Jump to content

Padł mi silnik OTB RA HID 2.0D


tete1976
 Share

Recommended Posts

WItam,

 

poszukuje silnik do OTB Diesel RA HID 2.0D

 

jeśli ktoś ma pomysł to proszę o kontakt.

 

Dziękuję

 

Jaka diagnoza ?

 

PS. Chyba sie juz skutecznie wyleczylem z diesla w wykonaniu Subaru :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

WItam,

 

poszukuje silnik do OTB Diesel RA HID 2.0D

 

jeśli ktoś ma pomysł to proszę o kontakt.

 

Dziękuję

 

Jaka diagnoza ?

 

PS. Chyba sie juz skutecznie wyleczylem z diesla w wykonaniu Subaru :mrgreen:

 

 

czekam na diagnostykę silnika, wstępna diagnoza polega na tym że silnik jest zblokowany, więc spodziewam się najgorszego....

stan licznika 123 316km

Link to comment
Share on other sites

nie żebym był złośliwy ale olej czasami sprawdzałeś ?

Pytam bo ostatnio jeden Pan na stacji benzynowej w Legacy 2.0D po krótkiej rozmowie mówię żeby czasami spojrzał na bagnet a on mi na to, że przecież jest kontrolka. Jak zabraknie i się zaświeci to doleję :shock:

Link to comment
Share on other sites

rozumiem Cie:-) po dosiadczeniach z polonezem spradzam:-)

bylo 3/4 zreszta zmienilem na motul i pracowal ciszej

 

 

samochod serwisowany i generalnie pod tym katem dbalem o niego

 

nawet temp, nie wzrosla - przy czym po wylaczneiu motoru poszla do 3/4

 

generalnie jesetm zalamny bo simer block (jesli dobrze napisalem) juz na dzien dobry kosztuje 20 tys, jesli uszkodzenie jest glebsze glowica turbosprezarka to koszt powyzej 50 tys

 

nikt nie handluje czesciami subaru a motor za mlody zeby byl na ebayu,allegro itp

Link to comment
Share on other sites

 

generalnie jesetm zalamny bo simer block (jesli dobrze napisalem) juz na dzien dobry kosztuje 20 tys, jesli uszkodzenie jest glebsze glowica turbosprezarka to koszt powyzej 50 tys

 

nikt nie handluje czesciami subaru a motor za mlody zeby byl na ebayu,allegro itp

 

Ja jednak bym probowal szukac na allegro, moze z jakis rozbitkow ... jest kilka osob co sie tym zajmuje od kilku lat, sa tez na allegro, podzwon podpytaj moze ci cos podpowiedza. Ja juz kilka diesli na czesci widzialem na allegro.

Odnosnie dostepnosci to pociesze Cie, ze jakis czas temu jak tylko weszla nowa Impreza, to ow model po raz pierwszy widzialem wlascie u handlarza na czesci :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

 

generalnie jesetm zalamny bo simer block (jesli dobrze napisalem) juz na dzien dobry kosztuje 20 tys, jesli uszkodzenie jest glebsze glowica turbosprezarka to koszt powyzej 50 tys

 

nikt nie handluje czesciami subaru a motor za mlody zeby byl na ebayu,allegro itp

 

Ja jednak bym probowal szukac na allegro, moze z jakis rozbitkow ... jest kilka osob co sie tym zajmuje od kilku lat, sa tez na allegro, podzwon podpytaj moze ci cos podpowiedza. Ja juz kilka diesli na czesci widzialem na allegro.

Odnosnie dostepnosci to pociesze Cie, ze jakis czas temu jak tylko weszla nowa Impreza, to ow model po raz pierwszy widzialem wlascie u handlarza na czesci :mrgreen:

 

ok:-)

 

mam nadzieję że już jutro będę wiedział czego szukać (będzie mnie to kosztowało 3 tys zł) skończona gwarancja, rękojmia nie dotyczy bo leasing... pasmo nieustających porażek:-)

Link to comment
Share on other sites

koszty będą zależały od tego co padło. może nie będzie tak źle. trzymamy kciuki.

 

PS. SIP pracuje podobno nad opcjonalnym rozszerzeniem gwarancji na 4 lub 5 lat. Takie specjalne ubezpieczenie. jak dla mnie idealne rozwiązanie dla osób które używają auta służbowo/leasingują.

Link to comment
Share on other sites

koszty będą zależały od tego co padło. może nie będzie tak źle. trzymamy kciuki.

 

PS. SIP pracuje podobno nad opcjonalnym rozszerzeniem gwarancji na 4 lub 5 lat. Takie specjalne ubezpieczenie. jak dla mnie idealne rozwiązanie dla osób które używają auta służbowo/leasingują.

 

tja:-)

 

poki co sie stresuje i czekam na wyrok...

 

to byloby dobre rozwiazanie, bo ja np przejezdzam ok 10tys km na miesiac.... i nie zakladalem ze po 1,5 roku bede musial kupic nowy samochod:-)

Link to comment
Share on other sites

Jestem z tobą. Posiadam OTB 2.0D 2008. Miałem wymieniany silnik wraz z osprzętem, na gwarancji, przy przebiegu 25 000km. W tej chwili mam 85 000km - auto stoi w ASO. Wymienili wtryski ale dalej nie działa. To jest skandal z tymi Dieslami. Też mam auto w leasingu. ZGROZA

Link to comment
Share on other sites

Jestem z tobą. Posiadam OTB 2.0D 2008. Miałem wymieniany silnik wraz z osprzętem, na gwarancji, przy przebiegu 25 000km. W tej chwili mam 85 000km - auto stoi w ASO. Wymienili wtryski ale dalej nie działa. To jest skandal z tymi Dieslami. Też mam auto w leasingu. ZGROZA

 

....

dzisiaj na wozku wywiozlem trupa, bo diagnostyka trwala miesiac i wstepny kosztorys wyniosl 40 tys zł.... wiec szukam silnika:-)

 

bylem na zapleczu i w naprawie byly dwa silniki.... (tloki) ale faktycznie jest cos nie tak....

 

moze pozew zbiorowy:-) bo rekojmia w przypadku leasingu nie obowiazuje...

 

-- Cz sie 12, 2010 8:50 pm --

 

aha, info dla znawcow tematu - pradopodobnie zatarty wal, na 100% pekniete glowice, sprzeglo tez polecialo (powinienem je wymienic)

Link to comment
Share on other sites

Tete1976, czy możesz powiedzieć jaki jest (lub raczej był) Twój styl jazdy?

Czy jeździłeś ostro i wysoko kręciłeś obroty?

Co dominowało: miasto czy dalsze trasy bez zatrzymywania?

Jaką miałeś zazwyczaj średnią spalania na całym baku?

 

Pozdrawiam

Bazyli

Link to comment
Share on other sites

bylem na zapleczu i w naprawie byly dwa silniki.... (tloki) ale faktycznie jest cos nie tak....

 

moze pozew zbiorowy:-) bo rekojmia w przypadku leasingu nie obowiazuje...

 

 

Ja mam jeszcze gwarancję, ale auto stoi tam już 3 tyg. i jeszcze postoi.

Jestem za pozwem.

Link to comment
Share on other sites

Rany, takie uszkodzenia przy takim przebiegu.. niezle..To już wolę starego poczciwego 2.0 n/a z gazem bo jak czytam o padnietych 2.0D i kosztach to mnie to przeraża..

A miał byc taki super silnik a wyszło... nie wiadomo co.. kiedyś rozważałem przyszłościowo zakup 2.0d ale juz nie.

Link to comment
Share on other sites

Czesc:-)

dalej jest:-)

 

styl jazdy dynamiczny, ale bez przesady tzn docieranie przez pierwsze 2 tys km nie przekraczalem 2500obr, na drogach typu autostrada deptalem, wtedy srednie spalanie ok 8 litrow w miescie ok 7, przy nie przekraczaniu 130km/h 6,5litra

przy czym należy zaznaczyć że tankownaie od samego początku V power Diesel (tylko i wyłącznie)

 

Dominowały dłuższe trasy.

 

zauważyłem też głośniejszą pracę soatatnio, znakiem tego już wał pomału się rozlatywał....

 

Pozdrowienia

Tomek

 

-- Pn sie 16, 2010 12:02 pm --

 

AlbMax,

 

hej

ok

 

to daj znać

 

wiem, że jest więcej trupów, a nie wiem czy to Twój przypadek ale ktoś z bieslka ma przyznany silnik po 4 miesiącach (uszkodzenie przy 101tys km)

 

 

Pozdrowienia

Tomek

Link to comment
Share on other sites

Jestem z tobą. Posiadam OTB 2.0D 2008. Miałem wymieniany silnik wraz z osprzętem, na gwarancji, przy przebiegu 25 000km. W tej chwili mam 85 000km - auto stoi w ASO. Wymienili wtryski ale dalej nie działa. To jest skandal z tymi Dieslami. Też mam auto w leasingu. ZGROZA

 

Czemu wraz z osprzętem wymieniono? Jakie były objawy?

W moim OBK też był wymieniony short block silnika, też rocznik 2008. Ale na razie (odpukać) sprawuje się nieźle.

Link to comment
Share on other sites

Przykro czytać ale mam wrażenie że jak u VW - mamy tu kolejne auta obliczone na przeżycie okresu gwarancji... :| Koszty nieporównywalne z utrzymaniem (więcej palącej) serwisowaniem i ewentualnymi naprawami wersji benzynowej nawet z automatem... :|

Link to comment
Share on other sites

czołem

 

niestety to prawda, ale dowiedziałem się nieoficjalnie o serwisowych akcjach zmniejszania momentu podczas przeglądów serwisowych, zwróćcie na to uwagę.

 

aha i polecam hamownie, ja seryjnie miałem 131 koników a mowa była o 150....

 

pulsacja wtrysków

 

już mam doktorat z silnika, szkoda że tak późno....

 

walczcie o swoje:-)

Tomek

 

PS

mój silnik, znaczy się wał się rozpadł (pękł był).....

Link to comment
Share on other sites

aha i polecam hamownie, ja seryjnie miałem 131 koników a mowa była o 150....

z roznych przyczyn hamownia zupełnie nie jest miarodajna :idea: , ale jak na (131 KM :?:/150 KM ) to te diesle b. szybkie są :roll: chyba nie korzystal Pan z ofert podnoszenia mocy i momentu po tym "wyniku" :?:

niestety to prawda, ale dowiedziałem się nieoficjalnie o serwisowych akcjach zmniejszania momentu podczas przeglądów serwisowych, zwróćcie na to uwagę.

nie slyszałem o takich akcjach , jedynie o nowym sofcie ( zwiazane z gasnięciem silnika i ochroną sprzegla wpisywane do ks.gw. wiec oficjalnie i na zyczenie klienta :idea: )

mój silnik, znaczy się wał się rozpadł (pękł był).....

Spotkałem sie z pęknietym wałem a przyczyną w tym konkretnym przypadku , wedlug mnie :idea: , była wymiana jedynie tarczy sprzegla (bez koła dwumasowego które uszkodziło/rozbiło panewkę główną-oporową i to doprowadziło do pekniecia wału ) to moja prywatna opinia :idea: .... sytuacja odwrotna - pekł wal i uszkodził panewke glówną i dwumasę ....raczej mało prawdopodobna...musiałby pomalu pękać.... :roll:

AK

Link to comment
Share on other sites

Spotkałem sie z pęknietym wałem a przyczyną w tym konkretnym przypadku , wedlug mnie :idea: , była wymiana jedynie tarczy sprzegla (bez koła dwumasowego które uszkodziło/rozbiło panewkę główną-oporową i to doprowadziło do pekniecia wału ) to moja prywatna opinia :idea: .... sytuacja odwrotna - pekł wal i uszkodził panewke glówną i dwumasę ....raczej mało prawdopodobna...musiałby pomalu pękać.... :roll:

AK

potwierdzałoby to trochę głośniejsza praca i może "częstsze"drgawy na wolnych obotach ale rónwie dobrze może to ta pulsacja wtrysków

zresztą będą silnik oceniali rzczoznawcy a ja ściągam nowy z niemiec

 

pozdrowienia

tomek

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...