Jump to content

Rdza,przetarcia siedzisk-reklamacja-problem jak zawsze


baltazar
 Share

Recommended Posts

Droga Dyrekcjo

 

Miałem okazje( nie przyjemnosc) zgłaszac reklamacje w salonie Subaru.Reklamacja dotyczyła rdzy na mocowaniu foteli przednich, oraz przecierajacej sie tapicerki w Legacy 08 przebieg 60 000

po dokonaniu dokumentacji fotograficzenj w salonie, Otrzymałem z Aso odpowiedz negatywna(zdjecia wkrotce dołącze do postu)

Pokusiłem sie o telefon do Subaru krakow, gdzie w rozmowie telefonicznej , przedstawiciel Subaru probował mi wmówic ze żle uzytkuję siedzisko- stwierdzięłem ze BMI mam w normie hi .

Natomiast fakt rdzewienia uchwytów wynika ze stosowania osrginalnych gumowych dywaników w okresie zimowaod jesiennym .

Droga Dyrekcjo prośze o udzielenie odpowiedzi na pytanie

- w jaki zły sposob uzytkuje siedziska?(gdzie w instrukcji opisane jest proces fizjologicznego uzytkowania siedziska, zakłądając BMI w normie?)

- jakorginalne dywaniki,zakupione w ASO wpływaja na proces rdzewienia mocowan siedzen?

Link to comment
Share on other sites

mi tez rdzewialy ale ja oczywiscie zagruntowalem zynkowa farba a nastepnie pomalowalem czarna. Powod jest chyba prosty ... czarny lakier bez podkladu.

Link to comment
Share on other sites

... przedstawiciel Subaru probował mi wmówic ze żle uzytkuję siedzisko (...) Natomiast fakt rdzewienia uchwytów wynika ze stosowania osrginalnych gumowych dywaników w okresie zimowaod jesiennym ...
Mi przedstawiciel Subaru powiedział, że dziura i przetarcie dywanika po pół roku użytkowania nie podlega gwarancji (dwuletniej na oryginalne akcesoria!), bo jest wynikiem zużycia materiału!

 

Czytając, co ludzie piszą na forum i słuchając, co mówią w realu nabieram przekonania, że w SIP i ASO Subaru obowiązuje zasada nieuznawania gwarancji za wszelką cenę i robienia z klientów idiotów. Przetrze się fotel - źle siedzisz, spali się sprzęgło - nie umiesz go używać, pokrzywią się tarcze - źle hamujesz, rozleci się silnik - nie umiesz jeździć z turbo, zardzewieje tłumik - jeździsz po wodzie, dziura w dywaniku - za dużo jeździsz i się zużyło... itd.

 

Na miejscu wspominanej gdzie indziej Rady Nadzorczej zastanowiłbym się, czy nie dokonać jakiejś terapii szokowej, bo niedługo sprzedaż może spaść do zera.

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
Droga Dyrekcjo

 

Miałem okazje( nie przyjemnosc) zgłaszac reklamacje w salonie Subaru.Reklamacja dotyczyła rdzy na mocowaniu foteli przednich, oraz przecierajacej sie tapicerki w Legacy 08 przebieg 60 000

po dokonaniu dokumentacji fotograficzenj w salonie, Otrzymałem z Aso odpowiedz negatywna(zdjecia wkrotce dołącze do postu)

Pokusiłem sie o telefon do Subaru krakow, gdzie w rozmowie telefonicznej , przedstawiciel Subaru probował mi wmówic ze żle uzytkuję siedzisko- stwierdzięłem ze BMI mam w normie hi .

Natomiast fakt rdzewienia uchwytów wynika ze stosowania osrginalnych gumowych dywaników w okresie zimowaod jesiennym .

Droga Dyrekcjo prośze o udzielenie odpowiedzi na pytanie

- w jaki zły sposob uzytkuje siedziska?(gdzie w instrukcji opisane jest proces fizjologicznego uzytkowania siedziska, zakłądając BMI w normie?)

- jakorginalne dywaniki,zakupione w ASO wpływaja na proces rdzewienia mocowan siedzen?

Ad 1 - nie mam pojęcia. Osobiście bez instrukcji procesu fizjologicznego używania butów stwierdziłem już dawo, że jeden z nich zawsze zużywam nieco szybciej, niż drugi. Wizyta u ortopedy nie pomogła. Ale na serio - rzeczywiście nie wiem. Zdarzają się jednostkowe przypadki, gdy pozycja za kierownicą powoduje jednostkowe wyzsze obciążenie danego elementu. Z tego co pamiętam z dotychczasowej praktyki mielismy przypadek ( chyba nawet dwa ) "wygniatania" lewego podłokietnika - lekko przekrzywiona pozycja i bardzo mocne wsparcie na lewym podłokietniku przy prowadzeniu samochodu prawą ręką. Mieliśmy tez przypadek wydzierania tapicerki ( właściciel miał zwyczaj noszenia pęku kluczy przypietych do spodni). Aby unknąć nieporozumień - absolutnie nie twierdzę, że tak ( czy też podobnie ) w Pańskim przypadku jest. Natomiast twierdzę, że różne dziwne rzeczy jak najbardziej się zdarzają. Myślę, że tutaj będzie konieczność dokładniejszego poznania rodzaju usterki i ew. analiza przyczyn.

Ad 2 - zaintrygowany poszedłem zobaczyć, jak się ma sprawa z prywatnym Legacy 07 ( 72.400 km) - brak jakichkolwiek śladów korozji, czy też nadmiernego zużycia foteli. Wydaje sie więc, że trop dywaników jest prawidłowy. Jako że FHI samo dywaników nie oferuje, gwarancja fabryczna nie może być zastosowana ( co de facto dla klienta nie ma znaczenia). Jednoznaczne - korozja występować nie powinna. Ergo - ma Pan uprawnienia, a naszą rzeczą jest stwierdzenie, KTO jest płatnikiem. Jeżeli dywaniki były sprzedane przez SIP - jest naturalnie SIP, jżeli były sprzedane przez ASO, a nie pochodziły z SIP - ASO ( z możliwoscią późniejszego dochodzenia roszczeń od dostawcy).

 

Pozostaje mi prosić o krótkiego maila z przywołaniem niniejszego wpisu, lub kontakt na PW - sam jestem ciekaw, co z tego wyniknie.

Jednocześnie za ew. niedogodności pozostaje przeprosić.

 

Moje też lekko rdzewieją. Wkurzające to. Przed zimą się tym zajmę.

 

Natomiast co do rdzy, mam ciekawszą rzecz - ale o tym zaraz, w innym wątku :twisted:

 

To ciekawe - decyzja odnośnie Pańskiego tematu zapadła po moim przyjeździe do Polski - jeszcze nie otrzymał Pan informacji ?

 

Czytając, co ludzie piszą na forum i słuchając, co mówią w realu nabieram przekonania, że w SIP i ASO Subaru obowiązuje zasada nieuznawania gwarancji za wszelką cenę i robienia z klientów idiotów. Przetrze się fotel - źle siedzisz, spali się sprzęgło - nie umiesz go używać, pokrzywią się tarcze - źle hamujesz, rozleci się silnik - nie umiesz jeździć z turbo, zardzewieje tłumik - jeździsz po wodzie, dziura w dywaniku - za dużo jeździsz i się zużyło... itd.

 

Na miejscu wspominanej gdzie indziej Rady Nadzorczej zastanowiłbym się, czy nie dokonać jakiejś terapii szokowej, bo niedługo sprzedaż może spaść do zera.

 

Ciekawa interpretacja. Forum, a szczególnie wątki tutaj umieszczone są niejednokrotnie czymś w rodzaju publicznej "książki skarg i wniosków".

To wydaje się oczywiste - w końcu nikt nie pisze o tym, że był dobrze obsłużony, nie czekał na części, usterka została usunięta bez żadnych kłopotów itd, itd. Jest to skądinąd naturalne. Natomiast posiadanie takiej ( oczywistej ) świadomości sprawia, że ocena powyższej interpretacji jest nieco utrudniona. Tym bardziej, że RN została wspomniana w kontekście dodatkowych wydatków na bezpieczeństwo i użycia do usprawiedliwienia tych wydatków określonego tematu.

Cóż więc, przy założeniu że RN by się z powyższym wpisem zapoznała i wzięła go na serio, powinno się stać ?

Otóż normalnie działająca RN powinna sprawdzić, na ile działania SIP różnią się od podobnych działań innych importerów.

Następnie powinna zalecić usunięcie różnic - zgadza się ?

Tak więc nie stwierdzono by różnic w takich tematach jak :

- ogólne zasady obsługi klienta;

- spsosób i logistyka dostaw samochodów i części;

- zasady organizacji dealerskiej i sposób z nią współpracy;

- sposób traktowania spraw gwarancyjnych;

oraz wiele innych rzeczy, bazujących na standardach.

 

Jako różnice do usunięcia ( w/g powyższej interpreatcji ) zanotowano by następujace elementy:

- zestandaryzowany system ISR ( po podwyższa koszty importera i nikt inny tego nie oferuje w standardzie );

- umieszczenie na stronie możliwości porównywania samochodów "wszelkiej maści" czyli Car Specs ( bo kosztuje, a nikt inny tego na świecie nie w ten sposób nie robi);

- zlikwidowanie darmowych szkoleń w SJS ( przyczyny jak w ISR ).

- zlikwidowanie standardowego znakowania systemem DNA ( j.w.)

- zlikwidowanie Zlotu Plejad ( j.w. - no i zgodnie z Pańskim wpisem sprzedaż - bez zmian - spadnie do zera )

- zlikwidowanie SPRT ( j.w. - image sportowy i tak mamy, ale modeli sportowych jakby mniej )

- No i na koniec ( nie wiem czy o wszystkim, co robimy dodatkowo do normalnych standardów pamiętałem ! ) rzecz priorytetowa - zlikwidowanie Forum ( j.w. , ale i to co Pan napisał - lektura Forum przyczynia się do spadku sprzedaży).

 

Tym sposobem "uśrednilibyśmy" działania SIP. Zaoszczędzone pieniądze w części zostałyby przeznaczone na dywidendę, w części na standardowe działania ATL i BTL.

Może to rzeczywiście jest lepsza droga ?

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

A Dyrekcja to zawsze tak przedstawi sprawę, że nie można odmówić racji, choćby nie wiem co. :)

 

Tak więc nie stwierdzono by różnic w takich tematach jak:

(...)

- sposób traktowania spraw gwarancyjnych;

Jeśli tak, to pozostaje tylko przeprosić za zamieszanie i zamilknąć.

 

 

 

A to, że Forum trzeba zamknąć, to już od dawna mówi się w każdej ankiecie... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hmm

jak zawsze pełno słow mało konkretów ze strony dyrekcji- a tak pieknie mydlicie oczy ze az cisnie sie na usta: "cóz Waść jadasz ze tak pieknie gadasz" hi hi

 

W dalszym ciągu brak odpowiedzi jak zle uzytkowałem siedzisko?(gdzie w instrukcji opisane jest jak uzytkowac)( do butów jest dołączony instrukcja)

Droga dyrekcji prosze o wykazanie dobrych chęci, i pozwolic uwierzyć w pozytywne rozpatrzenie reklamacji :-).Wierze ze jak uda Nam sie tym razem nastepnym bedzie łatwiej

 

Jak dołancza się zdjecia do postu

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
Hmm

jak zawsze pełno słow mało konkretów ze strony dyrekcji- a tak pieknie mydlicie oczy ze az cisnie sie na usta: "cóz Waść jadasz ze tak pieknie gadasz" hi hi

Jednoznaczne - korozja występować nie powinna. Ergo - ma Pan uprawnienia, a naszą rzeczą jest stwierdzenie, KTO jest płatnikiem. Jeżeli dywaniki były sprzedane przez SIP - jest naturalnie SIP, jżeli były sprzedane przez ASO, a nie pochodziły z SIP - ASO ( z możliwoscią późniejszego dochodzenia roszczeń od dostawcy).

 

Pozostaje mi prosić o krótkiego maila z przywołaniem niniejszego wpisu, lub kontakt na PW - sam jestem ciekaw, co z tego wyniknie.

Jednocześnie za ew. niedogodności pozostaje przeprosić.

 

Rozumiem, że za dużo napisałem i oczekiwane konkrety Panu umknęły.

Co do mojej diety z przyjemnością - w razie zainteresowania - podzielę się informacjami.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

Moje też lekko rdzewieją. Wkurzające to. Przed zimą się tym zajmę.

 

Natomiast co do rdzy, mam ciekawszą rzecz - ale o tym zaraz, w innym wątku :twisted:

 

To ciekawe - decyzja odnośnie Pańskiego tematu zapadła po moim przyjeździe do Polski - jeszcze nie otrzymał Pan informacji ?

 

Żadnej, żadną drogą :shock:.

 

Ale coś mnie tknęło, że jest Pan na urlopie i dlatego nie podejmowałem dalej tematu 8).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jest na to nawet wątek - trochę nieaktualny, ale działa. Wrzucasz na imageshack, kopiujesz "direct link", wklejasz go na forum, dając przed nim tag

 

[ img ]

 

a po nim

 

[ /img ]

 

bez spacji przy nawiasach kwadratowych i tyle.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...