Jump to content

Światła do jazdy dziennej Forester ‘09 - Rozwiązanie SIP OEM


AdaSch
 Share

Recommended Posts

Dla mnie to szczyt badziewia i bezguścia, co drugi Golf już to ma, wygląda jak gówniane lampki choinkowe które się zaplątały na zderzaku. A działa to tak że po kilku miesiącach się pewnie popsuje. I to jeszcze za 1500zł :shock:

Link to comment
Share on other sites

Nie wyłączaj świateł przełącznikiem. Zgasną jak wyjmiesz kluczyk ze stacyjki.Zapalą się jak włożysz.

 

 

a kupisz mi nastepny komplet ksenonów?

 

wymieniłem już sporo żarówek w kabinie, przez postoje i wyłączanie ksenony szybko padają bo bardzo szkodliwe jest zapalanie przy gorącej żarówce

 

mi zróżowiały po 80kkm

 

czy faktycznie jest mniej wypadków jak się jeździ na światłach?

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

:) a kupisz mi nastepny komplet ksenonów?

 

wymieniłem już sporo żarówek w kabinie, przez postoje i wyłączanie ksenony szybko padają bo bardzo szkodliwe jest zapalanie przy gorącej żarówce

 

mi zróżowiały po 80kkm

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

O Foresterze MY06 ze światłami LED do jazdy dziennej nie słyszałem natomiast widziałem z takim dobrodziejstwem sporo Lanosów, Golfów II, Astr I i II, itd. Wszystkie one miały równocześnie jakieś egzotyczne tablice rejestracyjne, chromowane podwójne rury wydechowe, niski profil kół, srebrną naklejkę na wlewie paliwa, płyty CD na lusterku wstecznym, gościa w dresie w środku i blacharę obok, itd :).

Link to comment
Share on other sites

O Foresterze MY06 ze światłami LED do jazdy dziennej nie słyszałem natomiast widziałem z takim dobrodziejstwem sporo Lanosów, Golfów II, Astr I i II, itd. Wszystkie one miały równocześnie jakieś egzotyczne tablice rejestracyjne, chromowane podwójne rury wydechowe, niski profil kół, srebrną naklejkę na wlewie paliwa, płyty CD na lusterku wstecznym, gościa w dresie w środku i blacharę obok, itd :).

 

Nic dodać, nic ująć :)

 

Pytanie: dlaczego kupiłeś Subaru?

Odpowiedź: gdyż "blachara" się nie pozna?

 

Ale ad rem. Pomijając kwestie estetyczne takiego rozwiązania, uważam, że światła do jazdy dziennej powinny być montowane łącznie z czujnikiem zmierzchu (tak jak ksenony muszą być montowane z systemem poziomowania i oczyszczania lamp). Ostatnio wracając w nocy trafiłem na VW Golfa, który w terenie niezabudowanym, nieoświetlonym jechał tylko z włączonymi pseudo-światłami do jazdy dziennej. Tylne światła nie były w ogóle włączone, a pojazd można było rozpoznać tylko i wyłącznie po świecących z przodu diodach. Ponieważ droga była sucha, widoczność dobra nie została sprokurowana żadna niebezpieczna sytuacja, ale w sytuacji gdyby padał śnieg/deszcz, występowało zamglenie a droga była śliska, szanse na uniknięcie wjechania w tyłek takiemu delikwentowi byłaby mizerna.

 

Jestem przeciwnikiem wszelkich rozwiązań typu "Adam Słodowy" w zakresie elementów, które bezpośrednio wpływają na bezpieczeństwo jazdy

Link to comment
Share on other sites

Na moje pytanie o instalację świateł innych, niż te z ogłoszenia SIP, ASO w Lublinie obiecało rozeznać sprawę (nie widzą problemu technicznego, widzą natomiast problem formalny).

 

Światła a la SIP są rzeczywiście koszmarne i horrendalnie drogie. Natomiast nie widzę nic zdrożnego w gustownych światełkach zainstalowanych np. obok świateł przeciwmgielnych. Miejsce wprost wymarzone - są tam poziomie przetłoczenia, które można wyciąć i w puste miejsca wstawić lampy, a pod spodem nie ma niczego, co by takowy montaż uniemożliwiało. Moje poszukiwania w Internecie zaowocowały znalezieniem kilku homologowanych modeli, które pasowałyby do tego miejsca z dokładnością kilku mm. Czekam więc na wyżej wspomniane rozeznanie sprawy, bo ze zrozumiałych względów nie chcę dawać tego jakiemuś "zwykłemu" majstrowi.

 

światła do jazdy dziennej powinny być montowane łącznie z czujnikiem zmierzchu
Tak... są też tacy, co uważają, że musi być automatyczny przełącznik - wyłączasz światło dzienne i włącza się reflektor... Chcesz wjechać z podwórka do garażu lub odwrotnie i musisz to robić ze światłami... Oczywiście producenci akumulatorów i żarówek zacierają ręce, ale to już na marginesie...

 

Oczywiście, takie idiotoodporne rozwiązania są w dzisiejszym świecie coraz częstsze; chyba jednak skutek jest odwrotny do zamierzonego, bo prowadzą do powstania błędnego koła - samochód (komputer, lodówka, toster ..... niepotrzebne skreślić) myśli za człowieka, więc człowiek przestaje myśleć, więc wyżej wymienione przedmioty muszą jeszcze bardziej myśleć za człowieka, co z kolei powoduje, że człowiek jeszcze mniej... Nie jest to słuszna droga. Ale to temat do dyskusji filozoficznej w Off-Topie. Ja tylko chciałbym nieśmiało zauważyć, że jeśli jestem świadomym użytkownikiem i żyję w wolnym kraju z konstytucyjnie zagwarantowaną wolnością, to chyba mogę sobie założyć nawet wszystkie światła pojedynczo włączane i wyłączane ręcznie?

Link to comment
Share on other sites

jeśli jestem świadomym użytkownikiem i żyję w wolnym kraju z konstytucyjnie zagwarantowaną wolnością, to chyba mogę sobie założyć nawet wszystkie światła pojedynczo włączane i wyłączane ręcznie?

Nie możesz. Odsyłam do ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

 

2. Połączenia elektryczne powinny zapewniać, aby:

1) światła pozycyjne przednie i tylne, światła obrysowe (jeśli pojazd jest w nie wyposażony), światła pozycyjne boczne (jeśli pojazd jest w nie wyposażony) i światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną mogły być włączane i wyłączane tylko jednocześnie; warunek ten nie obowiązuje, gdy światła pozycyjne pełnią funkcję świateł postojowych lub kiedy światła pozycyjne boczne migają (świecą światłem przerywanym) razem z kierunkowskazami po tej samej stronie pojazdu;

2) światła drogowe, mijania i przeciwmgłowe przednie nie mogły być włączone, jeżeli nie są włączone równocześnie światła wymienione w pkt 1; przepisu nie stosuje się do świateł drogowych lub mijania, kiedy są używane do wysyłania krótkich, przerywanych sygnałów ostrzegawczych.

 

Oczywiście, takie idiotoodporne rozwiązania są w dzisiejszym świecie coraz częstsze

Niestety jest to konieczność (patrz sytuacja, którą opisałem wyżej), ze względu na niektórych użytkowników dróg.

Link to comment
Share on other sites

Poniżej cytat za: http://pl.wikipedia.org/wiki/Światła_do_jazdy_dziennej

Przepisy prawne w Polsce (wyciąg)

Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.

Światła dzienne muszą być zainstalowane:

Symetrycznie względem osi pojazdu

Na równej wysokości

Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm

Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm

Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego

 

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

 

Przepis ECE-R87 (wyciąg)

Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 800 kandeli.

Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy 20 cm²

Automatyczne włączanie świateł dziennych równocześnie z rozruchem pojazdu.

Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.

Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych).

Link to comment
Share on other sites

Wrócę do tematu: czy ktoś montował światełka dzienne w starszym Forysiu EU (MY2006, 2007)?

Też mam xenony i tak sobie myślę nad światłami dziennymi...

 

Pozdrawiam

 

Fajne są wszystkie uwagi merytoryczne, wdzięczny jestem również za jakże trafne i w temacie spostrzeżenia o występowaniu świateł dziennych w innych markach wraz z charakterystyką użytkowników ;)

 

Najbardziej jednak interesujące będą uwagi praktyków, kogoś, kto przerobił temat nieteoretycznie. :)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ostatnio zamontowałem takie coś w T-4 (ma słabe ładowanie od nowości i w zimie to trochę przeszkadza).

Światła oryginalne (ledy) firmy Philips , koszt 300 PLN. Na kloszach wybite homologacje. Podłączenie banalnie proste. Plus i minus w akumulatorze oraz plus w żarówce pozycyjnych. Układ włącza się automatycznie jak wykryje wzrost napięcia na akumulatorze po rozruchu, po włączenieu świateł postojowych wyłącza się.

Po wyłączeniu silnika gaśnie po kilkunastu sekundach.

Wygląd taki sobie ;)

Dziś w TVN turbo coś wspomnieli,że Policja czepia się za nieoświetlony tył pojazdu, że brakuje jakiegoś rozporządzenia.

Z drugiej strony podobno od lutego 2011 nowe auta powinny mieć obowiązkowe światła dzienne. Wypowiadali się przedstawiciele Forda, Fiata i Toyoty, że ich lampy mają już gotowe miejsce w lampach na włożenie żarówki(może leda) na światła dzienne.

Jak to będzie w nowych Subaru, a może ostatnie egzemplarze ( w tym mój) są już do tego przystosowane ???

Link to comment
Share on other sites

ja mam kluczowe pytanie :!: :idea:

 

ponieważ zobaczyłem to na żywo w nowym forku...

 

chce mieć coś takiego u siebie. Czy to też pasuje do zderzaka my06??

 

widziałem, że chyba aso robi ładne otwory w zderzaku.

 

efekt końcowy - super.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Witam, ja uważam iż te światełka ledowe to trochę tandetnie wygląda. Nie po to kupiłem subaru by świecić jak golfista... :P Ja u siebie założyłem moduł doświetlania zakrętów za pomocą halogenów, a jednocześnie może pracować jako światła dzienne świecąc z obniżoną mocą halogenami lub drogowymi. Z ksenonami spokój... Na dodatek połowę mniej kosztuje niż ledy subaru. :D

Link to comment
Share on other sites

ja uważam iż te światełka ledowe to trochę tandetnie wygląda. Nie po to kupiłem subaru by świecić jak golfista... :D

 

 

A mnie się wydaje, że po prostu nie stać Was na te 1800 zl na oryginalnie montowane światła do jazdy dziennej, które są bardzo wygodne :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...