Skocz do zawartości

Pukanie z przodu (nie maglownica)


oaks

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa ma się tak:

 

Outback 2007 3.0, przebieg 87tys. Przy pokonywaniu poprzecznych nierówności słychać pukanie.

Raz ciche, innym razem głośniejsze. Takie niemetaliczne.

 

Wcześniej wszystko trzaskało, ale po wizycie w ASO i "regulacji" maglownicy słychać tylko to pukanie.

Strasznie irytujące. Na trzepaczce amortyzatory OK. Inne testy w stacji kontroli pojazdów też OK.

Luzów nie widać. Gumy stabilizatora wymienione (choć nie były ponoć złe).

 

Zanim zacznę wymieniać wszystko po kolei chciałem to jakoś zdiagnozować. ASO i nie-ASO rozkładają ręce.

Czy jest prawdą, że nie można odkręcić łączników stabilizatora bo najprawdopodobniej się uszkodzą?

A ponoć bez ich zdjęcia nie można na 100% sprawdzić, czy są sprawne.

Inną możliwością jest "głośna praca amortyzatorów" (może mocowania amortyzatorów).

 

O ile łączniki mogę wymienić tak na wszelki wypadek, to amortyzatory są już dużym wydatkiem :?

 

Może ktoś z Was miał tego typu problemy?

 

I nie piszcie, że ten typ tak ma, bo jechałem identycznym outbackiem i było cichutko :)

 

Pozdrawiam,

oaks

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oaks, byłeś w ASO w Mikołowie ?? Jeśli chodzi o łączniki staba to jeśli auto wjechało "na zbieżność" (ta pierwsza brama) to na pewno stwierdziliby, że to one są uszkodzone. Wbrew pozorom w tym ASO pracują bardzo kumaci mechanicy. Sworznie też raczej są swobodnie "wykrywalne". Ciężko powiedzieć co to. Trzebaby się dobrze wsłuchać. Amortyzatory jeśli nie są zużyte to raczej nie będą powodować hałasów.

 

Jak wygląda sprawa na nierównościach ?? Kiedy dźwięki się pojawiają ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Mikołowie. Nic nie wyszło na pierwszej bramie, na drugiej i trzeciej też :)

Jak wjeżdżam do nie-ASO, to jest taki mały próg. Nawet na prostych kołach,

kiedy auto się ledwo toczy, to puka. Do przodu i jak cofam.

 

Gdzieś napisali, żeby odpiąć stabilizator i sprawdzić, czy wtedy puka.

Zrobię to w środę. Dam znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Forku też da radę się tego pozbyć ?? Nie ukrywam, że od dawna odczuwam pewne drgania/stuki w układzie kierowniczym. Głównie na drobnych nierównościach w dużej ilosci jak jade niezbyt szybko. Odczuwam to tak jakby na przekładni był za duży luz. Zgłaszałem kiedyś przy przeglądzie ale powiedzieli że wsio bangla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jeśli nie gumy, to łączniki. Innego wyjścia nie widzę.

 

Zdjęli łączniki i nie pukało, więc założyli nowe łączniki i na razie jest OK :)

[...]

 

Dzięki za wsparcie :)

 

Ma się tę wiedzę na temat subaru :mrgreen:.

 

Polecam się na przyszłość 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oaks, sprzedaj dziada :!: :wink:

 

BTW ja też miałem założony, tzn "zestaw naprawczy" na stuki w OBK. Było to robione zaraz po nabyciu, chyba jeszcze końcem 2007 roku ... ostatnio znów coś zaczyna stukać (i nie są to nie wymionione gumki stabilizatora). Czy ów "zestaw naprawczy" sie zużywa ? :mrgreen: Mam przejechane 80K ... a jeżdzę tylko w niedziele do kościoła ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...