kurzy79 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Witam. Pomału zbliża się u mnie wymiana sprzęgła w foresterze 2,5XT. Samochód ma 125tyś na liczniku wiec już pora. Jako że wcześniej jeździłem mocnymi autami, forester mimo swych 260KM i 390Nm troszkę zamula i planuję go wzmocnić na tyle na ile skrzynia pozwoli. Jednak tak jak pisałem na dzień dobry chcę wymienić sprzęgło. Co proponujecie ?? Warunek: kultura jazdy jak na seryjnym sprzęgle, wytrzymałość w okolicach 500Nm, cena nie więcej niż 3500-4000 zł za kpl tarcza, docisk i łożysko ( koło planuję zostawić stare jeśli po oględzinach okaże się ok. ) Co by nie zakładać nowego wątku zapytam tu. Co może być przyczyną lekkiego szarpania autem w czasie delikatnego przyspieszania w okolicach 2500-3000 obr. szczególnie jadąc pod górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 wytrzymałość w okolicach 500Nm Tyle to nie sądzę aby seryjna skrzynia wytrzymała ale próbuj - you play you pay Rozumiem, że Forek jest już podkręcony (260KM i 390Nm) ? Pytanie, co zostało zrobione i gdzie ? To może implikować odpowiedź na pytanie postawione przez Ciebie w drugiej części postu. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kurzy79 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 wymienione części wydechu, rurka od turbiny i remap. wszystko sygnowane logiem prodrive wykonane w salonie subaru w krk ( komp wysyłany do prodrive na przestrojenie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 No to się nie specjalnie wyjaśniło. Powodów może być około 1 milion ;-) Nie wiem skąd jesteś ale ja bym podjechał na jakąś diagnostykę, nie koniecznie do ASO ale koniecznie do kogoś kto ogarnia Subaraki. Te mapy prodrive nie są najwyższych lotów. Już procedura wysyłania samego ECU do przestrojenia a nie strojenie indywidualne (dla konkretnego auta) wydaje mi się nieco karkołomna...ale to oczywiście moje zdanie. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kurzy79 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Już procedura wysyłania samego ECU do przestrojenia a nie strojenie indywidualne (dla konkretnego auta) wydaje mi się nieco karkołomna...ale to oczywiście moje zdanie. Pozdrawiam Grzegorz mam identyczne zdanie ale już takiego kupiłem. jednak na wykresie z hamowni kreski ładnie moc i moment oddają. Może to szarpanie to wina dojechanego sprzęgła. Tak czy tak muszę go wymienić.skrzynia odpowiednio traktowana 500nm przeżyje gorzej ze sprzęgłem i dołem silnika ale to potem. Narazie oczekuję od was koledzy dorady w mądrym wyborze sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 skrzynia odpowiednio traktowana 500nm przeżyje Próbuj, To Twoja skrzynia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kurzy79 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 a czy ktoś z forum założył wzmocniony wkład do skrzyni i zwiększył moc silnika do interesujących mnie mocy ?? pytam gdyż wyczytałem na forum że podobno ten wkład wcale nie jest mocniejszy od serii a znowu według Polskiego sprzedawcy wystarcza do 450 KM. Na razie błądzę w temacie strasznie............proszę o rady, docelowo chcę podnieść moc do ok 330-340 KM i uzyskać wspomniany moment w okolicach 500Nm. Na razie "urodził" się temat wymiany sprzęgła jednak chciałem to zrobić biorąc pod uwagę przyszłe wzmacnianie silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 kurzy79, problemem tych skrzyń jest nie tyle wkład co bardzo plastyczna ( ) obudowa. Rozważ swapa na 6MT z STi. To jest bardzo perspektywiczne rozwiązanie. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Już procedura wysyłania samego ECU do przestrojenia a nie strojenie indywidualne (dla konkretnego auta) wydaje mi się nieco karkołomna...ale to oczywiście moje zdanie. Nie tylko Twoje... ostatnio podczas mapowania STI kolega jako porównywał seryjna mapę STI z seryjnego auta do mapy z kompa oplombowanego przez Prodrive z wersji UK mającej mieć podobno według wszystkich danych - 305HP....może i ma, ale spora część rozbiegła się po okolicznych polach , mapa jest identyczna jak w serii...mimo bardzo poważnie wyglądających plomb na ECU... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Co może być przyczyną lekkiego szarpania autem w czasie delikatnego przyspieszania w okolicach 2500-3000 obr. szczególnie jadąc pod górę. Powodów może być około 1 milion ;-) No może - tak na szybko mogą to być: walnięty przepływomierz, padnięte sprzęgło (docisk), przelewanie paliwa, bo program jest zły . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kurzy79 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 No może - tak na szybko mogą to być: walnięty przepływomierz, padnięte sprzęgło (docisk), przelewanie paliwa, bo program jest zły . wszystko wskazuje na sprzęgło, pedał chodzi okropnie ciężko. od miesiąca chodzę z zamiarem wymiany ale nie wiem na jakie. Chyba skończy się na serii. edit: dziś pojawiło się też szarpanie autem przy nagłym odpuszczeniu gazu ( szczególnie to czuć na obrotach tak do 3 tyś ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 edit: dziś pojawiło się też szarpanie autem przy nagłym odpuszczeniu gazu ( szczególnie to czuć na obrotach tak do 3 tyś ) No bo jak już się mocno "skleiło" to tak właśnie będzie ;-) Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Co może być przyczyną lekkiego szarpania autem w czasie delikatnego przyspieszania w okolicach 2500-3000 obr. szczególnie jadąc pod górę. Sprzęglo napewno nie....a to , ze ciężko chodzi pedał sprzegła tez nie swiadczy o jego zlym stanie i mozna to naprawic bez wym sprzegla. Ale skrzynie trzeba wyjać. AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 edit: dziś pojawiło się też szarpanie autem przy nagłym odpuszczeniu gazu ( szczególnie to czuć na obrotach tak do 3 tyś ) No bo jak już się mocno "skleiło" to tak właśnie będzie ;-) Pozdrawiam Grzegorz Na 100% sprzeglo ? Bo ja tez tak mam - 140tys na seryjnym sprzegle. Fakt, nie pracuje do konca tak, jak powinno, ale tego szarpania nie wiazalem z przeglem :/ 500Nm chyba nie wytrzymaja polosie i co tam jeszcze moment przenosi na poczciwa staruszke ziemie - to jest 5x100, tak ? Skrzynia STi wytrzymala 610Nm w forestrze green 550. pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 a to , ze ciężko chodzi pedał sprzegła tez nie swiadczy o jego zlym stanie i mozna to naprawic bez wym sprzegla. Ale skrzynie trzeba wyjać.AK A p.Andrzeju ile może kosztować takie "usprawnienie" sprzęgła i czy umieją to robić inne ASA-a bo niestety do W-wy jest 500km ? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 ZTCW usprawnienie jest tymczasowe.. Co do szarpania, to sterownie turbiną, przepływka, mapa (podejrzana najbardziej), lub większy problem z silnikiem Co do 500Nm to bardzo dużo. pewnie sporo gratów trzeba by z silnika wywalić. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 p.Andrzeju ile może kosztować takie "usprawnienie" sprzęgła i czy umieją to robić inne ASA-a bo niestety do W-wy jest 500km ? Wyjecie i włozenie skrzyni :?: , oczyszczenie i przesmarowanie tulei po ktorej "chodzi" lozysko oporowe , czasem wym. tego lozyska. Majac jednak całe sprzegło na wierzchu z przebiegiem ponad +- 70/80 tys warto wymienic calosć .Potrzebne najcześciej łozysko koła zamach. "Spinki" tez dobrze zmienic/mieć... AK ps.ceny za wyjecie nie podaje bo zaraz sie zacznie......"a p. Henio to 300 a tamten 1300 a ja z bratem po kolacji...itd" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kurzy79 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 ZTCW usprawnienie jest tymczasowe.. Co do szarpania, to sterownie turbiną, przepływka, mapa (podejrzana najbardziej), lub większy problem z silnikiem pozdrawiam Ale jeżeli by było coś nie tak z mapą czy przepływką to czy szarpanie też by sie pojawiało przy nagłym odpuszczeniu gazu ? Mapa jak by była źle napisana to chyba szwankował by silnik od początku, a nie po 50 tyś. -- Wt sie 10, 2010 5:59 pm -- "Spinki" tez dobrze zmienic/mieć...AK zamawiając te spinki o co się pytać dokładnie ?? bo sprzęgło już zamówione ale jak już skrzynie wyjmę to chcę odrazu wszystko ogarnąć i składać z powrotem bo nie mam czasu na to żeby i auto stało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Letkas Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 tak jak pisałem na dzień dobry chcę wymienić sprzęgło. Co proponujecie ?? Proponuję - Radzikowski. Wyciąg (lub jak wolisz wyciągnij ) stare, pakujesz, wysyłasz tudzież zawozisz. Opisujesz jak ma być wg życzenia i dostajesz. Niedrogo i w zasadzie solidnie. Ale nie licz na seryjna pracę sprzęgła mającego wytrzymać ponad 450 Nm. Coś za coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kurzy79 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 ogarnąłem już problem szarpania przy dodawaniu gazu. Kiepskiej jakości paliwo powodowało spalanie stukowe. zalanie 98 i odpięcie aku na 10 minut wydaje mi się rozwiązało problem. Natomiast szarpanie przy nagłym odpuszczeniu gazu jest nadal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się