Gość ariel Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Ciekawi mnie jak się je dobiera ? Jakie wymiary wchodzą do GT a jakie np. do STI 06 ? Czy jeśli chłodnica ma 0,4l pojemności to o tyle więcej oleju wlewamy przy wymianie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Czy jeśli chłodnica ma 0,4l pojemności to o tyle więcej oleju wlewamy przy wymianie ? O tyle aż nie, ale trzeba brać pod uwagę fakt, że trochę oleju zostaje w chłodnicy. Dobiera się je w zasadzie na podstawie tego, czy chcesz robić zmiany w komorze silnika, czy nie. Jeśli tak, możesz dać dowolną; jeśli nie - jesteś ograniczony dostępnym miejscem. Jakie wymiary wchodzą do GT a jakie np. do STI 06 ? Do STI'06 wchodzi stosunkowo mała, natomiast do '03-'05 większa, bo inne jest miejsce mocowania zbiornika płynu spryskiwacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Chłodnicę oleju możesz zamontować tak dużą jak chcesz. Ja miałem taką: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 A co sądzicie o zastosowaniu wymiennika typu olej/ciecz chlodząca? W teorii ma same zalety, bo w fazie rozgrzewania "woda" nagrzewa sie szybciej i dogrzewa szybciej olej do temperatury roboczej (można szybciej upalać), a jak juz sie wszystko rozgrzeje, to wtedy woda chlodzi olej. Nie wiem jak w innych markach, ale np BMW stosuje takie wymieniki w wielu seryjnych modelach, sporo jest tego np na allegro. Zastanawialem sie nad czyms takim bardziej pod kątem rajdówki niż dupowozu, ale jeszcze nie zgłębiłem tematu i nie wiem jaka jest możliwośc zaadoptowania czegoś takiego do innych modeli i jaka jest skuteczność tego ustrojstwa w porownaniu do typowej chlodnicy olej/powietrze. Ćwiczył to ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ariel Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Myślałem że jest jakaś zależność, np. pojemność miski 4l - chłodnica 0,38 itp. Mati pamiętasz może wymiar i pojemność tej chłodnicy ? To jest Mocal ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Chłodnicę oleju możesz zamontować tak dużą jak chcesz. Tak, ale z jednym "ale" - im większa, tym większe prawdopodobieństwo, że trzeba będzie przerobić coś w komorze silnika. Co do dolewania więcej oleju - niestety mając chłodnicę + np. większą miskę, musisz liczyć się z tym, że mechanik wymieniający olej nie może na ślepo lać określonej ilości, a wlać 4.5 litra, zaczekać aż spłynie, sprawdzić na bagnecie -> dolać, zaczekać aż spłynie, sprawdzić na bagnecie -> dolać, zaczekać aż spłynie, sprawdzić na bagnecie... czynność powtarzać tyle razy, ile będzie trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Myślałem że jest jakaś zależność, np. pojemność miski 4l - chłodnica 0,38 itp. Mati pamiętasz może wymiar i pojemność tej chłodnicy ? To jest Mocal ? Nie pamiętam. To był mocal, chyba 19 rzędowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 A co sądzicie o zastosowaniu wymiennika typu olej/ciecz chlodząca?...Zastanawialem sie nad czyms takim bardziej pod kątem rajdówki... Zapomnij, zbyt słabe do upalania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 A co sądzicie o zastosowaniu wymiennika typu olej/ciecz chlodząca? W teorii ma same zalety, bo w fazie rozgrzewania "woda" nagrzewa sie szybciej i dogrzewa szybciej olej do temperatury roboczej (można szybciej upalać), a jak juz sie wszystko rozgrzeje, to wtedy woda chlodzi olej. Nie wiem jak w innych markach, ale np BMW stosuje takie wymieniki w wielu seryjnych modelach, sporo jest tego np na allegro. Zastanawialem sie nad czyms takim bardziej pod kątem rajdówki niż dupowozu, ale jeszcze nie zgłębiłem tematu i nie wiem jaka jest możliwośc zaadoptowania czegoś takiego do innych modeli i jaka jest skuteczność tego ustrojstwa w porownaniu do typowej chlodnicy olej/powietrze. Ćwiczył to ktoś? Seryjne subaru mają taki wymiennik nad filtrem oleju, przynajmniej GT'99 ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Pytanie brzmi - docelowo po co ta chlodnica? Jaka moc bedzie mialo auto? Gdzie bedzie upalane? Szybkie odcinki? Taka chlodnica jak wkleil Mati ( a nawet chyba minimalnie mniejsza), obniza temperature w misce olejowej o jakies 10 stopni w porownaniu do stanu gdyby jej nie bylo. Mialem taka w wrx 2.5, i na pojezdzawki byla super a ten silnik sie baaaardzo grzeje. Generalnie to jak nie robisz jakiegos duzego projektu, to powinna Ci styknac. Nie ma co przesadzac z rozmiarem, one naprawde sprawnie dzialaja. -- 5 sie 2010, o 00:12 -- chłodnicę oleju możesz zamontować tak dużą jak chcesz. Pod warunkiem, ze kolega dolozy dobry (dzialajacy) termostat. Potem leci sie 160km/h w zimie przy -10 stopniach i okazuje sie ze temp oleju w misce spada ponizej 50 stopni. (jak ktos ma wkrecony czujnik w blok to moze mu sie to w oczy nie rzucic, bo tam zawsze bedzie pokazywalo z 70). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ariel Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Pytanie brzmi - docelowo po co ta chlodnica? Jaka moc bedzie mialo auto? Gdzie bedzie upalane? Szybkie odcinki? Głównie tak, np. Kielce a tam trójka to chyba najwyższy bieg jaki wrzucałem (oprócz lasu oczywiście ) Moc to nie dużo około 250KM wiec trochę więcej niż seria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Moc to nie dużo około 250KM wiec trochę więcej niż seria To starczy Ci mały Mocal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ariel Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Inaczej... różnice w ich cenie są małe. Jaki Mocal podejdzie do GT tak aby nie było też problemów z temp. w zimę ? i gdzie najlepiej go zamocować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Inaczej... różnice w ich cenie są małe. Jaki Mocal podejdzie do GT tak aby nie było też problemów z temp. w zimę ? i gdzie najlepiej go zamocować ? Jezeli bedzie -10 i pojedziesz autostrada stala predkoscia 150-160kmh, to bez termostatu mozesz miec problem nawet przy takiej malej chlodnicy. Ja jak bylo zimno jezdzilem 100-130km/h max i temp byla w misce na poziomie 60 stopni. W miescie oczywiscie problemu nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Rozmawialem niedawno z Elkiem w zwiazku z planowanym przeniesieniem chlodzenia silnika na tyl plus usuniecia... nagrzewnicy. Moje watpliwosci budzilo rozmrozenie przedniej szyby. W sumie mozna jak Romek Urban jezdzic w spodniach narciarskich ale juz z zamarznieta szyba kiepsko. Elek z miejsca dal rozwiazanie - chlodnica oleju, ktora na zime przenosi sie tak, by nagrzane przez nia powietrze trafialo nawiewami na szybe. I to jest tez pewne rozwiazanie niedogrzanego silnika zima - zamiast ja demontowac, mozna zrobic jej dwa punkty mocowan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
potok Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Chłopaki mam pytanie jaki jest koszt chłodnicy oleju bo robieniu głowic w moim WRX postanowiłem dla bezpieczeńswa przyinwestować w chłodnice. Jakie to koszta (części + robota)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 O ile mi wiadomo SIP nie ma w ofercie wiec http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=2345 Jesli sie myle to przepraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
potok Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 O ile mi wiadomo SIP nie ma w ofercie wiec http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=2345 Jesli sie myle to przepraszam Rozumiem 1200 zł. Ok. Będę coś poszukiwał jeszcze dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiepuczi Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Podstawka pod filtr z termostatem + chłodnica to 650-800 zł w zależności od wielkości chłodnicy + przewody zakute to niecałe 200 zł i w sumie to wszystko co potzrebujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
potok Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Podstawka pod filtr z termostatem + chłodnica to 650-800 zł w zależności od wielkości chłodnicy + przewody zakute to niecałe 200 zł i w sumie to wszystko co potzrebujesz ok dzieki. wlasnie taki zestawik dorwalem i bede w tygodniu montowal wyszlo pod 1000zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Przypilnuj, zeby weze szly daleko od kolektora. Juz raz sie z Arturem_ZAQ palilismy, bo mechanior kiepsko poprowadzil, plyta pod silnikiem docisnela je do kolektora, weze sie przepalily i sikalo pod autem plonacym olejem. Wiec tu nie ma miejsca na babola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jathek Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 Odgrzewam kotleta i od razu sorki za glupie pytanie Czy chlodnica oleju o wymiarach 165mm na 120 wejdzie do GT 98. Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 (edytowane) ja się dołączę: gdzie w takim aucie (GT) najlepiej umieścić chłodnicę oleju? to wolne miejsce koło turbiny bardzo mi się nie podoba ze względu na bliskość wielu gorących części moje obecne podejście do chłodnicy oleju w type r jest takie: nie zakładam, bo może być więcej problemów w moim użyciu niż korzyści - używam auta w takich warunkach, że często płyta pod silnikiem dostaje mocne uderzenia - miejsce przyłączenia przewodów jest kiepskie - blisko kolektora, blisko turbo, blisko płyty - mam obawy czy dodatkowy element układu (chłodnica + przewody) przy zwykłej pompie oleju nie pogorszy przepływu - temperatury oleju poniżej 130 stopni przy dobrym oleju powinny być znośne dla silnika, millers np. podaje temp pracy 125 stopni z chwilowymi temperaturami do 150 stopni, zawsze jest pytanie czy olej mierzony nad filtrem nie jest chłodniejszy niż w innych częściach układu - silnik, turbo, dolot, wydech - seria Edytowane 24 Czerwca 2013 przez kons6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 moje obecne podejście do chłodnicy oleju w type r jest takie: nie zakładam, bo może być więcej problemów w moim użyciu niż korzyści To jest prawidłowe podejście,szczególnie że: silnik, turbo, dolot, wydech - seria Nawet przy ostrym upalaniu w bardzo gorące dni,temperatura oleju nie przekroczyła u mnie 110 stopni. No chyba,że kręcisz cały czas beczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Nawet przy ostrym upalaniu w bardzo gorące dni,temperatura oleju nie przekroczyła u mnie 110 stopni. No chyba,że kręcisz cały czas beczki. V runda RALLYLAND - 27 lipca - na 100% zobaczysz więcej niż 120 stopni oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się