Jump to content

Sprzęgło forester 2,5 XT z 2006r.


kurzy79
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Pomału zbliża się u mnie wymiana sprzęgła w foresterze 2,5XT. Samochód ma 125tyś na liczniku wiec już pora.

 

Jako że wcześniej jeździłem mocnymi autami, forester mimo swych 260KM i 390Nm troszkę zamula i planuję go wzmocnić na tyle na ile skrzynia pozwoli. Jednak tak jak pisałem na dzień dobry chcę wymienić sprzęgło. Co proponujecie ?? Warunek: kultura jazdy jak na seryjnym sprzęgle, wytrzymałość w okolicach 500Nm, cena nie więcej niż 3500-4000 zł za kpl tarcza, docisk i łożysko ( koło planuję zostawić stare jeśli po oględzinach okaże się ok. )

 

Co by nie zakładać nowego wątku zapytam tu.

Co może być przyczyną lekkiego szarpania autem w czasie delikatnego przyspieszania w okolicach 2500-3000 obr. szczególnie jadąc pod górę.

Link to comment
Share on other sites

wytrzymałość w okolicach 500Nm

 

Tyle to nie sądzę aby seryjna skrzynia wytrzymała ale próbuj - you play you pay :mrgreen:

 

Rozumiem, że Forek jest już podkręcony (260KM i 390Nm) ? Pytanie, co zostało zrobione i gdzie ? To może implikować odpowiedź na pytanie postawione przez Ciebie w drugiej części postu.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

No to się nie specjalnie wyjaśniło. Powodów może być około 1 milion ;-)

Nie wiem skąd jesteś ale ja bym podjechał na jakąś diagnostykę, nie koniecznie do ASO ale koniecznie do kogoś kto ogarnia Subaraki. Te mapy prodrive nie są najwyższych lotów. Już procedura wysyłania samego ECU do przestrojenia a nie strojenie indywidualne (dla konkretnego auta) wydaje mi się nieco karkołomna...ale to oczywiście moje zdanie.

 

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Już procedura wysyłania samego ECU do przestrojenia a nie strojenie indywidualne (dla konkretnego auta) wydaje mi się nieco karkołomna...ale to oczywiście moje zdanie.

 

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

 

mam identyczne zdanie ale już takiego kupiłem.

jednak na wykresie z hamowni kreski ładnie moc i moment oddają. Może to szarpanie to wina dojechanego sprzęgła. Tak czy tak muszę go wymienić.skrzynia odpowiednio traktowana 500nm przeżyje gorzej ze sprzęgłem i dołem silnika ale to potem. Narazie oczekuję od was koledzy dorady w mądrym wyborze sprzęgła.

Link to comment
Share on other sites

a czy ktoś z forum założył wzmocniony wkład do skrzyni i zwiększył moc silnika do interesujących mnie mocy ?? pytam gdyż wyczytałem na forum że podobno ten wkład wcale nie jest mocniejszy od serii a znowu według Polskiego sprzedawcy wystarcza do 450 KM.

 

Na razie błądzę w temacie strasznie............proszę o rady, docelowo chcę podnieść moc do ok 330-340 KM i uzyskać wspomniany moment w okolicach 500Nm. Na razie "urodził" się temat wymiany sprzęgła jednak chciałem to zrobić biorąc pod uwagę przyszłe wzmacnianie silnika.

Link to comment
Share on other sites

Już procedura wysyłania samego ECU do przestrojenia a nie strojenie indywidualne (dla konkretnego auta) wydaje mi się nieco karkołomna...ale to oczywiście moje zdanie.

 

Nie tylko Twoje... :) ostatnio podczas mapowania STI kolega jako porównywał seryjna mapę STI z seryjnego auta do mapy z kompa oplombowanego przez Prodrive z wersji UK mającej mieć podobno według wszystkich danych - 305HP....może i ma, ale spora część rozbiegła się po okolicznych polach :twisted::lol: , mapa jest identyczna jak w serii...mimo bardzo poważnie wyglądających plomb na ECU... :)

Link to comment
Share on other sites

Co może być przyczyną lekkiego szarpania autem w czasie delikatnego przyspieszania w okolicach 2500-3000 obr. szczególnie jadąc pod górę.

 

Powodów może być około 1 milion ;-)

 

No może - tak na szybko mogą to być: walnięty przepływomierz, padnięte sprzęgło (docisk), przelewanie paliwa, bo program jest zły :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

No może - tak na szybko mogą to być: walnięty przepływomierz, padnięte sprzęgło (docisk), przelewanie paliwa, bo program jest zły :twisted:.

 

wszystko wskazuje na sprzęgło, pedał chodzi okropnie ciężko. od miesiąca chodzę z zamiarem wymiany ale nie wiem na jakie. Chyba skończy się na serii.

 

 

 

edit: dziś pojawiło się też szarpanie autem przy nagłym odpuszczeniu gazu ( szczególnie to czuć na obrotach tak do 3 tyś )

Link to comment
Share on other sites

edit: dziś pojawiło się też szarpanie autem przy nagłym odpuszczeniu gazu ( szczególnie to czuć na obrotach tak do 3 tyś )

 

 

No bo jak już się mocno "skleiło" to tak właśnie będzie ;-)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Co może być przyczyną lekkiego szarpania autem w czasie delikatnego przyspieszania w okolicach 2500-3000 obr. szczególnie jadąc pod górę.

Sprzęglo napewno nie....a to , ze ciężko chodzi pedał sprzegła tez nie swiadczy o jego zlym stanie i mozna to naprawic bez wym sprzegla. Ale skrzynie trzeba wyjać.

AK

Link to comment
Share on other sites

edit: dziś pojawiło się też szarpanie autem przy nagłym odpuszczeniu gazu ( szczególnie to czuć na obrotach tak do 3 tyś )

 

 

No bo jak już się mocno "skleiło" to tak właśnie będzie ;-)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Na 100% sprzeglo ? Bo ja tez tak mam - 140tys na seryjnym sprzegle. Fakt, nie pracuje do konca tak, jak powinno, ale tego szarpania nie wiazalem z przeglem :/

 

500Nm chyba nie wytrzymaja polosie i co tam jeszcze moment przenosi na poczciwa staruszke ziemie - to jest 5x100, tak ? Skrzynia STi wytrzymala 610Nm w forestrze green 550.

 

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

a to , ze ciężko chodzi pedał sprzegła tez nie swiadczy o jego zlym stanie i mozna to naprawic bez wym sprzegla. Ale skrzynie trzeba wyjać.

AK

A p.Andrzeju ile może kosztować takie "usprawnienie" sprzęgła i czy umieją to robić inne ASA-a bo niestety do W-wy jest 500km ? :wink:

Link to comment
Share on other sites

ZTCW usprawnienie jest tymczasowe..

 

Co do szarpania, to sterownie turbiną, przepływka, mapa (podejrzana najbardziej), lub większy problem z silnikiem

 

Co do 500Nm to bardzo dużo.

 

pewnie sporo gratów trzeba by z silnika wywalić.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

p.Andrzeju ile może kosztować takie "usprawnienie" sprzęgła i czy umieją to robić inne ASA-a bo niestety do W-wy jest 500km ?

Wyjecie i włozenie skrzyni :?: , oczyszczenie i przesmarowanie tulei po ktorej "chodzi" lozysko oporowe , czasem wym. tego lozyska. Majac jednak całe sprzegło na wierzchu z przebiegiem ponad +- 70/80 tys warto wymienic calosć .Potrzebne najcześciej łozysko koła zamach. "Spinki" tez dobrze zmienic/mieć...

AK

ps.ceny za wyjecie nie podaje bo zaraz sie zacznie......"a p. Henio to 300 a tamten 1300 a ja z bratem po kolacji...itd" :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

ZTCW usprawnienie jest tymczasowe..

 

Co do szarpania, to sterownie turbiną, przepływka, mapa (podejrzana najbardziej), lub większy problem z silnikiem

 

 

pozdrawiam

 

Ale jeżeli by było coś nie tak z mapą czy przepływką to czy szarpanie też by sie pojawiało przy nagłym odpuszczeniu gazu ?

Mapa jak by była źle napisana to chyba szwankował by silnik od początku, a nie po 50 tyś.

 

-- Wt sie 10, 2010 5:59 pm --

 

"Spinki" tez dobrze zmienic/mieć...

AK

 

 

zamawiając te spinki o co się pytać dokładnie ?? bo sprzęgło już zamówione ale jak już skrzynie wyjmę to chcę odrazu wszystko ogarnąć i składać z powrotem bo nie mam czasu na to żeby i auto stało.

Link to comment
Share on other sites

tak jak pisałem na dzień dobry chcę wymienić sprzęgło. Co proponujecie ??

 

Proponuję - Radzikowski. Wyciąg (lub jak wolisz wyciągnij :D ) stare, pakujesz, wysyłasz tudzież zawozisz. Opisujesz jak ma być wg życzenia i dostajesz. Niedrogo i w zasadzie solidnie. Ale nie licz na seryjna pracę sprzęgła mającego wytrzymać ponad 450 Nm. Coś za coś.

Link to comment
Share on other sites

ogarnąłem już problem szarpania przy dodawaniu gazu. Kiepskiej jakości paliwo powodowało spalanie stukowe. zalanie 98 i odpięcie aku na 10 minut wydaje mi się rozwiązało problem. Natomiast szarpanie przy nagłym odpuszczeniu gazu jest nadal :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...