Jump to content
Jerzyk

Pneumatyczne zawieszenie.

Recommended Posts

Witam. Zwracam się z prośbą o pomoc przy naprawie pneumatycznego zawieszenia. Kupiłem Subaru Legacy 2.2 z 1996 r. Auto od momentu zakupu ma niesprawne pneumatyczne zawieszenie. Po włączeniu przycisku High zaczyna pracować sprężarka, ale na tablicy wskaźników nie świeci się lampka kontrolna wskazująca na pracę układu. Ze sprężarki wychodzi powietrze ale zawory nie puszczają go na amortyzatory. Udało mi się sprawdzić amortyzatory - są szczelne. Na połączeniach przewodów też nie ma nieszczelności. Proszę o radę jak można sprawdzić czy jest sprężarka jest sprawna i daje właściwe ciśnienie. Interesuje mnie również jak mogę ustalić co jest powodem, że zawory dopuszczające powietrze nie otwierają się. Forum przeszukałem. Wątki dotychczas umieszczane nie odpowiedziały na moje pytania. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby zawieszenie bylo niesprawne, lampka Height migala by w szybkim tempie sygnalizujac uszkodzenie ukladu. Sprawdz czy aby ktos nie przerobil zawieszenia na konwencjonalne, czyli zajrzyj w nadkola czy sa tam sprezyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawieszenie nie było przerabiane. Tak jak we wstępie napisałem amortyzatory pneumatyczne sprawdziłem, są szczelne i sprawne. Amortyzatory napełniłem z zewnętrznej sprężarki, trzymają bez problemu 2 dni. Problem jest po stronie zaworów (lub elektroniki). Nadal nie wiem czy sprężarka daje dobre ciśnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra rada : jak zawieszenie pneumatyczne w aucie w tym wieku zaczyna padać, niestety jedynym ekonomicznie usprawiedliwionym i sensownym krokiem jest jego zmiana na tradycyjne, niestety z ujmą na komforcie, ale jest to zdecydowanie tańsze i prostsze rozwiąznie....szedłbym w tym kierunku... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz lampke Height czy nie jest przepalona. Zaworami steruje modul, moze wtyk modulu jest zasniedzilaly lub sam modul uszkodzony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IRAZU
Zawieszenie nie było przerabiane. Tak jak we wstępie napisałem amortyzatory pneumatyczne sprawdziłem, są szczelne i sprawne. Amortyzatory napełniłem z zewnętrznej sprężarki, trzymają bez problemu 2 dni. Problem jest po stronie zaworów (lub elektroniki). Nadal nie wiem czy sprężarka daje dobre ciśnienie.

Ty napisz gdzie mieszkasz , to może damy ci namiary na niedrogi serwis , albo ktoś zobaczy Twój problem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździłem tym samym modelem Legacy, i dopóki poruszałem się nim po Niemczech, nie było problemu...a w Polsce po kilku tygodniach się zaczęło.....zmieniłem na normalne amory i skończyły się problemy.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idąc za radą forumowiczów (sprawdź inne działy w tym temacie) odkładaj już kasę na wymianę zawieszenia na tradycyjne. Sam to jakiś czas temu zrobiłem i już mam spokój. A co do komfortu, to dopiero teraz czuję co to komfort. Stary zawias pneumatyczny, przepuszczający itd. już nie jest taki wygodny.

Biorąc pod uwagę, że Twoje auto jest z 96' i zawias masz od nowości, to już go nawet na diagnozę nie bierz tylko wymieniaj czym prędzej.

Ja się nie mogłem doczekać na zawieszenie klasyczne do mojego modelu i chłopaki z warsztatu zaproponowali mi to co mieli i jak na razie pięknie daje radę: prawie nowy zawias od Imprezy WRX, tylko z tyłu sprężyny daliśmy jak dla Forestera. Tył jest trochę wyżej, fura wygląda bardzo drapieżnie no i przy pełnym zapakunku mam spokój psychiczny że nic o nadkola nie przytrze :)

 

Powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca

WITAM WSZYSTKICH. PROSZE MI POWIEDZIEĆ GDZIE ZNAJDUJE SIE MODUŁ STEROWANIA OD ZAWIESZENIA PNEUMATYCZNEGO . MAM PROBLEM PONIEWAŻ NIE ZAŁĄCZA SIE KOMPRESOR.... Z GÓRY DZIĘKUJE. POZDRAWIAM

Share this post


Link to post
Share on other sites

baca, po pierwsze Caps Lock, wrzeszczeć na nas nie trzeba.

Po drugie, tu się witamy viewtopic.php?f=1&t=101962&start=7850

Po trzecie, sterownik zawieszenia pneumatycznego w Legacy I i II znajduje się pod fotelem kierowcy .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześ koledzy mam pytanie  czy ktoś zna  warsztat który naprawia /regeneruje/ sprężarki do podnoszenia  zawieszenia SUBARU lEGACY 96  ROK

prosze  wiadomosc na  prywat    tedi60@o2.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżę kotleta, może ktoś mi podpowie jak dokonać samopoziomowania po  strzale jednego z amorów z tyłu. Układ szczelny lecz po wymianie  przód sporo wyżej stoi od tyłu, pacjent legacy II bg 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...