qba30 Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Zastanawiam się czy to podmuchy oporowy od wlotu powietrza na masce albo opony?.Słychać na asfalcie i ciężko mi to zlokalizować.Lecz mam wrażenie że momentami ustaje.Mam to od początku i nie jest to raczej od silnika. Opony są te same od nowości. Może jakieś sugestie z Waszej strony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Łożysko, ono się niesie po całym układzie i nie zależnie od zakrętu dawało mi taki efekt... Auto na podnośnik i niech pokręcą kołami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba30 Opublikowano 21 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 tyle że na podnośniku kołem nie pokręcisz z napędem 4x4.Ale podjadę,może znajdą jakiś sposób żeby sprawdzić te łożysko.Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 tyle że na podnośniku kołem nie pokręcisz z napędem 4x4.... Jak nie, jak tak. I to 4-ry od razu ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Opony też mogą szumieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 ale jakie opony? bo GEOLANDAR napierdziula jak odrzutowiec w nowym forku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba30 Opublikowano 21 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 chyba dam sobie spokój ze sprawdzaniem tego łożyska bo jeżdzę na tych ... geolandrach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Łozysko byłoby słychac cały czas, oprócz całkiem wolnej jazdy. Masz chwile, znajdź kogoś, zamień się chwilowo na kółka i zobacz czy to opony. Może drze geometria źle ustawiona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Po pierwsze: najbardziej szumi w aucie podczas jazdy teściowa...sprawdź, czy jej tam nie zostawiłeś... po drugie: zmień swój podpis: ,,Auto: Forester 2.5 VR-zapierdalacz", bo zaraz dostaniesz od modów po uszach, na tym Forum nie przeklinamy bezkarnie... a ,,limitowana" wersja Twojego Forestera nie występowała fabrycznie... po trzecie: możesz swobodnie zakręcić kołami po kolei mimo napędu 4x4, chyba że masz pozakładane mocne szpery... po czwarte: żeby ustalić przyczynę hałasu najlepiej weź na jazdę próbną kogoś, kto jeździ dłużej Subarakiem i go trochę lepiej zna...., albo stestuj go na podnośniku z kołami w powietrzu, wyeliminujesz np. opony... hałasować mogą: uszczelki, łożyska, przeguby, hamulce, wydech, wał napędowy, dyfer, skrzynia, alternator, kompresor klimy, pompa wspomagania, opony i jeszcze kilka innych drobiazgów.... jedynie ocena organoleptyczna pomoże Ci zlokalizować wroga.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acinski Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Łozysko byłoby słychac cały czas, oprócz całkiem wolnej jazdy. Niestety nie. Łożysko może szumieć np: na wprost a na zakrętach już nie. W Xantii szumiało mi tylko w granicach 60-80km/h. W Forku przy około 100-120 i głównie na łukach w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał R. Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 hałasować mogą: uszczelki, łożyska, przeguby, hamulce, wydech, wał napędowy, dyfer, skrzynia, alternator, kompresor klimy, pompa wspomagania, opony i jeszcze kilka innych drobiazgów.... no właśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 ...........dlatego wróżenie z fusów nic nie pomoże, i tak skończy się w warsztacie na obdukcji. wiedza, co jest padnięte, jak i tak sam tego nie usuniesz, nie jest Ci w zasadzie bardzo potrzebna... było już na Forum sporo przypadków w stylu:,,coś mi stuka, coś mi fruka, coś mi furczy, coś mi furka, coś mi piszczy"....ewidentne przypadki - prosto dla wróżki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 Apropo lozyska - mozna na tym bezkarnie jezdzic jak szuuuumi ?? Zanim się rozsypie na amen to sie skapne ze bedzie glosno jak w samolocie czy jak szumi to znak coby czempredzej gnać do naprawiaczy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 z doświadczenia, co prawda nie samochodowego - łożyska mogą huczeć długo zanim padną, ale jak padają, to bez ostrzeżenia. Innymi słowy - bez paniki, ale przy okazji daj do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 Apropo lozyska - mozna na tym bezkarnie jezdzic jak szuuuumi ?? Zanim się rozsypie na amen to sie skapne ze bedzie glosno jak w samolocie czy jak szumi to znak coby czempredzej gnać do naprawiaczy ? i tak trzeba wymienić jak się odezwą. natura zna przypadki przejechania kilku tysięcy kilometrów na padniętym łożysku, nie ma reguły, może się rozsypać i po stu kilometrach. dlatego jak wyraźnie słychać, że zaczyna wyczuwalnie hałasować, lepiej wymienić. jest kilka przyczyn padnięcia łożyska, dlatego może być bardzo różnie. inaczej pada łożysko normalnie zużyte przebiegiem, dłużej pochodzi, inaczej jak mu z jakiegoś powodu zabraknie smaru a jeszcze inaczej jak dostanie tzw. ,,raka" czyli zacznie się łuszczyć bieżnia, na skutek wady materiału lub np.mocnego uderzenia kołem w krawężnik. nikt Ci nie powie, ile jeszcze przejedziesz, no chyba, że wróżka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 emotorsport, a czy to się wymienia tylko tam gdzie buczy czy w drugim kole też ? Bo coś tak słyszałem a nie pamiętam nawet jak ostatnio mi wymieniali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 ja wymieniam tylko to co się popsuło , ale jak Cię stać, a auto ma już słuszny przebieg, za jednym razem możesz wymienić na jednej osi czy w całym aucie, kwestia funduszy...z tym, że moja sugestia: oryginalne łożyska (te montowane fabrycznie) według mnie jakoś tak zawsze dłużej chodzą, a te wymieniane jakoś krócej....nie chodzi o jakość łożysk czy wadliwy montaż, jakoś tak po prostu jest.....dlatego jak nie wyje, nie wymieniam, bo to, że łożysko padło z jednej strony, wcale nie znaczy, że zaraz padnie z drugiej... często padają w foresterach czy legacy z tyłu, ale w autach, którymi ciąga się żaglówki-motorówki-skutery wodne, i którymi wjeżdżą się ,,trochę" w jezioro przy spuszczaniu czy wyciąganiu pojazdu wodnego.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 często padają w foresterach czy legacy z tyłu, ale w autach, którymi ciąga się żaglówki-motorówki-skutery wodne, i którymi wjeżdżą się ,,trochę" w jezioro przy spuszczaniu czy wyciąganiu pojazdu wodnego.... słuszna uwaga, przypomniałem sobie, jak miałem żaglówkę na lawecie, laweta miała specjalne nakładki na oś, w celu uszczelnienia łożysk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Ja po jeziorach nie jezdze a rok temu juz wymienialem. Ale mozliwe ze to bylo to drugie. Tak czy owak dzienx bo teraz wiem ze jednak musze jechac to naprawic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaSH Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 U mnie padło łyżysko w tylnym kole. Szumiało już w niskich prędkościach a potem wyło/buczało przy 100-110km/h. (2 mechaników wcześniej stwierdziło, że to dyfer kończy życie....) Jak "dobry" mechanik to zdiagnozował to powiedział, że to już ostatnia chwila na wymianę, bo potem może być źle... Po wymianie łożyska zacząłem słyszeć silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 IMSO szum/hałas/wycie łożyska jest na tyle charakterystyczny, że daje się go stosunkowo łatwo zidentyfikować (aczkolwiek jak pisał Emotorsport reguły ni ma :wink: ). Najpierw w OBK tak miałem i też mi tzw. fachowcy mówili, że dyfer się kończy, a to właśnie łożysko prosiło o utylizację W forku już wymieniłem lewy tył, a teraz prawy wyje identycznie i lada dzień idzie do wymiany. Nie wymieniałem go od razu, gdyż także wyznaję teorię, że na oryginałach jeździ się do usranej śmierci Faktycznie, po wymianie silnik słychać tak jak Pan Bóg przykazał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milono1000 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Potwierdzam temat łożyska , bo sam to doświadczyłem. Najpierw coś szumiało, więc zapytałem mechaników czy to łożysko czy skrzynia a oni powiedzieli zostawić i poczekać jak będzie buczało to łożysko jak będzie szumiało a biegi nie będą wchodzić to skrzynia. No i stało się to na wyjeździe do Chorwacji w lipcu (połowa drogi). Musiałem jechać poniżej 100, bo nie dało się wytrzymać i serce krwawiło . Na szczęście udało się przejechać z Austrii do HR i na miejscu wymieniłem w malutkim warsztacie (nie wiedziałem co to będzie stawiałem na 800 PLN) a wszystko razem kosztowało.... 370PLN (Forek 98 2.0) . Jeszcze większy mam podziw dla leśnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się