Skocz do zawartości

Opony do OBK MY10.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czy w OBK-u nie ma na słupku od strony kierowcy tabliczki z homologowanymi rozmiarami

i ich zamiennikami ?

 

To jest wyznacznik nie budzący żadnych wątpliwości.

 

Zwykle masz tam jasno napisane jakie są zamienniki na śnieg

i ewidentnie jest "pozwolenie" na użycie opon o niższym indeksie

prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma takiego zapisu w żadnym ubezpiezeniu

ale jakiego zapisu, bo nie wiem teraz o czym mowa.

Bo jak mówisz o tym że nie ma napisane że nie mogę to to o niczym jeszcze nie świadczy, tak samo nie jest napisane że podczas jazdy nie mogę przesiąść się z miejsca kierowcy na tylną kanapę podczas jazdy, czyli to znaczy że mogę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak mówisz o tym że nie ma napisane że nie mogę to to o niczym jeszcze nie świadczy, tak samo nie jest napisane że podczas jazdy nie mogę przesiąść się z miejsca kierowcy na tylną kanapę podczas jazdy, czyli to znaczy że mogę

 

A to zależy w jakim kraju :) Autentyczny przypadek z USA - gość odebrał nowiutkiego kampera od dilera, wjechał na autostradę, włączył tempomat i poszedł do tyłu zaparzyć sobie kawę. Oczywiście skończył na jakimś słupie. Wytoczył dilerowi proces i go wygrał, bo diler nie wytłumaczył mu do czego służy tempomat... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak mówisz o tym że nie ma napisane że nie mogę to to o niczym jeszcze nie świadczy, tak samo nie jest napisane że podczas jazdy nie mogę przesiąść się z miejsca kierowcy na tylną kanapę podczas jazdy, czyli to znaczy że mogę

 

A to zależy w jakim kraju :) Autentyczny przypadek z USA - gość odebrał nowiutkiego kampera od dilera, wjechał na autostradę, włączył tempomat i poszedł do tyłu zaparzyć sobie kawę. Oczywiście skończył na jakimś słupie. Wytoczył dilerowi proces i go wygrał, bo diler nie wytłumaczył mu do czego służy tempomat... :mrgreen:

Wiem, właśnie dlatego ten przykład podałem bo mam ubaw z tego jak nie wiem, już nawet nie z tego że koleś to zrobił, ale że wygrał proces :lol:

Więc patrząc na absurdy świata pytam jak to wygląda bo tym tropem z USA mógłbym stojąc tu i teraz wytoczyć każdemu proces o jakąś głupotę, skoro nie umieścił wzmianki że nie mogę. Ale uważam że jednak u nas byłby z tym problem więc jak nigdzie nie ma wzmianki że mogę stosować opony i mniejszym indeksie prędkości, to w sumie można powiedzieć że nie mogę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś założyłem DUNLOP SP Winter Sport 3D 235/55/R17 99H.

Bez problemu weszły na oryginalną felgę. Wygląda tak samo jak z oryginalnymi 225, nie zaobserwowałem różnicy.

Na suchej nawierzchni prowadznie bez zmian, zobaczymy przy zmiennych warunkach ale trudno będzie to ocenić ponieważ nie mam porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś założyłem DUNLOP SP Winter Sport 3D 235/55/R17 99H.

Bez problemu weszły na oryginalną felgę. Wygląda tak samo jak z oryginalnymi 225, nie zaobserwowałem różnicy.

Na suchej nawierzchni prowadznie bez zmian, zobaczymy przy zmiennych warunkach ale trudno będzie to ocenić ponieważ nie mam porównania.

 

 

nie ma odczucia większego "ciągnięcia na boki" w koleinach ? jak będziesz miał możliwość daj fotki od przodu. Ciekawe jak szersze opony zmieniają sylwetkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PIrelli Sottozero 225/60 R17 rozmiar taki jak oryginal. Inne propozycje wyzej wymienione sa nie do konca zgodne z fabryczna srednica kola (felga + opona) a to ma zasadnicze znaczenie. Prezeciez nie masa kola jest najwazniejsza tylko spasowanie elektroniki do rozmiaru kola.

Zamiana na kolo o innej srednicy ma wplywa trakcje - w szczegolnosci na ESP.

Kupowanie szerszych opon ponad rozmiar 205-215 jest bez sensu nie wplywa to istonie na kontrole nad samochodem za to zwieksza halas, zuzycie paliwa.

225 jest wystarczajaco szeroka.

Generalnie 225/60 R17 jest moim zdaniem dobrze dobrana do OTB. Proponuje sie przejevhac Legacy na 16 calach moim zdaniem gorzej na drobnych nierownosciach.

Wiem ze Sottozero to nie super wypas ale lepsze takie niz opony nie w tym rozmiarze a za to z bierznikiem lepszym.

Wg. mnie oponka bardzo fajna na mokrym , na suchym ujdzie - czekam na snieg

Poza tym Sottozero sa w indekscie predkosci V wiec jak ktos ,ma 3,6 OTB i moze dac ognia do 230 zima na suchej autobanie jadac w alpy to polecam.

 

Conti 830p to super oponka , jest lepsza ale nie dla naszych OTB bo zaczynaja sie kombinacje e srednica.

 

-- So paź 23, 2010 3:40 pm --

 

Dziś założyłem DUNLOP SP Winter Sport 3D 235/55/R17 99H.

Bez problemu weszły na oryginalną felgę. Wygląda tak samo jak z oryginalnymi 225, nie zaobserwowałem różnicy.

Na suchej nawierzchni prowadznie bez zmian, zobaczymy przy zmiennych warunkach ale trudno będzie to ocenić ponieważ nie mam porównania.

 

 

nie ma odczucia większego "ciągnięcia na boki" w koleinach ? jak będziesz miał możliwość daj fotki od przodu. Ciekawe jak szersze opony zmieniają sylwetkę.

 

 

Trzeba bylo wziasc 245/55 zamiast 235/55

Ponizej obloczenie srednicy kola.

 

Wynik

opona wzorcowa225/60 zamiennik 235/55 zamiennik 245/55

średnica koła 701.8 mm 690.3 mm 701.3 mm

różnica w średnicy koła -11.5 mm -0.5 mm

różnica w prędkości (%) -1.67 % -0.07 %

50 km/h 49.17 km/h 49.96 km/h

100 km/h 98.33 km/h 99.93 km/h

150 km/h 147.5 km/h 149.89 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona 245 byłaby nie zgodna z przepisami ponieważ będzie wystawać za obrys samochodu.

 

Odnośnie rozmiaru seryjnego to masz rację ale w pozostałych sprawach to nie do końca.

Nieznaczne ( 10mm ) poszerzenie opony i zmniejszenie profilu o 5,75mm zdecydowanie pozytywnie wpłynie na stabilność auta na

"normalnej" drodze. Mniejsze bujanie plus lepsze trzymanie boczne. Przerabiałem to w poprzednim OBK i efekt był zaskakująco duży.

Moim zdaniem 235 będzie dobrym pomysłem na lato i gdy ktoś jeździ głównie w trasie.

 

Weź pod uwagę, że nowy OBK ma prawie 180cm wysokości i założenie opon typu 205 lub 215 wymusza odpowiedni większy profil z wszystkimi tego plusami i minusami.

 

ESP w OBK pozwala na bardzo, bardzo dużo. Podejrzewam, że będzie się włączał dopiero na śniegu i lodzie. Zdarzyło mi kilka razy łapać silne uslizgi a ESP nawet nie mrugnął. Co mnie cieszy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Czy wie ktoś gdzie można w chwili obecnej dostać Sottozero? (225/60R17) do Outbacka? Miałem te opony w imprezie i to jest klasa sama dla siebie. Niestety hurtownie świecą pustkami...

 

 

Wczoraj przejrzałem kilka sklepów internetowych i były dostępne. Ceny kosmiczne 780 - 840 pln za sztukę.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko pozorna dostępność.

Kiepsko dostać cokolwiek w tym wymiarze :evil:

Ja dostałem odpowiedź negatywną w sprawie tej gumy z 5 sklepów rodem z Ceneo.

Ostatecznie po długich bojach kupiłem Yokohamy WDrive.

Innych nikt mi nie mógł zagwarantować "w terminie do 2 tygodni" :twisted:

Swoją droga idiotyzmem jest wyznaczenie jedynie jednego "słusznego" wymiaru opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko pozorna dostępność.

Kiepsko dostać cokolwiek w tym wymiarze :evil:

Ja dostałem odpowiedź negatywną w sprawie tej gumy z 5 sklepów rodem z Ceneo.

Ostatecznie po długich bojach kupiłem Yokohamy WDrive.

Innych nikt mi nie mógł zagwarantować "w terminie do 2 tygodni" :twisted:

Swoją droga idiotyzmem jest wyznaczenie jedynie jednego "słusznego" wymiaru opony

 

 

dlaczego jedynego ? przecież możesz zastosować 215/65 lub 235/55 według upodobań. Nie ma takiego prawa żeby ktoś się do tego przyczepił.

Sprawdzam oferty obecnie i faktycznie to jest jakiś śmiech na sali. 225/60 kosztuje 750 a nowszy model tej samej firmy 215/65 kosztuje 500pln. Wiem że jest różnica w indeksach T-H ale żeby ponad 50% ? Coraz bardziej skłaniam się kutej drugiej opcji. szkoda kasy.

 

-- 28 paź 2010, o 07:13 --

 

wlasnie dlatego UG 7+ poniewaz sa bardzo ciche i wywazone we wszystkich discyplinach wiec po co psuc komfort .

 

 

UG7+ to chyba nawet do Legacy nie ma rozmiaru. no może 205/50/16 .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak mówisz o tym że nie ma napisane że nie mogę to to o niczym jeszcze nie świadczy, tak samo nie jest napisane że podczas jazdy nie mogę przesiąść się z miejsca kierowcy na tylną kanapę podczas jazdy, czyli to znaczy że mogę

 

A to zależy w jakim kraju :) Autentyczny przypadek z USA - gość odebrał nowiutkiego kampera od dilera, wjechał na autostradę, włączył tempomat i poszedł do tyłu zaparzyć sobie kawę. Oczywiście skończył na jakimś słupie. Wytoczył dilerowi proces i go wygrał, bo diler nie wytłumaczył mu do czego służy tempomat... :mrgreen:

 

 

Bylo to nieco inaczej :)

Poczatkowo ustrojstwo nazywalo sie "Auto Pilot".

I ta nazwa zasugerowala gosciowi opisana przez Ciebie akcje.

Szybko zmieniono nomenklature..... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Adam12 jesteście chyba w malutkiej niewiedzy. Ano jest takie prawo i można się przyczepić o rozmiar opon i nie można wcale jak się nam podoba.

Wszystko określa homologacja i jeżeli są tam przewidziane zamienniki to OK ale jeśli nie to stosujemy taki rozmiar opon jaki przewidział producent. Nie zastosowanie się do wytycznych określonych w homologacji bądź instrukcji pojazdu w przypadku kolizji może zostać zakwestionowane przez ubezpieczyciela i może być podstawą do niewypłacenia odszkodowania. Praktyki sporadycznie stosowane w Polskim orzecznictwie ubezpieczeniowym ale się zdarzają. Radzę uważnie czytać umowy ubezpieczeniowe.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Areo proponuję żebyś sprawdził np. u ubezpieczyciela lub importera Subaru. Był już wątek w tej sprawie w Pytaniach do Dyrekcji. W skrócie opony mają spełniać wymogi homologacji w kwestii nośności. Zastowanie przez uzytkownika opon nie spełniajacych wymogów nośności oraz znacznie odbiegających pod względem szerokości i indeksu prędkości naraża go na konsekwencje opisane przez Ciebie.

Rozmawiamy o oponach o nośności spełniające wymogi homologacji oraz o rozmiarach zblizonych do homologowanych +/- jeden rozmiar.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiamy o oponach o nośności spełniające wymogi homologacji oraz o rozmiarach zblizonych do homologowanych +/- jeden rozmiar.

 

No nie bardzo , co to znaczy o jeden rozmiar ? szerokosc?

Liczy sie srednica a tutaj decyduja mm.

rożnica wynosi -11.5 mm - to za dużo.

Mówiąc o obliczaniu zamiennika mamy na myśli (w oparciu o ETRTO) teoretyczną równoważność opony z wykorzystaniem średniej zewnętrznej rozmiaru oryginalnego jako punktu wyjścia, przy zastosowaniu +/- 3% dla wysokości przekroju.

Zewnętrzna średnica opony może się zmieniać od -3 do 3 % pomiędzy (teoretyczną) średnicą zewnętrzną, a średnica nominalną obręczy.

 

Poza tym teraz OTB ma mniejszy o 1 cm prześwit - a tego to juz wogole szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiamy o oponach o nośności spełniające wymogi homologacji oraz o rozmiarach zblizonych do homologowanych +/- jeden rozmiar.

 

No nie bardzo , co to znaczy o jeden rozmiar ? szerokosc?

Liczy sie srednica a tutaj decyduja mm.

rożnica wynosi -11.5 mm - to za dużo.

Mówiąc o obliczaniu zamiennika mamy na myśli (w oparciu o ETRTO) teoretyczną równoważność opony z wykorzystaniem średniej zewnętrznej rozmiaru oryginalnego jako punktu wyjścia, przy zastosowaniu +/- 3% dla wysokości przekroju.

Zewnętrzna średnica opony może się zmieniać od -3 do 3 % pomiędzy (teoretyczną) średnicą zewnętrzną, a średnica nominalną obręczy.

 

Poza tym teraz OTB ma mniejszy o 1 cm prześwit - a tego to juz wogole szkoda.

Ale o jakich rozmiarach piszesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

225/60 R17

 

versus

 

235/55 R17

Te 11,5mm na średnicy w przypadku 235/55, to mniej niż 2% więc jest ok, a prześwit spada o niecałe 6mm (tylko o różnice na promieniu), indeks nośności też jest ok. Jedynym problemem jest mała szerokośc fabrycznej felgi no i sam pomysł szerszej opony na zimę.

 

Lepszym zamiennikiem na zimę jest 215/65R17, ale ty jeszcze mniejszy wybór/dostepność opon :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiamy o oponach o nośności spełniające wymogi homologacji oraz o rozmiarach zblizonych do homologowanych +/- jeden rozmiar.

 

No nie bardzo , co to znaczy o jeden rozmiar ? szerokosc?

Liczy sie srednica a tutaj decyduja mm.

rożnica wynosi -11.5 mm - to za dużo.

Mówiąc o obliczaniu zamiennika mamy na myśli (w oparciu o ETRTO) teoretyczną równoważność opony z wykorzystaniem średniej zewnętrznej rozmiaru oryginalnego jako punktu wyjścia, przy zastosowaniu +/- 3% dla wysokości przekroju.

Zewnętrzna średnica opony może się zmieniać od -3 do 3 % pomiędzy (teoretyczną) średnicą zewnętrzną, a średnica nominalną obręczy.

 

Poza tym teraz OTB ma mniejszy o 1 cm prześwit - a tego to juz wogole szkoda.

 

Miałem na myśli szerokość.

Idąc tokiem obliczeń to jeżeli różnice w wysokości profilu +/- ok. 5mm stanową problem to trzeba by brać pod uwagę specyfikę opony np. konstrukcję/sztywność "barków". Podejrzewam, że różnice między oponami różnych producentów o tych samych rozmiarach będą na podobnym poziomie.

 

-- 1 lis 2010, o 07:52 --

 

Lepszym zamiennikiem na zimę jest 215/65R17, ale ty jeszcze mniejszy wybór/dostepność opon :(

 

 

w zasadzie to jest tylko Falken i TS830P 99T z tym, że o TS830P internetowi sprzedawcy piszą, że jest a tak naprawdę to go nie ma i nie wiadomo kiedy będzie. W sumie wyboru brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...