Mike_gda Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Witam, chciałbym dołożyć do wolnego ssaka jeden z wymienionych w temacie wskaźników. Nie wiem, który będzie bardziej odpowiedni? Zależy mi na informacji kiedy będzie można dać ostro w palnik a kiedy odpuścić jeśli w palnik damy zbyt mocno Czujnik temp oleju jest chyba mniej miarodajny ponieważ pokazuje temp oleju w zależności od jego parametrów (czytaj przy innym oleju będzie inna temperatura)? Więc może skierować się ku wskaźnikowi ciśnienia oliwy? Ciśnienie bez znaczenia na właściwości oleju powinno być chyba takie samo? Pozdrawiam, Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Najlepiej to miec wskaznik cisnienia oleju oraz cisnienia doładowania turbawki. I jednoczesnie patrzec sie na temperature silnika. Jesli wszystko bedzie w normie mozna mocniej pocisnąc po gazie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinK Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 A nie jest przypadkiem tak, że jak już spadnie nam ciśnienie to będzie już po przysłowiowych 'ptokach' :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Witam, chciałbym dołożyć do wolnego ssaka jeden z wymienionych w temacie wskaźników. Nie wiem, który będzie bardziej odpowiedni? Zależy mi na informacji kiedy będzie można dać ostro w palnik a kiedy odpuścić jeśli w palnik damy zbyt mocno TYLKO temp oleju. Co ci niby ma dać ciśnienie oleju w takim przypadku ? Upalając patrzymy cały czas na temp oleju, jak jest za wysoka, to chłodzimy auto. Najlepiej to miec wskaznik cisnienia oleju oraz cisnienia doładowania turbawki. I jednoczesnie patrzec sie na temperature silnika. Jesli wszystko bedzie w normie mozna mocniej pocisnąc po gazie. Patrzenie na temp płynu chłodzącego jest zawodne, i absolutnie nie daje rzetelnej informacji o temp oleju :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Moze nie daje nic o temperaturze oleju ale o temperaturze silnika. A to tez jest wazna informacja upalając samochód. Czujnik cisnienia oleju jest na tyle skuteczny ze wiemy jadąc troche mocniej wiemy ze pompa oleju daje rade i nie zatrzemy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 W takim razie: jakie są poprawne wartości ciśnienia oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elberoth Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Moze nie daje nic o temperaturze oleju ale o temperaturze silnika. A to tez jest wazna informacja upalając samochód. Czujnik cisnienia oleju jest na tyle skuteczny ze wiemy jadąc troche mocniej wiemy ze pompa oleju daje rade i nie zatrzemy silnika. Po pierwsze wskaźnik temp. cieczy chłodzącej montowany fabrycznie jest bardzo niedokładny. Po drugie zaś, możesz mieć olej 120'C (lub 30'C po rozruchu) a temp cieczy dalej może być 90'C - obie sytuacje wymagają interwencji kierowcy (gdy masz 120'C musisz się schłodzić, a gdy mas 30'C nie możesz jeszcze upalać), a nie jesteś tego w stanie wywnioskować, patrząc tylko na wskaźnik temp cieczy, który stoi w miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 W takim razie: jakie są poprawne wartości ciśnienia oleju? mam 6 bar powyżej ok 2krpm lub gdy silnik zimny idle to ok 2.5bar dla rozgrzanego silnika, spada do 2 kiedy olej ma ~105 stopni (cieplej nie było u mnie) mierzone w miejscu seryjnego czujnika aha i nie wiem czy to całkiem prawidłowe ponieważ instrukcja serwisowa jest bardzo wyrozumiała w kwestii ciśnienia oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 I jak to przełożyć na czujnik w głowicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 a jak masz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 6 bar na zimno. Po rozgrzaniu (ok. 90st) - na wolnych - 1,2-1,4. W trakcie jazdy - na średnich obrotach 3 bar, na wysokich do 4bar, czego nie przekracza. Na pojeżdżafffce olej rozgrzewał mi się do 100st - wtedy na wolnych był 1 bar lub delikatnie poniżej. Olej Valvoline SynPower 5w40, czujnik "możliwie najdalej od pompy", czyli bodaj w lewej głowicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 _wygląda_ ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 nikt nie zauwazyl, ze kolega ma auto N/A. a wy sie tu rozpisujecie o schladzaniu i cisnieniu ladowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 20 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2010 Tylko wskaznik temperatury oleju, z czujnikiem w glowicy. Do cisnienia oleju masz kontrolke, jest szansa ze jak sie zaswieci to zdazysz wylaczyc silnik :roll: Wskaznik cisnienia oleju moze co nieco powiedziec o stanie pompy oraz duzo o stanie oleju. Wraz z przebytymi kilometrami spada jego cisnienie. Jak sie wie ile bylo na nowym oleju, a ile po 10k km przy normalnej jezdzie, to mozna sobie glowkowac kiedy zmieniac przy upalaniu. N/A nie niszczy tak oleju, wiec mozna to sobie darowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brunomk Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 panowie co tu upalac .przeciez ten samochod i tak nie wytrzyma .chyba ze dla bajeru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Tylko wskaznik temperatury oleju, z czujnikiem w glowicy. Witek masz taki wskaźnik u siebie w Imprezie :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 Rafcio78, nie, w Legacy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Panowie gdzie dokładnie mogę znaleźć informacje jaki oleum do ej22 US powinien być stosowany? Pytam bo dziś dowiedziałem się że wg Motula ma być 5w30 do tego silnika i żaden inny. A ja do tej pory na 10w40 jeździłem .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 @@andre82,mamy wątek olejowy na forum. Ale jak jeździłeś na 10W40 do tej pory i silnik ma się dobrze,to raczej nie zmieniałbym. No może jedynie na 5W40,jeśli sie będzie dobrze sprawował a silnik to bez protestów zniesie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się