Jump to content

Dużo błędów - co zrobić z tym fantem...


Szymcio
 Share

Recommended Posts

Jak kupiłem Imprezkę to wyskakiwał (ja tego sam nie sprawdzałem wtedy) błąd 22 czyli mam do wymiany czujnik spalania stukowego - na początku tygodnia będzie u mnie, więc tylko wymienię wtyczkę (ma podwójną a u mnie jest pojedyncza) i zakładam.

Tak z ciekawości zresetowałem kompa żeby sprawdzić czy błąd dalej wyskakuje (na ciepłym silniku, spiąłem czarne i zielone wtyczki i włączyłem auto), po zgaszeniu pojawiły się kolejne błędy:

24 - silniczek krokowy - mimo że trzyma obroty ładnie i nie faluje,

31 - czujnik położenia przepustnicy - mimo że gaz się przełącza normalnie (nie wiem w sumie na co jeszcze ma on wpływ),

32 - sonda lambda - mam na tyle krótko auto że nie wiem ile ma palić, ale na trasie da się zejść do 10 l gazu więc chyba luźno,

33 - czujnik prędkości pojazdu - prędkościomierz działa normalnie.

 

Jak myślicie co najlepiej zrobić z tym wszystkim (nie licząc 22 bo mam nadzieję, że po wymianie będzie ok)?

Z góry dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Guest ariel

Może być tak że komputer pokazuje jeszcze stare błędy które zostały w pamięci i nie mają one nic wspólnego z faktycznym stanem czujników, raczej wątpliwe żeby tyle czujników na raz nawaliło. Co do knock sensora to polecam inny patent:

viewtopic.php?t=114159

Link to comment
Share on other sites

Już patrzyłem na Gary's fix, z tym że ludzie od których kupiłem Imprezkę już zamówili czujnik tak że nie ma to dla mnie znaczenia.

W takim razie (mi też wydaje się dziwne, żeby naraz tyle błędów wyskoczyło) może coś źle robię z resetem komputera? Jak nie to co mam z tym zrobić?

Link to comment
Share on other sites

Dobra, zaraz sprawdzę (choć widzę że trochę czasu to zajmie). A dobrze resetuje komputer (na ciepłym silniku spinam czarne i zielone wtyczki i odpalam auto)?

 

-- So lip 31, 2010 6:55 pm --

 

Dobra sprawdziłem wszystkie wtyczki, masy, kilkakrotnie resetowałem komputer i w końcu został tylko jeden błąd: 24...

Z tym, że nie ma problemów z utrzymywaniem wolnych obrotów więc sam już nie wiem.

Najśmieszniejsze jest to, że zniknął błąd dotyczący czujnika spalania stukowego (który został już do mnie wysłany).

Link to comment
Share on other sites

bardzo często rozpięcie i ponowne połaczenie kostek instalacji elektrycznej daje dobre efekty, piny sniedzieją, syfią się i zaczyna się brak dobrego kontaktu, sprawdzenie mas, co sugerował Carfit, też jest jedną z podstawowych i pierwszych rzeczy do zrobienia :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest ariel
Najśmieszniejsze jest to, że zniknął błąd dotyczący czujnika spalania stukowego (który został już do mnie wysłany).

Nie martw się, chętnie go od Ciebie odkupie :)

Link to comment
Share on other sites

Szymcio, odłącz na kilka minut baterię. Po ponownym podłączeniu prądu zepnij ze sobą tylko czarne kości, żeby upewnić się, że nie ma błędów.

Nie dotykaj zielonych kostek !!!.

Pojeździj autem i sprawdź jeszcze raz pamięć łącząc czarne.

Link to comment
Share on other sites

jako dzięki za radę. Jak tylko wymienię czujnik spalania stukowego zrobię to i napiszę jakie są efekty.

 

-- Wt sie 03, 2010 5:41 pm --

 

jako zrobiłem tak jak mi mówiłeś. Wychodzi błąd 24 mimo, że w miarę normalnie trzyma na obrotach.

Jakie są prawidłowe obroty biegu jałowego? Z tego co zauważyłem obroty reguluje się poprzez zmianę położenia silniczka krokowego. Tak rzeczywiście jest?

Jedyne co zauważyłem to to że przy włączaniu klimy obroty się nie zwiększają, a chyba powinny.

(z ciekawości włożyłem drugi silniczek krokowy który dostałem z autem, po odpaleniu auta silnik od razu gasł więc raczej na 100% tamten jest zupełnie uszkodzony, a ten którego używam raczej dobry).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...