Skocz do zawartości

Pneumatyczne zawieszenie.


Jerzyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zwracam się z prośbą o pomoc przy naprawie pneumatycznego zawieszenia. Kupiłem Subaru Legacy 2.2 z 1996 r. Auto od momentu zakupu ma niesprawne pneumatyczne zawieszenie. Po włączeniu przycisku High zaczyna pracować sprężarka, ale na tablicy wskaźników nie świeci się lampka kontrolna wskazująca na pracę układu. Ze sprężarki wychodzi powietrze ale zawory nie puszczają go na amortyzatory. Udało mi się sprawdzić amortyzatory - są szczelne. Na połączeniach przewodów też nie ma nieszczelności. Proszę o radę jak można sprawdzić czy jest sprężarka jest sprawna i daje właściwe ciśnienie. Interesuje mnie również jak mogę ustalić co jest powodem, że zawory dopuszczające powietrze nie otwierają się. Forum przeszukałem. Wątki dotychczas umieszczane nie odpowiedziały na moje pytania. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby zawieszenie bylo niesprawne, lampka Height migala by w szybkim tempie sygnalizujac uszkodzenie ukladu. Sprawdz czy aby ktos nie przerobil zawieszenia na konwencjonalne, czyli zajrzyj w nadkola czy sa tam sprezyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie nie było przerabiane. Tak jak we wstępie napisałem amortyzatory pneumatyczne sprawdziłem, są szczelne i sprawne. Amortyzatory napełniłem z zewnętrznej sprężarki, trzymają bez problemu 2 dni. Problem jest po stronie zaworów (lub elektroniki). Nadal nie wiem czy sprężarka daje dobre ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra rada : jak zawieszenie pneumatyczne w aucie w tym wieku zaczyna padać, niestety jedynym ekonomicznie usprawiedliwionym i sensownym krokiem jest jego zmiana na tradycyjne, niestety z ujmą na komforcie, ale jest to zdecydowanie tańsze i prostsze rozwiąznie....szedłbym w tym kierunku... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie nie było przerabiane. Tak jak we wstępie napisałem amortyzatory pneumatyczne sprawdziłem, są szczelne i sprawne. Amortyzatory napełniłem z zewnętrznej sprężarki, trzymają bez problemu 2 dni. Problem jest po stronie zaworów (lub elektroniki). Nadal nie wiem czy sprężarka daje dobre ciśnienie.

Ty napisz gdzie mieszkasz , to może damy ci namiary na niedrogi serwis , albo ktoś zobaczy Twój problem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc za radą forumowiczów (sprawdź inne działy w tym temacie) odkładaj już kasę na wymianę zawieszenia na tradycyjne. Sam to jakiś czas temu zrobiłem i już mam spokój. A co do komfortu, to dopiero teraz czuję co to komfort. Stary zawias pneumatyczny, przepuszczający itd. już nie jest taki wygodny.

Biorąc pod uwagę, że Twoje auto jest z 96' i zawias masz od nowości, to już go nawet na diagnozę nie bierz tylko wymieniaj czym prędzej.

Ja się nie mogłem doczekać na zawieszenie klasyczne do mojego modelu i chłopaki z warsztatu zaproponowali mi to co mieli i jak na razie pięknie daje radę: prawie nowy zawias od Imprezy WRX, tylko z tyłu sprężyny daliśmy jak dla Forestera. Tył jest trochę wyżej, fura wygląda bardzo drapieżnie no i przy pełnym zapakunku mam spokój psychiczny że nic o nadkola nie przytrze :)

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

WITAM WSZYSTKICH. PROSZE MI POWIEDZIEĆ GDZIE ZNAJDUJE SIE MODUŁ STEROWANIA OD ZAWIESZENIA PNEUMATYCZNEGO . MAM PROBLEM PONIEWAŻ NIE ZAŁĄCZA SIE KOMPRESOR.... Z GÓRY DZIĘKUJE. POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...