rutek111 Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 Czy ktoś już usuwal foltr cząstek stałych z Diesla Subaru? Wiem, że w innych markach to nie stanowi problemu. Z filtrem są problemy - zużywa silnik wzrasta poziom oleju, trzeba filtr uzupelniać, ajak sie zepsuje to nowy kosztuje 12 tys pln (inne nmarki 2tys-4 tys?!). Bez filtra poza czystoscia spalin same plusy - auto sie nie trzęsie na wolnych obrotach (w Subaru jest to irytujace) nie ma naglego spadku mocy, silnik sam sie nie obciąża itd. No i spalanie w mieście powinno spaść , wzrost mocy itp. Oczywiście taki zabieg warto zrobić po gwaranci. Na złość ,,zielonym" I gdzie to zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premier Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 Ja bym wyrzucił DPF-y ze wszystkich samochodów. Szczerze mówiąc mam gdzieś ekologię w takiej postaci. Bo kto zarabia na wymianie i serwisowaniu tych urządzeń? Ekolodzy? Przyroda? Producenci i serwisy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 Czy ktoś już usuwal foltr cząstek stałych z Diesla Subaru? obawiam sie, ze to za mało obadany temat, zeby juz ktoś przygotował soft pod usuniecie DPF - w zasadzie wszystkie diesle sa jeszcze na gwarancji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 w dziale FORESTER pojawił się post o zmianie softu w dieslu. może to jest rada na dolegliwości SUB-DIESLI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 w dziale FORESTER pojawił się post o zmianie softu w dieslu. może to jest rada na dolegliwości SUB-DIESLI nowy soft ma na celu zmianę charakterystyki pracy silnika/skrzyni w celu oszczędzenia sprzęgła i nie ma żadnego związku z DPF. Poza tym żaden producent nie może oficjalnie zrobić softu żeby obejść DPF, przecież to niezgodne z homologacją pojazdu :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Zgadza się. Tylko kolego się żalił na pracę silnika. Może więc update będzie pomocny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutek111 Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 W Mapteku w poznaniu zmieniaja soft i ,,podkręcaja " silnik na ok 180 km i 410 Nm. Mogą również usunąć filtr cząstek i przeprogramować sterownik tak aby nie pokazywał błędów. (podobno już to robili). Ja po gwarancji zmapuje mojego Forka i jeżeli zagwarantują mi brak czrnego dumu z wydechu to usunę filtr. może zminie przy okazji wydech bo ten fabryczny robi się ,,brązowy" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 i jeżeli zagwarantują mi brak czrnego dumu z wydechu to usunę filtr Jak to niby mają zagwarantować bez tego filtra? Co będzie sadzę wyłapywać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Jak to niby mają zagwarantować bez tego filtra? Co będzie sadzę wyłapywać? Atmosfera ziemska . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 dziś widziałem taką reklamę dla zainteresowanych link: http://dpf.slupsk.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Wymontowanie DPF-u oznacza zmianę parametrów technicznych samochodu - brak zgodności z homologacją ( tu: norma emisji spalin). Czy przy przeglądzie technicznym samochód "przejdzie" - nie wiem ( zasadniczo nie powinien). Natomiast podczas jazdy np. w Niemczech może ew. zostać zatrzymany dowód rejestracyjny ( bo bez DPF-u podczas mocnego przyspieszania dymić musi ). Pozdrowienia 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grendalf Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Czy ktoś to zrobił i może się pochwalić odczuciami i efektami? W razie czego proszę pisać na priw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) Ja rozmawiałem z Panem, który za podpowiedzią jakiegoś magika usunął DPF z Legacy MY10. Potem posypała się turbina i zdemolowała silnik. Czy był związek przyczynowo-skutkowy nie wiem ale fachowcy pewnie tak. Edytowane 16 Czerwca 2015 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Usunięcie DPF-a jest możliwe,ale aby było bezpieczne dla silnika i osprzętu,wymaga "pogrzebania" w Ecu i jego oprogramowaniu. Pytanie czy warto usuwać sprawny i poprawnie działający DPF,moim zdaniem nie warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Założenie chyba jest takie, że usuwamy go gdy padnie. Czy to ma sens nie wiem. Słyszałem, że mają wprowadzić przepisy zwiększające kontrolę diselków na stacjach badania pojazdów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 Pytanie czy warto usuwać sprawny i poprawnie działający DPF,moim zdaniem nie warto. technicznie warto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 mam nadzieję, że jednak zaczną się kontrole zadymiaczy i będzie warto mieć sprawny DPF. już jak jeżdżę po mieście to muszę mieć obieg zamknięty stojąc w korkach w Imprezie, nie wspominając o MX-5 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 Trochę mnie przeraża ta nasza mentalność. Czy naprawdę nie można żyć nie komplikując spraw? Dopiero wtedy jest się wartościowym Polakiem jak coś/kogoś się uda przechytrzyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 mam nadzieję, że jednak zaczną się kontrole zadymiaczy i będzie warto mieć sprawny DPF. już jak jeżdżę po mieście to muszę mieć obieg zamknięty stojąc w korkach w Imprezie, nie wspominając o MX-5 jeśli twierdzisz, że dpf pomaga na smród z wydechu to jesteś w mega błędzie. trochę z takimi autami ostatnio do czynienia mam i bywa tak, że przestaje śmierdzieć dopiero po usunięciu dpfa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 (edytowane) ... że przestaje śmierdzieć dopiero po usunięciu dpfa. Dajesz nam do zrozumienia, że to skretyniali producenci aut montujący DPF psują środowisko? Edytowane 17 Czerwca 2015 przez XV CVT 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 ... że przestaje śmierdzieć dopiero po usunięciu dpfa. Dajesz nam do zrozumienia, że to skretyniali producenci aut montujący DPF psują środowisko? A czujący misję proekologicznie nastawieni obywatele to usuwają :biglol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 trzeba doświadczyć takiego problemu osobiście żeby zrozumieć stałe, powtarzające się procedury aktywnego wypalania DPF-u i brak rozwiązania problemu dla przypomnienia dodam, że wypala on się tylko w trasach i mój problem nie dotyczył zapychania się DPF-u w ruchu miejskim wezwania na wymiany oleju co 2-3 tys km oraz wymiany DPF-u co 30 k km naprawdę nie są ani przyjemne ani łagodne dla portfela łatwo się rozmawia jak problem nas nie dotyczy Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sambor Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 Dajesz nam do zrozumienia, że to skretyniali producenci aut montujący DPF psują środowisko? Raczej skretyniali politycy dający się podejść ekoterrorystom. Choć z drugiej strony tam nikt nie skretyniał.... wykreowano bowiem wielki biznes pseudoekologiczny który przynosi miliardy dochodów. Problem tylko w tym, że na końcu płaci i tak zwykły użytkownik... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diuk Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 mam nadzieję, że jednak zaczną się kontrole zadymiaczy i będzie warto mieć sprawny DPF. już jak jeżdżę po mieście to muszę mieć obieg zamknięty stojąc w korkach w Imprezie, nie wspominając o MX-5 jeśli twierdzisz, że dpf pomaga na smród z wydechu to jesteś w mega błędzie. trochę z takimi autami ostatnio do czynienia mam i bywa tak, że przestaje śmierdzieć dopiero po usunięciu dpfa. hehe, znowu jestem w błędzie. powonienie to inna historia - ja mam na uwadze głównie wydzielanie cząstek stałych, zdaje się że z definicji po to są filtry DPF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 (edytowane) trzeba doświadczyć takiego problemu osobiście żeby zrozumieć stałe, powtarzające się procedury aktywnego wypalania DPF-u i brak rozwiązania problemu dla przypomnienia dodam, że wypala on się tylko w trasach i mój problem nie dotyczył zapychania się DPF-u w ruchu miejskim wezwania na wymiany oleju co 2-3 tys km oraz wymiany DPF-u co 30 k km naprawdę nie są ani przyjemne ani łagodne dla portfela łatwo się rozmawia jak problem nas nie dotyczy Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Ja pierdziu, ketivv, czym ty jeździsz ? OBK-iem MY2010 SBD przeganiałem ponad 4 lata i 140 tys km. W tym czasie nie zauważyłem ani problemów z olejem co 2-3 tys km ani wymniany DPF-a co 30 tys. Kontrolka DPF zapaliła mi się tylko 1 (słownie JEDEN) raz, i temat załatwiłem podczas najbliższej "trasy". Samochód chwilkę przed sprzedażą przeszedł przegląd w tym sprawdzenie DPF-a. Wynik - "zapchany" w 41%. Problemem jest kiedy ktoś kupuje diesel-a do jazdy w mieście. Współczesne diesel-e tego nie lubią bardzo - właśnie ze względu na szybsze zapełanianie filtra. Ale to nie jest wada rozwiązania tylko złego dobrania typu samochodu do zadań jakie ma spełniać. Świadomy "kierwoca" powinien się liczyć z potencjalnym problemem z DPF-em jeśli ku[puje taki samochód do kręcenia się po mieście w korkach. Ale i tak nie tak często jak piszesz ... Edytowane 17 Czerwca 2015 przez MForbi 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się