Jump to content

Forester w teren??


standerus

Recommended Posts

Witam.

Pozwoliłem sobie rozpocząć nowy wątek-nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania w archiwum.

Pytania dotyczą Forestera, używanego z lat '99-'01, silnik z turbo, najchętniej 2,5, z automatem??:

-Czy i w jakiej opcji można liczyc na reduktor w aucie?? gdzieś znalazłem że tylko w silnikach bez turbo, gdzie indziej, że tylko z manualna skrzynia biegów. Jak jest w rzeczywistości??

-Jak spisuje się automatyczna skrzynia biegów- warto kupować??

-Na co zwracać uwagę przy kupnie forestera-temat z broda, ale może są jakieś miejsca, gdzie w zwykłych plaskaczach albo terenowcach się nie zagląda, a w Foresterze warto??

-Na ile jest to auto terenowe?? Chciałbym wybrać coś między nim, jeepem cherokee, ewentualnie LR Discovery, ale te terenówki mają parę wad (LR niebezpieczny w zakrętach, jeep pali jak smok). Nie potrZebuję samochodu do katowania w terenie-jedynie dojazdy na ryby, w miejscach gdzie typowy plaskacz przytrze spodem, nie da rady wpełznąć na silniku-dlatego potrzebny reduktor. Teren to bardziej szutry, kamienie, poprzeczne nierówne drogi polne-bardzo kamieniste. Dodatkowo zależy mi na szybkiej jeździe po bardzo krętych i wąskich drogach, w górzystym terenie, gdzie auto musi być stabilne (LR się łatwo przewraca) i "przyklejone" do drogi-to chyba definicja Subaru??

Wszelkie sugestie, pod i odpowiedzi mile widziane, przepraszam jesli temat już sie pojawiał n razy- nic nie mogłem znaleźć wyszukiwarką.

Pozdrawiam, Kuba Standera

Link to comment
Share on other sites

używanego z lat '99-'01, silnik z turbo, najchętniej 2,5, z automatem

 

takiego sie niestety nie uświadczy :roll: 2,5 Turbo dostępne jest dopiero od zeszłego roku

 

-Czy i w jakiej opcji można liczyc na reduktor w aucie?? gdzieś znalazłem że tylko w silnikach bez turbo, gdzie indziej, że tylko z manualna skrzynia biegów. Jak jest w rzeczywistości??

 

Tylko w manualach, bez turbo. W przypadku Imprezy lub Legacy tylko w wersjach kombi o ile sie nie myle.

Link to comment
Share on other sites

Ja uwazam,ze albo rybki,albo pipki....albo chcesz autko do szybkiej jazdy po zakretach np. CTR, albo terenowca, wtedy np. Jeep sie do tego nada.Forester niby autko terenowe, ale watpie,zeby poradzilo sobie w trudnym terenie, w glebokim sniegu albo na duzych dziurach, na asfalcie na pewno jest lepszy niz inne "terenowki", ale z pewnoscia wiele mu brakuje do typowo osobowych autek.Ogolnie furka jest naprawde fajna, ale zalezy na czym bardziej Ci zalezy (teren, albo asfalt) i wtedy wybierz autko typowo przystosowane pod Twoje wymagania.Oczywiscie zrobisz jak chcesz, ale ja bym zrobil tak jak napisalem.Pozdr. i zycze udanego zakupu furki :) .

Link to comment
Share on other sites

albo chcesz autko do szybkiej jazdy po zakretach np albo terenowca, Forester niby autko terenowe, ale watpie,zeby poradzilo sobie w trudnym terenie, w glebokim sniegu albo na duzych dziurach, na asfalcie na pewno jest lepszy niz inne "terenowki", ale z pewnoscia wiele mu brakuje do typowo osobowych autek .

 

Uprzejmie informuje sie Kanape, ze okraslanie Forestera mianem "fajnego auta", to tak jak nazywanie Scheron Stone - fajna dziwucha. Zapraszam do siebie na prawy fotel wraz z opakowaniem Aviomarinu bo nie bede scieral rzygów ze szyby. Jakbys sie chcial przekonac o mozliwosciach terenowych to proponywuje sie wybrac za rok na zlot Plejad.

I prosze mnie tu wiency nie teoretyzowac. Nie przecze ze ludzie se to kupujo i jezdza jak cipy. Mój pali 17 - 18 litrów ale ja nosze cioezkie buty i ta reklama STOP wariatom drogowym dotyczy wlasnie mnie.

 

mamusia

ps. denerwowanie matki jes na tem forum karalne........amen

Link to comment
Share on other sites

(...) ta reklama STOP wariatom drogowym dotyczy wlasnie mnie.

 

Przecież ta reklama dotyczy ludzi którzy pouciekali/wypuszczono właśnie ze szpita... :idea: aAa rozuuumieeem. To dlatego ostatnio Mamusia tak rzadko na forum się udzielała.

Link to comment
Share on other sites

bodaj tylko wolnossące miały reduktor bo ja żadnej takiej turbawki nie uświadczyłem...

 

z tego co piszesz forys będzie najlepszy dla ciebie bo w jakieś specjalnie niedostępne tereny się nie wybierasz...

Link to comment
Share on other sites

Możliwości terenowe Forestera:

- zerknij do Galerii zdjęć ze zlotu, tam zobaczysz jaką trasą się autka poruszały i będziesz wiele wiedział

- płyta pod silnik...obowiązek...

- Ja mam 2.0 T z 2002 roku ale nie w nowej budzie tylko po FL. Gdybym sam nie wjechał tam gdzie wjechałem to bym nie uwierzył. Trzeba się tylko przyzwyczaić do trzeszczenia w terenie bo to jednak auto nie na ramie

- Reduktora mi jakoś nie brakuje

- W trasie...LUX

Link to comment
Share on other sites

z reduktorem tak, jak mowili poprzednicy, tylko w wersjach wolnossacych. 2,5 turbo jest dopiero od zeszlego roku i to z manualem. Moim zdaniem jak najbardziej nadaje sie do szybkiej jazdy po kretych drogach (doswiadczylem tego na wlasnej skorze :twisted:), choc oczywiscie brakuje mu np. do Imprezy. Pozwole sobie jednak powiedziec, ze jest to najszybszy SUV (w wersji 2,5) w tej klasie. A i w terenie radzi sobie bardzo dobrze, co potwierdza forumowicze, ktorzy byli na zlocie plejad :)

Link to comment
Share on other sites

W teren sie nada, zwłaszcza w taki soft teren, na śniegu rewelacja a zakopuje sie dopiero jak tego białego czegoś jest wyżej progów( ciężko potem drzwi otworzyć a i odkopać nielekko), idealny kompromis między autem osobowym a terenowym, nie zgodzę się,że dużo mu brakuje do osobówki,minus tu jedyny to duży hałas związany z opływem ale dopiero powyżej 150-160km/h a taka jazda tam chyba nie grozi. Jazda tym wynalazkiem po krętych,górskich grogach to sama przyjemność, zwłaszcza po śniegu :D Mieszkając w terenie mam okazję go testować codziennie, zimą to bywają dlań trudne testy ale daje rade spoko, najbardziej lubie szbko jechać po głębokim puchu, tak zaraz po opadzie, czuć jak szuka przyczepności w zaspach, wtedy wycieraczki na max a śnieg przelatuje przez przednią szybę. Gdybym nie jeżdził tym tobym nie uwierzył.

Link to comment
Share on other sites

a ja oczywiście mały off topic acz kolwiek nie do końca... :mrgreen:

 

Jeżeli ktoś chce wyprubować swojedo forestera w zakrętach na asfalcie a inni zobaczyć jak to działa (a działa niesamowicie...) to jest przecież SJS w kielcach gdzie można sprawdzić możliwości swoje i samochodu... :wink: :twisted::mrgreen:

 

Ostatnio wyczyny foresterów byłu imponujące... :arrow: :shock:

 

A odpowiedzi na zadane pytania zostały udzienone prawidłowo przez przedpisaczy... zatwierdzam... :mrgreen:

A co do przejażdzki z Mamusią to nie wiem czy sam aviomarin wystarczy, wiem o czym mówię... :!: :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Ja nie twierdze,ze Fortrester jest zly , bo tak nie jest.Oczywiscie jest to niesamowite auto, mi raczej chodzilo o cos innego.W terenie na pewno lepiej spisuje sie chocby Toyota Landcruiser, z racji tego,ze ma chociazby wiekszy przeswit, dyskwalifikuje ja to co prawda do szybkiej jazdy po asfaltach, ale w terenie zjada wiekszosc SUV'ow.Co do jazdy po zakretach to poki co moim faworytem jest Mazda rx8, do tej pory nie jezdzilem autkiem lepiej zachowujacym sie na winklach.Forester laczyw sobie cechy obu aut, terenowego, jak i "asfaltowego", co jest dobrym rozwiazaniem dla ludzi lubiacych poszalec na drogach,ale potrzebujacych co jakis czas autka w teren.Ja jakos zawsze staralem sie i bede sie staral wybierac samochody przeznaczone w konkretnym celu:teren - np.Jeep, asfalt - duzo mozliwosci (osobowe),dostawczak- KIA :wink: ,autobus - Neoplan :wink: .Pozdrawiam wszystkich wlascicieli Forysiow, ktorzy moga odebrac moje posty jako atak na te auto, ale tak nie jest, bo uwazam Forestera za super uniwersalne auto, dajace frajde z jazdy.

 

P.S. traktujcie moje posty troche z przymruzeniem oka,bo jestem po 4-dniowej libacji i mam pustke w glowie :roll: .

Link to comment
Share on other sites

Taa,w tym aucie można się zakochać :D szkoda tylko,że mu żółtki operacyje plastyczną szykujo, oby się udała bo jak mu zeszpecą maskę to co?

Własnościo terenowe od Landów to pewno słabsze ale na ryby grzyby,narty,wspinania i dojazdy do kolegów co jeszcze pociągi po lasach wysadzają i okupanta niszczą to z nawiązką wystarczy. Po szosie za to lepiej idzie(w szczególności krętej) a i kosztuje pewnie z połowe.

Link to comment
Share on other sites

moim faworytem jest Mazda rx8, do tej pory nie jezdzilem autkiem lepiej zachowujacym sie na winklach.

 

Tyko ze motorek wydala dzwięk wkrętarki akumulatorowej a STI go robi jak chce. Byłam pasażerem Szanownej Derekcji w tem bolidzie. Jak by przerzucili bude z RX8 na podwozie STI, to bym sprzedała wszyskie puste flaszki po gorzale i bym se kupiła ............... Foprestera 2,5XT.

 

mamusia

Link to comment
Share on other sites

Mamusiu jak ja bym miał we wkrętarce silniczek tej wielkości to wolałbym śrubokręt... (a dzwięk faktycznie prawie identyczny...) :wink:

Tyż byłem jako balast we wspomnianej RX8 -mce... Nie dość że nie mieszczę się z tyłu to co gorsza nie mieszczę się za kierownicą... Tylko dla daleko wschodnich nacji... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

A wiecie, ze RX8 zloilo EVO8 na torze?To bylo chyba w Motorvision, w Top Gear tez wypadlo rewelacyjnie.Nie wiem jaki czas mialo na tych torach STI, ale w wyscigu z RX8 mysle, ze kierowca wcale nie jechalby na luzie, tylko modlil sie, zeby nie zostac zlojonym przez odkurzacz.Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

to zależy od kierowcy... Jestem w posiadaniu filmu japońskiego

 

RX8

Impreza

honda S2000

Nissan G35

Honda Integra type R

i jeszcze coś jednego...

 

RX8 dostał baty i skończył zajmując miejsce 5/6 :wink:

Link to comment
Share on other sites

A wiecie, ze RX8 zloilo EVO8 na torze?To bylo chyba w Motorvision, w Top Gear tez wypadlo rewelacyjnie.Nie wiem jaki czas mialo na tych torach STI, ale w wyscigu z RX8 mysle, ze kierowca wcale nie jechalby na luzie, tylko modlil sie, zeby nie zostac zlojonym przez odkurzacz.Pozdr.

 

http://www.bbc.co.uk/topgear/powerlaps/index.shtml

http://www.bbc.co.uk/topgear/powerlaps/page_2.shtml

 

Mazda RX8 - 1.31.8

Subaru Impreza STI - 1.30.1

Mitsubishi Evo VIII - 1.28.9

Link to comment
Share on other sites

Czasy bardzo podobne, w Motorvision RX8 chyba mialo lepszy czas niz EVO8 , ale nie jestem pewien na 100%, w kazdym razie autko jezdzi niesamowicie, zwlaszcza w ciasnych zakretach.

 

Swoja droga to niezly O/T wyszedl :) .Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Czasy bardzo podobne, w Motorvision RX8 chyba mialo lepszy czas niz EVO8 , ale nie jestem pewien na 100%, w kazdym razie autko jezdzi niesamowicie, zwlaszcza w ciasnych zakretach.

 

http://www.sport1.de/coremedia/generato ... _2092.html

 

Tackttest-Liste:

Position: Fahrzeug: Zeit:

1. Mitsubishi Evo VII - 18,92

4. Mitsubishi Evo VI - 19,35

9. Mitsubishi Evo VIII - 19,63

10. Subaru Impreza WRX STi - 19,65

18. Mazda RX 8 - 19,84

Link to comment
Share on other sites

W takim razie zwracam honor, ale jestem niemalze pewien,ze widzialem na jakims torze jak RX8 zloilo EVO8.Nie upieram sie przy tym,ze RX8 jest lepsze, ale glupio mi teraz, ze napisalem,ze bylo szybsze, a teraz nie potrafie tego udowodnic.Chetnie poszukalbym tego, ale nawet nie wiem gdzie.Tak czy siak uwazam,ze EVO jest lepsze niz RX8 8) , STI zreszta tez.Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

W takim razie zwracam honor, ale jestem niemalze pewien,ze widzialem na jakims torze jak RX8 zloilo EVO8.

 

Ależ to bardzo możliwe :) Zresztą nawet plejady pokazały, że wolnossące może jechać szybciej niż turbodoładowane :) Wszystko zależy od kierownika. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...