Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

OTB 2010 PO PLAŻY 16 km

Widze ze koledzy opisali juz wszystkie bolaczki OTB wiec pora na relacje z trasy - czas by wyskoczyc tam gdzie inne nie dojada.

Udalem się wiec na patrol z pracownikiem Urzedu Morskiego. Dlugo go nie namawialem na patrol Outbackiem 2010 zamiast Uazem.

Warunki byly dosc dobre.

Piasek na plazy byl dosc ubity, miejscami sypki i miejscami robily sie male zapadliny (pod spodem niewielka ilosc wody).

Balem sie o sprzeglo wiec zasprzeglalem jak uczyli prawie bez gazu na 1 biegu a potem rura - silnik mial chwilami ciezko.

Wiec tak OTB

1. wjeżdża na plaże bez problemu

2. maksymalnie lecielismy 80km/h

3 na bardziej grzaskim piasku 50-60 km/h

4 czyc bylo od czasu do czasu ze silnik ma ciezej

5 po wylaczeniu esp dobrze odczuwalne szarpniecia calym autem jak kolo wpadalo w grzaski piach oraz lekkie szarpania na boki

6 z esp jak po sznurku

7 bez esp osemki na 2 biegu robi bez problemu chyba ze wpadnie w glebszy piach wtedy redukcja na 1 bieg konieczna

 

Ogolnie spalanie wyszlo : wg. komputera 10,5 litra/100km.14 km po asfalcie dojazd i 16 km po plazy razem 30 km.

 

Ogolnie szacun dla auta - tak powiedzial etatowy patrolowiec ktory jezdzi nie tylko uazem ale tez Land Roverem po plazy

Po jezdzie wyszedlem zeby obwachac komisyjnie auto - wg. 1 osoby cos smierdzialo ale nie byl to zapach kapuchy - sprzegla.

Wg mnie nic nie smierdzialo. Piach nie dostal sie do kabiny.

Oponki byly zimowe Pirelli Sottozero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze o dieslu ale...

No ja kupilem tez OBK - tyle ze 3.6L ...czarny z kremowa skorka - przejechalem nim 2-3 mile i musialem odstawic do garazu, aby czekal spokojnie do przeprawy przez ocean :mrgreen:

Co moge powiedziec radio gra - mam system z harman/kardon, swiatla swieca, fotele sie przesuwaja, silnik ladnie ryczy z pod siwatel - jeszcze minusow w nim nieznalazlem :wink:

Ciekawi mnie ile taki 3,6l pojedzie... 200 przkroczy - pewnie bedzie mial ogranicznik jak wiekszosc amerykanow... :mrgreen:

 

Juz nie moge sie doczekac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze o dieslu ale...

No ja kupilem tez OBK - tyle ze 3.6L ...czarny z kremowa skorka - przejechalem nim 2-3 mile i musialem odstawic do garazu, aby czekal spokojnie do przeprawy przez ocean :mrgreen:

Co moge powiedziec radio gra - mam system z harman/kardon, swiatla swieca, fotele sie przesuwaja, silnik ladnie ryczy z pod siwatel - jeszcze minusow w nim nieznalazlem :wink:

Ciekawi mnie ile taki 3,6l pojedzie... 200 przkroczy - pewnie bedzie mial ogranicznik jak wiekszosc amerykanow... :mrgreen:

 

Juz nie moge sie doczekac :D

 

 

Miodzio,

jak wyszla ta cała akcja ze sprzeglem w dieslu to chcialem na takiego zamienic - ale zal bylo 50 tys. dodatkowo.

Nie ma znaczenie czy 200km czy 230km/h

Wazne ze na skrzyzowaniu nie ma stresu i przy wyprzedzaniu tez - to sie liczy.

Wg. mojej opinii to to fajnej jazdy wystarczy 2,5 cvt ktory bez wypasionego wyposazenia jest w tej samej cenie co diesel. CVT reaguje spontanicznie a spalania jest na poziomie auta typu Focus 2,0 automat.

3,6 nadrabia moca. 2,5 cvt szybkoscia skrzyni - oczywiscie przy predkosciach do 60km/h

Jedyny plus diesla to spalanie - 6 pali mi na wsi jak jezdze. troche miasto i trasy male to 6,8 - rewelacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj był przegląd po 15k.

Zużycie oleju brak.

Błędów OBD brak.

ale jest minus.

Navi już 2 razy mi się zawiesiło a po ostatnim razie nie przełącza automatycznie komórki przez BT na głośniki. Przeczesałem ustawienia i wszystko jest OK ale skubana nie przełącza.

Próbował ktoś się bawić sterowaniem głosowym ? Bez instrukcji nie bardzo mogę je rozgryźć.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa 5kE to rzeczywiście drobna sumka :D Na trzy wymiany sprzęgła w D z zapasem wystarczy :wink:

 

 

cos za cos - ale jak ma sie takiego pecha jak kolega z forum ktoremu padl diesel przy przebiegu ok. 110.000 po gwarancji czyli i wycene dostal na 40.000 to wychodzi 3,6 duuuuuuzzzo taniej,

 

Poza tym 3,6 to jaksa adrenalina podczas jazdy

w dieslu adrenaloina tylko podczas ruszania czy smrod sprzegla bedzie czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka adrenalina auto poprostu z moca jaka temu autu przystoi. Jezdzilem 3 L modelem i strasznej roznicy do diesla nie widzialem. Benzyna jest szybsza ale jakim kosztem a do tego ja tak nie jezdze 210 mi wystarczy.

kolega to chyba dieslem nie jezdzil :?: . kiedys tez tak twierdzilem ale ostatnio cenie sobie jazde 180-200 gdzie nie slychac wycia silnika jedynie cichy szum wiatru.

2,5 panewki do wymiany co 100 tkm .... slyszalem :twisted:

3,6 tez sie zastanawialem ale dziennie jezdze 80 km autobahna z ograniczeniem do 120 i 3,6 L nie ma sensu (a moglem za 40 k€ dostac) tym bardziej, ze w OBK tylko dostepny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega to chyba dieslem nie jezdzil :?: .

 

kolega ma OTB 2,0 d Nav od miesiaca, poza tym Citroena HDI 2,0 i sportowego Focus 2,0 aut i widzi roznice.....

jak auto ma w papierach 9,6 sek do setki i pod maska diesla i MT (

to jest to wartosc nieosiagaln natomiast 9,6 se do setki w automacie - mozna zrobic jedna reka trzymajac na kierownicy a druga robiac foty zdziwionym ze tak szybko przyspiesza

co do 3,0 H6 to to nie to samo co 3,6 - wystarczy popatrzec na dane techniczne - nie spomne o momencie o jego dostepnosci,

 

nie chodzi zeby smigac 230 tylko zeby swobodnie wyprzedzac i nie slyszec wycia silnika.

Niestety diesel moze i jest najcichszy na swiecie ale to diesel i go slychac i daaaalego mu to cichosci pracy H6 ktore bez wysilku i wycia na 2500-3000 obr wyprzedza

 

poza tym tak bym nie zachwala tego diesla poki nie zrobimy nim ponad 100.000 km - co niektorym na tym forum sie nie udalo (patrz post szukam silnika diesla - naprawa 40 tys)

Jakos nie moge znalezc posta szukam H6 3,6 bo mi sie pospul przy 120.000km przebiegu

 

milego jezdzenia dieslem tobie i sobie zycze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj Focus ma AT 5 biegowy (nie jest ST tylko podrasowany wersja amerykanska) generalnie fajny ale to kicha w porównaniu z automatem CVT w Subaru (zrobiłem nim 300km na testach) , a nowy 5EAT w OTB z nowym softem też podobno super ale nie miałem okazji bo w Gdańsku brak 3,6 do testów.

 

Tak poza tym postem pytales o rozpoznawanie mowy - to tez nie rozgryzlem calkowicie rozpoznawania mowy - udaje mi sie tylko odebrac i wybrac numer oraz polaczyc idzie opornie ale idzie - fajosko sie z nim gada po angielsku - jak nie kuma to powtarzasz - szczegolnie smieszne jest jak podajesz cyfry do wybrania numeru

Ja teraz probuje rozgryzc wypalenie DVD zeby to czytal - patrz post

 

pozdro Adam

 

p.s. Quazara wlales po 15.000? byles na tym przegladzie po 5000 ? co niby nieobowiazkowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie podoba glos tego diesla. Ostatni pomruk boxera nowe benzyniaki tego nie maja :( to nie ma porownania do TDI czy CDI to traktory w porownaniu do boxer diesel.

Ja sie nie spieram ze 3,6 jest fajniejszym motorem od diesla ale nie chce mi sie placic 2,5 raza wiecej za 100 km.

Tego diezla tylko slychac na biegu jalowym i przy malych predkosciach moj OBK 2,5 przy 200 byl uciazliwy i na dluzsza mete stresujacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mojego odczucia 2.5MT byo w poprzednim modelu głośniejszy niż 2.0D w obecnym. Ta opinię potwierdzili inni "fachowcy".

Z całym szacunkiem dla Forda ale jedyny samochód ze sportowymi aspiracjami to Focus ST.

Jest jakaś lista komend ? U mnie nie reaguje na żadne mimo ustawienia na angielski :?: :idea:

Twój post o wypaleniu DVD czytałem i w weekend przetestuję. Na razie zbieram "płytozbiór". :)

Po 5k km w przypadku H6 zalecana jest wymiana oleju. W 2.0D nie ma takiego obowiązku ale ja i tak wymieniłem olej + filtr powietrza przy 8k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze,to żaden Outback nie jest najmniejszym stopniu sportowym autem (tym bardziej Focus 2.0 AT :D )

drugie,porównywanie 2.0D do 3.6 B to jakas kpina jest.Auta dzieli bariera prawie 100k zł nie wspomnę o kosztach eksploatacji,ubezpieczeniu itp.

 

Z mojego doświadczenia powiem,że ostatnio jak dostałem w łapki imprezę 2.0B (auto zastępcze),moje odczucia były jednoznaczne.Muł,nie ma podejścia do OBK 2.0 D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze,to żaden Outback nie jest najmniejszym stopniu sportowym autem (tym bardziej Focus 2.0 AT :D )

drugie,porównywanie 2.0D do 3.6 B to jakas kpina jest.Auta dzieli bariera prawie 100k zł nie wspomnę o kosztach eksploatacji,ubezpieczeniu itp.

prawda jest taka, że każdy wolałby H6, gdyby go było stać na zakup i utrzymanie takiego auta :P

pytanie też o cel posiadania samochodu: urządzenie do bezpiecznego i skutecznego przemieszczania się, czy też zabawka do umilania czasu i wyciskania adrenaliny :lol: pewnie, że jak zawsze najlepiej jest połączyć obie cechy, ale jakim kosztem?

jeżeli weźmiemy różnicę w cenie, różnicę w zużyciu paliwa, kosztach ubezpieczenia i serwisowania, to może się okazać, że za jeden H6 w ciągu paru lat mamy 2 klekoty :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze,to żaden Outback nie jest najmniejszym stopniu sportowym autem (tym bardziej Focus 2.0 AT :D )

drugie,porównywanie 2.0D do 3.6 B to jakas kpina jest.Auta dzieli bariera prawie 100k zł nie wspomnę o kosztach eksploatacji,ubezpieczeniu itp.

 

Z mojego doświadczenia powiem,że ostatnio jak dostałem w łapki imprezę 2.0B (auto zastępcze),moje odczucia były jednoznaczne.Muł,nie ma podejścia do OBK 2.0 D.

 

 

a kto mówi, że jest ?

Nie 100k a mniej niż 40k ponieważ h6 ma AT, którego w 2.0D nie zamówisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie 100k a mniej niż 40k ponieważ h6 ma AT, którego w 2.0D nie zamówisz.

to prawda - faktyczna różnica wynosi ok. 50 tys. zł, więc gdyby odliczyć AT, to mamy ok. 40 tys. zł :D

gdyby jednak do tego doliczyć różnicę w spalaniu na poziomie tylko 5 l na 100 km, to w skali 5 lat w moim przypadku mamy dodatkowy koszt przeszło 50 tys. zł i pewnie przynajmniej z 10 tys. na kosztach ubezpieczenia przez 5 lat, co jak w pysk daje nam okrągłe 100 tys. zł,. przyjmując, że koszty serwisu są podobne :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz zaraz,outbacka 2.0D można już nabyć za 33kE a 3,6 jest wyceniony na 53k co daje 80 tyś pln różnicy.

i mówmy o rzeczywistości,a nie ile by kosztował diesel w automacie jakby taki był.Równie dobrze mógłbym napisać że 3.0 H6 diesel zrobiłby wiatrak z 3,6 spalając przy tym połowe paliwa gdyby taki istniał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz zaraz,outbacka 2.0D można już nabyć za 33kE a 3,6 jest wyceniony na 53k co daje 80 tyś pln różnicy.

i mówmy o rzeczywistości,a nie ile by kosztował diesel w automacie jakby taki był.Równie dobrze mógłbym napisać że 3.0 H6 diesel zrobiłby wiatrak z 3,6 spalając przy tym połowe paliwa gdyby taki istniał :D

co racja, to racja :D

ja porównywałem z H6 "wypasioną" wersję klekota :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Pozwolę sobie także parę uwag odnotować zważywszy na to, iż przejechałem 6 tys. km

 

 

- 1 - faktura plastiku moze sie podobac lub nie. Ale zeby zaraz skandaliczna. Ja nie widze zadnego gromadzacego sie brudu....

- 2 - dywan tez nie sprawia mi klopotu.

Moze wybrales niewlasciwa maszyne. Toyote FJ Cruiser mozna myc w srodku wezem ogrodowym :))

- 3 - brak USB..... no moze to i minus

- 4 i 5 - jakich parametrow? Kierowca ma prowadzic auto a nie bawic sie :)

 

- 6 i 7 - schowek, no szkoda ze nie ma. Wlasnie kombinuje jak to zrobic na niebiesko.

ale ja mam w bagazniku swiatlo i gniazdo

- 8 i 9 - w testowym namualu ktorym jezdzilem biegi wchodzily bardzo dobrze, i nie gasl. Wybralem jednak CVT i nie mysle o biegach.

Jesli masz klopoty to reklamuj jako wade fabryczna.

- 10 - moja klimatyzacja dziala bardzo dobrze. Czepnac sie mozna tylko prawego nawiewu kierowcy, wali mrozem po nadgarstku, ale znalazlem juz na to metode

- 11 - u mnie wszystko wyglad jak trzeba

- 12 - testowy manual raczej potraktowalem ostro i zero problemu. Ba, 14 lat jazdy TDI cos zaczy i Subaru to pierwsza benzyna ktora mi nie gasla przy ruszaniu. Powiedz z jakimi obrotami puszczasz sprzeglo?

- 13 - Te srebrne plasiki leza dobrze, ale swieca czasem sloncem po oczach.

- 14 - Nie wiem. Dokupilem pakiet bardzo rozszerzajacy gwarancje i przedluzajacy to 7 lat

 

Opony? Ciekaw jestem kiedy beda osobne na jesien i na wiosne........ oponiarze chyba robia nam wode z muzgu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...