Skocz do zawartości

Regulacja zaworów


grzelak84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W jaki sposób dokonywana jest regulacja luzów zaworowych w Legacy 2.0 165koni? Poprzez blaszki, talerzyki czy też hydraulinicze, automatycznie ??

Pozdrawiam

 

grzelak84, moja odpowiedź to szklanki , silnik 165 PS 2.0 DOHC, o hydraulice możesz zapomnieć :mrgreen:

 

na ogól porzez mechaników :lol: niektórzy robia to automatycznie, a niektórzy nie :)

 

proponowałem już aby stworzyć jakieś kompedium wiedzy o regulacji luzów zaworowych dla różnych silników :http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=23&t=134422&view=unread#unread

 

ale temat umarł :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W jaki sposób dokonywana jest regulacja luzów zaworowych w Legacy 2.0 165koni? Poprzez blaszki, talerzyki czy też hydraulinicze, automatycznie ??

Pozdrawiam

 

grzelak84, moja odpowiedź to szklanki , silnik 165 PS 2.0 DOHC, o hydraulice możesz zapomnieć :mrgreen:

 

na ogól porzez mechaników :lol: niektórzy robia to automatycznie, a niektórzy nie :)

 

proponowałem już aby stworzyć jakieś kompedium wiedzy o regulacji luzów zaworowych dla różnych silników :http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=23&t=134422&view=unread#unread

 

ale temat umarł :(

 

Szklanki?? Troche mi to nie pasuje w tym silniku, wydaje mi się że szklanki sa w H6 a nie w H4.

 

 

Temat niby smieszny ale co silnik w subaru to inny sposób regulacji i zapewne inne koszty. Ciekaw jestem jakie są koszty regulacji przy moim silniku 2.0 165PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szklanki?? Troche mi to nie pasuje w tym silniku, wydaje mi się że szklanki sa w H6 a nie w H4.

Temat niby smieszny ale co silnik w subaru to inny sposób regulacji i zapewne inne koszty. Ciekaw jestem jakie są koszty regulacji przy moim silniku 2.0 165PS

no to zobacz tutaj :

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=23&t=133321&view=unread#unread

drZ zmagał już się chyba z tym tematem i silnikiem.

 

EDIT:

Koszty dla silnika DOHC są wyższe niż dla SOHC, min. dlatego, że trzeba wyciągać silnik. Na SOHC 2.0 137 PS "potrafią" regulować bez wyciągania silnika. Do tego dochodzi cena "szklanek" i złożoność regulacji /wymaga bodaj wyjęcia wałka rozrządu /.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten zabieg za sobą więc mogę coś powiedzieć na pewnopo:

 

- regulacja jest na szklanki

- trzeba wyjąć silnik

 

pozdrawiam i powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki drZ :lol: , potwierdziłeś moją teorię, sypnij jeszcze nam wszystkim i przede wszytkim grzelak'owi84 kwotę dla zaspokojenia ciekawości :P .

Możesz napisać jakie objawy miałeś w aucie, że zdecydowałeś się regulować luzy? Grały zawory ? czy już przebieg nakazywał taką operację profilaktycznie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie troche autem telepie na zimny ale jest to mało dolegliwe. Lekkie Telepanie autem pojawia sie na ciepłym silniku ale jak włącze klimayzacje. Na włączonym nawiewie drgania są nieodczuwalne ale jak się włacza klimatyzacje samochodem telepie troche. Wiec tak pomyślałem ze należy wyregulowac zawory ale jak są takie koszty to chyba przetrzymam go do wymiany rozrządu przy 100k km bo teraz miałem przegląd po 90tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki drZ :lol: , potwierdziłeś moją teorię, sypnij jeszcze nam wszystkim i przede wszytkim grzelak'owi84 kwotę dla zaspokojenia ciekawości :P .

Możesz napisać jakie objawy miałeś w aucie...

 

Kwoty nie znam bo wszystko zrobił mi mój ojciec, który posiada swój serwis :)

 

Z tego co pytałem w Wawie w nieASO pakiet zmiana rozrzadu+ regulacja zaworów to było 1400 + 1400 + koszt szklanek ok 100/szt

 

I uwaga: przy podpartych zaworach czyli gdy chcemy luz powiększyć NIE MA KONIECZNOŚCI WYMIANY SZKLANEK! uwaga autorska mojego Taty :)

 

 

Możesz napisać jakie objawy miałeś w aucie, że zdecydowałeś się regulować luzy? Grały zawory ? czy już przebieg nakazywał taką operację profilaktycznie ?

 

Przebieg miałem ok 104 tys, ale do regulacji skłoniły mnie objawy- gaśnięcie zimnego silnika na wolnych obrotach i telepanie autem głównie. Co do przebiegu to jakoś ok 100 tys w tym silniku powinno przeprowadzić się regulację luzów zaworowych, u mnie sytuacja była jeszcze trochę inna bo auto ma instalację LPG w związku z czym w/w regulację powinno się przeprowadzać co ok 40 tys km.

 

Okazało się że nie miałem luzów na wszystkich zaworach wydechowych.

 

Po regulacji, przy której NIE MA KONIECZNOŚCI WYJMOWANIA WAŁKÓW ROZRZĄDU objawy ustąpiły :)

 

U mnie troche autem telepie na zimny ale jest to mało dolegliwe. Lekkie Telepanie autem pojawia sie na ciepłym silniku ale jak włącze klimayzacje. Na włączonym nawiewie drgania są nieodczuwalne ale jak się włącza klimatyzacje samochodem telepie troche. Wiec tak pomyślałem ze należy wyregulować zawory ale jak są takie koszty to chyba przetrzymam go do wymiany rozrządu przy 100k km bo teraz miałem przegląd po 90tyś.

 

A masz lpg?

Autem telepie na zimnym silniku bo wskutek podparcia/częściowego podparcia którychś zaworów silnik ma słabszą kompresję, pod wpływem wzrostu temperatury silnika dochodzi do rozszerzenia się gniazda zaworowego co częściowo poprawia szczelność zaworu i na ciepłym silniku sytuacja się poprawia... problem też ustępuje przy podwyższonych obrotach biegu jałowego...

 

A u Ciebie pewnie jest tak, że włączenie klimy stanowiące dodatkowy opór dla silnika obniża troszkę obroty i drgania są bardziej wyczuwalne :)

 

Jak nie masz lpg to chyba właśnie przy 105 powinno się regulację luzów robić.

 

Ale wiem też że jazda z podpartymi zaworami prowadzi do ich stopniowego wypalenia się :(

 

pozdrawiam

 

PS. regulacje luzów w legasiu mam już ogarniętą chyba do perfekcji, teraz czeka mnie to samo w skuterze Yamaha Majesty 400 :) mam nadzieję że pójdzie łatwiej, chociaż jak znam skutery to też trzeba będzie wyjąć silnik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam założoną instalacje LPG ale dopiero co została zainstalowana przy 86tys km a teraz mam dopiero 90tys km. Wiec chyba spokojnie do wymiany rozrzadu powinienem się dokulać bo czeka mnie za 15 tys km wiec za rok.

 

Przy wymianie rozrządu silnik się wyjmie i odrazu wyreguluje luzy w zaworach. Mam nadzieje ze do tego czasu nic sie nie stanie. Pojezdze bez klimatyzacji i telepanie nie bedzie mnie drażnic. Na chwile obecną jedynie kierowca jest w stanie wyczuc lekkie telepanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzelak84,

W Twoim drugim wątku przeczytałem też o problemie z migającymi kontrolkami...

 

I przypomniało mi się że u mnie też tak było przed regulacją, co jakieś 200km wyskakiwał mi check i pomagało odpięcie aku na 10 minut ale za kolejne 200 km to samo...

 

Pisałem już gdzieś o tym na forum, poszukaj bo tam opisałem jeszcze procedurę kasowania/resetowania przepływomierza, którą robiłem dodatkowo po odpięciu aku.

 

Z tego co piszesz u Ciebie drży sporo mniej niż u mnie, ale problemy z sondami i katalizatorem również mogą być spowodowane podpartymi zaworami wydechowymi- zawory nie domykają szczelnie gniazd i w wydech idzie dużo wyższa temperatura, która może wariować sondy lambda, a u mnie najprawdopodobniej właśnie od tego stopił się katalizator :)

 

Po regulacji kontrolki już nie wyskakują ale nie mam 100% pewności że to sprawa poprawnych luzów czy może przy okazji wyjmowania/zakładania silnika np jakieś połączenie elektryczne lub coś w tym stylu nie zostało oczyszczone/poprawione...

 

Przejechałem już jakieś 11tys i puki co wszystko jest gites!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Migające kontrolki zostały rozwiązane. Wina tego było złej jakości gaz a sondy zostały sprawdzone i chodzą prawidłowo. Kontrolki same zniknęły i problem juz sie nie pojawil chodz od tego czasu przejechałem 1000km.

 

Problem lekkiego drgania występuje jedynie przy włączonej klimatyzacji ale nie jednostajnie tylko wtedy kiedy się załącza .....(hmm nie wiem co)

 

Narazie w ASO skasowali całą pamieć komputera wiec zobaczymy co bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem lekkiego drgania występuje jedynie przy włączonej klimatyzacji ale nie jednostajnie tylko wtedy kiedy się załącza .....(hmm nie wiem co)

 

Narazie w ASO skasowali całą pamieć komputera wiec zobaczymy co bedzie.

a ASO na "telepanie" co miało do powiedzenia ?

 

grzelak84, powiedz jeszcze czy to "telepanie" powoduje też bujanie silnika /większe jego wibracje/ ?, czy jest to bardziej taki "warkocik" ? jak przy nieszczelnym wydechu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem lekkiego drgania występuje jedynie przy włączonej klimatyzacji ale nie jednostajnie tylko wtedy kiedy się załącza .....(hmm nie wiem co)

 

Narazie w ASO skasowali całą pamieć komputera wiec zobaczymy co bedzie.

a ASO na "telepanie" co miało do powiedzenia ?

 

grzelak84, powiedz jeszcze czy to "telepanie" powoduje też bujanie silnika /większe jego wibracje/ ?, czy jest to bardziej taki "warkocik" ? jak przy nieszczelnym wydechu ?

 

 

W ASO nie rozmawiałem na temat telepania. Byl u nich na przeglądzie.

 

Ciężko opisać jest to telepanie. Może nie tyle co bujanie autem a drganie?? Na pewno słowa tego nie oddadzą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wymyślę dobrą onomatopeje to postaram sie opisać drgania jakie wystepują. narazie robi samochód brumbrumbrumbrumwryryryrywryryryrywryrybrumbrumbrum - problem drgania pojawia sie miedzy rum a wry zaznaczyłem te wyrazy zgrubieniem, może komuś przyjdzie coś na myśl ;)))

 

Pozdrawiam i dziekuje za pomoc. Jak coś uda sie z tym zrobić to dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...