Skocz do zawartości

Filtr cząstek stałych (DPF) do Forestera za 12 tys PLN?


Tiger

Rekomendowane odpowiedzi

skandynawska podgrzewa olej a nie plyn :wink:

 

być może są jakieś systemy podgrzewające olej, ale podgrzewanie płynu chodzącego jest bardziej wydajne - w Subaru diesel płynu jest aż 9 litrów! dociera praktycznie wszędzie :)

wiem, że właśnie Defa jest szeroko wykorzystywana w Skandynawii, a oni nie robią podgrzewaczy oleju.

System można skonfigurować bardzo ciekawsko na kilka sposobów, włącznie z automatyczną ładowarką akumulatora oraz nagrzewnicą wnętrza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

[

fakt - mało pali ale za to nim się nagrzeje potrzebuje kilku kilometrów - czyli wcale mało nie pali jak ktoś jeździ po 3km.. do tego filtr się zapycha bo przecież nikt nie garuje jak jest nierozgrzany..

 

polecam skandynawski sposób, czyli grzałkę np. firmy Defa na 220 V - podgrzewa płyn chłodzący w silniku o 50 st. C powyżej temperatury otoczenia :)

przy temperaturach w nocy takich, jakie mamy teraz, czyli 5 - 10 st. C oznacza temperaturę ok. 50 - 60 st. C po uruchomieniu - niebieska lampa na desce rozdzielczej nawet nie mrugnie :D

w zimie przy minus 20 st. C osiągamy ok. 30 st. C

szybsze nagrzewanie silnika - mniejsze zużycie paliwa - prostsze uruchamianie - dłuższa żywotność silnika - no i można prawie od razu "garować" :lol:

 

 

ile taka przyjemność kosztuje ?

Już znalazłem w necie. Bardzo przydatny patent. Ciekawe jak do sprawy podejdzie SIP w kwestii gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile taka przyjemność kosztuje ?

Już znalazłem w necie. Bardzo przydatny patent. Ciekawe jak do sprawy podejdzie SIP w kwestii gwarancji.

grzałka + zestaw podłączeniowy, czyli podstawowa konfiguracja, razem z montażem ok. 800 - 900 zł

co do gwarancji, to wolę nawet nie pytać, ale w silniku jest specjalna zaślepka do tego celu :D

nikt nic nie wierci - wykręca się zaślepkę, wkłada grzałkę i po kłopocie :lol:

sprawdza się rewelacyjnie - jedyny problem, że w Polce nie ma na parkingach podejść z prądem, tak jak np. w Szwecji :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile taka przyjemność kosztuje ?

Już znalazłem w necie. Bardzo przydatny patent. Ciekawe jak do sprawy podejdzie SIP w kwestii gwarancji.

 

W Norwegii instaluje to ustrojstwo kazdy fabryczny dealer - tak wiec nie ma problemow z gwarancja. Tu kosztuje to ok 2-2.5 tys. zl. Trzeba tylko pamietaz, zeby z kabelkiem podlaczonym do gniazdka nie odjechac :lol:

Ja sie przymierzam do Webasto, ale troche drogie - tu ok. 12 tys.zl. Tam gdzie parkuje mam dosc daleko do gniazdka. Czy ktos wie ile to kosztuje razem z instalacja w Polsce w Subaru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Webasto do diesla kosztuje 7200 brutto. http://www.sklep.subaru.pl/ogrzewanie-p ... at-75.aspx

Dziekuje. Sporo taniej. Moze sie przejade do Polski, zeby to zainstalowac. Czy robia tak instalacje w jeden dzien?

Pełny zestaw 1400W DEFA do Subaru benzyny znalazłem w sieci za ok.1000pln. Do diesli nie ma w katalogu DEFA ale pewnie można dopasować grzałkę.

na pewno sa standardowe zestawy DEFA do diesli. Koledze takie cos zainstalowali u VW do Passata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że właśnie Defa jest szeroko wykorzystywana w Skandynawii, a oni nie robią podgrzewaczy oleju.

 

moze masz racje , nie wiem kto robi ustrojstwa do aut z ktorymi mialem kontakt ale te mialy wlasnie podgrzewacze olej.Moze to jakis inny producent i inny patent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeklejam tu fragment mojej wypowiedzi z innego posta, bo jest jak najbardziej na temat i turdziGT będzie zadowolony :D

"problem częstej wymiany oleju jest związany z zakichanym DPFem!!!

nie wiem, jak w Subaru, ale w innych samochodach jest tak, że podczas regeneracji komputer daje sygnał, żeby podawać więcej paliwa, bo sadzę trzeba wypalić, więc filtr musi się rozgrzać do czerwoności, albo nawet do białości - na to potrzeba paliwa (stąd też większe zużycie z DPFem)

jeżeli jedziemy w korku, a komputer podaje więcej paliwa, to.... silnik nie jest w stanie go spalić i ropa przenika do oleju silnikowego m.in. przez zawory... jaki skutek? olej jest zanieczyszczony ropą i rozrzedzony, a dodatkowo najczęściej zwiększa się jego objętość!

jedyna rada to wymiana oleju częściej, niż zaleca to producent :P

w Subaru serwis jest na szczęście co 15 tys. km, a wyobrażacie sobie, co się dzieje w silnikach VW czy Opel, gdzie przeglądy są co 30 tys. km?

nie chcę więcej mieszać z DPF / FAP, bo jestem wrogiem tego systemu i jeszcze za dużo powiem :D"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"problem częstej wymiany oleju jest związany z zakichanym DPFem!!!

nie wiem, jak w Subaru, ale w innych samochodach jest tak, że podczas regeneracji komputer daje sygnał, żeby podawać więcej paliwa, bo sadzę trzeba wypalić, więc filtr musi się rozgrzać do czerwoności, albo nawet do białości - na to potrzeba paliwa (stąd też większe zużycie z DPFem)

jeżeli jedziemy w korku, a komputer podaje więcej paliwa, to.... silnik nie jest w stanie go spalić i ropa przenika do oleju silnikowego m.in. przez zawory... jaki skutek? olej jest zanieczyszczony ropą i rozrzedzony, a dodatkowo najczęściej zwiększa się jego objętość!

jedyna rada to wymiana oleju częściej, niż zaleca to producent

w Subaru serwis jest na szczęście co 15 tys. km, a wyobrażacie sobie, co się dzieje w silnikach VW czy Opel, gdzie przeglądy są co 30 tys. km?

nie chcę więcej mieszać z DPF / FAP, bo jestem wrogiem tego systemu i jeszcze za dużo powiem "

 

jest dokladnie tak jak piszesz , zastrzezenia jakie mialem chodzilo o jego usuniecie , gdyz w przypadku nowego auta wiaze sie to z obowiazkowa utrata gwrancji , wiec albo swiadmie kupujesz auto z DPF z wszytkimi tego konsekwencjami albo nie ma co marudzic ze to ustrojesto tyle kosztuje , bo to ie wina subaru , czy jakiej kolwiek innej marki (ktore maja dokladnie takie same probmy) tylko zielonych.

Inaczej to wyglada w przypadku aut uzywanych lub z przebiegiem ponad 100 tys. aczkolwiek stanowisko pewnego tunera odnosnie wylaczenia tego dziadostwa bylo dosc stanowcze.jest tyko pare osob w PL ktore potrafia to profesjonalnie wylaczyc bez szkody dla pracy silnika i to tez nie we wszystkich samochodach :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak swoją drogą, to ciekawe skąd wzięła się tak chora kwota ok. 10 tys. zł?

to potrafi wystraszyć potencjalnego nabywcę, który poczyta nasze forum :wink:

DPFy do popularnych marek kosztują 2 - 3 tys. zł + montaż

rozumiem, że SIP podlega pod Niemcy, ale żeby od razu niemieckie ceny :D

przecież oni tam zarabiają średnio 5 razy tyle co my :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak swoją drogą, to ciekawe skąd wzięła się tak chora kwota ok. 10 tys. zł?

to potrafi wystraszyć potencjalnego nabywcę, który poczyta nasze forum

DPFy do popularnych marek kosztują 2 - 3 tys. zł + montaż

rozumiem, że SIP podlega pod Niemcy, ale żeby od razu niemieckie ceny

przecież oni tam zarabiają średnio 5 razy tyle co my

 

 

do Audi tez kosztuje ponad dyche :wink: dlatego pisze ze obecne dyszle sa do kitu.Odkad ma TDI to przy cenech napraw zawansowanego silnia TDI utrzymanie STI czy EVO to pikus.I wcale nie przesadzam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Audi tez kosztuje ponad dyche :wink: dlatego pisze ze obecne dyszle sa do kitu.Odkad ma TDI to przy cenech napraw zawansowanego silnia TDI utrzymanie STI czy EVO to pikus.I wcale nie przesadzam :wink:

przy moich przebiegach na poziomie 50 tys. km rocznie niestety nie stać mnie na luksus STI, ale cały czas o nim myślę, żeby kiedyś kupić do zabawy :D

model 2011 ze skrzydłem jest bardzo fajny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko gwarancja się skończy,sprzedaje cały wydech po okazyjnej cenie 5 tyś. i wlatuje kwasiak przelotowy+program

Swoja droga jestem ciekaw jaki jest potencjal tego silnika.Odpowiednik VAG znosi spokojnie 240KM przy samej wymianie turbo , wtryskiwaczy i wieszego coolerka :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wracajac do tematu :wink:

 

 

Diesel jest tani w eksploatacji - MIT

Wyjątkowo niskie zużycie paliwa współczesnych diesli nie jest obecnie w stanie zrekompensować wysokich kosztów serwisowania. Najbardziej obawiać się trzeba usterek układów wtryskowych, turbodoładowania czy układów sprzęgła. W każdym przypadku koszty napraw liczymy w tysiącach złotych.

 

Bardzo droga jest specjalistyczna diagnostyka, a także części zamienne. Niektóre z podzespołów (wybrane modele turbosprężarek, niektóre elementy układów wtryskowych, zwłaszcza japońskich) dostępne są wyłącznie w ASO

 

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 530197,415

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wracajac do tematu :wink:

 

 

Diesel jest tani w eksploatacji - MIT

Wyjątkowo niskie zużycie paliwa współczesnych diesli nie jest obecnie w stanie zrekompensować wysokich kosztów serwisowania. Najbardziej obawiać się trzeba usterek układów wtryskowych, turbodoładowania czy układów sprzęgła. W każdym przypadku koszty napraw liczymy w tysiącach złotych.

 

Bardzo droga jest specjalistyczna diagnostyka, a także części zamienne. Niektóre z podzespołów (wybrane modele turbosprężarek, niektóre elementy układów wtryskowych, zwłaszcza japońskich) dostępne są wyłącznie w ASO

 

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 530197,415

 

:mrgreen:

sorry za OT, ale ten link i cytat (oraz Twoja postawa w tej dyskusji) dziwnie wygladaja na tle Twego podpisu...

 

........STI (320KM@440Nm) do upalania.......................S-line (196KM@420Nm) do oszczedzania.........

 

 

moze pora zmienic podpis :?: :P:mrgreen::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do oszczedzania.........

 

 

moze pora zmienic podpis

 

 

na razie nie wygenerowalo jeszcze kosztow :mrgreen: , ale nic sie nie marto nastepne bedzie jzu na wlasciwe paliwo :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wracajac do tematu :wink:

 

 

Diesel jest tani w eksploatacji - MIT

Wyjątkowo niskie zużycie paliwa współczesnych diesli nie jest obecnie w stanie zrekompensować wysokich kosztów serwisowania. Najbardziej obawiać się trzeba usterek układów wtryskowych, turbodoładowania czy układów sprzęgła. W każdym przypadku koszty napraw liczymy w tysiącach złotych.

 

Bardzo droga jest specjalistyczna diagnostyka, a także części zamienne. Niektóre z podzespołów (wybrane modele turbosprężarek, niektóre elementy układów wtryskowych, zwłaszcza japońskich) dostępne są wyłącznie w ASO

 

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 530197,415

 

:mrgreen:

 

 

na okresie gwarancji to raczej kłopot gwaranta niż użytkownika ale później to faktycznie może być różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko gwarancja się skończy,sprzedaje cały wydech po okazyjnej cenie 5 tyś. i wlatuje kwasiak przelotowy+program

Swoja droga jestem ciekaw jaki jest potencjal tego silnika.Odpowiednik VAG znosi spokojnie 240KM przy samej wymianie turbo , wtryskiwaczy i wieszego coolerka :twisted:

 

Ale jak dlugo. Znam dyskusje na niemieckich forach. To nie sa te same silniki, no moze blok jest ten sam. W Passacie miedzy 170 a 140 sa juz roznice np. w skrzyni biegow, sprzegle.

 

P.S.

Ja mam full gwarancje na 5 lat i 160 tkm jak cos sie bedzie dziac to odpowiednio zareaguje :!:

Pytalem sie dzialu technicznego Importera i pisemnie mi potwierdzono, ze DPF powinien wytrzymac min do 240 tkm. Widzalem nawet obliczenia po ilu km filtr sie zuzyje (ilosci sadzy z 1 litra diesla i wydajnosc filtra) i rzeczywiscie po 200 tkm jest do wymiany. Oczywiscie to jest teoria w prktyce moze byc roznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na okresie gwarancji to raczej kłopot gwaranta niż użytkownika ale później to faktycznie może być różnie.

 

to prawda

 

Ale jak dlugo. Znam dyskusje na niemieckich forach. To nie sa te same silniki, no moze blok jest ten sam. W Passacie miedzy 170 a 140 sa juz roznice np. w skrzyni biegow, sprzegle.

 

roznice sa bo to nie tylko opragramowanie , ale mechanicnie te silniki sa pancerne.170 tka , ma np: kuty wal.Zman co naj mniej dwa auta podkrecone na ok 240KM jedza i maja sie dobrze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...