Jump to content

Czujnik ciśnienia różnicowego zbiornika paliwa ?


bastek33333
 Share

Recommended Posts

Witam Wszystkich !!!

 

Jestem nowym forumowiczem i poświęciłem sporo czasu na znalezinie odpowiedzi na forum dotyczące zagadnienia błędu w Subaru Tribece B9 ( mam taką w resji USA 3.0 z 2006 r 7 osobowa)

"CZUJNIK CIŚNIENIA RÓŻNICOWEGO ZBIORNIKA PALIWA"

 

objaśnienie takie pojawia się po podłączeniu do gniazda diagnostycznego komputer "goodmana" kolegi z nieautoryzowanego zakładu mechaniki pojazdowej. ( mam oprogramowanie w nim do mojej Tribeci z tym silnikiem i z tego roku)

 

Oczywiście błąd został odczytany po pojawieniu się checka+cruisel+kontola trakcji na desce rozdzielczej - kasowanie błędu pomaga na jakiś czas - różnie 2 m-c lub 2 dni.

 

Próbowałem wyczyścić korek i dobrze go dokręcać ( tak przecztałem na forum) lecz nic nie pomaga.

 

Kiedyś oczekiwany rezultat przyniosło pozostawienie otwartego wlewu na całą noc - lecz już raczej nie pomaga.

 

Ps. Subaru ze względów oszczędnościowych przerobione na gaz.

 

Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma jakieś informacje lub porady (wskazówki) jak temu problemowi zaradzić.

Bardzo będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Witaj na Forum.. możesz na tym kompie odczytać ciśnienie w zbiorniku paliwa? Możesz spróbować czujnik oczyścić albo jego styki.. Jaki dokładnie nr błędu dostajesz?

Link to comment
Share on other sites

nie pamiętam numeru błędu - juto podjadę i sprawdzę oraz oczywiście podam, a czy komputer ten ma takie możliwości tego nie wiem o wszystko jutro zapytam się kolegi.

 

Nie mam pojęcia gdzie ten czujnik się znajduje !!!

 

Ps. dzięki za zainteresowanie i proszę o jescze - Jutro sprawdzę.

 

Dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Tutaj:

http://www.ej207.com/files/Subaru%20Fac ... Sensor.pdf

 

Jak linki nie chodzą to tu:

http://www.ej207.com/files/Subaru%20Fac ... 20SECTION/

(emission control oraz engine (diagnostics))

Electrical%20Component%20Location.pdf

 

Polecam lekturze całą tę sekcję...

http://www.ej207.com/files/Subaru%20Fac ... 20CONTROL/

 

oraz to:

List%20of%20Diagnostic%20Trouble%20Code.pdf

 

a potem to:

Diagnostic%20Procedure%20with%20Diagnostic%20Trouble%20Code.pdf

 

Powodzenia... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jak kolega ma lpg założone to niech gazownicy sprawdzą ciśnienie gazu i ewentualnie wyregulują.

Zakładłem LPG w warsztacie który specjalizuje się w instalkach BRC, ale zrobili ze mnie królika doświadczalnego i władowali jak dobrze pamiętam instalkę BI GAS. 2 miesiące było ok a póżniejna desce dyskoteka - samochód jeździł normalnie, później doszło do tego że przy niskich obrotach przestał sobie radzić ze wspomaganiem - gasł. Wymiana na BRC po 3 tygodniach regulacja i latam już ze 2 lata bez problemów.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Linki otworzyłem - dzięki.

Czujnik zlokalizowałem , lecz go nie wyjmowaliśmy tylko przeczyściliśmy z kumplem kostkę ( może była brudna).

 

Jeśli chodzi o kod błędu to jak na złość rano gdy uruchomiłem auto check itp. zgasły - więc po południu nie było możliwości odczytania kody błędu - choć kumpel mówi że na jego kompie ( goodman) kod błędu może oznaczać co innego niż kod błędu odczytany w serwisie.

 

Jeśli chodzi o instalację LPG to sądzę iż wszystko jest ok.

 

Kumpel wpadł na pomysł po konsultacji z innymi iż podobny problem ma miejsce np. w Volvo C90 i tam zakłada się emulator ciśnienia na pompę paliwową (listwę) by oszukać auto jakie jest ciśnienie i problem błędu check i tp. znika - w przyszłym tygodniu ma mi coś takiego założyć i zobaczę czy przyniesie to efekt.

 

---- a może przeczyszczona kostrka dnia wczorajszego pmoże ----

 

Dzięki Wam za informacje i porady - będę informował o postępach (efektach na bieżąco) - chyba że macie jeszcze jakieś inne pomysły.

 

Hej.

 

-- Śr wrz 08, 2010 9:08 pm --

 

Sorki że długo się nie odzywałem ale takie życie.

 

W połowie sierpnia zamontował mi kolega tzw. OBD ( czyli jak mi wyjaśnili komputer na komputer) który odczytywał dane z komputera mojej Tribeki i wprowadzał korekty na komputer gazowy w czasie rzeczywistym.

Przejechałem tak około 200 km na trasie i 200 km po mieście, następnie odłączyli mi ten OBD - nanieśli poprawki i....

 

i jak do tej pory około już miesiąca nic się nie dzieje nie ma żadnych błędów i tego choler ..... go błędu "czujnik ciśnienia różnicowego zbiornika paliwa" Wszystko jest OK !!!

 

Ps. na jak długo zobaczymy - mam nadzieję na zawsze.

Będę informoawał jak coś się zmieni.

 

Jeszcze raz dzięki wszystkim za zainteresowanie tym wątkiem, a wszczególności dzięki "wlyszków" za info.

 

Pozdrawiam Wszystkich - Hej.

 

-- Śr wrz 08, 2010 9:09 pm --

 

Sorki że długo się nie odzywałem ale takie życie.

 

W połowie sierpnia zamontował mi kolega tzw. OBD ( czyli jak mi wyjaśnili komputer na komputer) który odczytywał dane z komputera mojej Tribeki i wprowadzał korekty na komputer gazowy w czasie rzeczywistym.

Przejechałem tak około 200 km na trasie i 200 km po mieście, następnie odłączyli mi ten OBD - nanieśli poprawki i....

 

i jak do tej pory około już miesiąca nic się nie dzieje nie ma żadnych błędów i tego choler ..... go błędu "czujnik ciśnienia różnicowego zbiornika paliwa" Wszystko jest OK !!!

 

Ps. na jak długo zobaczymy - mam nadzieję na zawsze.

Będę informoawał jak coś się zmieni.

 

Jeszcze raz dzięki wszystkim za zainteresowanie tym wątkiem, a wszczególności dzięki "wlyszków" za info.

 

Pozdrawiam Wszystkich - Hej.

 

-- N gru 19, 2010 6:22 pm --

 

Wszystko jest OK do tej pory - nic się nie dzieje zero problemów.

Pozdrawiam wszystkich.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...