Jump to content

forester DIESEL MY09 MY10 różnice w zawieszeniu


nietoperz77
 Share

Recommended Posts

od prawie 2 lat mam forka D MY09

w zadzie od samego początku marudziłem na bujanie samochodu i zbyt miękkie zawieszenie.

dzisiaj w związku ze zmianą oprogramowania miałem okazje pojeździć my10.

Różnica jest kolosalna - zupełnie inne auto, MY10 trzyma się znacznie lepiej drogi nie rzuca nim na boki przy gwałtownych manewrach czy nie równościach.

 

W serwisie Kopera chłopaki sprawdzili mi czym różnią się zawiechy.

na marginesie, w SIP takiej informacji nie potrafili udzielić :mrgreen:

 

wyszło na to że sprężyny i stabilizatory są identyczne w MY09 i MY10, jedynie amortyzatory uległy zmianie.

MY 09 ma inne przednie i tylne amortyzatory , niestety szacunkowy koszt wymiany to 3600zł komplet tył i 800zł komplet przód.

czy ktoś zna jakieś zamienniki tych amortyzatorów? (tych do MY10) :)

Link to comment
Share on other sites

W starych modelach da się wsadzić na tył, zamiast samopoziomujących, KYB UltraSR albo KYB ExcelG wraz ze sprężynami, może i tutaj dałoby się tak dopasować...

Link to comment
Share on other sites

Ja probowałem odwrotnie pojezdziłem troche 09 bo mam 10. Owszem jest różnica ale czy kolosalna to chyba Cie poniosło nietoperz77 :) Nie wiem czy zmiana jest warta takiej kasy.

P.S. lepiej trzymaj ta kase na sprzegło :)

Link to comment
Share on other sites

dla mnie jest naprawdę duża , przyzwyczaiłeś się do lepszego a ja do tego bujania nie bardzo potrafię. :)

kasa spora i za tyle na pewno nie wymienię, chyba ze na gwarancji :)

 

odnośnie sprzęgła, wrzuciłem posta w dziale pytania do dyrekcji, więc nie będę się powtarzał.

IMO wymiana softu problem rozwiązuje w zupełności, ja jestem bardzo zadowolony.

i polecam wszystkim bez wahania.

to co wyprawiałem dzisiaj na wertepach forkiem po wgraniu softu przed wgraniem było po prostu nie możliwe

bo gasł silnik albo paliłem sprzęgło.

Natomiast dzisiaj po raz pierwszy naprawdę poczułem co znaczą możliwości terenowe forestera :)

Link to comment
Share on other sites

MY 09 ma inne przednie i tylne amortyzatory , niestety szacunkowy koszt wymiany to 3600zł komplet tył i 800zł komplet przód.

 

a jaki masz przebieg? pytam, bo samopoziomujące amory wytrzymują chyba z reguły ok. 100kk (powiedzmy max. 130-150 przy dobrych warunkach), więc mozna po prostu zaczekac i wymienic na nowe (inne) jak padną. zamienniki i nowe sprężyny do starego forka to do dzisiaj dosyć "ciężki" do opanowania temat, więc z nowym może być jeszcze gorzej (zwłaszcza sprężyny)

Link to comment
Share on other sites

mam ledwo 25tys więc prędzej rdza go zeżre niż amortyzatory padną zanim dobije do 100tys :)

ale jeśli będzie konieczność wymiany to z pewnością wybiorę te od my10 a może pojawią się też jakieś zamienniki...

Link to comment
Share on other sites

dla mnie jest naprawdę duża , przyzwyczaiłeś się do lepszego a ja do tego bujania nie bardzo potrafię. :)

kasa spora i za tyle na pewno nie wymienię, chyba ze na gwarancji :)

 

Ja od 2 kkm jeżdzę nowym forkiem MY10 i zawieszenie budzi moje największe zastrzeżenie. Wprawdzie przesiadłem się z osobówki więc mam inny punkt widzenia. Buja i to mocno. W szczególności przy poprzecznych, głębokich nierównościach drogi. I nie daje mi to spokoju. Zobaczę co będzie przy większym przebiegu. Do tego opony - YOKOHAMA - mam wrażenie jak by cały czas były nienapompowane. A reszta rewelka.

 

odnośnie sprzęgła, wrzuciłem posta w dziale pytania do dyrekcji, więc nie będę się powtarzał.

IMO wymiana softu problem rozwiązuje w zupełności, ja jestem bardzo zadowolony.

i polecam wszystkim bez wahania.

to co wyprawiałem dzisiaj na wertepach forkiem po wgraniu softu przed wgraniem było po prostu nie możliwe

bo gasł silnik albo paliłem sprzęgło.

Natomiast dzisiaj po raz pierwszy naprawdę poczułem co znaczą możliwości terenowe forestera :)

 

 

A powiedz proszę co masz na myśli o sofcie. Jaka wymiana - remap? Właśnie pisałem w swoim temacie case holowania viewtopic.php?f=22&t=133588#p1093787 - coś co przy Forku może skończyć się spaleniem sprzęgła... Rozwiązałeś temat?

Link to comment
Share on other sites

nowy soft z FHI rozwiązuje sprawę holowania pokonywania piachu śniegu podjeżdżania pod przeszkody i podjazdy

przećwiczyłem to dość dokładnie przed i po w graniu softu

przed byłem rozczarowany samochodem bo za bardzo trzeba było na to sprzęgło uważać w skutek czego przeszkody po prostu omijałem

teraz z nowym softem jest tak jak być powinno od początku, z holowaniem problemu już mieć nie będziesz...

viewtopic.php?f=3&t=131136&start=750

 

 

odnośnie fabrycznych opon, to są opony uniwersalne M/S więc nie ma się co dziwić że na asfalcie nie zachwycają jak założysz potenzy to sytuacja zmieni się diametralnie :) tak naprawdę od opon zależy chyba najwięcej...

 

co do bujania, SUVy które nie bujają nadają się tylko na równe nawierzchnie, są twarde i niezbyt przyjemne na naszych drogach. Forek buja (MY09 troche za bardzo my10 jest juz naprawde ok.)

a porównanie do osobówki z suvem zupełnie nie ma sensu bo takie auta nigdy nie będą prowadzić się podobnie

fizyki nie oszukasz...

gdyby w F1 podnieśli zawieszenie o 25 cm auta wywracały by się na zakrętach :)

Link to comment
Share on other sites

:-) Wiem - ale mnie denerwuje takie kanapowe bujanie... Jak przód wpadnie w dołek to się odbije raz, drugi raz i dopiero przy trzecim się uspokoi. Błędnik musi mi się chyba przyzwyczaić. Coś z amerykańskich aut.

 

Hmmm - wiesz - nowy jestem - co oznacza FHI? Tak - tylko, że moje auto jest nowe. I nie mam problemu z krawężnikiem. Chodzi bardzo sympatycznie, równo wchodzi na obroty i ma moc do końca zakresu. Chociaż przy 2. biegu zdarza mi się uślizg sprzęgła.

 

Innymi słowy muszę sprawdzić w ASO jaki SOFT mam wgrany?

 

Pozdrawiam,

M.

Link to comment
Share on other sites

jak probowałem tego nowego softu to zle mi sie jezdziło. nie zmienie chyba. wydawało mi sie ze trzeba wieki czekac na reakcje gazu. musze potestowac. zadnego szarpania nie robie ani przytrzymywania na 2 biegu. moze faktycznie ten soft dedykowany jest do inaczej sprytnych :) bez urazy oczywiscie

Link to comment
Share on other sites

dla mnie jest naprawdę duża , przyzwyczaiłeś się do lepszego a ja do tego bujania nie bardzo potrafię. :)

kasa spora i za tyle na pewno nie wymienię, chyba ze na gwarancji :)

 

odnośnie sprzęgła, wrzuciłem posta w dziale pytania do dyrekcji, więc nie będę się powtarzał.

IMO wymiana softu problem rozwiązuje w zupełności, ja jestem bardzo zadowolony.

i polecam wszystkim bez wahania.

to co wyprawiałem dzisiaj na wertepach forkiem po wgraniu softu przed wgraniem było po prostu nie możliwe

bo gasł silnik albo paliłem sprzęgło.

Natomiast dzisiaj po raz pierwszy naprawdę poczułem co znaczą możliwości terenowe forestera :)

Mila informacja o sofcie bo wachalem czy nie straci na dynamice wlasnie w terenie.

A jak dynamika na asfalcie, nie pogorszylo sie???

Link to comment
Share on other sites

nie zauważyłem spadku mocy lub momentu obrotowego, ale moim zdaniem auto przyspiesza płynniej a przy bardziej dynamicznym ruszaniu nie szarpie przy zmianach biegów.

czy ktoś ma porównanie wykresu mocy przed i po zmianie softu?

Link to comment
Share on other sites

nowy soft z FHI rozwiązuje sprawę holowania pokonywania piachu śniegu podjeżdżania pod przeszkody i podjazdy

przećwiczyłem to dość dokładnie przed i po w graniu softu

przed byłem rozczarowany samochodem bo za bardzo trzeba było na to sprzęgło uważać w skutek czego przeszkody po prostu omijałem

teraz z nowym softem jest tak jak być powinno od początku, z holowaniem problemu już mieć nie będziesz...

viewtopic.php?f=3&t=131136&start=750

 

Kolego, mam prośbę, to dla wielu forumowiczów jest ważna decyzja (tj. wgrać czy nie nowy soft), a Ty sobie piszesz w 30 stopniowym upale, że przećwiczyłeś jeżdżenie po śniegu po zmianie softu, co akurat mnie (to jest to jeżdżenie po śniegu) najbardziej drażni w "starym" sofcie, chciałbym o ile to możliwe, żebyś potwierdził lub zaprzeczył swój pobyt Forkiem w bardzo zimnych krajach tego lata, albo się zastanowił co piszesz...

Link to comment
Share on other sites

trochę śniegu faktycznie by się przydało w tym upale ;)

napisałem o śniegu bo bardzo mnie to drażniło na starym sofcie jak i inne wymienione rzeczy.

na nowym sofcie oczywiście śniegu nie ćwiczyłem (dla ścisłości powinienem to dodać)

natomiast po testach w piachu jestem w 100% pewien że ze śniegiem nie będzie gorzej.

wgrywajcie nowy soft, polubicie od nowa forka :)

Link to comment
Share on other sites

Ja tez swojego naLesnika lubie , choc czasem mam ochote dac mu klapsa jak mi gasnie. Wybieram sie do dawoja na poczatku sierpnia i moze bedom mieli forka z nowym softem to przetestowania. Na dzien dzisiejszy majom legasia, nie wiem czy taki test bedzie reprezentatywny. Niby silnik i wiele innych klockow takie same ale to inne auto.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...