Skocz do zawartości

Chce kupić Impreze 2.5 N/A 2006 z USA - pytania.


whitefunk

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie witajcie..

 

Mam kilka pytanek, bo przeczytałem już wszystko co jest w wyszukiwaniu, ale jednak nie znalazłem żadnej odpowiedzi na moje pytania:

 

1. Chcialem zobaczyc ile kosztuja czesci do imprezy w IC, ale nie ma do wyboru silnika 2.5 (wiem, nie był oferowany w EU), ale to jak będę chciał kupić filtr powietrza, paliwa, oleju to od czego mam to brać? Czy silnika 2.0 (tego 160km), czy może od jakiegoś innego modelu z silnikiem 2.5 N/A?

 

2. Jak to w końcu jest z tymi hamulcami? Czy klocki i tarcze są normalnie dostępne w np IC, jeżeli tak to od czego? Czy trzeba wymieniać na EU całe komplety?

 

3. Czy wymiana licznika na takiego z wersji europejskiej (prędkościomierz itp itd) zadziałą od razu, czyli pokaże się przebieg w km i temp w C?\

 

Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czyli nie ma normalnie w IC? Akurat tam mam zniżki i tam mnie interesuje, na prawdę nic z niczego nie pasuje? Chociazby od silnika 2.5 z forestera filtr oleju? Wierzyć mi się nie chce aż :/

2. Ale tylko tarcze i klocki czy również zaciski i jarzma? Tyczy się to przodu i tyłu czy tylko przodu?

3. Niedobrze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. wiele części eksploatacyjnych jest dostępnych w IC - w tym także filtr powietrza - trzeba obejrzec, dopasować, sprawdzić - wiele elementów jest P&P

2. do N/A naprawdę wystarczą bembenki z tyłu - może jedynie lepsze okładziny (od turbo) - 294 mm wyhamuje to auto ze 180 km/h - mam taki spec w foresterze '08 - i po kilku kompilacjach - znalazłem wreszcie całkiem rozsądną

3. prędkościomierze US/CANADA zwykle mają obie skale (jedynie licznik odległości jest w milach)- choć widziałem wersję kanadyjską z km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra moze kolege troche napraowadze:))

 

Silnik 2,5 jest popularna jednostka wiec mozesz części dopasowywać z Legasy czy forka to były te same jednostki (tylko nie oferowana w budzie imprezy w EU)

Z klockami tarczami nie ma problemu sa dostepne a jesli mowa o zamianie to poprostu w US jest mniej wymagajacy (zakrety to dla nich magia....) dlatego np wrx miał poprostu mniejsze i słabsze hamulce dlatego powszechna jest opinia o wymianie !!!

 

W N/A to co masz zupelnie wystarcza nic nie muszisz przekładać poprostu masz takie same jak w 2.0

 

Co do IC poprostu oficjalnie nikt tu nie moze dać ci namiarów bo jest to forum prowadzone przez ASO :twisted::twisted::twisted: co nie zmienia faktu że istnieje tu ciemna strona mocy :twisted::twisted::mrgreen::mrgreen:

 

Przebieg z tego co pamietam zapisany jest w liczniku wiec bedziesz go musial oddać to tzw NAPRAWY :x :x :evil::evil:

 

Gdzies był temat o tym u mnie np wczepialo sie specjalna koste i zamiast km pokazuje mile (ja w druga bo mam ogranicznik do 180km/h teraz juz 180mp/h :twisted::twisted::twisted: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ten też ma obie skale, ale mimo wszystko chciałbym mieć wszystko łącznie z przebiegiem w km. Tylko pewnie nikt nie próbował takiej po prostu przekładki na licznik EU.. Myślicie, że jest w ogóle szansa powodzenia operacji? :):D

 

Stan licznika zapisany jest w samych zegarach. Przed instalacją będziesz musiał pojechać do jednego z wielu punktów 'naprawy' liczników, gdzie elektronicznie przestawią ci licznik. Koszt ok 70zł.

 

W WRXach wszystko jest plug & play ... nie wiem czy licznik z WRXa będzie pasował do 2.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mstar, jakie bebenki z tylu??? Mowisz o hamulcach? N/A 2006 - 2007 ma z tylu tarcze. I tak jak pisza chlopaki, warto zmienic na te z WRXa, duuuza poprawa. To nie znaczy ze na ori jest niebezpiecznie, po prostu na WRXowych zaczyna to hamowac jak... Subaru :mrgreen:

 

whitefunk, nie wywazaj otwartych drzwi. Chcesz ssaczka, to kup auto od elmo. Jak na seryjne cena dobra (bo to ma lepsze fotele, lepsza klime i lepsze radio niz nasz golasek: http://picasaweb.google.com/witold.grzy ... 8528329170) a kolega juz zalozyl hamulce z WRXa (a to jest circa 6k kosztu) i porzadny tylny stabilizator. I co najwazniejsze, od czlowieka ktory jest z nami od dawna i ktorego auto znamy. Nie jest popowodziowe, zespawane z trzech, upalane (tego akurat nie rozumiem), za to drugie w domu, dbane i pucowane. Pisze Ci to jako zawodnik, ktory kupil juz jednego dziunga... tffffu... "cukierka" jak zachwalal sprzedawca i od roku topi w nim kase :roll: Zreszta jestes z Wawy, umowcie sie na hot-dogi w IKEA czy gdzie tam sie lansujecie w Stolycy :lol:

 

Pewna czesc materialow eksploatacyjnych dostaniesz w IC... ale szczerze mowiac to auto nie pochlania az takich pieniedzy zeby znizki na czesci mialy decydowac o tym co sie kupi. W ASO filtr oleju, powietrza i uszczelka pod korek oleju to sa niewielkie pieniadze.

 

 

P.S. Co zas sie tyczy mojego cukierka to zaczyna sie robic kolorowo:

http://picasaweb.google.com/witold.grzy ... 9099656914

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mstar, jakie bebenki z tylu??? Mowisz o hamulcach? N/A 2006 - 2007 ma z tylu tarcze. I tak jak pisza chlopaki, warto zmienic na te z WRXa, duuuza poprawa. To nie znaczy ze na ori jest niebezpiecznie, po prostu na WRXowych zaczyna to hamowac jak... Subaru :mrgreen:

 

Racja, to tylko forek 2.5i ma bębny... :oops:

Ale z tym hamowaniem... ech, niech człowiek trochę pojeździ, poczuje, doświadczy

Wszystko byście grzywaczewski wymieniali :D tylko po co? aby za chwilę sprzedać i kupić WRX'a ? 8)

 

Nawet znam takiego jednego, co to już wymieniania ma dość :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego np wrx miał poprostu mniejsze i słabsze hamulce

 

A to akurat nie jest prawda :arrow: różnica między WRX (pre '06) US-spec a EU-spec tkwiła nie w średnicy tarczy (w obu 294 mm), a w ilości tłoczków w zacisku (2 z przodu i 1 z tyłu vs. 4 z przodu i 2 z tyłu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego np wrx miał poprostu mniejsze i słabsze hamulce

 

A to akurat nie jest prawda :arrow: różnica między WRX (pre '06) US-spec a EU-spec tkwiła nie w średnicy tarczy (w obu 294 mm), a w ilości tłoczków w zacisku (2 z przodu i 1 z tyłu vs. 4 z przodu i 2 z tyłu).

 

Prawda to :D

N/A to można jedynie kosmetycznie poprawic. Większe inwestycje mijają się z celem. Pewnego wieczoru policzyłem sobie ile kosztuje 200kucy w 2.5 N/A i wyszło mi na to, że STi wcale nie jest drogie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ten też ma obie skale, ale mimo wszystko chciałbym mieć wszystko łącznie z przebiegiem w km. Tylko pewnie nikt nie próbował takiej po prostu przekładki na licznik EU.. Myślicie, że jest w ogóle szansa powodzenia operacji? :):D

 

Próbowały dziesiątki osób. Wszystko działa bez problemu- plug'n'play (jedynie z czujnikiem temp. zewnętrznej są problemy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam lubie te mile. Kolega ostatnio "niemozliwe ze 90 jedziemy" :shock:

Jakbym mial przestrajac, to na wezly :mrgreen:

 

Takie "90" kosztowało mnie kiedyś 500zł i 10 punktów :P.

 

-- 14 sie 2010, o 10:24 --

 

o super informacja!! a jakie to sa problemy? Czy od wersji 2.0 będzie pasował do wersji 2.5?

 

Tutaj masz linka do instrukcji przeróbki licznika "krok po kroku"-

 

http://www.rspeed.org/forums/auto/5342- ... uster.html

 

Co do 2. i 2.5- obie wersje mają chyba identyczne liczniki.

 

ps. kup turbo 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...