Jump to content

OBK H6 - Hamulcowy problem.


Jaro_G
 Share

Recommended Posts

Szanowni,

Nie znalazłem w szukajce więc pytam.

 

Otóż wczoraj zdarzyło mi się mocniej zahamować jadąc rano do roboty.

Wracając po południu w połowie (30 min. jazdy) trasy coś mnie tknęło, że auto jakoś tępo jedzie (zdecydowanie wolniej rusza na wolnych obrotach po puszczeniu pedału hamulca), zatrzymałem się po dłuższej spokojnej prostej używając hamulca ręcznego.

Sprawdziłem o co "camon" i w obydwu przednich kołach tarcze, zaciski i felgi były bardzo gorące.

Czy ktoś miał podobny przypadek aby zablokowało obydwa przednie zaciski? Dodam, że nawet płyn hamulcowy w zbiorniczku był dosyć ciepły. Rozumiem, że mógł się zapiec/zablokować tłoczek w jednym zacisku ale w obydwu na raz?

Co o tym sądzicie? :?

Link to comment
Share on other sites

Co o tym sądzicie?

 

Kupić reperaturki zacisku. Ewentualnie do tego przewody hamulcowe elastyczne. No i trochę płynu hamulcowego - może przy okazji wymienić.

Rozebrać, zweryfikować, złożyć na nowych częściach, jeśli stan tłoczków na to pozwala.

Link to comment
Share on other sites

Dobrze, że problem wystąpił kiedy już umówiony byłem na przegląd po 180 tys.

Panowie właśnie dokonali oględzin i stanęły obydwa przednie tłoczki. Zaciski będą regenerowane, płyn wymieniony i to rozwiąże problem. Przy okazji okazało się, że padła lewa wewnętrzna osłona przegubu jakieś 3 miesiące po tym jak padła prawa :evil:

Mam nadzieję, że jest to przypadkowy splot kilku usterek i przez kolejne wiele kkm nic już nie padnie bo to nie przystoi Subarynom.

 

Pozdro

Jaro

Link to comment
Share on other sites

Łagodnie traktowane hamulce się zapiekają....trzeba od czasu do czasu mocniej przehamować układ, patrząc przed tym w lusterko, żeby ktoś się na nas nie nadział....muskanie pedału powoduje z czasem zapiekanie się zacisków i stawanie kołkiem pedału hamulca, a w konsekwencji grzanie się hamulców, do wytopienia smaru z łożysk włącznie...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ożywię temat, bo sytuacja nie jest taka łatwa. Otóż ustaliłem dokładniej iż problem "zgrzytu" pojawia się po rozgrzaniu hamulców, czyli dłuższa jazda miejska. Obejrzałem dokładnie zacisk, tarcze i flegę od środka i tam nigdzie nie widać aby coś obcierało. Qrcze już nie wiem o co cam'on.

Link to comment
Share on other sites

Co to za klocki :?: , bo niektóre zgrzytają....... :wink:

A to muszę zerknąć, gdyż nie wiem. Poprzedni właściciel serwisował u Frei w Krak. i mówił, że siła hamowania po prostu zależy od odpowiedniego doboru kompletu tarcze + klocki, więc pewnie jest to klocek inny niż oryginał OBKowy.

 

-- 22 wrz 2010, o 13:09 --

 

Qrde, dzisiaj rano znowu chyba prawy przód się zablokował przy hamowaniu przed robotą, bo zauważyłem wolniejszy start od zera i oczywiście prawa felga cieplutka. Co za piernik z tymi zaciskami w OBK'u. Ja już takie rzeczy na wskazaniu średniego spalania zauważam. Jak przekraczam 13l. w jeździe miejskiej to zły znak. Wcześniej 12-12.6 to była norma. Styl jazdy bez zmian. 2 kkm temu podczas przeglądu regenerowałem zaciski i już nie wiem o co cam'on.

 

-- 23 wrz 2010, o 06:24 --

 

Mając wolną chwilę zajrzałem do tych nieszczęsnych zacisków i syfu trochę było, zdjąłem zacisk i przeczyściłem to samo z klockami, nie zabrałem się jedynie za tłoczki (a nie wyglądały jakoś świeżo) bo nie było czasu. Sprawdziłem i klocki są marki Jurid znalazłem też na nich tą małą łyżwę więc mniemam, że to OM, czyli dupa.

Dzisiaj rano i tak to samo, czyli prawy zacisk trochę trzyma i felga mocno ciepła w okolicach piasty. Czy jest możliwe po 2 kkm normalnej jazdy aby tłoczki po regeneracji znowu się zastały?

 

Pozdro

Jaro

 

-- 27 wrz 2010, o 19:08 --

 

Co to za klocki :?: , bo niektóre zgrzytają....... :wink:

To są Juridy a zgrzytanie pojawia sie po rozgrzaniu układu.

Link to comment
Share on other sites

Tak. Doświadczenie podpowiada, że wszystko da się spaprać... :roll:

Coś za dużo tych powrotów muszę odbywać aby Panowie poprawiali po sobie... :(

 

Pozdro

Jaro

 

P.S. A Jako milczy jak zaklęty.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...