Jump to content

Ochrona progów przy podnoszeniu auta 'żabą'


elberoth
 Share

Recommended Posts

Macie jakieś swoje patenty na ochronę progów przy podnoszeniu auta żabą ? Takie podnośniki strasznie niszczą progi :?

 

W necie znalazłem takie rozwiązanie, dostępne w kilkunastu rozmiarach dopasowanych do wielkości głowicy podnośnika.

 

side-lift-jack-pad.jpg

http://pacedweb.com/protechproducts/jack_pads.php

 

Widział ktoś kiedyś coś takiego u nas ? Nie chce mi się z US ciągnąć ... choć w razie czego mogę zamówić, gdyby kilku chętnych było - zawsze to koszta transportu się rozłożą.

Link to comment
Share on other sites

zdecydowanie najlepiej , jest mieć mocną płyte pod silnikiem, i dużą żabę, wtedy podnosisz od razu cały przód i zakładasz dwa koła, a z tyłu za dyfer. Progi w subaru są słabe i gną sie jak paragraf

Link to comment
Share on other sites

No tak, ale inwestycja w płytę to już $$$. Do tego duża żaba to kolejne $$$ plus brak poręczności.

 

Wolałbym pozostać przy niewielkiej, 2-tonowej żabie którą już posiadam, a zainwestować w takie inserty 'z rowkiem'.

Link to comment
Share on other sites

No tak, ale inwestycja w płytę to już $$$. Do tego duża żaba to kolejne $$$ plus brak poręczności.

 

Wolałbym pozostać przy niewielkiej, 2-tonowej żabie którą już posiadam, a zainwestować w takie inserty 'z rowkiem'.

 

to nic prostrzego, tylko kupić krązek poliuretanowy i wyciąć w nim rowek i założyć na podnośnik

Link to comment
Share on other sites

Czytałem również o patentach z krążkiem do hokeja z wyciętym rowkiem. Na razie szukam jednak jakiegoś rozwiązania p&p (tak, wiem - jestem leniwy :P wolę dać 50 czy 100zł za coś gotowego, niż najpierw szukać gumowych bloczków, potem jeździć po mieście i szukać kogoś kto mi wytnie lub wyfrezuje w nich rowki - o też kosztuje).

 

Jeszcze znalazłem takie:

 

http://www.autobodytoolmart.com/grip-pi ... 12467.aspx

Link to comment
Share on other sites

A ja tył podnoszę za blachę między progiem, a belka (jak się zajrzy to widać o co chodzi). Przód, za podłożnice przy samym kole za rantem progu.

Nic się nie gnie, a samochód dosyć intensywnie podnoszę ;) Dodatkowo używam kawałek pasa transmisyjnego jako podkładka.

Link to comment
Share on other sites

Przód, za podłożnice przy samym kole za rantem progu.

 

No widzisz, a ja mam ten element delikatnie wgięty gdy kiedyś na trasie złapałem gumę i w zakładzie wulkanizacyjnym właśnie za ten element podniesiono mi auto (znali się podobno na Subaru). Powiedziano, że to właśnie dla ochrony progów. To ja dziękuję :).

Link to comment
Share on other sites

Subaru podnosimy albo przód - pod płytę jak napisał Carfit, lub takie małe wzmocnienie przykręcone do przedniej belki, a tył pod dyfer, albo podnosimy stronami, wtedy podnośnik wkładamy ok 30-40cm od poczatku progu trochę głębiej pod auto, aż do wzmocnienia idącego od podłużnic. Przy takim ustawieniu mniejwięcej mamy wypośrodkowany środek ciężkości i podnosimy równo całą stronę, na raz.

Link to comment
Share on other sites

na razie nimom fotki, jak zrobę, wrzucę, może jutro, ale jak się schylisz, widać, równolegle do progu, jakieś trzydzieści cm głębiej, wzmocnienie, solidne, nie gnie się jak próg czy podłoga. A to miejce, położone poprzecznie przy samym przednim nadkolu, z tyłu najwęższej, dolnej części błotnika jest niewiele mocniejsze od progu, tam bym nie podkładał lewarka, bo się prędzej czy póżniej zdemoluje. Osobiście uważam, że najlepiej jest podnosić przód i tył, jak opisałem wcześniej, pod części zawieszenia, tj. pod most i pod belkę przedniego zawieszenia, tam jest masywnie i nic się nie gnie, tylko z przodu trzeba uważać na miskę olejową, żeby nie podstawić omyłkowo pod nią, alebo żeby się nie obsunęło z belki, bo problemy gotowe...

Link to comment
Share on other sites

Blacha... prosze Cie, nie zartuj. Blacha jest jak z puszki od pepsi. Mamy wgniotke w dachu tuz nad drzwiami bo puknalem niechcacy szczotka przy odsniezaniu. Mamy inna wgniotke w dachu nad przednia szyba, bo trafilem sporego... owada. To oczywiscie w Imprezie NewAge, bo TurboDziad wycial kepe mlodych drzew i tylko lowicki lakier musialem spolerowac :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...