Jump to content

Gumy stabilizatora


Recommended Posts

Mam takie pytanko do znawców tematu. Zakupiłem gumy do stabilizatora przedniego. Myślałem, że to nie ma znaczenia w którą stronę je zamontuję, ale chyba ma to jakieś znaczenie, bo z jednej strony posiadają żółtą kropkę. I teraz pytanie: Ta kropka to na zewnątrz ma być zamontowana czy do środka? Tylko proszę się nie śmiać. :oops:

Link to post
Share on other sites
  • 10 years later...

Odświeżę temat bo sam jestem ciekawy Waszych opinii, a dziś wymieniałem tuleje gumowe obu stabilizatorów przód i tył w naszej Imprezie GH.

Pytałem dwóch mechaników z ASO Subaru w którym pracuję i jeden powiedział, że przy przednim łączniku rozcięcie tulei ma być skierowane w stronę przodu pojazdu zarówno z lewej jak i prawej strony, natomiast drugi, że lewa i prawa strona mają być założone odwrotnie - tj. znacznikami (namalowanymi niebieskimi kropkami na zewnątrz pojazdu) czyli jak z lewej strony rozcięcie skierowane do przodu to wtedy z prawej rozcięcie gumowej tulei ma być skierowane w tył. 

 

Która wersja poprawna i czy ma to w ogóle znaczenie? Czekam z niecierpliwością na opinie bo jak uzyskam dobrze uargumentowaną odpowiedź, a założyłem inaczej to jutro będzie korekta.   

Z góry dzięki za informacje bo zaczęło mnie to nurtować.

Link to post
Share on other sites

Jeśli tuleja jest symetryczna to niema to według mnie znaczenia...

Sama obejma np w Legacy IV ma kierunkowość zaznaczoną strzałkę. kształt obejmy jest symetryczny jednak otwory pod śruby już nie... jeden otwór jest okrągły a drugi eliptyczny.

ważne aby powierzchnia robocza drążka była gładka bez wżerów oraz aby drążek na swoich końcach nie był skrzywiony...

Niewiem jak OE Subaru ale np Lemforder stosuje materiałowe wkładki do takich mocowań i takie gumy są "wieczne"

Tanie gumy trzymające drążek w Legacy wytrzymały mi 20tyś km a agresywnie nie jeżdżę...

 

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Tuleje są symetryczne za wyjątkiem właśnie rozcięcia (montowałem OEM) chociaż wcześniej miałem założony jakiś zaninnik i rozcięcie było na środku tulei gumowej. Co to do przygotowania stabilizatora (odpowiednie oczyszczenie, usunięcie ew. wżerów, sprawdzenie odpowiedniego przylegania powierzchni wew. tulei do stabilizatora itp.) to wszystko wykonałem dość skrupulatnie. Dzięki raz jeszcze za Twoje zdanie i opinie. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 18.09.2020 o 22:28, dominikon napisał:

Pytałem dwóch mechaników z ASO Subaru w którym pracuję

spytaj ich, gdzie to wyczytali, bo FSM zbytnio się nad tym nie rozwodzi. 

 

image.thumb.png.c8ad41eeff9f951e103174061a5bef1f.png

 

image.thumb.png.15c39a84a08f90d1a0de5706a2e492e5.png

Link to post
Share on other sites

Też szukałem w manualu i widziałem ten fragment serwisowki - dzięki @lutek34 Nie będę w takim razie szczególnie roztrząsał tematu i zostawię tak jak zamontowałem czyli obie tuleje tak samo - rozcieciami w stronę przodu samochodu. Dzięki za podzielenie się opiniami. 

Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Radosław De napisał:

Ta kropka to pewnie ślad po miejscu wtrysku masy do formy:)

Ślad po wtrysku to jedno ale są też namalowane niebieskie kropki - jakby farbą. Tak czy inaczej - gdyby to było bardzo znaczące to pewnie serwisowka jednak wskazałaby jednoznacznie jak te gumy montować i rozcięciem w którą stronę. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...