Jump to content

wymiana oleju


zygmunt3waza
 Share

Recommended Posts

Instrukcja obsługi :?:

 

Weź jedź do jakiegokolwiek warsztatu, zapłacisz 50 zł ... inaczej możesz popełnić kilka głupich i prostych błędów, np. spuszczenie przy zimnym silniku :roll: ... i po co Ci taka "oszczędność".

Link to comment
Share on other sites

witam

 

mam pytanie. czy ktos orientuje sie jak sie wymienia olej w subaru impreza wueriks 07?? po kolei, tak zeby malpa ogarnela. 8) gdzie filtr gdzie spust. bo gdzie wlac to wiem

 

a czy ta małpa podniesie samochód i nie przygniecie się nim? :P

korek w misce, filtr obok. bez odpowiedniego klucza do filtra nie podchodź.

Link to comment
Share on other sites

a może zygmunt3waza, ma podnośnik, kanał, odpowiednie narzędzia, 1h wolnego i chęć zrobić to samemu ...

 

to tak na szybko ... (zaraz ktoś uprzejmy uzupełni):

 

- olej musi być ciepły (możesz wcześniej zastosować MOTUL ENGINE CLEAN...)

- podnosisz auto (lub wchozisz pod...)

- jeśli masz osłonę pod silnikiem - zdejmujesz i już widzisz gdzie jest filtr i w misce korek spustowy.

- odkręcasz korek, zlewasz olej do pojemnika, później zdejmujesz filtr.

- przykręcasz nowy filtr (przed przykręceniem posmaruj jego uszczelkę olejem, nawet tym co wyleciał)

- zakręcasz korek

- wlewasz nowy olej (oczywiście wiesz jaki... :wink: )

- i już.

 

jak wszystko zrobiłeś porządnie i nic z auta nie kapie - przykręcasz osłonę pod silnikiem, ... :D

Link to comment
Share on other sites

Guest ariel

Głupoty gadacie ! Najłatwiej jest odkręcić korek pod maską, wsadzić słomkę i mocno ciągnąć (potem samo zacznie lecieć)

Nie spuszczaj oleju na włączonym silniku, bo sobie język można poparzyć :evil::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

ariel, tym Twoim sposobem można zaoszczędzić wymianę filtra :wink:

 

A kto każe wymieniać filtr ? Zawsze można go wypłukać i użyć ponownie. :idea:

Link to comment
Share on other sites

Guest ariel
Zawsze można go wypłukać

Lepiej wyprać w proszku Ariel :P, tylko nie wiem z czym go do pralki wsadzić bo w sumie jest czarny ale ma białe napisy :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze polecam sprawdzić czy uszczelka ze starego filtra nie odkleiła się od filtra i nie została na elemencie do którego się go przykręca. Kumpel kiedyś spieszył się z deka i zakręcił nowy filtr na ta stara uszczelkę (teraz miał dwie) po odpaleniu silnika większość oleju znalazła się na podłodze. Potem musiał sprzątać i cala operacje powtarzać, nie mówię już o straconym oleju. Podsumowując niema co się spieszyć przy wymianie :twisted:

Link to comment
Share on other sites

 

a czy ta małpa podniesie samochód i nie przygniecie się nim? :P

korek w misce, filtr obok. bez odpowiedniego klucza do filtra nie podchodź.

 

 

 

E tam młotek śrubokręt i masz klucz :twisted::twisted::twisted:

 

 

A tak ps wyczyść bardzo drobnym papierkiem jak ariel pisze miejsce dolegania uszczelki filtra.

Przed montażem nowy filtr uszczelke posmaruj olejem i filtr DOKRECAM RĘKĄ!!!!!

 

Pod kurek spustowy dajesz miedzianą podkładke M20 koszt chyba 1zl a warto

 

Dolewasz oleju żeby było na lini max na bagnecie czekasz z 2 min odpalasz auto żeby zasał filtr i układ (na 15sek wystarczy moze mniej)

 

Czekasz znowu sprawdzasz i dolewasz na 3/4 bagnetu

 

Od co cała filozofia :twisted::twisted::twisted:

 

ps pomuka dostane:PP

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...