Jump to content

Praktycy proszeni o pomoc


Adi0303
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

W najbliższy poniedziałek zostanie wyjęty silnik z mojego WRX w celu wymiany UPG.

Będą to robili mechanicy,którzy mają o Subaru spore pojęcie, ale wolę jeszcze dopytać z innych źródeł:

Na co zwrócić uwagę,co wymieniać "z automatu" jak już silnik wyjęty.

Wiadomo,że warto się przyjrzeć sprzęgłu, wymienić świece itp.

Co jeszcze? Uszczelki jakieś?

Dodam, że silnik seria a budżet niewysoki więc kucie lub A-grupowe przeróbki sobie daruję :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jako - to tak troche polzartem. Chociaz mnie panewka poszla np. po 132tys. Jakby moj poprzednik pomyslal o tym w ten sposob, to bym mial spokoj z panewka na nastepne 100 :) ale obawiam sie, ze problem z panewka u mnie wynikl w znacznej mierze ze wzgledu na to, ze poprzednik pewnie o malo czym myslal jesli idzie o dbalosc o silnik :)

Link to comment
Share on other sites

Panewki w moim silniku nie padły do przebiegu 470tys km, kiedy zgrzałem go na amen bez cieczy. Przynajmniej 40tys km dał radę z doładowaniem sięgającym 1,7bara.

Link to comment
Share on other sites

No to musze powiedziec: wow :)

 

Bo odnosze wrazenie po lekturach forumowych, ze malo ktora turbo-impreza dozywa bez awarii panewek do 200tys. :)

Moze - a nawet chyba na pewno - kwestia faktycznie odpowiedniego doboru oleju i traktowania silnika.

Link to comment
Share on other sites

No trochę mnie przeraziła wizja wymiany panewek"w ciemno"

Przebieg około 80 tyś. km (ale nie mam co do tego pewności)

Jestem właścicielem od 1,5 roku i zrobiłem ok.12 tyś. delikatnej jazdy.

I zastanawiam się,czy jest np. tak,że po rozłożeniu silnika trzeba KONIECZNIE coś tam wymieniać na nowe(strzelam - np. uszczelki jakieś bo będą ciekły).

Link to comment
Share on other sites

Wracając do tematu, sprawdź sobie luzy zaworowe.

 

Dokładnie, ja zbliżam się do 100k km , zwlekałem z regulacja i zakończyło się wypaleniem jednego z zaworów, poza tym profilaktycznie zostały wymienione panewki na ACL, stare nie wyglądały już dobrze :wink:

Link to comment
Share on other sites

Wracając do tematu, sprawdź sobie luzy zaworowe.

 

Dokładnie, ja zbliżam się do 100k km , zwlekałem z regulacja i zakończyło się wypaleniem jednego z zaworów, poza tym profilaktycznie zostały wymienione panewki na ACL, stare nie wyglądały już dobrze :wink:

 

 

Czy potrzebuję czegoś (płytki np.?) do sprawdzenia luzów? Jaki koszt tej zabawy?

 

Panewki główne czy wszystkie?

Link to comment
Share on other sites

Do sprawdzenia luzow to mechanik powinien miec bodajze szczelinomierz.

A plytki to beda juz potrzebne jak sie okaze, ze luzy trzeba skorygowac - wtedy trzeba dokupic odpowiednie plytki.

 

Mysle, ze jednak nie panikuj z tymi panewkami jesli nie katujesz silnika. Sprawdzisz przy przegladzie 160-200tys. km :)

Link to comment
Share on other sites

To jeszcze dopnę pytanie do tematu:

 

Chłodnica wody,nówka kupiona kilka miesięcy temu poniżej 10tyś km przebiegu - "puściła na szwie" i mocno cieknie (podobno ciśnienie poszło w chłodnicę i ją rozparło)

Czy warto taką chłodnicę naprawiać w specjalistycznym warsztacie,czy to druciarstwo,szkoda kasy i ryzyko?

Link to comment
Share on other sites

Szkoda kasy moim zdaniem - kup sobie nowa Koyo ipo sprawie. Zwlaszcza, ze po naprawie pewnie i tak za chwile znow peknie.

 

 

Masz na myśli taką wypasioną Koyo całą aluminiową?

Gdzie taką kupię?

Link to comment
Share on other sites

Nie, zwykly zamiennik serii jest raczej dosc niedrogi.

 

Ale jak chcesz wypas caly aluminiowy to tez mozna oczywiscie. Tylko nie wiem, czy jest realny sens tak do zwyklego w miare samochodu.

Link to comment
Share on other sites

a czemu nikt nie powiedzial oczywistej oczywistości 8) 8) 8)

 

ze za 10tys bedziesz wyciagał silnik znowu do regulacji zaworów wymiany rozrządu !!!!!!

 

Kazdy panewki itp a podstaw nikt :roll: :roll: :roll:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...