Jump to content
stablo

Zimowe buciki dla Forysia

Recommended Posts

zalozone Goodyear'y UG 8 Performance 225/55/17 i tyle co moge powiedziec na razie to to, ze są ciche. czekam na snieg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie 215/55/17 nokian wr a3 - na razie super opona, cicha, ładnie tłumi nierówności

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strasznie wam spieszno zakładać te zimówki :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wolę założyć trochę wcześniej niż później czekać w kolejkach i modlić się aby oponiarz pod presją czasu czegoś nie sp... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już mam od 3 tygodni zdaje się. :)

 

 

Sent with Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja akurat, odkąd jeżdżę subaru, jakoś się mniej spieszę z wymianą ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja już mam od 3 tygodni zdaje się

tyle że w okolicach Oslo ponoć już pada śnieg?

 

w Stavanger jest +5 i ciągle deeeszcz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śnieg był ale tylko przez chwile, teraz albo deszcz albo sucho.

 

 

Sent with Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy ktoś może skusił się na tegoroczną nowość Uniroyal, model MS Plus 77? Zastanawiam się nad tą oponą, bo zależy mi na dobrym zachowaniu na mokrym. Przy czym niektóre modele Uniroyal mają opinie miękkich w zakręcie i ciekawy jestem czy te też. Może już ktoś ma i wie jak to jeździ w deszczu?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja akurat, odkąd jeżdżę subaru, jakoś się mniej spieszę z wymianą
Kiedy się czyta wyniki testów to zimówka dopiero na śniegu jest ważna. Na suchym lub mokrym nadal letnia ma lepsze parametry mimo niskich temperatur. A tak się jeździ na codzień po mieście. Ja wymieniam wcześniej tylko dlatego że dokładniej wyważają i nie czekam w kolejkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymieniam wcześniej tylko dlatego że dokładniej wyważają i nie czekam w kolejkach.

 

to nie lepiej zainwestować w odrębne koła ziomowe i wymieniać kiedy CI pasuje ?

 

żeby nie było całkiem off-top - zeszłą zimę przejeździłem na http://www.goodyear.eu/pl_pl/tires/passenger/ultragrip-8-performance/ i cóż mogę powiedzieć - w porównaniu z poprzednimi Pirelli "niebo a ziemia" ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do swojego Forestera 2.5 xt myślałem o Nokianach WR D3 - opony klasy "premium" i można je kupić już za około 400 zł za sztukę - dobre 100 zł taniej niż konkurencja z "górnej półki". Powstrzymuje mnie jednak spora ilość negatywnych komentarzy na różnego rodzaju forach - przeważa opinia, że oponki są doskonałe na śnieg, ale z racji miękkich boków bardzo kiepsko prowadzą się po suchym. Z drugiej strony wygrały w tym roku test opon zimowych przeprowadzony przez Auto Motor und Sport. Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tymi oponami ? W drugim aucie (VW Passat żony) miałem Dunlopy Wintersport 3D. Kupiłem je jako nowe, z datą produkcji bliską terminowi zakupu. Były dobre przez dwa sezony. W trzecim, pomimo głębokiego jeszcze bieżnika, wogóle przestały trzymać na śniegu. Jazda była wręcz niebezpieczna, im większy mróz tym gorzej. Coś musiało się stać z mieszkanką ... W tym roku do drugiego auta kupiłem Continentale Contiwintercontact TS 850 195/65 r15 (nie występują w rozmiarze Forestera, poza tym rozmiary zbliżone są niebotycznie drogie - prawie 600 zł). Czy to prawda, że na jakośc opon, także tych "premium", wpływ ma to, w jakiej fabryce (w jakim kraju) zostały wyprodukowane ? A może kupić coś tańszego ? Ale jak to się sprawdzi w 211 konnym foresterze ?

Edited by subcharles

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam,

z racji zmiany tarcz hamulcowych na 293mm muszę przejść na zimówki 16"

do tej pory jeździłem na letnich 215/60 16" a zimowych 205/70 15"

 

Forek 2006 SG

mam zmienione amory i sprężyny na ironman,

i teraz pytanie czy zakładał ktos w takiej konfiguracji opony 215/65 ?

to o 2 cm więcej niż fabryczny rozmiar, wizualnie powinny się zmieścić a w praktyce?

coś będzie ocierać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
witam,

z racji zmiany tarcz hamulcowych na 293mm muszę przejść na zimówki 16"

do tej pory jeździłem na letnich 215/60 16" a zimowych 205/70 15"

 

Forek 2006 SG

mam zmienione amory i sprężyny na ironman,

i teraz pytanie czy zakładał ktos w takiej konfiguracji opony 215/65 ?

to o 2 cm więcej niż fabryczny rozmiar, wizualnie powinny się zmieścić a w praktyce?

coś będzie ocierać?

 

Co prawda nie ma ironman'ów tylko sls z tylu i seria z przodu, ale jutro będę wiedział czy do SG5 przed liftem wchodzi 215/65/16 bo mam już na felgach i jutro wrzucam na próbę.

 

 

Sent with Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja na Ironmanach miałem na lato 225/50R17 przy ET 35.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja na Ironmanach miałem na lato 225/50R17 przy ET 35.

 

one mają o 7,6 mm mniejszą średnicę, a ja chcę wrzucić większe o 21,5mm

 

 

sredniaq

czekam niecierpliwie na info jak próba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodnie z obietnicą ujawniam tajemnicę :) Opony 215/65/16 pasują i nawet przy maksymalnym skręcie nic nie ociera. Z tyłu objechałem ręką oponę od wewnątrz i tez nic nie ociera. Nie sprawdzone jedynie przy dobijaniu amortyzatorów jeszcze. Wyjdzie w praktyce w czasie. Dla przypomnienia, z tyłu mam slsy a z przodu seria. post-4030-1384615927,61_thumb.jpg

 

 

Sent with Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zgodnie z obietnicą ujawniam tajemnicę Opony 215/65/16 pasują i nawet przy maksymalnym skręcie nic nie ociera.

Nic się nie będzie działo, sam cały sezon na takich przejeździłem, nawet przy padniętym SLS nie obcierało, ani przy maksymalnym obciążeniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nic się nie będzie działo,
Po 5 latach potwierdzam i pewnie 215/70 by też się zmieściło. Ale po przejrzeniu forum

i starych wpisów wygląda że powyżej 65 jest ryzyko. Można 215/60/R17

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zgodnie z obietnicą ujawniam tajemnicę Opony 215/65/16 pasują i nawet przy maksymalnym skręcie nic nie ociera.

Nic się nie będzie działo, sam cały sezon na takich przejeździłem, nawet przy padniętym SLS nie obcierało, ani przy maksymalnym obciążeniu.

 

Ufffffff kamień z serca bo zamówiłem świeżutkie BFG Winter Slalom KSI i po kilku postach zacząłem się zastanawiać. Dziś jadę na wymianę i oczywiście zdam relację.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

i teraz pytanie czy zakładał ktos w takiej konfiguracji opony 215/65 ?

to o 2 cm więcej niż fabryczny rozmiar, wizualnie powinny się zmieścić a w praktyce?

coś będzie ocierać?

Znajomy ma Wranglery 265/70/16 !!! I nic nie ociera. A wyglądają jakby się ledwo mieściły w nadkolu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, przypomniało mi się, że ktoś wspominał, że opony rożnych producentów mogą się nieznacznie różnic rozmiarami, wiec dopisuję:

Założyłem Nokian Hakkapelita 215/65/R16

 

 

Sent with Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Znajomy ma Wranglery 265/70/16 !!!

W 215/70R16 jeszcze bym uwierzył. Ale w 50mm szerszą i 56,5mm wyższą (na promieniu !!) od serii nie uwierzę , że się mieści w nadkole Forka z normalnym zawiasem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...