Skocz do zawartości

czujnik ciśnienia czy temperatury oleju?


Mike_gda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

chciałbym dołożyć do wolnego ssaka jeden z wymienionych w temacie wskaźników. Nie wiem, który będzie bardziej odpowiedni? Zależy mi na informacji kiedy będzie można dać ostro w palnik a kiedy odpuścić jeśli w palnik damy zbyt mocno :D

 

Czujnik temp oleju jest chyba mniej miarodajny ponieważ pokazuje temp oleju w zależności od jego parametrów (czytaj przy innym oleju będzie inna temperatura)? Więc może skierować się ku wskaźnikowi ciśnienia oliwy? Ciśnienie bez znaczenia na właściwości oleju powinno być chyba takie samo?

 

Pozdrawiam,

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

chciałbym dołożyć do wolnego ssaka jeden z wymienionych w temacie wskaźników. Nie wiem, który będzie bardziej odpowiedni? Zależy mi na informacji kiedy będzie można dać ostro w palnik a kiedy odpuścić jeśli w palnik damy zbyt mocno :D

 

TYLKO temp oleju. Co ci niby ma dać ciśnienie oleju w takim przypadku ? Upalając patrzymy cały czas na temp oleju, jak jest za wysoka, to chłodzimy auto.

 

Najlepiej to miec wskaznik cisnienia oleju oraz cisnienia doładowania turbawki. I jednoczesnie patrzec sie na temperature silnika. Jesli wszystko bedzie w normie mozna mocniej pocisnąc po gazie.

 

Patrzenie na temp płynu chłodzącego jest zawodne, i absolutnie nie daje rzetelnej informacji o temp oleju :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze nie daje nic o temperaturze oleju ale o temperaturze silnika. A to tez jest wazna informacja upalając samochód. Czujnik cisnienia oleju jest na tyle skuteczny ze wiemy jadąc troche mocniej wiemy ze pompa oleju daje rade i nie zatrzemy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze nie daje nic o temperaturze oleju ale o temperaturze silnika. A to tez jest wazna informacja upalając samochód. Czujnik cisnienia oleju jest na tyle skuteczny ze wiemy jadąc troche mocniej wiemy ze pompa oleju daje rade i nie zatrzemy silnika.

 

Po pierwsze wskaźnik temp. cieczy chłodzącej montowany fabrycznie jest bardzo niedokładny. Po drugie zaś, możesz mieć olej 120'C (lub 30'C po rozruchu) a temp cieczy dalej może być 90'C - obie sytuacje wymagają interwencji kierowcy (gdy masz 120'C musisz się schłodzić, a gdy mas 30'C nie możesz jeszcze upalać), a nie jesteś tego w stanie wywnioskować, patrząc tylko na wskaźnik temp cieczy, który stoi w miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie: jakie są poprawne wartości ciśnienia oleju?

 

mam 6 bar powyżej ok 2krpm lub gdy silnik zimny

idle to ok 2.5bar dla rozgrzanego silnika, spada do 2 kiedy olej ma ~105 stopni (cieplej nie było u mnie)

mierzone w miejscu seryjnego czujnika

 

aha i nie wiem czy to całkiem prawidłowe ponieważ instrukcja serwisowa jest bardzo wyrozumiała w kwestii ciśnienia oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 bar na zimno. Po rozgrzaniu (ok. 90st) - na wolnych - 1,2-1,4. W trakcie jazdy - na średnich obrotach 3 bar, na wysokich do 4bar, czego nie przekracza.

 

Na pojeżdżafffce olej rozgrzewał mi się do 100st - wtedy na wolnych był 1 bar lub delikatnie poniżej.

 

Olej Valvoline SynPower 5w40, czujnik "możliwie najdalej od pompy", czyli bodaj w lewej głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wskaznik temperatury oleju, z czujnikiem w glowicy.

 

Do cisnienia oleju masz kontrolke, jest szansa ze jak sie zaswieci to zdazysz wylaczyc silnik :roll:

Wskaznik cisnienia oleju moze co nieco powiedziec o stanie pompy oraz duzo o stanie oleju. Wraz z przebytymi kilometrami spada jego cisnienie. Jak sie wie ile bylo na nowym oleju, a ile po 10k km przy normalnej jezdzie, to mozna sobie glowkowac kiedy zmieniac przy upalaniu. N/A nie niszczy tak oleju, wiec mozna to sobie darowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...