Skocz do zawartości

Jak zrobić wyłącznik ABS?


nomad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jak w temacie, chciałbym z wnętrza samochodu mieć możliwość włączania i wyłączania ABS. Poproszę o wskazówki jak to samodzielnie zrobić, czy już po instalacji wyłącznika po wyłączeniu ABS będą jakieś błędy wyskakiwać? Najważniejsza część czyli wyłącznik już zakupiony :mrgreen: BTW Pacjent to STi '03 :wink:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w newage nie ma dwoch bezpieczników od ABS'u? Przy kierownicy i pod maska?

 

W klasyku to tylko jeden bezpiecznik przy kierownicy... wlacznik robisz szeregowo :D tylko nie kupuj podswietlanego bo stasznie wali po oczach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
ja mam taki, ktory mozna wlaczac i wylaczac w czasie jazdy - tylko nie wiem, jak to jest zrobione...

wiem ktoś jak to zrobić?

W którymś wątku mi wpadło, że to różnica pomiędzy klasykami i New Age: w tych drugich nie trzeba wyłączyć zapłonu by ponownie aktywować ABS. Ale nie sprawdzałem. Samo zrobienie wyłącznika jest banalnie proste, jak koledzy pisali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W którymś wątku mi wpadło, że to różnica pomiędzy klasykami i New Age: w tych drugich nie trzeba wyłączyć zapłonu by ponownie aktywować ABS. Ale nie sprawdzałem. Samo zrobienie wyłącznika jest banalnie proste, jak koledzy pisali.

ja sprawdzalem, w klasyku nie trzeba wylaczac zaplonu zeby ABS sie uaktywnij a w New Age za zakazdym razem trzeba wylaczyc i wlaczyc zaplon (w Audi mialem tak samo) da sie to nawet w czasie jazdy zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko z tego co juz na Forum napisano wynika, ze pompa od ABSu ma inny rozdzial sily chamowania od pomp bez ABSu (bywaly takie w GTekach). Pompa od ABSu daje duzo wiecej sily na tylne kola, a ABS pilnuje zeby nie zablokowaly sie tylne kola na dohamowaniu. Po zalozeniu wlacznika mozna sie liczyc z nerwowym tylem w dhamowaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa od ABSu daje duzo wiecej sily na tylne kola, a ABS pilnuje zeby nie zablokowaly sie tylne kola na dohamowaniu.

Właśnie nie do końca. W tygodniu przeglądałem manuala, bo zmieniałem bębny na tarcze z tyłu, i zawór proporcjonalny w układzie z abs daje mniejsze ciśnienie na tył. Popatrzcie na wykresy w manualu (MECHANISM AND FUNCTION =>Proportioning Valve). Za to jest inna pompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wyjaśnić fakt że na śliskim, jak zaczynam się wygłupiać z ręcznym to wyskakuje mi czerwona kontrolka "break coś tam", ABS się dezaktywuje, włącza się po zgaszeniu auta?

 

To akurat bardzo proste: kiedy zaczynasz blokować tylne koła ręcznym, ABS głupieje, bo ma kompletnie różne odczyty prędkości z poszczególnych kół, więc się rozłącza, żeby nie przeszkadzać. Potem potrzebuje wyłączenia i włączenia zapłonu, żeby odzyskać rozum :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo zmieniałem bębny na tarcze z tyłu

A to raczej inny przypadek. Tam gdzie sa bebny, to role regulatora spelnia dobor (przez projektantow) srednicy cylinderka. Ja mowie o autach z 4 tarczami.

Jeszcze nie testowałem jak będzie zachowywał się bez abs. Na razie jedyne co zauważyłem to że hamulec szybciej łapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa od ABSu daje duzo wiecej sily na tylne kola, a ABS pilnuje zeby nie zablokowaly sie tylne kola na dohamowaniu.

Właśnie nie do końca. W tygodniu przeglądałem manuala, bo zmieniałem bębny na tarcze z tyłu, i zawór proporcjonalny w układzie z abs daje mniejsze ciśnienie na tył. Popatrzcie na wykresy w manualu (MECHANISM AND FUNCTION =>Proportioning Valve). Za to jest inna pompa.

 

Czyli w końcu jak będzie?

Jak wyłączę ABS to będzie wcześniej/mocniej hamował tył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...