AdaSch Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Czy ktoś łaskawie powie jak to działa? viewtopic.php?f=40&t=135689&view=unread#unread nie da się zapytać w załączonym ogłoszeniu pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SUBORO Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Po takim tuningu forek wygląda jak Audi Ja bym jeszcze dołożył niebieskie diodki na spryskiwaczach szyby, wtedy będzie GOLF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premier Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Ehhh a MY2008 US spec. ma to w seri i obywa się bez diody ala Skoda Octavia itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ariel Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Dla mnie to szczyt badziewia i bezguścia, co drugi Golf już to ma, wygląda jak gówniane lampki choinkowe które się zaplątały na zderzaku. A działa to tak że po kilku miesiącach się pewnie popsuje. I to jeszcze za 1500zł :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 cena rzeczywiście jak na kilka diód w plastikowej listwie....trochę bogata.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 a jak ma działać? płynie sobie prąd przez złącze PN i świeci światło. już to gdzieś było.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Foresterowi w norweskiej specyfikacji swiatla sie wlaczaja automatycznie po uruchomieniu silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 u mnie tez sie automatycznie wlaczaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MieszkoD Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Nie wyłączaj świateł przełącznikiem. Zgasną jak wyjmiesz kluczyk ze stacyjki. Zapalą się jak włożysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zamer Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 U mnie w starej Imprezie też tak jest. W ogóle nie muszę pamiętać o światłach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Nie wyłączaj świateł przełącznikiem. Zgasną jak wyjmiesz kluczyk ze stacyjki.Zapalą się jak włożysz. a kupisz mi nastepny komplet ksenonów? wymieniłem już sporo żarówek w kabinie, przez postoje i wyłączanie ksenony szybko padają bo bardzo szkodliwe jest zapalanie przy gorącej żarówce mi zróżowiały po 80kkm czy faktycznie jest mniej wypadków jak się jeździ na światłach? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 ...czy faktycznie jest mniej wypadków jak się jeździ na światłach? ... Ciężko powiedzieć, bo większość jeździ na kołach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MieszkoD Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 a kupisz mi nastepny komplet ksenonów? wymieniłem już sporo żarówek w kabinie, przez postoje i wyłączanie ksenony szybko padają bo bardzo szkodliwe jest zapalanie przy gorącej żarówce mi zróżowiały po 80kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arendzik Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Wrócę do tematu: czy ktoś montował światełka dzienne w starszym Forysiu EU (MY2006, 2007)? Też mam xenony i tak sobie myślę nad światłami dziennymi... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 O Foresterze MY06 ze światłami LED do jazdy dziennej nie słyszałem natomiast widziałem z takim dobrodziejstwem sporo Lanosów, Golfów II, Astr I i II, itd. Wszystkie one miały równocześnie jakieś egzotyczne tablice rejestracyjne, chromowane podwójne rury wydechowe, niski profil kół, srebrną naklejkę na wlewie paliwa, płyty CD na lusterku wstecznym, gościa w dresie w środku i blacharę obok, itd . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 O Foresterze MY06 ze światłami LED do jazdy dziennej nie słyszałem natomiast widziałem z takim dobrodziejstwem sporo Lanosów, Golfów II, Astr I i II, itd. Wszystkie one miały równocześnie jakieś egzotyczne tablice rejestracyjne, chromowane podwójne rury wydechowe, niski profil kół, srebrną naklejkę na wlewie paliwa, płyty CD na lusterku wstecznym, gościa w dresie w środku i blacharę obok, itd . Nic dodać, nic ująć Pytanie: dlaczego kupiłeś Subaru? Odpowiedź: gdyż "blachara" się nie pozna? Ale ad rem. Pomijając kwestie estetyczne takiego rozwiązania, uważam, że światła do jazdy dziennej powinny być montowane łącznie z czujnikiem zmierzchu (tak jak ksenony muszą być montowane z systemem poziomowania i oczyszczania lamp). Ostatnio wracając w nocy trafiłem na VW Golfa, który w terenie niezabudowanym, nieoświetlonym jechał tylko z włączonymi pseudo-światłami do jazdy dziennej. Tylne światła nie były w ogóle włączone, a pojazd można było rozpoznać tylko i wyłącznie po świecących z przodu diodach. Ponieważ droga była sucha, widoczność dobra nie została sprokurowana żadna niebezpieczna sytuacja, ale w sytuacji gdyby padał śnieg/deszcz, występowało zamglenie a droga była śliska, szanse na uniknięcie wjechania w tyłek takiemu delikwentowi byłaby mizerna. Jestem przeciwnikiem wszelkich rozwiązań typu "Adam Słodowy" w zakresie elementów, które bezpośrednio wpływają na bezpieczeństwo jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Na moje pytanie o instalację świateł innych, niż te z ogłoszenia SIP, ASO w Lublinie obiecało rozeznać sprawę (nie widzą problemu technicznego, widzą natomiast problem formalny). Światła a la SIP są rzeczywiście koszmarne i horrendalnie drogie. Natomiast nie widzę nic zdrożnego w gustownych światełkach zainstalowanych np. obok świateł przeciwmgielnych. Miejsce wprost wymarzone - są tam poziomie przetłoczenia, które można wyciąć i w puste miejsca wstawić lampy, a pod spodem nie ma niczego, co by takowy montaż uniemożliwiało. Moje poszukiwania w Internecie zaowocowały znalezieniem kilku homologowanych modeli, które pasowałyby do tego miejsca z dokładnością kilku mm. Czekam więc na wyżej wspomniane rozeznanie sprawy, bo ze zrozumiałych względów nie chcę dawać tego jakiemuś "zwykłemu" majstrowi. światła do jazdy dziennej powinny być montowane łącznie z czujnikiem zmierzchuTak... są też tacy, co uważają, że musi być automatyczny przełącznik - wyłączasz światło dzienne i włącza się reflektor... Chcesz wjechać z podwórka do garażu lub odwrotnie i musisz to robić ze światłami... Oczywiście producenci akumulatorów i żarówek zacierają ręce, ale to już na marginesie... Oczywiście, takie idiotoodporne rozwiązania są w dzisiejszym świecie coraz częstsze; chyba jednak skutek jest odwrotny do zamierzonego, bo prowadzą do powstania błędnego koła - samochód (komputer, lodówka, toster ..... niepotrzebne skreślić) myśli za człowieka, więc człowiek przestaje myśleć, więc wyżej wymienione przedmioty muszą jeszcze bardziej myśleć za człowieka, co z kolei powoduje, że człowiek jeszcze mniej... Nie jest to słuszna droga. Ale to temat do dyskusji filozoficznej w Off-Topie. Ja tylko chciałbym nieśmiało zauważyć, że jeśli jestem świadomym użytkownikiem i żyję w wolnym kraju z konstytucyjnie zagwarantowaną wolnością, to chyba mogę sobie założyć nawet wszystkie światła pojedynczo włączane i wyłączane ręcznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 jeśli jestem świadomym użytkownikiem i żyję w wolnym kraju z konstytucyjnie zagwarantowaną wolnością, to chyba mogę sobie założyć nawet wszystkie światła pojedynczo włączane i wyłączane ręcznie? Nie możesz. Odsyłam do ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. 2. Połączenia elektryczne powinny zapewniać, aby: 1) światła pozycyjne przednie i tylne, światła obrysowe (jeśli pojazd jest w nie wyposażony), światła pozycyjne boczne (jeśli pojazd jest w nie wyposażony) i światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną mogły być włączane i wyłączane tylko jednocześnie; warunek ten nie obowiązuje, gdy światła pozycyjne pełnią funkcję świateł postojowych lub kiedy światła pozycyjne boczne migają (świecą światłem przerywanym) razem z kierunkowskazami po tej samej stronie pojazdu; 2) światła drogowe, mijania i przeciwmgłowe przednie nie mogły być włączone, jeżeli nie są włączone równocześnie światła wymienione w pkt 1; przepisu nie stosuje się do świateł drogowych lub mijania, kiedy są używane do wysyłania krótkich, przerywanych sygnałów ostrzegawczych. Oczywiście, takie idiotoodporne rozwiązania są w dzisiejszym świecie coraz częstsze Niestety jest to konieczność (patrz sytuacja, którą opisałem wyżej), ze względu na niektórych użytkowników dróg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jocek Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Poniżej cytat za: http://pl.wikipedia.org/wiki/Światła_do_jazdy_dziennej Przepisy prawne w Polsce (wyciąg) Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL. Światła dzienne muszą być zainstalowane: Symetrycznie względem osi pojazdu Na równej wysokości Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej. Przepis ECE-R87 (wyciąg) Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 800 kandeli. Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy 20 cm² Automatyczne włączanie świateł dziennych równocześnie z rozruchem pojazdu. Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi. Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arendzik Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Wrócę do tematu: czy ktoś montował światełka dzienne w starszym Forysiu EU (MY2006, 2007)?Też mam xenony i tak sobie myślę nad światłami dziennymi... Pozdrawiam Fajne są wszystkie uwagi merytoryczne, wdzięczny jestem również za jakże trafne i w temacie spostrzeżenia o występowaniu świateł dziennych w innych markach wraz z charakterystyką użytkowników Najbardziej jednak interesujące będą uwagi praktyków, kogoś, kto przerobił temat nieteoretycznie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Homar7 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Ostatnio zamontowałem takie coś w T-4 (ma słabe ładowanie od nowości i w zimie to trochę przeszkadza). Światła oryginalne (ledy) firmy Philips , koszt 300 PLN. Na kloszach wybite homologacje. Podłączenie banalnie proste. Plus i minus w akumulatorze oraz plus w żarówce pozycyjnych. Układ włącza się automatycznie jak wykryje wzrost napięcia na akumulatorze po rozruchu, po włączenieu świateł postojowych wyłącza się. Po wyłączeniu silnika gaśnie po kilkunastu sekundach. Wygląd taki sobie Dziś w TVN turbo coś wspomnieli,że Policja czepia się za nieoświetlony tył pojazdu, że brakuje jakiegoś rozporządzenia. Z drugiej strony podobno od lutego 2011 nowe auta powinny mieć obowiązkowe światła dzienne. Wypowiadali się przedstawiciele Forda, Fiata i Toyoty, że ich lampy mają już gotowe miejsce w lampach na włożenie żarówki(może leda) na światła dzienne. Jak to będzie w nowych Subaru, a może ostatnie egzemplarze ( w tym mój) są już do tego przystosowane ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 4 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 ja mam kluczowe pytanie :!: ponieważ zobaczyłem to na żywo w nowym forku... chce mieć coś takiego u siebie. Czy to też pasuje do zderzaka my06?? widziałem, że chyba aso robi ładne otwory w zderzaku. efekt końcowy - super. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiesles Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Witam, ja uważam iż te światełka ledowe to trochę tandetnie wygląda. Nie po to kupiłem subaru by świecić jak golfista... Ja u siebie założyłem moduł doświetlania zakrętów za pomocą halogenów, a jednocześnie może pracować jako światła dzienne świecąc z obniżoną mocą halogenami lub drogowymi. Z ksenonami spokój... Na dodatek połowę mniej kosztuje niż ledy subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefanekmac Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Też bym chciał to doświetlanie.A jak to zrobiłeś ? Jest jakiś gotowy kit ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek603 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 ja uważam iż te światełka ledowe to trochę tandetnie wygląda. Nie po to kupiłem subaru by świecić jak golfista... A mnie się wydaje, że po prostu nie stać Was na te 1800 zl na oryginalnie montowane światła do jazdy dziennej, które są bardzo wygodne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się