Jump to content

Migająca kontrolka Cruise


grzelak84
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Problem dotyczy legacy 2.0 2006 rok,

 

Podczas jazdy migota cały czas kontrolka Cruise. Dodatkowo palą sie dwie kontrolki: Kontrolka ostrzegawcza aktywności elektronicznego systemu dynamicznej stabilizacji toru oraz kontrolka serwisowa.

 

Samochód troche przymula i podczas przyspieszania lekko szarpie. Dodam do tego że auto jest na gaz. Spotkał sie ktoś z takim problemem? co ona może oznaczać?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Podczas jazdy migota cały czas kontrolka Cruise. Dodatkowo palą sie dwie kontrolki: Kontrolka ostrzegawcza aktywności elektronicznego systemu dynamicznej stabilizacji toru oraz kontrolka serwisowa.
co ona może oznaczać?

 

Że powinieneś podpiąć autko pod komputer.

Link to comment
Share on other sites

Migotanie kontrolki cruise może być spowodowane np. awarią sondy lambda, wtedy nie działa tempomat i świeci się kontrolka czeksystemu :) , czeka Cię niechybna i jak najszybsza wizyta u kogoś, kto podepnie Twoje auto pod komputer i określi Ci dokładnie jaki wywaliło błąd. Nie radziłbym tak długo jeździć, samo stwierdzenie co padło nie jest drogie i powinieneś to niezwłocznie zrobić

Link to comment
Share on other sites

Dziś podczas jazdy do pracy zgasła kontrolka ostrzegawcza aktywności elektronicznego systemu dynamicznej stabilizacji toru a pozstałe dwie się palą. W czwartw zostawiam auto w ASO bo i tak na przegląd auto idzie po 90 tyś km.

 

Akcja taka że jak wracałem z pracy to zgasły wszytkie kontrolki ale to chyba dlatego że od wczoraj jezdze na benzynie tylko i na gaz nie przełączam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam.

 

Kosztów brak, wszystkie kontrolki znikły same. błąd dotyczył złej jakości paliwa. Najlepsze jest to, że raz zatankowałem gaz na schellu w poznaniu na ul. obornickiej to na drugi dzień telepało autem na wolnych obrotach i gasł mi samochod na światłach, potem po regulacji wszytko było ok. przez pewien okres tankowałem tylko na BP. przed podróżą zatankowałem znowu na schellu i wtedy własnie pojawił się ów opisywany powyżej problem - wniosek taki - nie tankować gazu na tej stacji ;))

 

Po głowie chodzi mi jeszcze jedna rzecz która może nie leżeć po stronie schella. Silnik ma swoją wadę a mianowicie przed załozeniem gazu zamulał w obrotach z przedziału od 2tys do 3 tys obrotów, oczywiscie problem sam przechodził po odłączeniu akumulatora ale to była lekarastwo na znikniecie kłopotu a nie na usunieciu przyczyny.Na diagnozie auta okazało się,że jedna sonda lambda pokazuje dziwne parametry a druga wogóle nie pracuje(takie wyniki były tylko przy występowaniu probemu) Po założeniu gazu problem zamulenia już sie nie pojawił. I zastanawiam się czy sprawa z zamuleniem auta nie wpływa też na jakość pracy na gazie własnie błędem sondy lambdy lub np rozregulowaniem sterownika gazu. Nie znam się na tym bo z samochodem do czynienia mam jedynie jako kierowca a to sa moje jedynie skojarzenia

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam.

 

Kosztów brak, wszystkie kontrolki znikły same. błąd dotyczył złej jakości paliwa. Najlepsze jest to, że raz zatankowałem gaz na schellu w poznaniu na ul. obornickiej to na drugi dzień telepało autem na wolnych obrotach i gasł mi samochod na światłach, potem po regulacji wszytko było ok. przez pewien okres tankowałem tylko na BP. przed podróżą zatankowałem znowu na schellu i wtedy własnie pojawił się ów opisywany powyżej problem - wniosek taki - nie tankować gazu na tej stacji ;))

 

Czyli blad katalizatora - standard w Subaru na LPG - czasem sie zdarzy. Tez mialem kilka razy i nie zalezy to od tego gdzie zatankuje.

Link to comment
Share on other sites

dzis jeszcze samochód został podpiety pod kompa i ciekawe obserwacje były a mianowicie sonda lambda nr 1 pokazywała dziwne parametry w przedziale od 2,3 do 2,5 a sonda nr 2 pokazywała cały czas 0,00 i chyba nie pracowała. może sondy padły?

 

Jakie powinny być prawidłowe parametry obu sond?

Link to comment
Share on other sites

w swoim legasie mam podobne błyski kontrolek ale nie mam instalacji LPG. podeślij proszę na piva gdzie diagnozowałeś swojego legasa też chyba powinienem podpiąć pod komputer i zdjagnozować błędy. maciek

Link to comment
Share on other sites

w swoim legasie mam podobne błyski kontrolek ale nie mam instalacji LPG. podeślij proszę na piva gdzie diagnozowałeś swojego legasa też chyba powinienem podpiąć pod komputer i zdjagnozować błędy. maciek

 

Ja podpinałem samochód pod komputer zwykły ale z systemu od LPG i tam miałem parametry sondy lambdy

Link to comment
Share on other sites

Guest gregorandreos

miałem to samo w legacy bez gazu. Podpięcie pod kompa i wgranie nowego softu do sterowników tempomatu rozwiązało problem(oczywiście serwis).

Link to comment
Share on other sites

dzis jeszcze samochód został podpiety pod kompa i ciekawe obserwacje były a mianowicie sonda lambda nr 1 pokazywała dziwne parametry w przedziale od 2,3 do 2,5 a sonda nr 2 pokazywała cały czas 0,00 i chyba nie pracowała. może sondy padły?

 

Jakie powinny być prawidłowe parametry obu sond?

 

Kto Ci sprawdzał sondy ? Sondy się sprawdza i poprawnie działają na rozgrzanym układzie 300 do 850 st.C.

Może podjedź na jakąś porządną SKP (stacja przeglądów) gdzie mają poprawnie wykalibrowany analizator spalin i sprawdź skład mieszanki spalin czy aby napewno wszystko jest ok z katalizatorem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...