Skocz do zawartości

Opony do OBK MY10.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chyba, że 235/55/17.....

 

Trochę większy wybór, zastanawiam się czy wybrać najlepszą z testów czy większą nośność:

 

Continental ContiWinterContact TS830 P 235/55R17 99 V

Goodyear UG Performance 2 235/55R17 103 V XL

 

zawsze zosatje

Michelin PILOT ALPIN A3 235/55R17 103 V XL ta naj naj naj z testów

 

 

wejdzie to na seryjną felgę???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alpin 4 o ile dobrze pamiętam.

Problem w tym, że może nie wejść. Felga ma 7 cali szerokości.

W tym rozmiarze jeszcze jest PA3 - niestety.

Chyba, że 235/55/17.....

 

Trochę większy wybór, zastanawiam się czy wybrać najlepszą z testów czy większą nośność:

 

Continental ContiWinterContact TS830 P 235/55R17 99 V

Goodyear UG Performance 2 235/55R17 103 V XL

 

zawsze zosatje

Michelin PILOT ALPIN A3 235/55R17 103 V XL ta naj naj naj z testów

 

 

wejdzie to na seryjną felgę???

Bierz Conti/Goodyear. Michelina PA3 sobie odpuść - nie jest wart tej kasy - PA4 podobno lepsze, ale to zupełna nowość i nie ma wtym rozmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mój pierwszy post, więc witam wszystkich Furumowiczów. Pomysł grupowego kupna zimówek też mi się podoba. A jak sprawują się oryginalne alusy zimą? Pytam, bo zastanawiam się czy kupić same zimówki, czy nie zainwestować też w "zimowe" felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"zimowe" felgi

 

Czy jest jakaś różnica pomiędzy normalną felgą a "zimową" ???

 

Generalnie nie ma, stąd cudzysłów, choć zimą felgi są bardziej narażone na przypadkowe obicie nie wspominając o soli, którą ponoć dla naszego dobra obficie posypują ulice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na rozmowie w zaufanym serwisie opon. W rozmiarze 235/55R17 poleca

 

Dunlop SP Winter Sport 3D 235/55R17 103 V XL

 

Podobno Conti/Goodyear nie są zalecane do 4x4

 

potwierdzam nie są zalecane

A to ciekawe :?: Chętnie dowiedziałbym się dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na rozmowie w zaufanym serwisie opon. W rozmiarze 235/55R17 poleca

 

Dunlop SP Winter Sport 3D 235/55R17 103 V XL

 

Podobno Conti/Goodyear nie są zalecane do 4x4

 

potwierdzam nie są zalecane

A to ciekawe :?: Chętnie dowiedziałbym się dlaczego.

 

wiesz co nie wiem, ale ja to samo usłyszałem przy kupnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówił o homologacji. Dunlop ma napisane na oponach że do SUVa i 4x4 a inne nie (są to wersje osobowe co można sprawdzić na stronie). W przypadku problemów ubezpieczyciel może się czepiać.

Jedyne co jest w homologacji i co ewentualnie interesuje ubezpieczyciela to rozmiar, indeks prędkości i nośności oraz konstrukcja opony (radialna). Wybór bieżnika tj. osobowy czy tzw 4x4 to już wybór Twój w zależności od potrzeb i wymagań. Poza tym pytanie czy OBK traktować jako SUVa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na rozmowie w zaufanym serwisie opon. W rozmiarze 235/55R17 poleca

 

Dunlop SP Winter Sport 3D 235/55R17 103 V XL

 

Podobno Conti/Goodyear nie są zalecane do 4x4

 

Anthrax -- masz możliwość sprawdzenia czy 235 wejdą na seryjną felgę ? To w zasadzie stanowi jedyny problem.

Jeśli nie wejdą pozostanie tylko lub prawie tylko 225/60/17.

Znalazłem coś takiego :

http://www.alcar.pl/AlcarKonfigurator/p ... _key=19623

Wynika, że na 7 calową ET38 felgę wchodzi 235 ale 50 ....

 

Lukass --- PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zdecydowanie polecam posiadanie drugiego kompletu całych kół na zimę ( nawet na felgach stalowy albo przede wszystkim zimówki na stalowych jak polecają niektórzy )

 

zalety

 

- zdejmowanie i zakładanie opon jest dosyć brutalnym dla niej zabiegiem więc lepiej unikać

- możliwość umoczenia w kolejkach do gumiarza kiedy zima nas zaskoczy ;D

- w przypadku OBK10 możliwość zastosowanie innego rozmiaru odpowiednika ( dlatego mam te Nokian 215/65R16 )

- jakiś tam może argument prosprzedażny kiedy już trzeba auto wymienić

- po kilku sezonach koszt felg się zwróci na przekładkach opon no i kłopot mniejszy

 

wiem że niektórzy przyczepią się że wiecej gumy na tym profilu ale zimą jeździ się spokojniej i dziury głębsze więc dla mnie OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stalowe 16'' 5x100 dla opony 215 około 800PLN za komplet

 

 

z całym szacunkiem ale takiego rozwiązania nie biorę pod uwagę. Technicznie może się nadawać ale nowy OBK na 17stach wygląda jak "skuter" a co dopiero na 16stkach i szerokości 215. Do tego wyższy profil nie wpłynie pozytywnie na trakcję przy większych prędkościach. No ale to już jest kwestia jak/gdzie się użytkuje samochód. Ja głównie w trasie więc idę w kierunku 235/55/18 lub 17 na lato i 225/60/17 na zimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stalowe 16'' 5x100 dla opony 215 około 800PLN za komplet

nowy OBK na 17stach wygląda jak "skuter"

 

W rzeczywistości chyba nie jest tak źle. Zdecydowana większość ludzi patrzy na całe koło, a nie na felgę i oponę z osobna. Ostatnio znajomi byli przekonani, że mam 19'' :lol:

 

A przy okazji jaka jest tolerancja w Outbacku jeśli chodzi o ET felgi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...