KWIATEK Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Mam pytanie do użytkowników Legaca - jak wygląda porównanie dynamiki silnika 2.0 165 km a 2.5.Ciekawią mnie porównania 2.0 manual kontra 2.5 automat i oba w automacie. Niby różnica w mocy niewielka ale 0.5 l cos powinno dać. Mówię o rocznikach 2005 - 2007. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 juz sie przestraszyłem że temat będzie o silnikach turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 No przecież odchodzą do historii a poza tym o turbo to wszyscy wszystko wiedzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik_80 Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 odpowiedź raczej jest prosta - 2.5 ma większy moment obrotowy i osiąga go przy niższych obrotach - dodatkowo maksymalną moc też ma znacznie niżej niż 2.0 - w przypadku obu automatów różnice w dynamice będą jeszcze bardziej odczuwalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Patrząc na dane co prawda wersji 150 konnej z 2009 r to nic co piszesz się prawie nie potwierdza. Fakt 2.5 ma więcej koni i momentu ale moc jest uzyskiwana przy tych samych obrotach a moment w 2.0 jest o 1200 obrotów niżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik_80 Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 pytałeś o różnice to ci odpisałem. 2.5 ma większą dynamikę i idzie lepiej od dołu niż 2.0 a piszesz, że "patrząc na dane nic się nie potwierdza" ??? Skoro znalazłeś wykresy to zobacz na wartości 200Nm 2.5 ma już przy 2000rpm a 2.0 dopiero przy 3000 i w dodatku jest to jego najwyższa wartość gdzie w 2.5 rośnie moment do 227 (przy 4600). Wersja 2.0 która miała 165km osiągała je dopiero przy około 6800rpm (o ile dobrze pamiętam). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 pytałeś o różnice to ci odpisałem. 2.5 ma większą dynamikę i idzie lepiej od dołu niż 2.0 a piszesz, że "patrząc na dane nic się nie potwierdza" ??? Skoro znalazłeś wykresy to zobacz na wartości 200Nm 2.5 ma już przy 2000rpm a 2.0 dopiero przy 3000 i w dodatku jest to jego najwyższa wartość gdzie w 2.5 rośnie moment do 227 (przy 4600). Wersja 2.0 która miała 165km osiągała je dopiero przy około 6800rpm (o ile dobrze pamiętam). Właśnie, że nie znalazłem wykresów wziąłem to na logikę ale fakt nie pomyślałem, że ważniejszy jest przebieg krzywej-zwracam honor. Wstępnie patrząc na liczby wychodzi mi, że 2.0 manual ma podobną dynamikę jak 2.5 w automacie. Przeglądam oferty i zdecydowanie najwięcej jest 2.0 więc cały czas się zastanawiam czy w rzeczywistym użytkowaniu czuc różnicę pomiędzy obydwoma silnikami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
big-mc Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 posiadam legasa 2.0R 165PS i wszystko jest OK - zanim pierwszy raz przekręciłem kluczyk w stacyjce myślałem że będzie lepiej bo to przecież 165ps. Teraz o niczym innym nie myślę tylko H6 lub 2.5GT - Ale jak dla mnie tylko manual bez różnicy z jakim silnikiem. Mam jedną radę nie wsiadaj na jazdę próbną do 2.0 i do 2.5 bo wybierzesz 2.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Mam jedną radę nie wsiadaj na jazdę próbną do 2.0 i do 2.5 Przejedź się H6... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 posiadam legasa 2.0R 165PS i wszystko jest OK - zanim pierwszy raz przekręciłem kluczyk w stacyjce myślałem że będzie lepiej bo to przecież 165ps. Teraz o niczym innym nie myślę tylko H6 lub 2.5GT - Ale jak dla mnie tylko manual bez różnicy z jakim silnikiem. Mam jedną radę nie wsiadaj na jazdę próbną do 2.0 i do 2.5 bo wybierzesz 2.5 H6 i 2,5 GT nie wchodzą w grę ze względu na spalanie. H6 nie lubią być gazowane a podaż GT jest bardzo mała i osiągają ceny poza moim budżetem. Właśnie dziwi mnie to, że niby między 2.0 a 2.5 na papierze są bardzo małe różnice a wychodzi, że 2.5 jedzie dużo lepiej. Wolałbym automat ale z manualem też jakoś sobie poradzę Piotruś mówisz o soim białasie (jeśli dobrze pamiętam)? Wiem jak jeździ 3.0 bo dość sporo jeździłem spec B a jak dobrze wiesz Wołga też sobie fajnie radzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 19 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 2.0 165 PS ma "suszarkę", a więc i zawodne klapki/przepustniczki - taki gadżet dla ekologów. Wydaje mi się, że 2.5 tego nie miał, ale nie jestem pewien. Awaria sterowania klapkami będzie skutkowała np. niedziałającym tempomatem. Poza tym od dużej pojemności (2.0 ) jest lepsza tylko większa pojemność... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik_80 Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 2.0 165 PS ma "suszarkę", a więc i zawodne klapki/przepustniczki - taki gadżet dla ekologów.Wydaje mi się, że 2.5 tego nie miał, ale nie jestem pewien. Awaria sterowania klapkami będzie skutkowała np. niedziałającym tempomatem. Poza tym od dużej pojemności (2.0 ) jest lepsza tylko większa pojemność... Jeśli chodzi o dodatkowe przepustnice które są za kanałami dolotowymi (przykręcone do głowicy) to mój Legas 2.5 z końcówki 2004r je ma - nie wiem jak późniejsze wersje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 20 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 2.0 165 PS ma "suszarkę", a więc i zawodne klapki/przepustniczki - taki gadżet dla ekologów.Wydaje mi się, że 2.5 tego nie miał, ale nie jestem pewien. Awaria sterowania klapkami będzie skutkowała np. niedziałającym tempomatem. Poza tym od dużej pojemności (2.0 ) jest lepsza tylko większa pojemność... Jeśli chodzi o dodatkowe przepustnice które są za kanałami dolotowymi (przykręcone do głowicy) to mój Legas 2.5 z końcówki 2004r je ma - nie wiem jak późniejsze wersje. Z tego co wiem tak to chyba wygląda. "..2.0 165KM 4 wałki rozrządu jest z avcs (zmienne fazy rozrządu wałków dolotowych). 2,5 2 wałki rozrządu BEZ avls (system częściowego wzniosu jednego zaworu dolotowego w niskim i średnim zakresie obrotów) jest taki sobie. Chyba wolałbym dwu litrówkę jak wyżej. Z avls chyba 178KM jest na prawdę dobry...." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 "..2.0 165KM 4 wałki rozrządu jest z avcs (zmienne fazy rozrządu wałków dolotowych). 2,5 2 wałki rozrządu BEZ avls (system częściowego wzniosu jednego zaworu dolotowego w niskim i średnim zakresie obrotów) jest taki sobie. Chyba wolałbym dwu litrówkę jak wyżej. Z avls chyba 178KM jest na prawdę dobry...." czyli jak zrozumiałem :arrow: 2.0 DOHC , zmienne fazy -> Active Valve Control System (AVCS) http://www.drive.subaru.com/Win05_WhatsInside.htm 2.5 SOHC z Active Valve Lift System http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Valve_Control_System Z technologicznego punktu widzenia AVCS może i lepszy niż AVLS :roll: , malutki in minus silnika 2.0 165KM to przypadłość zamulania co prawda z receptą softową ale ja wolałbym 2.5 , tak jak szczur75 napisał: od dużej pojemności jest lepsza tylko większa pojemność... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 20 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Wychodzi na to, że tak czy siak 2.5 jest lepsze niż 2.0.Przeglądam oferty i dużo łatwiej jest z silnikiem 2.5 znaleźć OBK niż Legaca a szkoda. Więc chyba pojawi sie OBK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 podejrzewałem, że tak będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 20 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Ale jeszcze cały czas mam nadzieje, że to jednak będzie Legaś. A tak apropos nie ma kto takiego do sprzedania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik_80 Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Nie wnikając w szczegóły techniczne a biorąc pod uwagę samą przyjemność jazdy to 2.5 w Legacy jest naprawdę fajny. Nie jeździłem Legasem 2.0 ale wszystkie moje poprzednie auta były właśnie 2.0 - pomimo iż 2.5 nie ma tych koni specjalnie dużo to jednak odczucia są zupełnie inne - oczywiście na korzyść 2.5 - szczególnie przyspieszanie z dolnych obrotów jest bardzo dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 22 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Podjąłem decyzję, że będzie to 2.5. Jeśli kupię 2.0 to tylko w przypadku bardzo korzystnej oferty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Podjąłem decyzję, że będzie to 2.5. Jeśli kupię 2.0 to tylko w przypadku bardzo korzystnej oferty. jak już będzie to proszę nie zapomnij się nim pochwalić i podzielić wrażeniami powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Podjąłem decyzję, że będzie to 2.5. Jeśli kupię 2.0 to tylko w przypadku bardzo korzystnej oferty. jak już będzie to proszę nie zapomnij się nim pochwalić i podzielić wrażeniami powodzenia Kupisz 2,0 - to będziesz płacił niższe OC - będzie Ci trochę mniej palił - wolniej będziesz jeżdził - mniejsze prawdopodobieństwo mandatów - silnik trwały ( nie sypią się uszczelki ) - nie będziesz ryzykował przy wyprzedzaniu bo nie ma czym :!: - nie będziesz kawy pił u mechanika Musiałem swojego pochwalić :!: :!: :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 silnik trwały ( nie sypią się uszczelki ) A to w 2.5 N/A lecą uszczelki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 Jezdzilem na jazdach probnych 2.5 w automacie. Polecam - szczegolnie ten automat Bardzo fajnie pracuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 24 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 Jezdzilem na jazdach probnych 2.5 w automacie. Polecam - szczegolnie ten automat Bardzo fajnie pracuje. Ale o jakim roczniku piszesz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 Ale o jakim roczniku piszesz?? 2010 i skrzyni lineartronic. Na wypadek jakby ktos chcial mlodsze auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się