Jump to content

wymiana sprzegla/wypinanie walu


Hipek
 Share

Recommended Posts

Przymierzam sie do wymiany sprzegla i tak sie zastanawiam czy z wypinaniem walu to sa jakies trudnosci? czy mam na cos szczegolnie zwrocic uwage??

auto subaru impreza L 00' USA manualna skrzynia

dzieki za wskazowki

Link to comment
Share on other sites

Witam,

też przymierzam się do wymiany sprzęgła i - nie wiem czy to coś da, ale - szukając informacji na ten temat znalazłem wideo-instrukcję "2005 Subaru Legacy GT Clutch Replacement" na

http://www.youtube.com/watch?v=R3Bw7RiBSmI

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam !! Ja dwa lata temu to robiłem w swoim Legacy i doradzono mi wyciągnąć silnik - tak też zrobiłem. Silnik nie ma turbo więc nie było to dużo roboty !! - na gotowo 5- godz.

Link to comment
Share on other sites

temat oleju do skrzyni przewija sie przez forum i od X lat piszecie, ze tylko shell gearoil sl 80w90

ja sie tocze po drodze powolutku, na mega jakies obroty sie nie wkrecam, ot taki samochod rodzinny, wiec moze strczy cos bardziej pospolitego? w ksiazce mam 75w/90 gl5 - nawet hipol spelnia to kryterium :)

Link to comment
Share on other sites

Witam !! Ja dwa lata temu to robiłem w swoim Legacy i doradzono mi wyciągnąć silnik - tak też zrobiłem. Silnik nie ma turbo więc nie było to dużo roboty !! - na gotowo 5- godz.

 

A jakiej firmy sprzęgło zastosowałeś?

Link to comment
Share on other sites

Witam !! Ja dwa lata temu to robiłem w swoim Legacy i doradzono mi wyciągnąć silnik - tak też zrobiłem. Silnik nie ma turbo więc nie było to dużo roboty !! - na gotowo 5- godz.

 

A jakiej firmy sprzęgło zastosowałeś?

Sory że nie pomogę- nie pamiętam :( a pudełka też nie mam.

Link to comment
Share on other sites

ludzie jakie wyciaganie silnika do wymiany sprzegła!!!!!!!

Ogolnie zbedna czasa i ryzyko!! JA robilem to w rurbo w garażu w kanale ogolnie procedura jest taka (najwygodniej chyba...)

 

1)odkrecasz wał

2)odkrecasz wydech od turbiny

3)wykrecasz IC (lub puszke kolektora dolotowego)

4)skrecasz koła na maxa w jedna i wybijasz broka na półosi w skrzyni i wysuwasz przegub z wieloklinu na skrzyni -analogicznie drugie koło

 

5)TO JEST WAZNE!!!!- wykrecasz zaślepke popychacza sprzegła jest z boku skrzyni koło popychacza (zwał jak zwał) uwaga po lubi sie zapiec i zerwac imbusa !!!

Pod nia jest wałek z dziurka w srodku do niech wkrecasz chyba śróbe 5 albo 6mm i wysuwasz wałek

 

6) a wcześniej wykrecasz wysprzęglik

7) jak masz na czym podeprzec skrzynie to kabelki zostawiasz ale bezpieczniej jest wypiąć czyjniki i odkrecic mase

8)odkrecasz górne mocowanie skrzyni , taki jak by amortyzator pod IC albo puszka dolotu

9)odkrecasz rozrusznik

10)odkrecasz 5 pozostałych śrub łaczących skrzynie z silnikiem

11) odkrecasz podpore skrzyni pod aute

12)teraz skrzynie masz wolna i mozesz ja połorzyć na glebe

13) ściagasz sprzęgło zakładasz nowe

 

Składanie procedura 13-1 jedynie problem to trafic widelkami do łorzyska oporowego sprzegła i włorzyć ten zakichany wałek do środka !!!!!!!!!!!

 

 

ps a teraz idziesz po zimne piwo i przynosisz mi bo zaczynam odczuwać kaca (i nie tylko moralnego :twisted::twisted::twisted: ) i by sie przydało!!

 

ps 2 jak by co wal jak moge pomoge :)

Link to comment
Share on other sites

praktycznie taka sama praca....w N/A masz puszke dolotu w miejscu IC tez ja trzebeba zdeontowac wydech podobnie reszta to samo

 

 

 

PS dalej piwa nie wide :twisted::twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...