Jump to content

Legacy = outback !!


Recommended Posts

Dręczy mnie ostatnio jedna rzecz (nie licząc ostatnich mrozów) a mianowicie jakie są różnice między legacy a outback-iem, szukałem i nie znalazłem. Interesuje mnie czy np blacharka jest taka sama ( wiem że zderzaki i lakierowanie inne) i czy mechanika jest współzamienna. Na domiar złego rozglądam się za rocznikiem 99 więc interesuje mnie typoszereg do 99 i nowy od 99.

Link to post
Share on other sites

Tak :!: :!:

Legacy = Outback poniewaz pelna nazwa tego samochodu to Subaru Legacy Outback. Poza tym co wymieniles to najwieksze roznice sa w zawieszeniu. Silnik, naped itd sa te same.

Link to post
Share on other sites

OBK do Legacy ma sie tak jak Allroad do A6 :wink:

Link to post
Share on other sites

aflinta, ide do kosciola... 8)

 

P.S. mialem na mysli A6 quattro... :wink:

Link to post
Share on other sites

qrcze rozglądam się za outbackiem cieszy mnie ża mają silniczki 2.5 ale sztrasznie ciężko znaleźć w manualu, przynajmniej w moim przedziale cenowym żadnego nie znalazłem, o legacy w manualu znacznie łatwiej ale z silnikami 2.5 są jakieś niższe od 2.0 (czy tylko mi się wydaje). Poza tym outback bardziej mi sie podoba.

Link to post
Share on other sites

W środku Legaś od OBK niczym się nie różni,ta sama wielkośc,to samo auto(oczywiście w tych samych wersjach wyposażeniowych), 2,5 l Legaś ma taki sam prześwit jak 2,0 a większy o 1cm ma tylko Spec B z uwagi na większe kółka. Przypuszczam,że szukasz używki bo nowy OBK manual 2,5 łatwo znaleźć- nawet jeden widziałem ostatnio taki w serwisie na Dworskiej. Generalnie OBK 2,5 manual to bardzo fajne auto musi być, mi dane było jeździć 3,0 na automacie i muszę stwierdzić,że ma fajne zawieszenie na nasze hajłeje. A że Legasiami też pojeżdziłem ździebko to mam porównanie.Jak ktoś nie lubi automatów to jest taki rozsądny kompromis dla niego, osiągi,koszty i manual.

Link to post
Share on other sites

oczywiście szukam używki z roczników 97-2001 i nie znalazłem ani jednego outbacka manuala, juz dawno wybór padł na legacy ale jak zacząłem przeglądać ogłoszenia zacząłem kierować się ku otb i okazało się że same automaty. leniuszek jest fajny ale ja lubie hamować silniczkiem i sam decydować o wszystkim. zastanawia mnie fakt że do aut wygladających na b. terenowe dawali same automaty czyżby one też miał coś w rodzaju lsd miedzyosiowego? jeśli tak to super jak nie to chyba kieruje sie ku legacy z manualem.

Link to post
Share on other sites

Dawali i automaty i manuale ale pewnie lud bardziej kupował automaty z uwagi na inny rodzaj lenistwa niż to,które ty sobie cenisz. Albo ci co kupowali w automacie bardziej są skłonni je sprzedawać ale to czysta spekulacja. Ja bym jednak szukał manuala ale to kwestia gustu wszak.

Link to post
Share on other sites

Dzieki za zainteresowanie tematem ostatecznie automata przebolałbym pod warunkiem że w terenie(przewaga kopnego śniegu) będzie sobie radził nie gorzej niż manual. Jak w końcu znalazłem manuala to okazuje się droższy o 1/3. Boże co za choroba (subaru) gdy wydawało się że do wyzdrowienia jeden krok to stan sie pogorsza i pogorsza.

Link to post
Share on other sites

No dobra sprawa wygląda tak że im bardziej w las tym więcej drzew, a więc jak sprawdzić automata przed kupnem, jak powinien się zachowywać, jakie rzeczy mogą wzbudzać niepokój.

Link to post
Share on other sites
No dobra sprawa wygląda tak że im bardziej w las tym więcej drzew, a więc jak sprawdzić automata przed kupnem, jak powinien się zachowywać, jakie rzeczy mogą wzbudzać niepokój.

- na D na hamulcu nie powinno być większych drgań

- ruszanie płynne - bez "zrywania" - bez względu na to jak mocno wciskasz gaz

- powinien gładko zmieniać biegi - bez szarpnięć, wstrząsów, "przytrzymywania" biegu

- sprawdzić olej czy nie jest spalony - czarny olej bardzo źle wróży, choćby póki co skrzynia pracowała w miarę OK.

- zapytać kiedy zmieniany był olej w skrzyni (idealnie - co 30'000)

 

Pzdr.

Link to post
Share on other sites
No dobra sprawa wygląda tak że im bardziej w las tym więcej drzew, a więc jak sprawdzić automata przed kupnem, jak powinien się zachowywać, jakie rzeczy mogą wzbudzać niepokój.

 

Witaj.

Wejdź na stronę www.automat.pl tam są porady dotyczące kupna.

Jeśli mogę Ci poradzić w kwestii kupna, to spróbuj kupić automata - jeśli dużo jeźdźisz nie będziesz żałować.

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Sorki,że odgrzewam kotlet ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanko:

Czy elementy zawieszenia (konkretnie: łączniki stabilizatorów, końcówki drążków kierowniczych, łożyska do kół) w outbacku H6 my 2001 są identyczne z tymi w legacy tego samego rocznika?? Pytam ponieważ w kilku hurtowniach nie posiadają częsci do H6 wogóle.

Link to post
Share on other sites
W środku Legaś od OBK niczym się nie różni,ta sama wielkośc,to samo auto(oczywiście w tych samych wersjach wyposażeniowych), 2,5 l Legaś ma taki sam prześwit jak 2,0 a większy o 1cm ma tylko Spec B z uwagi na większe kółka. Przypuszczam,że szukasz używki bo nowy OBK manual 2,5 łatwo znaleźć- nawet jeden widziałem ostatnio taki w serwisie na Dworskiej. Generalnie OBK 2,5 manual to bardzo fajne auto musi być, mi dane było jeździć 3,0 na automacie i muszę stwierdzić,że ma fajne zawieszenie na nasze hajłeje. A że Legasiami też pojeżdziłem ździebko to mam porównanie.Jak ktoś nie lubi automatów to jest taki rozsądny kompromis dla niego, osiągi,koszty i manual.

 

W OBK w środku zwłaszcza na tylnej kanapie jest więcej miejsca. Najbardziej to czuć ze względu na wyższa podsufitkę. Zawieszenie w OBK jest samopoziomujące i podobno sztywniejsze niż w Legacy.

Nie pamiętam jak z napędem w konkretnych rocznikach ale też były różnice.

Legacy 2.0 manual ma reduktor ?

Link to post
Share on other sites

W Legacy Kombi i w OBK jest dokładnie tyle samo miejsca, Legaś ma reduktor, zawieszenie ma zdecydowanie inne, tył w OBK jest mniej "huśtający" się a przód bardziej mięki, już pisałem, różnica między nimi jest taka jak między butami z cieńką i grubą podeszwą, w Legacy zdecydowanie lepiej czuć nawierzchnię. Napęd mają podobny, OBK 2,5 ma chyba z tyłu coś w rodzaju szpery czyl ogólnie ma mocniej spięty tył, H6 jest całkiem inaczej zrobiona. No i różnica w prześwicie - koło 5 cm.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
:twisted: OBK obecny ma bardzo seksi przetłoczenia na masce ... dodaje to mu wdzięku, z machą od legasia wyglądałby nieco nieładnie ;P (chyba nikt jeszcze nie poruszył tej jakże ważnej kwestii ... :P )
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...