Adam12 Opublikowano 11 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 być może ale dla mnie kiepski stosunek wielkości/wysokości samochodu do średnicy kół rzuca się mocno w oczy. No ale to kwestia indywidualna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Ja dzisiaj zamówiłem Nokiana 225/60 R17 V jak dla mnie trochę bezsensowne jest przechodzenie na zimę na szerszą oponę, prędzej skłaniałbym się ku węższej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 12 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Ja dzisiaj zamówiłem Nokiana 225/60 R17 V jak dla mnie trochę bezsensowne jest przechodzenie na zimę na szerszą oponę, prędzej skłaniałbym się ku węższej wszystko jest kwestią punktu odniesienia. Szer. 225 dla auta o gabarytach i wadze OBK jest powiedzmy na styk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Tak jeszcze dodam, że jakby ktoś szukał typowej opony na trudne warunki zimowe (priorytet to jazda po śniegu i poza drogą) to warto zwrócić uwagę na Dunlopa Grandtrek SJ6. Tylko trzeba pamiętac ze na mokrym i suchym bedzie kiepsko, chociazby z powodu indeksu prędkości Q (160). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anthrax Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Anthrax -- masz możliwość sprawdzenia czy 235 wejdą na seryjną felgę ? To w zasadzie stanowi jedyny problem. Podobno wejdą. Zamówiłem Dunlop SP Winter Sport 3D 235/55R17 99 H Chciałem te 103 V XL ale mówili ze nie ma sensu bo 99 w zupełności wystarczy a taniej o 150 PLN za sztukę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Ja dzisiaj zamówiłem Nokiana 225/60 R17 V jak dla mnie trochę bezsensowne jest przechodzenie na zimę na szerszą oponę, prędzej skłaniałbym się ku węższej wszystko jest kwestią punktu odniesienia. Szer. 225 dla auta o gabarytach i wadze OBK jest powiedzmy na styk. Na trakcję opony gabaryty przecież nie mają znaczenia, natomiast waga jak najbardziej. Outback 2003-2009 DIESEL : 1505 kg z seryjnymi oponami 215/55 Outback 2009-2010 DIESEL : 1570 kg z seryjnymi oponami 225/60 Zamówiłem Dunlop SP Winter Sport 3D 235/55R17 99 H Ciekawe jakie będą własności trakcyjne auta na oponach 235/55 w warunkach rzeczywiście zimowych? Będziemy czekać na wrażenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Podobno wejdą. Zamówiłem Dunlop SP Winter Sport 3D 235/55R17 99 H Moim zdaniem kiepski pomysł: -trakcja na sniegu będzie gorsza, ok 4x4 załatwi sprawę, ale jednak -odprowadzanie wody będzie duzo gorsze, że o błocie pośniegowym nie wspomnę -na feldze 7" będzie pracować powiedzmy "nieoptymalnie" -hamowanie na śniegu/lodzie na bank na tym ucierpi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 wszystko jest kwestią punktu odniesienia. Szer. 225 dla auta o gabarytach i wadze OBK jest powiedzmy na styk. a według czego liczysz że to jest na styk, a tamto nie? W normalnym ruchu po drogach asfaltowych ok, ale że na śniegu szersza opona będzie lepsza to raczej mało prawdopodobne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 14 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 wszystko jest kwestią punktu odniesienia. Szer. 225 dla auta o gabarytach i wadze OBK jest powiedzmy na styk. a według czego liczysz że to jest na styk, a tamto nie? W normalnym ruchu po drogach asfaltowych ok, ale że na śniegu szersza opona będzie lepsza to raczej mało prawdopodobne Trochę się nie zrozumieliśmy. Uważam, że opona 235 na zimę jest za szeroka ale może ktoś tak lubi. Np. jeździ tylko w trasie gdzie rzadko leży śnieg. Odnośnie samego rozmiaru to pod uwagę trzeba brać nie tyle wagę ( to możemy nadrobić odpowiednim indeksem nośności opony ) auta co jego wysokość i skłonności do "bujania" na zakrętach. W poprzednim OBK zmiana seryjnych G9000 215/60/16 na dobrej klasy 225/55/16 przyniosła odczuwalną poprawę. Po pierwsze mniej bujało i było stabilniej w zakrętach oraz szersza opona lepiej radziła sobie z dziurami. Lepiej je tłumiła/wybierała. Nowy OBK jest zdecydowanie wyższy ale na szczęście szerszy co wpływa pozytywnie na jego poprawne zachowanie na oponie 225/60. Podejrzewam że po założeniu letnich dobrych opon 235/55 będzie podobny efekt. Problem może być tylko jeden ile stracimy na dynamice. 2.0D to nie rakieta i szersze opony mogą mocno go "spowolnić". Takie są moje doświadczenia ale każdy postępuje według swoich potrzeb. pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 ja zakladam 205/60/16 Ultragrip 7. Juz poprzednim OBK jezdzilem w takim rozmiarze. Opona bardzo cicha i dobra. Dodam ze moje alufelgi po 4 latach na OBK MY05 byly prawie do wyrzcenia. Na zime jednak stalowa, a juz w Polsce to szczegolnie. Ja zakladam na alu 16 bo mi zostaly po wymianie na 17-tki. Mowie o Legasiu :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 ja zakladam 205/60/16 Ultragrip 7. Juz poprzednim OBK jezdzilem w takim rozmiarze. Opona bardzo cicha i dobra. Dodam ze moje alufelgi po 4 latach na OBK MY05 byly prawie do wyrzcenia. Na zime jednak stalowa, a juz w Polsce to szczegolnie. Ja zakladam na alu 16 bo mi zostaly po wymianie na 17-tki. Mowie o Legasiu :!: a ja jezdze w zimie na alu i nic sie nie dzieje (dziur jednak unikam ) z doswiadczenia z innymi autami wiem ze stalowki rdzewieja dosc mocno po kontakcie z sola Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 14 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Haubi a nie boisz się, że profil tylko 123 mm ( 136 mm seria ) to trochę za mało. O szerokości opony nie wspominając. Na śnieg pewnie super ale przecież u Ciebie to same autostrady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Taki jest orginalny rozmiar do Legasia. Mam doswiadczenie z OBK, ze w zakretach co prawda bardziej piszczal ale co do stabilnosci nie mialem zastrzezen no i przyspieszal lepiej oraz palil mniej. Sol niszczy rowniez alu a stalowe sa pod kapa i mozna sprayem pomalowac i nie bedzie fuszerki widac. Ja jezdzilem OBK troche w terenie i sie porysowaly a wtety po soli ... masakra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 14 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Prawda przecież Ty masz Legasia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 ale Ultragrip spokojnym sercem polecam :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 p. jeździ tylko w trasie gdzie rzadko leży śnieg. wiesz ostatniej zimy to mało było miejsc gdzie rzadko śnieg leżał, bo rzadziej widywałem go na polach niż na drogach Ja w śniegu trochę jeżdżę więc dla mnie jednak węższa byłaby lepsza, tyle tylko że nikt nie oferuje pasujących opon ja zakladam 205/60/16 Ultragrip 7. Juz poprzednim OBK jezdzilem w takim rozmiarze. Opona bardzo cicha i dobra. gdyby do mojego obk były jakieś opony o szerokości 205 na 17 cali to pewnie też bym założył, a tak chcąc nie zwiększać szerokości mam do wyboru tylko 225. a zime jednak stalowa, a juz w Polsce to szczegolnieja jeżdzę na alu i problemów nie mam w żadnym samochodzie, w dodatku z racji że alu jest lżejsze to po wpadnięciu w dziurę zawias mniej dostaje więc dla mnie w alu wypada na plus. A patrząc na felgi to mimo kilku lat zbytnio nie widzę żeby dostały w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 14 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 jest opcja 215/65/17. może to jest jakiś kompromis. Ja jednak idę w kierunku 225/60/17 TS790- albo W300. Kwestia budżetu no i mam wątpliwości czy faktycznie warto dać 200pln więcej za TS790. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiGi Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Byłem dziś w dwóch hurtowniach, nie mają nic w 225/60/17, jakby ktoś przesłał sensowny namiar, będę wdzięczny;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 14 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Byłem dziś w dwóch hurtowniach, nie mają nic w 225/60/17,jakby ktoś przesłał sensowny namiar, będę wdzięczny;) wrzuć w google lub wejdź na ceneo. są dostępne w wielu sklepach ale wybór jest raczej niewielki. Pisaliśmy już o tym. Są Nokiany, Hankook, TS790, Pirelli i kilka innych. W zależności od potrzeb i kieszeni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 jest opcja 215/65/17. może to jest jakiś kompromis.tylko spójrz na indeksy prędkości, nawet to 225/60 17 jak dla mnie w zimówce występuje tylko jako Nokian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 jest opcja 215/65/17. może to jest jakiś kompromis.tylko spójrz na indeksy prędkości, nawet to 225/60 17 jak dla mnie w zimówce występuje tylko jako Nokian Indeks H do OBK bedzie wystarczający na zimę, tym bardziej że dopuszczalne jest stosowanie niższego indeksu prędkości niz na lato, tylko trzeba o tym pamiętać na niemieckiej autostradzie - oczywiście mowa o 225/60r17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Indeks H do OBK bedzie wystarczający na zimę, tym bardziej że dopuszczalne jest stosowanie niższego indeksu prędkości niz na lato :shock: to o tym to nie wiedziałem. A gdzieś to jest faktycznie napisane. Głównie chodzi w razie jakiś problemów z ubezpieczalnią w razie kolizji. ylko trzeba o tym pamiętać na niemieckiej autostradzieno tu już bym miał problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 :shock: to o tym to nie wiedziałem. A gdzieś to jest faktycznie napisane. Głównie chodzi w razie jakiś problemów z ubezpieczalnią w razie kolizji. W wielu rozmiarach opon w ogóle nie występują indeksy prędkości takie jak w letnich (V, W i wyższe) i na których jest homologowane auto i wtedy nie ma wyjścia. Poza tym najważniejszy jest indeks nośności, a jeżeli prędkości jest niższy to po prostu niewolno jej przekraczać. Na przykład w tzw oponach nordyckich to byłby wielki problem, bo występują głównie z indeksem Q (160) i czasem T(190), a które auto z seryjnym rozmiarem np. 225/45R17 ma tak niską predkość maksymalną. Dobrym przykładem są tu niemieckie Brief-y gdzie przy zimówkach są dopuszczone niższe indeksy prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 15 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 jest opcja 215/65/17. może to jest jakiś kompromis.tylko spójrz na indeksy prędkości, nawet to 225/60 17 jak dla mnie w zimówce występuje tylko jako Nokian Jest jeszcze TS790 z indeksem H/210km to powinno gwarantować pełny komfort użytkowania. Zwróciłem uwagę na 830P w rozmiarze 215/65/17 99T bo cena dziwnie niska <500pln. Dziwne, że indeks prędkości ma aż taki wpływ na cenę.... no ale pewnie jest inaczej wykonana, mieszanka gumy, wzmocnienia boczne itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 W wielu rozmiarach opon w ogóle nie występują indeksy prędkości takie jak w letnich (V, W i wyższe) i na których jest homologowane auto i wtedy nie ma wyjścia. Poza tym najważniejszy jest indeks nośności, a jeżeli prędkości jest niższy to po prostu niewolno jej przekraczać.wiesz ale raczej tłumaczenie się ubezpieczalni że nie ma więc dlatego kupiłeś takie raczej niewiele da. Mi chodzi o fakt czy gdzieś jest taki zapis że mogę zimą stosować o indeksie niższym niż prędkość maksymalna samochodu.Pewnie oddając taką sprawę do sądu by się wygrało jeśli kolizja nie była przy prędkościach powyżej indeksu prędkości, ale kwestia czy chciałbyś chodzić po sądach i się procesować o to. Jest jeszcze TS790 z indeksem H/210km to powinno gwarantować pełny komfort użytkowania. w moim przypadku to i tak za mało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się