mojego auta działają wskaźniki z boost kontrolerem był pewien problem mianowicie przy taktowaniu procesora z częstotliwością 8mhz ciężko było wygenerować odpowiedni PWM dlatego trzeba było przeprojektować płytkę żeby zmieścił się dodatkowy kwarc taktujący z częstotliwością umożliwiającą dobre rozłożenie pwm-a w całej szerokości działania boost kontrolera

2. urządzenie czyli wersja PDA na razie stoi w miejscu zostało napisane oprogramowanie całość przesyła dane i je odbiera na razie nie ma elementu wykonawczego trzeba jeszcze nad tym trochę popracować (sam element wykonawczy można zaadaptować z poprzedniej wersji ale trzeba przemyśleć płytkę i wykonać prototyp)

3. Powstało nowe urządzenie które jest obecnie testowane.

Obecnie jest to zegarek 1-8 X EGT (dokładnie taki sam będzie wyglądał EGT + ciśnienie oleju+ temp oleju+ boost) z ustawianym progiem złączenia alarmu (dźwiękowy i mrugający napis ALL) wskazania jak widać.

20120219211109.th.jpg

Pierwsza cyferka to numer cylindra na którym jest najwyższa temperatura obecnie (bardzo przydatne przy jakichś anomaliach w działaniu silnika od razu widać ze coś się dzieje i na którym cylindrze nie trzeba na ślepo szukać) następne trzy to odczyt temperatury (wskaźnik pokazuje temp do 999st C teoretycznie alarm można ustawić nawet na 1100 lub jak ktoś będzie potrzebował na 1250 bo taki jest zakres wskazań termopary ale raczej chyba nie ma takiej potrzeby :) ) jest możliwość całkowitego wygaszenia wyświetlacza przy czym alarm będzie chodził nadal. Jest tez możliwość wyprowadzenia przycisków z tylu obudowy tak żeby można sobie wkomponować zegarek praktycznie wszędzie a przyciski umieścić nie na obudowie a na przykład na desce rozdzielczej.

Czujniki podłączane są do drugiej skrzyneczki widocznej na filmie całość pomiaru oparta jest o wyspecjalizowane układy scalone firmy Analog Devices przeznaczone do obsługi termopar.

A oto filmik z działania prototypu urządzenie pojeździło ze mną w aucie trochę. Termopary nie były w kolektorze a z całym urządzeniem w kabinie (wskazania temperatury odpowiadają ustawieniom klimatronika wprawdzie to żadna dokładność ale mniej więcej widać czy nie ma większych przekłamań w odczycie ) termoparę podgrzałem zapalniczka żeby wywołać alarm (specjalnie ustawiony na 50stC) Urządzenie jest tak zrobione żeby w razie takiej samej temperatury na wszystkich termoparach pokazywało temperaturę z pierwszej termopary dlatego w momencie podgrzewania numer termopary zmienił się z 1. na 3.

 

 

Pozdrawiam

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Gazik obawiam się ze wygenerowanie sygnału dla seryjnej nawigacji leży poza zasięgiem tego mikroprocesora (przynajmniej w jakiejś sensownej formie)

A tak oto wygląda najnowsza odsłona wskaźnika (lewy dolny róg zdjęcia )

201203301457.th.gif

Obudowa aluminiowa funkcje się nie zmieniły wiec nie będę ich opisywał ogólnie wpadłem na pomysł zrobienia takiego wyświetlacza jak na zdjęciu tyle że w formie terminala czyli mikroprocesor obsługuje tylko wyświetlanie danych na LCD i wpisywanie danych całość przesyłana byłaby poprzez siec RS485 do jednostki centralnej (która obsługiwałaby pomiary itp ) plusem tego typu rozwiązania było by to ze praktycznie można by podłączyć tez inne odbiorniki jak na przykład bluetooth i można by sobie wybrać czy chcemy transmisje przewodowa czy bez przewodowa przy odpowiednio napisanym protokole transmisji można by się pokusić nawet o zrobienie bardzo fajnych zegarów na jakimś tablecie z androidem :)

Ogólnie będą dwa takie urządzenia jedno jest właśnie montowane a drugie dopiero się robi, będzie to sterownik do podtlenku azotu z możliwością ustawienia dawki (strzału) w zależności od biegu i obrotów

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jako ze w tym temacie już dawno nic nie pisałem a zmiany są i to spore to trochę go uaktualnię.

Otóż opisywane urządzenie zostało wykonane i przetestowane (chociaż są dość spore zmiany w wyglądzie) na zdjęciach widać jak wskaźnik wygląda obecnie w aucie

wskaznikaluwyswietlanie.th.jpg wskaznikalunowyuchwyt.th.jpg wskaznikaluzprzodu.th.jpg

Pierwsze zdjęcie pokazuje jak wygląda podświetlony działający wskaźnik w nowej wersji (jeszcze ze starym uchwytem na szybę który był niestety za duży stad aluminiowa kostka ), drugie to już gotowe rozwiązanie zamocowane na szybie, trzecie zdjęcie to widok jak to wszystko wygląda z przodu auta zamontowane na szybie. Wskazania to:

EGT- temp spalin x2 (pokazywana największa wartość można podłączyć do 4 sond )

OT-temp oleju,

BST -boost (urządzenie poprzez zewnętrzną pytkę steruje tez doładowaniem)

OP-ciśnienie oleju

Wszystkie elementy maja swój oddzielny nastawialny alarm przekroczenia zadanej wartości (tylko ciśnienie oleju ma alarm zbyt niskiej wartości)

Filmik z prac nad bardziej zaawansowanym projektem

Filmik przedstawia prace nad wskaźnikiem który wykorzystuje nawigacje samochodowa jak ekran do wyświetlania wartości przekazanych przez jednostkę pomiarowa przy użyciu Bluetooth (na filmiku widać tylko trzy wartości gdyż robiony był tak naprawdę test stabilności połączenia BT a przekazywane były wartości z przetwornika ADC do którego nie był podłączony żaden czujnik wiec są one praktycznie losowe) W tle widać jednostkę pomiarową na której LCD widać co mamy zamiar przesłać chodziło tez o stwierdzenie ewentualnych błędów w transmisji (zestaw nowych pomiarów co 0,7 sekundy) Program może także zapisywać wszystkie pomiary na karcie SD do 8GB w formacie umożliwiającym dalsza obróbkę na przykład tworzenie wykresów w open office (teraz testuje opcje z możliwością zapisywania obrotów silnika jako jednego z parametrów) Dla kazdej wartosci mierzonej mozna ustawic odzielny alarm wizualny (widac na filmiku jak zminia sie kolor tej lub tych wartosci ktore przektorcza wartosc alarmowa) i alarm dziewkowy (tutaj go nie slychac bo jako ze to byl test stabilnosci lacza alarm wlaczalby sie non stop przez kilka godzin co bylo lekko wkurzajace) .Na początek navi będzie tylko wskaźnikiem następnie zostanie opracowana wersja z możliwością rozbudowy systemu o inne elementy typu EBC, sterownik podtleku azotu itp Dla drugiej wersji Navi będzie służyć nie tylko jako wskaźnik wartości przekazywanych z czujników ale też jako urządzenie wejściowe czyli wszystkie parametry ustawiamy na navi ona przekazuje do jednostki centralnej po BT dopiero jednostka centralna przekazuje wprowadzone wartości do poszczególnych elementów przez siec RS485 ale to pewnie potrwa z uwagi na braki w czasie sad.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Z gory przepraszam ze post pod postem ale jako że trochę czasu minęło od ostatniego wpisu i żeby nikt nie myślał ze temat umarł oto postępy a są dość znaczące. Tak oto wygląda nowe wcielenie mojego wskaźnika

 

 

screenshot2013042515510.th.jpg screenshot2013042515531.th.jpg

 

Trochę technologicznego bełkotu na ten temat.

- Tablet Goclever R76.2 rozdzielczość ekranu 1024x552 Android 4.1 Jellybean (wcześniej testowałem tez na Goclever A93 z androidem 4.0 z tym że musiałem lekko zmodyfikować Androida a do tego potrzebny był Root na R76.2 poszło od razu bez modyfikacji)

- Połączenie z tabletem poprzez USB (jest tez wersja programu ktora może łączyć się poprzez Bluetooth ale, że w tym tablecie nie ma BT dlatego powstała wersja na USB )

- Moduł zbierania danych z czujników zrealizowane tak jak poprzednio na mikrokontrolerze Atmega8 (na razie całość podpięta bez czujników do płytki testowej dla sprawdzenia przesyłanych danych i stabilności całego urządzenia dlatego dane widoczne na screenach nie maja nic wspólnego z rzeczywistością ) projekt modułu zbierania danych wykorzystam z wcześniejszego urządzenia z lekkimi zmianami oczywiście.

- Srebrne pudelkom widoczne na zdjęciu to docelowe opakowanie dla modułu zbierającego dane (każda płytka będzie przystosowana zarówno do przekazywania danych przez USB jak i przez BT w zależności od podpiętego modułu komunikacyjnego)

- na zdjęciu widać moduł komunikacyjny USB oparty o układ scalony FTDI

Teraz troche o samym programie

wskaźników jest 8 można na nich wyświetlić dowolna mierzona wartość (na screenach widać 4 wskaźniki EGT po wykorzystaniu innego przetwornika możliwe będzie zrobienie jednego wskaźnika z 1 do 12 sond EGT pokazujący wartość temperatury i numer kanału największa temperaturą na dole w okienku )

U dołu wskaźnika jest cyfrowe okienko wskazujące obecna wartość dla danego wskaźnika

Klikając w tarcze wskaźnika przechodzimy do ekranu gdzie mamy zapisane najwyższe wartości jakie osiągnęły poszczególne wskaźniki od czasu ostatniego reseteu wartości (wyłączenie programu nie kasuje tych wartości ) można wykonać reset poszczególnych wartości z poziomu tego okna . klikając w cześć zegara gdzie jest okienko cyfrowe przechodzimy do okna gdzie można wpisać wartości alarmów dla poszczególnych wartości mierzonych ( te wartości także sa zapisywane i wyłączenie programu ich nie wykasowuje )

Jako ze program komunikuje się z modułem zbierania danych w obie strony to w chce rozwinąć możliwości tego urządzenia do sterowanie innymi modułami podpiętymi pod moduł zbierania danych przez połączenie rs485 będą to na pewno w moim przypadku progresywny sterownik do instalacji podtlenku azotu i dość rozbudowany boost controller.

Jeśli macie jakieś pytania, wątpliwości lub propozycje chętnie posłucham i postaram się odpowiedzieć jeśli będę umiał. :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...

Witam oto dalsze postepy i zmiany w projekcie otoz  jestem w trakcie składania pierwszych urządzeń w uproszczonej formie dla kilku klientów . Jest to jakby "mniejszy" brat wcześniejszego urządzenia (wskaźniki na tablecie okazały się dość drogie z uwagi na cenę samego tabletu ale i tak będą dalej rozwijane jako "bardziej rozwojowa" i dająca większe możliwości  wersja urządzenia ). Dlatego powstała prosta wersja wskaźników możliwa do zainstalowania  na telefonach z Androidem. Program łączy się z jednostką zbierającą dane z czujników (srebrne pudełko widoczne na zdjęciach). Widoczny na zdjęciach program pokazuje następujące pomiary
-EGT
-Boost
-Temperatura Oleju
-Ciśnienie Oleju
-Woltomierz
-Ciśnienie Paliwa
Lub ich dowolną kombinację

Tak jak "starszy brat" program ma alarm dźwiękowy i optyczny ( kolor przycisku na którym wystąpił alarm zmienia się na czerwony ) w wypadku przekroczenia wartości alarmowej. Można też wyłączyć te pomiary dla których nie mamy podpiętych czujników lub na przykład czujnik został uszkodzony
 9437947800_1390318336_thumb.jpg 3688379300_1390318424_thumb.jpg 1105919700_1390318560_thumb.jpg 5059166400_1390318622_thumb.jpg  
Obecnie testuje to urządzenie na swoim Galaxy s2 oraz na HTC One kolegi

Minimalnie inaczej wygląda ekran główny aplikacji  jako ze dodatkowo doszedł ekran z możliwością podglądu wszystkich mierzonych wartości w jednym okienku
dodatkowo program jest loggerem parametrów na karcie SD w pliku .txt (można go importować do excella i robić wykresy w czasie )
Sam zapis wartości jest podzielony przecinkami żeby możliwa była prosta i automatyczna konwersja do pliku excela czyli mniej więcej  tak
RR_mm_DD_gg_mm_ss, wartość mierzona bank1  , wartość mierzona bank2  , wartość mierzona bank3  , i tak dalej aż do 6
RR_mm_DD_gg_mm_ss, wartość mierzona bank1  , wartość mierzona bank2  , wartość mierzona bank3  , i tak dalej aż do 6
każdy pomiar to jedna linijka
Doszedłem też do wniosku ze całkiem fajnym rozwiązaniem była by możliwość obserwowania na tym samym  ekranie szerokopasmowego AFR wiec jeśli ktoś ma (tak jak ja) Innovate LC1 (lub inny sterownik sondy szerokopasmowej z wyjściem zewnętrznym) można go tez podłączyć jak jedno z 6 wskazań.
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie mogę edytować poprzedniego posta wiec sorry ze post jest jeden pod drugim

Jeśli ktoś chce przetestować jak działa i wygląda aplikacja na jego sprzęcie zamieszczam demo programu.
http://www.mediafire.com/download/diknvd544vl2s5b/Digital_Android_Car_Gauge.rar
Jak używać
1. ściągnąć i rozpakować aplikacje następnie nagrać na kartę SD lub wrzucić w inny sposób na telefon
2. zainstalować aplikacje na telefonie
3. po uruchomieniu pojawi się taki ekran
lsyl.png
klikamy
4. pojawia się następny ekran czyli coś takiego (na początku wszystkie wartości są zerowe nie zależnie od położenia suwaka)
yfrx.png
tylko ze w prawym górnym rogu są dwa dodatkowe przyciski czyli LOG (odpowiada za włączanie i wyłączanie logowania) i All (przechodzi się nim do zbiorczego obrazu wszystkich pomiarów) natomiast na dole jest suwak którym można zmieniać wartości pomiarów
5. Aby odblokować pomiary należy wcisnąć przycisk Alarm po czym pojawi się takie okno
um4b.png
po prawej stronie zaznaczamy które pomiary maja się wyświetlać, w środku natomiast mamy wartości alarmów

 

Mala uwaga logowanie parametrów działa po naciśnięciu  przycisku LOG z tym ze logowanie przeprowadzane jest do pamięci urządzenia czyli telefonu lub tabletu (plik nazywa się Car_log.txt) w normalnej wersji programu będzie można wybrać zarówno miejsce zapisu logów jak i nazwę pliku.

Pozdrawiam
ps. w razie pytań lub sugestii śmiało się kontaktujcie postaram się odpowiedzieć  w miarę mojej wiedzy :)

Edytowane przez Quaki
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...