Jump to content

2.0 kontra 2.5


KWIATEK
 Share

Recommended Posts

Mam pytanie do użytkowników Legaca - jak wygląda porównanie dynamiki silnika 2.0 165 km a 2.5.Ciekawią mnie porównania 2.0 manual kontra 2.5 automat i oba w automacie. Niby różnica w mocy niewielka ale 0.5 l cos powinno dać. Mówię o rocznikach 2005 - 2007.

Link to comment
Share on other sites

odpowiedź raczej jest prosta - 2.5 ma większy moment obrotowy i osiąga go przy niższych obrotach - dodatkowo maksymalną moc też ma znacznie niżej niż 2.0 - w przypadku obu automatów różnice w dynamice będą jeszcze bardziej odczuwalne.

Link to comment
Share on other sites

Patrząc na dane co prawda wersji 150 konnej z 2009 r to nic co piszesz się prawie nie potwierdza. Fakt 2.5 ma więcej koni i momentu ale moc jest uzyskiwana przy tych samych obrotach a moment w 2.0 jest o 1200 obrotów niżej.

Link to comment
Share on other sites

pytałeś o różnice to ci odpisałem. 2.5 ma większą dynamikę i idzie lepiej od dołu niż 2.0 a piszesz, że "patrząc na dane nic się nie potwierdza" ??? Skoro znalazłeś wykresy to zobacz na wartości 200Nm 2.5 ma już przy 2000rpm a 2.0 dopiero przy 3000 i w dodatku jest to jego najwyższa wartość gdzie w 2.5 rośnie moment do 227 (przy 4600). Wersja 2.0 która miała 165km osiągała je dopiero przy około 6800rpm (o ile dobrze pamiętam).

Link to comment
Share on other sites

pytałeś o różnice to ci odpisałem. 2.5 ma większą dynamikę i idzie lepiej od dołu niż 2.0 a piszesz, że "patrząc na dane nic się nie potwierdza" ??? Skoro znalazłeś wykresy to zobacz na wartości 200Nm 2.5 ma już przy 2000rpm a 2.0 dopiero przy 3000 i w dodatku jest to jego najwyższa wartość gdzie w 2.5 rośnie moment do 227 (przy 4600). Wersja 2.0 która miała 165km osiągała je dopiero przy około 6800rpm (o ile dobrze pamiętam).

 

Właśnie, że nie znalazłem wykresów :( wziąłem to na logikę ale fakt nie pomyślałem, że ważniejszy jest przebieg krzywej-zwracam honor. Wstępnie patrząc na liczby wychodzi mi, że 2.0 manual ma podobną dynamikę jak 2.5 w automacie. Przeglądam oferty i zdecydowanie najwięcej jest 2.0 więc cały czas się zastanawiam czy w rzeczywistym użytkowaniu czuc różnicę pomiędzy obydwoma silnikami.

Link to comment
Share on other sites

posiadam legasa 2.0R 165PS i wszystko jest OK - zanim pierwszy raz przekręciłem kluczyk w stacyjce myślałem że będzie lepiej bo to przecież 165ps. Teraz o niczym innym nie myślę tylko H6 lub 2.5GT - Ale jak dla mnie tylko manual bez różnicy z jakim silnikiem. Mam jedną radę nie wsiadaj na jazdę próbną do 2.0 i do 2.5 bo wybierzesz 2.5

Link to comment
Share on other sites

posiadam legasa 2.0R 165PS i wszystko jest OK - zanim pierwszy raz przekręciłem kluczyk w stacyjce myślałem że będzie lepiej bo to przecież 165ps. Teraz o niczym innym nie myślę tylko H6 lub 2.5GT - Ale jak dla mnie tylko manual bez różnicy z jakim silnikiem. Mam jedną radę nie wsiadaj na jazdę próbną do 2.0 i do 2.5 bo wybierzesz 2.5

H6 i 2,5 GT nie wchodzą w grę ze względu na spalanie. H6 nie lubią być gazowane a podaż GT jest bardzo mała i osiągają ceny poza moim budżetem. Właśnie dziwi mnie to, że niby między 2.0 a 2.5 na papierze są bardzo małe różnice a wychodzi, że 2.5 jedzie dużo lepiej. Wolałbym automat ale z manualem też jakoś sobie poradzę :D

 

Piotruś mówisz o soim białasie (jeśli dobrze pamiętam)? Wiem jak jeździ 3.0 bo dość sporo jeździłem spec B a jak dobrze wiesz Wołga też sobie fajnie radzi.

Link to comment
Share on other sites

2.0 165 PS ma "suszarkę", a więc i zawodne klapki/przepustniczki - taki gadżet dla ekologów.

Wydaje mi się, że 2.5 tego nie miał, ale nie jestem pewien.

Awaria sterowania klapkami będzie skutkowała np. niedziałającym tempomatem.

Poza tym od dużej pojemności (2.0 :mrgreen: ) jest lepsza tylko większa pojemność...

Link to comment
Share on other sites

2.0 165 PS ma "suszarkę", a więc i zawodne klapki/przepustniczki - taki gadżet dla ekologów.

Wydaje mi się, że 2.5 tego nie miał, ale nie jestem pewien.

Awaria sterowania klapkami będzie skutkowała np. niedziałającym tempomatem.

Poza tym od dużej pojemności (2.0 :mrgreen: ) jest lepsza tylko większa pojemność...

 

Jeśli chodzi o dodatkowe przepustnice które są za kanałami dolotowymi (przykręcone do głowicy) to mój Legas 2.5 z końcówki 2004r je ma - nie wiem jak późniejsze wersje.

Link to comment
Share on other sites

2.0 165 PS ma "suszarkę", a więc i zawodne klapki/przepustniczki - taki gadżet dla ekologów.

Wydaje mi się, że 2.5 tego nie miał, ale nie jestem pewien.

Awaria sterowania klapkami będzie skutkowała np. niedziałającym tempomatem.

Poza tym od dużej pojemności (2.0 :mrgreen: ) jest lepsza tylko większa pojemność...

 

Jeśli chodzi o dodatkowe przepustnice które są za kanałami dolotowymi (przykręcone do głowicy) to mój Legas 2.5 z końcówki 2004r je ma - nie wiem jak późniejsze wersje.

 

Z tego co wiem tak to chyba wygląda.

 

"..2.0 165KM 4 wałki rozrządu jest z avcs (zmienne fazy rozrządu wałków dolotowych).

2,5 2 wałki rozrządu BEZ avls (system częściowego wzniosu jednego zaworu dolotowego w niskim i średnim zakresie obrotów) jest taki sobie. Chyba wolałbym dwu litrówkę jak wyżej.

Z avls chyba 178KM jest na prawdę dobry...."

Link to comment
Share on other sites

"..2.0 165KM 4 wałki rozrządu jest z avcs (zmienne fazy rozrządu wałków dolotowych).

2,5 2 wałki rozrządu BEZ avls (system częściowego wzniosu jednego zaworu dolotowego w niskim i średnim zakresie obrotów) jest taki sobie. Chyba wolałbym dwu litrówkę jak wyżej.

Z avls chyba 178KM jest na prawdę dobry...."

 

czyli jak zrozumiałem :arrow:

2.0 DOHC , zmienne fazy -> Active Valve Control System (AVCS)

http://www.drive.subaru.com/Win05_WhatsInside.htm

 

2.5 SOHC z Active Valve Lift System

http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Valve_Control_System

 

Z technologicznego punktu widzenia AVCS może i lepszy niż AVLS :roll: , malutki in minus silnika 2.0 165KM to przypadłość zamulania co prawda z receptą softową ale ja wolałbym 2.5 :), tak jak szczur75 napisał:

od dużej pojemności jest lepsza tylko większa pojemność...
:mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

Nie wnikając w szczegóły techniczne a biorąc pod uwagę samą przyjemność jazdy to 2.5 w Legacy jest naprawdę fajny. Nie jeździłem Legasem 2.0 ale wszystkie moje poprzednie auta były właśnie 2.0 - pomimo iż 2.5 nie ma tych koni specjalnie dużo to jednak odczucia są zupełnie inne - oczywiście na korzyść 2.5 - szczególnie przyspieszanie z dolnych obrotów jest bardzo dobre.

Link to comment
Share on other sites

Podjąłem decyzję, że będzie to 2.5. Jeśli kupię 2.0 to tylko w przypadku bardzo korzystnej oferty.

 

jak już będzie to proszę nie zapomnij się nim pochwalić i podzielić wrażeniami :)

 

powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Podjąłem decyzję, że będzie to 2.5. Jeśli kupię 2.0 to tylko w przypadku bardzo korzystnej oferty.

 

jak już będzie to proszę nie zapomnij się nim pochwalić i podzielić wrażeniami :)

 

powodzenia

Kupisz 2,0 - to będziesz płacił niższe OC :mrgreen:

- będzie Ci trochę mniej palił :D

- wolniej będziesz jeżdził :mrgreen:

- mniejsze prawdopodobieństwo mandatów :mrgreen:

- silnik trwały ( nie sypią się uszczelki ) :D

- nie będziesz ryzykował przy wyprzedzaniu bo nie ma czym :!:

- nie będziesz kawy pił u mechanika :mrgreen:

 

 

Musiałem swojego pochwalić :!: :!: :!:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...