Jump to content

Filtr cząstek stałych (DPF) do Forestera za 12 tys PLN?


Tiger
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry!

 

Redaktor Zientarski w AntyRadio podał, że filtr cząstek stałych do Forestera Boxer Diesel kosztuje wraz z wymianą w ASO 12 tysięcy złotych, a obliczony jest na 160-180 tys km, oraz że jest najdroższy filtr ze wszystkich aut sprzedawanych w Polsce oraz, że filtry do innych marek, które wytrzymują (lub mają wytrzymywać) podobne przebiegi kosztują już od 2700 zł np. w Citroenie.

 

Czy to jest prawda? :shock: :shock: :shock:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest IRAZU
Dzień dobry!

 

Redaktor Zientarski w AntyRadio podał, że filtr cząstek stałych do Forestera Boxer Diesel kosztuje wraz z wymianą w ASO 12 tysięcy złotych, a obliczony jest na 160-180 tys km, oraz że jest najdroższy filtr ze wszystkich aut sprzedawanych w Polsce oraz, że filtry do innych marek, które wytrzymują (lub mają wytrzymywać) podobne przebiegi kosztują już od 2700 zł np. w Citroenie.

 

Czy to jest prawda? :shock: :shock: :shock:

 

Nieprawda , że najdroższy - kolega zapłacił za wymianę w VOLVO 14 000 zł . :shock:

Link to comment
Share on other sites

Dzień dobry!

 

Redaktor Zientarski w AntyRadio podał, że filtr cząstek stałych do Forestera Boxer Diesel kosztuje wraz z wymianą w ASO 12 tysięcy złotych, a obliczony jest na 160-180 tys km, oraz że jest najdroższy filtr ze wszystkich aut sprzedawanych w Polsce oraz, że filtry do innych marek, które wytrzymują (lub mają wytrzymywać) podobne przebiegi kosztują już od 2700 zł np. w Citroenie.

 

Czy to jest prawda? :shock: :shock: :shock:

 

Nieprawda , że najdroższy - kolega zapłacił za wymianę w VOLVO 14 000 zł . :shock:

 

policzmy ekonomiczność diesel'a (doliczam wymianę filtra do paliwa)

cena ropy 4,5

cena filtra 12 000 PLN / 17 000 km

daje nam jakieś 0,70 PLN na kilometr czyli 70 PLN na 100 km

za 70PLN mamy ponad 15 litrów ropy

zakładając że auto spala koło 5 litrów (wariant optymistyczny) + 15 litrów

daje nam ponad 20 litrów na 100 km

fajnie

zakładając nawet wymianę filtra poza ASO, przyjmując cenę filtra równą 1/3 filtra w ASO

mamy spalanie na poziomie 10 litrów

w wyliczeniach nie uwzględniam turbiny która po takim przebiegu też może być do wymiany, no i wtryski paliwa też nie najlepiej znoszą polską ropę

o sprzęgle nie wspominam bo chodzi tylko o samo spalanie i ekonomiczność

 

ja za diesel'a dziękuję wolę benzynkę

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
cena filtra 12 000 PLN / 17 000 km

daje nam jakieś 0,70 PLN na kilometr czyli 70 PLN na 100 km

 

Sorry - powinno być 12. 000 / 170 000 = 7 PLN na 100 km.

Oczywiście przy założeniu, że cena filtra się zgadza ( sprawdzę jutro :idea: ).

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Kubanow - z sensu wypowiedzi wynika, że sprzęgło i turbina w benzynie się nie zużywa ?

A tak poza tym to podobne dyskusje były już wiele razy. Rok temu jak wchodziły zamknięte PDF'y była rozpacz bo podobno miały wytrzymywać max. 100k km i kosztować ok. 8k pln. W tej chwili mamy już 180k km. i ponad 12k pln. Niemniej oficjalne informacje ( na forum ) były, że jest to element niezużywający się jeśli jest prawidłowo użytkowany.

Chyba czas na jednoznaczne określenie jak jest sytuacja :

1. ile kosztuje wymiana tzw. zamkniętego PDF na chwilę obecną ? Może być kwota przybliżona. Różne ASO mają różne koszty.

2. czy jest on wyłączony z gwarancji ?

3. jaka jest jego trwałość w przypadku prawidłowej eksploatacji.

 

Trzy odpowiedzi i po sprawie.

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

cena filtra 12 000 PLN / 17 000 km

daje nam jakieś 0,70 PLN na kilometr czyli 70 PLN na 100 km

 

Sorry - powinno być 12. 000 / 170 000 = 7 PLN na 100 km.

Oczywiście przy założeniu, że cena filtra się zgadza ( sprawdzę jutro :idea: ).

 

Pozdrowienia

 

Cena filtra to 10190 zł brutto , mozna oczyścic chemicznie , jeżeli program nie pomaga , a p. Zientarski tradycyjnie..........cos słyszał ale nie sprawdził :mrgreen: .......

AK

Link to comment
Share on other sites

Cena filtra to 10190 zł brutto , mozna oczyścic chemicznie , jeżeli program nie pomaga , a p. Zientarski tradycyjnie..........cos słyszał ale nie sprawdził :mrgreen: .......

AK

 

_________________

A ten filtr to jest zrobiony ze szczerego złota :?: Bo cena to kosmos :shock:

Link to comment
Share on other sites

Ja jako swiadomy uzytkownik :P zapytalem sie Subaru Deutschland ile wytrzymuje PDF odpowiedz byla w zaleznosci od warunkow jazdy 250-300 tkm. Chodzilo o Legacy D. Obliczylem koszty i wyszlo ON=LPG (uwzgledniajac dodatkowe koszty regulacji zaworow przy LPG i wydatki na TÜV, no i nowy zbiornik po 10 latach ) oraz zuzycie On 6,5 i LPG 12 L na 100km

Link to comment
Share on other sites

Dzień dobry!

 

Redaktor Zientarski w AntyRadio podał, że filtr cząstek stałych do Forestera Boxer Diesel kosztuje wraz z wymianą w ASO 12 tysięcy złotych, a obliczony jest na 160-180 tys km, oraz że jest najdroższy filtr ze wszystkich aut sprzedawanych w Polsce oraz, że filtry do innych marek, które wytrzymują (lub mają wytrzymywać) podobne przebiegi kosztują już od 2700 zł np. w Citroenie.

 

Czy to jest prawda? :shock: :shock: :shock:

 

Rotfl :) Kiedy to podal? Az sie wierzyc nie chce, ze gosc do tej pory sie nad tym pastwi. Widac nie ma co robic....

Link to comment
Share on other sites

Nie tylko pan Zientarski tak podał - w zeszłotygodniowym numerze bodajże Motoru też jest podana cena 12kpln.

 

Mam pytanie do znających się na rzeczy - jak działa ten tzw. półotwarty DPF w legacy/obk MY08-09 tzn czy też ma dopalanie - bo w instrukcji chyba na ten temat nic nie ma - więc nie wiadomo czy się przypycha, czy trzeba wyjechać na trasę żeby go dopalić.

Druga sprawa - czy w subaru da się DPF ominąć softowo - czyli go wyp......(czytaj: wymontować) po zużyciu i nowego już nie zakładać?

Link to comment
Share on other sites

otwarte DPF nie mają dopalania i EURO5. Sama ekologia.

 

 

Czyli święty spokój, czy też da się zapchać przy ciągłej eksploatacji w mieście?

Link to comment
Share on other sites

kazdy filtr sie zuzywa tak juz jest. Zamkniety sie nie zapycha jedynie sadza sie z biegiem czasu osadza :P . Normalny Kat w benzynie tez sie zuzywa. W OBK MY05 sa 2 i czesto powyzej 100 tkm trzeba wymienic. To jest czesc exploatacyjna tylko ta cena :shock: w Niemczech podobno potanialy bo w straszny szum sie w mediach zrobil jak w Autobild musieli w testowanym Foresterze za 3600 € wymienic. To przez to ze kat i filtr sa w jednej puszce.

W BMW w ksiazce serwisowej podobno :?: przy 160 tkm zalecana jest wymiana.

Link to comment
Share on other sites

cena filtra 12 000 PLN / 17 000 km

daje nam jakieś 0,70 PLN na kilometr czyli 70 PLN na 100 km

 

Sorry - powinno być 12. 000 / 170 000 = 7 PLN na 100 km.

Oczywiście przy założeniu, że cena filtra się zgadza ( sprawdzę jutro :idea: ).

 

Pozdrowienia

 

faktycznie mój błąd :oops::oops::oops:

sorki za zamieszanie, należy doliczyć do paliwa w takim razie minimum od 1,5 do 2 litrów

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU
cena filtra 12 000 PLN / 17 000 km

daje nam jakieś 0,70 PLN na kilometr czyli 70 PLN na 100 km

 

Sorry - powinno być 12. 000 / 170 000 = 7 PLN na 100 km.

Oczywiście przy założeniu, że cena filtra się zgadza ( sprawdzę jutro :idea: ).

 

Pozdrowienia

 

faktycznie mój błąd :oops::oops::oops:

sorki za zamieszanie, należy doliczyć do paliwa w takim razie minimum od 1,5 do 2 litrów

No mnie wychodzi 5-6 groszy/km .

Link to comment
Share on other sites

Cena filtra to 10190 zł brutto , mozna oczyścic chemicznie , jeżeli program nie pomaga , a p. Zientarski tradycyjnie..........cos słyszał ale nie sprawdził .......

 

ale skoro podał 12k z robocizną, a cena filtra bez robocizny wynosi ponad 10k, to sie wiele nie pomylił... :roll: (zakładam, że za darmo tego nie wymieniacie... :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Cena filtra to 10190 zł brutto , mozna oczyścic chemicznie , jeżeli program nie pomaga , a p. Zientarski tradycyjnie..........cos słyszał ale nie sprawdził .......

 

ale skoro podał 12k z robocizną, a cena filtra bez robocizny wynosi ponad 10k, to sie wiele nie pomylił... :roll: (zakładam, że za darmo tego nie wymieniacie... :wink: )

 

Róznie , czasem za darmo a czasem np. za 300zl....

 

AK

Link to comment
Share on other sites

Ja jako swiadomy uzytkownik :P zapytalem sie Subaru Deutschland ile wytrzymuje PDF odpowiedz byla w zaleznosci od warunkow jazdy 250-300 tkm.

Jaka cena i mozna poprosic o zrodlo? Chce pokazac kolegom w stanach, ktorzy marza o dieslu w Subaru.

Link to comment
Share on other sites

Jaka cena i mozna poprosic o zrodlo? Chce pokazac kolegom w stanach, ktorzy marza o dieslu w Subaru.

Lepiej nie pokazuj bo pomyślą że w Europie jest takie eldorado że ho! ho! i zaczniemy obserwować napływ emigracji z Ameryki do Polski w celach zarobkowych :mrgreen: :wink:

Ale cena rzeczywiście robi wrażenie :shock:

Link to comment
Share on other sites

Jaka cena i mozna poprosic o zrodlo? Chce pokazac kolegom w stanach, ktorzy marza o dieslu w Subaru.

Lepiej nie pokazuj bo pomyślą że w Europie jest takie eldorado że ho! ho! i zaczniemy obserwować napływ emigracji z Ameryki do Polski w celach zarobkowych :mrgreen: :wink:

Ale cena rzeczywiście robi wrażenie :shock:

 

Wrażenie to robi roboczogodzina w stanach......120$....mówie o roboczogodzine przy naprawie samochodów w NY :mrgreen:

AK

Link to comment
Share on other sites

Wrażenie to robi roboczogodzina w stanach......120$....mówie o roboczogodzine przy naprawie samochodów w NY

Tylko ze to placi importer/producent. Gwarancje w stanach sa bardzo dlugie i duzo obejmuja. Poza tym placi sie wedlug wyceny z ksiazki, jak cos ma byc naprawione w pol godziny, to placi sie za pol godziny, obojetnie czy mechanik zrobi to w 15 minut czy w dwie godziny. Po gwarancji samochody naprawia sie w warsztatach ze stawka $60 za roboczogodzine.

Link to comment
Share on other sites

placi sie wedlug wyceny z ksiazki, jak cos ma byc naprawione w pol godziny, to placi sie za pol godziny, obojetnie czy mechanik zrobi to w 15 minut czy w dwie godziny.

Tak samo w ASO - Subaru w Polsce , obowiązuje cennik SIP oparty na czasach naprawy. Stosuje sie go zarówno dla klienta jak i dla rozliczeń gwarancyjnych z Importerem . Roboczogodzina nie wynosi jednak 120$ ani nawet 60$ a zdecydowanie mniej. :roll: .....a myslałem , że w US wszystko jest tańsze... :( ..Nie jadę :mrgreen:

AK

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Cena filtra podana przez p. Kopera się zgadza.

 

Na szczęście zgadza się też informacja o możliwości czyszczenia ...

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...