Jump to content

Jak zrobić wyłącznik ABS?


nomad
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Jak w temacie, chciałbym z wnętrza samochodu mieć możliwość włączania i wyłączania ABS. Poproszę o wskazówki jak to samodzielnie zrobić, czy już po instalacji wyłącznika po wyłączeniu ABS będą jakieś błędy wyskakiwać? Najważniejsza część czyli wyłącznik już zakupiony :mrgreen: BTW Pacjent to STi '03 :wink:

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

a w newage nie ma dwoch bezpieczników od ABS'u? Przy kierownicy i pod maska?

 

W klasyku to tylko jeden bezpiecznik przy kierownicy... wlacznik robisz szeregowo :D tylko nie kupuj podswietlanego bo stasznie wali po oczach :D

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
ja mam taki, ktory mozna wlaczac i wylaczac w czasie jazdy - tylko nie wiem, jak to jest zrobione...

wiem ktoś jak to zrobić?

Link to comment
Share on other sites

ja mam taki, ktory mozna wlaczac i wylaczac w czasie jazdy - tylko nie wiem, jak to jest zrobione...

wiem ktoś jak to zrobić?

W którymś wątku mi wpadło, że to różnica pomiędzy klasykami i New Age: w tych drugich nie trzeba wyłączyć zapłonu by ponownie aktywować ABS. Ale nie sprawdzałem. Samo zrobienie wyłącznika jest banalnie proste, jak koledzy pisali.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

W którymś wątku mi wpadło, że to różnica pomiędzy klasykami i New Age: w tych drugich nie trzeba wyłączyć zapłonu by ponownie aktywować ABS. Ale nie sprawdzałem. Samo zrobienie wyłącznika jest banalnie proste, jak koledzy pisali.

ja sprawdzalem, w klasyku nie trzeba wylaczac zaplonu zeby ABS sie uaktywnij a w New Age za zakazdym razem trzeba wylaczyc i wlaczyc zaplon (w Audi mialem tak samo) da sie to nawet w czasie jazdy zrobic

Link to comment
Share on other sites

Tylko z tego co juz na Forum napisano wynika, ze pompa od ABSu ma inny rozdzial sily chamowania od pomp bez ABSu (bywaly takie w GTekach). Pompa od ABSu daje duzo wiecej sily na tylne kola, a ABS pilnuje zeby nie zablokowaly sie tylne kola na dohamowaniu. Po zalozeniu wlacznika mozna sie liczyc z nerwowym tylem w dhamowaniach.

Link to comment
Share on other sites

A propos włącznika, to dopasowałem sobie wczoraj taki malutki :mrgreen:

20110522248.jpg

8)

Zawsze to lepsze od wyciągania bezpiecznika :wink:

Link to comment
Share on other sites

Pompa od ABSu daje duzo wiecej sily na tylne kola, a ABS pilnuje zeby nie zablokowaly sie tylne kola na dohamowaniu.

Właśnie nie do końca. W tygodniu przeglądałem manuala, bo zmieniałem bębny na tarcze z tyłu, i zawór proporcjonalny w układzie z abs daje mniejsze ciśnienie na tył. Popatrzcie na wykresy w manualu (MECHANISM AND FUNCTION =>Proportioning Valve). Za to jest inna pompa.

Link to comment
Share on other sites

A jak wyjaśnić fakt że na śliskim, jak zaczynam się wygłupiać z ręcznym to wyskakuje mi czerwona kontrolka "break coś tam", ABS się dezaktywuje, włącza się po zgaszeniu auta?

Link to comment
Share on other sites

A jak wyjaśnić fakt że na śliskim, jak zaczynam się wygłupiać z ręcznym to wyskakuje mi czerwona kontrolka "break coś tam", ABS się dezaktywuje, włącza się po zgaszeniu auta?

 

To akurat bardzo proste: kiedy zaczynasz blokować tylne koła ręcznym, ABS głupieje, bo ma kompletnie różne odczyty prędkości z poszczególnych kół, więc się rozłącza, żeby nie przeszkadzać. Potem potrzebuje wyłączenia i włączenia zapłonu, żeby odzyskać rozum :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

bo zmieniałem bębny na tarcze z tyłu

A to raczej inny przypadek. Tam gdzie sa bebny, to role regulatora spelnia dobor (przez projektantow) srednicy cylinderka. Ja mowie o autach z 4 tarczami.

Jeszcze nie testowałem jak będzie zachowywał się bez abs. Na razie jedyne co zauważyłem to że hamulec szybciej łapie.

Link to comment
Share on other sites

Pompa od ABSu daje duzo wiecej sily na tylne kola, a ABS pilnuje zeby nie zablokowaly sie tylne kola na dohamowaniu.

Właśnie nie do końca. W tygodniu przeglądałem manuala, bo zmieniałem bębny na tarcze z tyłu, i zawór proporcjonalny w układzie z abs daje mniejsze ciśnienie na tył. Popatrzcie na wykresy w manualu (MECHANISM AND FUNCTION =>Proportioning Valve). Za to jest inna pompa.

 

Czyli w końcu jak będzie?

Jak wyłączę ABS to będzie wcześniej/mocniej hamował tył?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...