Jump to content

lekka grzebanina w S-Turbo---increase the power??


cichy_j
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich. Z góry przepraszam jesli juz gdzies o tym pisali:)

 

Mam od jakiegoś czasu Forka S-Tb `99 170KM. Chciałem mu wrzócić jakiś nowy zaworek upustowy i zmienic mape. Oczywiscie do tego zmiana wydechu, ma sie rozumieć...

Chciałem zapytać czy już ktoś przerabiał taki temacik, jesli tak to prosze o info jak to sie sprawdziło i mniej wiecej jaki zaworek dobrać.

 

P.S. Chcialem jeszcze IC wymienić- proszę o poradę

Link to comment
Share on other sites

Temat powtarzal sie juz wielokrotnie.

A w duzym skrocie - olej zawor upustowy, zaloz downpipe bez katalizatora, zrob remap i jazda. Jakies sensowne i w miare bezpieczne 250KM w zasiegu zapewne.

 

I wprawdzie jakos mozna sie na serii odhamowac, to jednak nie zapomnij o nieco lepszych hamulcach, zebys mial sie czym odhamowac, jak Cie zacznie ulanska fantazja ponosic.

 

Intercoolera jakos bardzo koniecznie zmieniac nie musisz raczej, ale jak juz cos, to bym sie nie silil za mocno i kupil zdrowy intercooler od WRX'a new age - dosc duzy jak na Twoje potrzeby.

 

A reszte kasy na bezyne i jakies szkolenie moge u specow od szybkiej jazdy.

Link to comment
Share on other sites

edycja moderatora

 

Caly wydech do tej mocy chyba nie jest konieczny. Ew. jesli juz czujesz potrzebe, to ew. centerpipe wymienic na jakis przelotowy - ale nie ma chyba takiej koniecznosci.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze raz wielkie dzieki za info.

zaraz sie bede orientował za wszystkim... Powiem szczerze ze moja kobieta nalega zebym zrobil coś (wymienił zawór) zeby autko sssyczało, a mnie raczej na mocy zależy:)

Link to comment
Share on other sites

Jakis aftermarket albo zestaw z STI new age, albo przynajmiej z WRX'a 4 tloczki na 294mm z przodu i 2 tloczki z tylu (nie wiem, jak duze tarcze z tylu mozna na te piasty zalozyc - 277mm?)

 

Tutaj gdzies niedawno byl watek o tym - podobno nawet zalozenie z przodu 2 tloczkow na tarcze 294mm juz sporo daje, bo wieksza tarcza, mniej problemow z przegrzewaniem.

 

No i oczywiscie porzadnej jakosci tarcze i klocki.

Link to comment
Share on other sites

sorki za moją nie wiedzę , ale "new age" nic mi nie mówi. Poza tym czy wystarczy tylko zaciski zmienic, czy bardziej trzeba ingerowac w układ hamulcowy, chodzi mi o przewody itp. Bo zaciski i tarcze trzeba zmienic, do tego klocuszki...

W hondzie jak zwiekszałem hamowanie, to całą musiałem rozgrzebac i cały układ hamulcowy od zera budować. Od serwa przez przedowy, nawet musiałem zmienic zbiorniczek na plyn bo nic nie pasowało ze słabszej wersji.

Czy w subaru wystarczy zaciski pozmieniać??

jweszcze raz sorki za moją niewiedzę

Link to comment
Share on other sites

Z przodu tarcze, klocki i oczywiscie zaciski - nic wiecej nie trzeba.

 

Z tylu pod 2tloczkowe zaciski, czy to od wrx czy to brembo od sti bedziesz potrzebowal adaptery - jakies dodatkowe 200zl chyba.

Poza tym w miare plug'n'play jesli idzie o zaciski.

 

Za to - zapomnialem poprzednio - tarcze od STI pod Brembo sa na inny rozstaw srub - 5x114, wiec niestety, albo dorabianie tarcz pewnie, albo zmiana piast na takie od STI (new age - po 2000r. ale nie pamietam kiedy sie pojawily w STI Brembo, czy juz od 2000r?)

 

Przewodow zmieniac nie musisz - ale gdybys chcial zmieniac na nowe, w oplocie - odezwij sie na priv.

 

Pozdrawiam

 

-- piątek, 30 lip 2010, 20:40 --

 

Ew. decydujac sie np. na zalozenie zestawu z WRX'a - mozesz po zjechaniu tarcz i klockow pokusic sie o zestaw tarcze/klocki/adaptery na 330mm - w UK takie robia. Niemniej jednak faktem jest, ze za te pieniadze (ok. 700 funtow chyba) - mozna juz kupic jakis w miare tani zestaw big brake kit na 4 tloczkach pasujacy do Forestera takze - jakies Compbrake czy cos.

Ale nie zmienia to tez w niczym faktu, ze "zwykle" porzadne tarcze z porzadnymi klockami na 294mm tez cos tam pewnie kosztuja, choc nieco chyba mniej niz te niecale 700 funtow.

 

Zerknij sobie ew. zreszta na godspeedbrakes.co.uk

 

I przede wszystkim poczytaj sobie na forum opinii uzytkownikow forestera - jak im sie sprawuja ichnie hamulce.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

po pierwsze zmien temat bo mowa o s-turbo a nie o S/tb to dwa zupełnie odmienne forki

S-turbo to zwyczajniak

S/tb ma seryjnie 240-250ps wystepował tylko w JDM i UK i bazuje na częściach z Typ R jest protoplasta forka STI

 

po dwa nie wiem czy ktos cie uświadomił ale wydech mapy do tego zawias i hamulce i juz sie robi ponad 10tys zl........i to w wersji ubogiej .....

Link to comment
Share on other sites

jesli chodzi o koszty to juz sie zorientowałem... mysle, ze do grudnia powinienem sobie z tym poradzic. jesli Chodzi o zmianę nazwy posty, wielkie dzieki. Nie siedze jeszcze tak dlugo zeby wiedziec wszystko. Dzieki i pzdr

 

 

Jak ktos sie zakocha to koszty nie grają roli, a ze mną tak jest w przypadku mojego Forka:D

Link to comment
Share on other sites

przedewszystkim nasze autka maja to do siebie ze maja juz swoj wiek i powiem ci ze najpierw warto doprowadzic je do serii i potem modzic....... sprawdzałeś wogole czy oplaca sie twoj egzemplarz robić w jakim stanie jest napęd silnik itp??

 

Z tego co widze oscylujesz w przedzial 240ps czyli chcesz podnieść o 30% moc!!!!!

I wtedy moze zacząć sie wymiana po koleji a to panewki poleca a to uszczelka poleci to cos w napędzie strzyknie bo juz było wiekowe

30% to juz nie przelewki tylko spora ingerencja.

Przedewszystkim forek ma kiepska turbine (tzn mały potencjał) i jesli chodzi o moc to ja bym zrobił turbo,(td04 np nie sa drogie) do tego mapy lub nowy ECU stand alone, wydech troszku uwolnić, bov nie jest potrzebny i nie da ani grama mocy ale za nic np ja sie go nie pozbede bo to jest mega fajowy bajer :twisted::twisted::twisted::twisted:

 

Ale to odrazu trzeba wywalić zawias (np do ciebie AGX nowe staby) powymieniać wszystkie gumki w zawiasie na nowe nowe łaczniki (alu i mocowanie grubsze bo inaczej połamie ci to )

 

Zaczniesz szybko smigać seryjne hamulce z forka to jest dramat wiem bo mam i szukam czegos normalnego 4pot 293 mm(???) tarcza narazie ratowalem sie dobrym klockiem remontem zacisków płynem i dobymi przewodami

 

A potem pewnie padnie skrzynia :twisted::twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

Wczesniej bawiłem sie Hondą, i powiem szczerze ze z seryjnej 125PS, zrobilem 160PS(sprawdzone na hamowni). Roboty miałem w... dużo, ale opłacało sie:)

frajda była:) do momentu az nie znalazł sie pijany kierowiec i spowodował moje trzykrotne dachowanie. Zamieniłem Honde na Subarczaka Foresteraka i zakochałem sie od razu:D

 

Na razie mocy mi wystarcza, ale podejrzewam ze juz nie długo. Poza tym Trochę serce sciska jak chlopaki latają imprezami(a kobieta jeszcze suszy mi głowę tekstami typu " Czemu twój Forek tak nie bulgocze" albo "A twoj samochod nie robi pssss")

Poradźcie co mam z tym fantem zrobić. Ani subarczaka ani kobiety nie chce zmieniać...

Link to comment
Share on other sites

Wczesniej bawiłem sie Hondą, i powiem szczerze ze z seryjnej 125PS, zrobilem 160PS(sprawdzone na hamowni). Roboty miałem w... dużo, ale opłacało sie:)

frajda była:) do momentu az nie znalazł sie pijany kierowiec i spowodował moje trzykrotne dachowanie. Zamieniłem Honde na Subarczaka Foresteraka i zakochałem sie od razu:D

 

Na razie mocy mi wystarcza, ale podejrzewam ze juz nie długo. Poza tym Trochę serce sciska jak chlopaki latają imprezami(a kobieta jeszcze suszy mi głowę tekstami typu " Czemu twój Forek tak nie bulgocze" albo "A twoj samochod nie robi pssss")

Poradźcie co mam z tym fantem zrobić. Ani subarczaka ani kobiety nie chce zmieniać...

 

kup sobie za ok 500 zł turbo z WRX-a TD04L , kup tani przelotowy wydech, kup pompe paliwa z sti, za pare złotych, zrob remap ( wiesz gdzie :wink: )

Jak szybko policzyłem nie wydasz wiecej jak 6500 z robocizna i z zaworem upustowym żeby robił psst :twisted:

Link to comment
Share on other sites

kupić fajny wydech,up pipe, down pipe z katem hmmm nie wiem ja mam .... i jakis od kata rozsadny przelot i fajna puszke co do dzwieku na forum popytaj poszukaj po YT bo wydech wydechowi nie równy :o:o

 

Mi dzwiek mojega idealnie pasuje ale na trasach zaczyna męczyć

Bov kup ale nie żaden z aledrogo dobry bov zaczyna sie od 900zl i warto bo i tak juz sam sobie szkodzi silnikowi a kiepski jeszcze bardziej zaszkodzi :evil::evil::evil:

Link to comment
Share on other sites

powiem tak, sprawidzłem jedną firmę z USA która robi bardzo fajne rzeczy do samochodów(przy okazji roboty poprzedniej fury). HKS to wydaje mi sie dobry temat jesli chodzi o BOV.

Jesli chodzi o wydech, jestem totalnym laikiem. Jeszcze nie robiłem wydechu w uturbionym samochodzi tymbardziej tak zacnym jak subaru

Link to comment
Share on other sites

Bov kup ale nie żaden z aledrogo dobry bov zaczyna sie od 900zl i warto bo i tak juz sam sobie szkodzi silnikowi a kiepski jeszcze bardziej zaszkodzi :evil: :evil: :evil:

 

z tymi BOV-ami uwierz mi , bywa bardzo różnie, taki np. HKS, najdroższy , a dla mnie najgorszy z możliwych , dodatkowo robiony w chinach , jakbyscie mieli okazje go rozebrać , to myśle że podzielicie moje zdanie. Takiego badziewa dawno nie widziałem, jest zrobiony jak zabawka z odpustu :idea: serio :idea:

Najlepsze , czyt. najbardziej niezawodme to Tial, Forge , Blitz

Link to comment
Share on other sites

carfit a gdzie zawias i hamulce??

Fajnie to brzmi tani wydech drobny remap jakas urzywana turbina z wrx i robi sie TYLKO 6tys zl

 

240ps zdecydowanie trzeba zrobić zawieszenie Forek to lodówka na kółkach wysokie giba tym a do tego troce mocy to staje sie nieciekawie

 

ps jak u ciebie z samopoziomem masz go jeszcze czy ktos juz cos modził??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...