Jump to content

Problem ze wspomaganiem


ggggtt
 Share

Recommended Posts

Otóż mam taki problem, że przy kręceniu kierownicą zarówno w jedną i drugą stronę co powiedzmy pol obrotu napotykam opor, jakby wspomaganie przestawalo na chwile dzialac, pozniej znowo lekko, ciezko, lekko itd. Pierwsze pol obrotu kierownicy dziala lekko, pozniej gdy czuc opor i podczas jazdy przy skrecie sie na ten opor natrafi to kierownica nie wraca po skrecie do pierwotnego poolozenia jak to powinno byc normalnie. Plyn w zbiorniczku jest, nigdzie nie udcieka, pasek rowniez dobrze naciagniety, nie slizga sie, pompa niby dziala, bo spadaja delikatnie obroty przy kreceniu kierownica na wolnych, jak i slychac ja przy skreceniu kol na maksa. Pompa nie wyje ani nic. Gdzie szukac przyczyny?? Czy to moze jednak pompa juz powoli sie konczy?

Link to comment
Share on other sites

W sumie nie przypominam sobie, ale wiadomo jakie drogi sa i czasami chac, niechac sie w jakas dziure/wyrwe/studzienke wjedzie. W kazdym badz razie jesli bylo to nie na tyle mocne, zeby mi zapadlo jakos w pamiec. Chociaz ostatnio przy dosc szybkim zakrecie wpadlem jednym kolem w jakas dziure, moze to przez to?

Link to comment
Share on other sites

Zauwazylem cos jeszcze. Opór czuć tylko w pewnyh polozeniach kierownicy - czyli ćwierć obrotu, 3/4 obrotu, 1 1/4 obrotu itp. Ogolnie kiedy kierownica jest obrócona o 90 stopni, 270 stopni itp. Inaczej mowiac jest ustawiona pionowo :lol:

Link to comment
Share on other sites

Zauwazylem cos jeszcze. Opór czuć tylko w pewnyh polozeniach kierownicy - czyli ćwierć obrotu, 3/4 obrotu, 1 1/4 obrotu itp. Ogolnie kiedy kierownica jest obrócona o 90 stopni, 270 stopni itp. Inaczej mowiac jest ustawiona pionowo :lol:

 

sprawdz łożysk. amort. , krzyżak, przekładnie, a jak wszystko ok to pompa

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 years later...
faktycznie krzyzak jest uszkodzony?

odkrecasz 2 srubki, gorna i dolna od krzyzaka i go zsuwasz....

 

a potem go lamiesz i okrecasz skrecony, jesli cos jest nie teges to bedzie sie przycinal.

 

Widac to wizualnie?

zasami ruda jest na lozyskach krzyzaka.

Link to comment
Share on other sites

 

odkrecasz 2 srubki, gorna i dolna od krzyzaka i go zsuwasz....

 

a potem go lamiesz i okrecasz skrecony, jesli cos jest nie teges to bedzie sie przycinal.

 

 

zasami ruda jest na lozyskach krzyzaka.

 

 

Dzieki wielkie za szybka odpowiedz, zaraz sie za to zabieram:)

Link to comment
Share on other sites

Dzieki wielkie za szybka odpowiedz, zaraz sie za to zabieram:)

pamietaj tylko zeby zaznaczyc sobie markerem punkty na krzyzaku i kolumnie/przekladni do ponownego montazu.

nie bedziesz musial kombinowac.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Hej. Nie zakładając nowego tematu odgrzebie stary :-) mianowicie też mam problem z wspomaganiem. Kierownica nie wraca na swoje położenie jak i również ciężej się kręci. Dodam uwaga że ten problem zrobił mi się po wymianie kierownicy na sportową :huh: do wczoraj wszystko było git , dziś kiera zmieniona i pojawił się problem. Mam zdemontowana taśmę, odłączone kostki i założona nabę. Nie wydaje mi się że to ma wpływ że nie ma taśmy ? Sprawdzony płyn itp... Nie wiem czy to zbieg okoliczności że po wymianie kierownicy coś się zesrało... gdzie szukać problemu bo nie mam pojęcia co o tym myśleć ?? Auto impreza GD 04MY WRX.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...