Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

Rany..... to juz po 15kkm jest tylko 50% tarczy?

Jak to dobrze ze sie zdecydowalem na CVT.

Passatem przejechalem 0.5 miliona na tym samym sprzegle.

rekordzista ma podobno ok. 180 tys. km bez wymiany sprzęgła, ze starym softem i skrzynią 5-tką

z drugiej strony mamy paru rekordzistów z wymianą sprzęgła nawet przed wybiciem 10 tys. km :wink:

Passata bym tu nie porównywał :wink:

a swoją drogą ciekawe, czy CVT uda się przejechać 0,5 mln km :mrgreen: :?:

 

A dlaczego Passata nie mozna porownywac?

No to jak nie Passat to Nissan. Szesciocylindrowa ropna maszyna miala troche ponad 400kkm jak ja oddawalem w dobre rece.

Czy CVT da rade pol melona? Nie mam pojecia.

Ostatnio mam tendencje trzymania samochodow dosc dlugo. Wspomniany Passat 16 lat :)

Moze bedzie o czym mowic:)

Mowisz ze juz po 10 kkm sprzeglo do wymiany?

No to CVT juz jest lepsze, prawie 30kkm i odpukac super!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy CVT da rade pol melona? Nie mam pojecia.

Ostatnio mam tendencje trzymania samochodow dosc dlugo. Wspomniany Passat 16 lat

 

.... proszę dać znać trochę wczesniej , może w 2020 :?:.... co z tym cvt...... :roll:

 

ps. jak Pan nie zapomni.... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim OBD drżenie/poszarpywanie pojawiło się przy pierwszych cieplejszych dniach,

 

mechanik taką "wadę fabryczną" usunie Panu po przejechaniu 1 km......

 

Ależ szybko zmienia Pan zdanie :( ... .

W ciągu zaledwie 3 godzin z obligatoryjnej wymiany zestawu sprzęgła zszedł Pan do (moim zdanie całkiem zbędnego) upalania tarczy... . Trochę to niekonsekwentne, prawda ;) ??

 

tarcza nie było "przypalona" po dziś dzień ani razu

no własnie..... :mrgreen:

 

Panie Andrzeju - nie wiem jak Pana przekonac ale nie ma żadnego "no właśnie" ... .

Jestem przekonany, że tarczę sprzęgłową w swoim OBD ułożyłem termicznie najlepiej jak mozna było to zrobić, a drżenie/wibracje zespołu napędowego nie mają żadnego związku z układem przeniesienia napędu.

Świadczy o tym conajmniej kilka obiektywnych faktów, miedzy innymi :

- wibracja nie pojawia się natychmiast (przy pierwszym zetknięciu tarczy z dociskiem), a tylko przy nieco dłuższym przytrzymaniu półsprzęgła (np. podczas ostrożnego/powolnego wyjeżdżania z garażu)

- wibracja pojawia się podczas ruszania zarówno do przodu jak i do tyłu ... ale do tyłu drzy zdecydowanie słabiej ...

- jeżeli ktoś parkuje na odpowiednio stromym podjeździe, to w ogóle nie zna wibracji, gdyż bardziej obciążone zawiesia zespołu napędowego nie wpadają w rezonans ... a po chwili rozgrzany silnik wibruje mniej ...

- najważniejsze jednak jest to, że omawiane tutaj drżenie/wibrowanie można wywołać ... kiedy lewa noga dawno spoczywa poza pedałem sprzęgła (trzeba się mocno postarać ale da się tak zrobić) ... .

 

Panie Andrzeju - osobiście wciąż uważam, że bezpośrednie powody (trochę irytującej) wibracji zespołu napędowego napędowego (odczuwanych szczególnie mocno zanim silnik uzyska temperaturę roboczą) - leżą w naturze układu wtryskowego i nie mają żadnego związku ze sprzęgłem.

Ponadto wydaje mi się, że problem moznaby skutecznie zatuszować (lub nawet całkiem zlikwidować ??) nieco innym ułożeniem poduszek silnika i skrzyni biegów - o czym dodatkowo przekonują mnie słowa Kolegi Graczol1, u którego po wybudowaniu/zabudowaniu silnika drgawki rzekomo ustąpiły (moim skromnym zdaniem załozenie nowej tarczy sprzęgła w kwestii wibracji akurat niczego nie zmienia, chyba że problemy Kolegi Graczol były innej natury, niezwiązanej z omaiwnym tu tematem) ... .

Uzupełniająco proszę zauważyć, że w chłodniejsze dni - kiedy obroty biegu jałowego zimnego silnika są podwyższone - problem nie występuje, co jest kolejnym argumentem wykluczającym sprzęgło ... .

 

To wszystko. Napisałem jakie są moje przemyślenia w sprawie wibracji lecz oczywiście szanuję poglądy innych ludzi i nie mam zamiaru z nikim "walczyć" aby moje było "na górze".

W moim OBD zbliża się przegląd okresowy, więc na pewno porozmawiam o tej sprawie z Kierownikiem Serwisu (wyjątkowo miły człowiek więc mam nadzieję, że przynajmniej wysłucha moich argumentów) i być moze uda mi się go namówić/przekonać do kilku bagatelnych czynności ... .

Póki co wiem jedno - wibracje odczuwa się bardziej kiedy auto jest pochylone na prawą stronę, a dodatkowo nasila się jeszcze bardziej przy kołach skręconych w lewo. Ruszanie bez użycia gazu - nawet pod stromą górkę - jest jak najbardziej możliwe (silnik nie gasnie) - bez żadnych, nawet najmniejszych wibracji. Tak samo jest gdy obrócimy samochód "nosem w dół" ale ruszamy na wstecznym ... . I tak jak wspomiałem gdzieś na poczatku posta - rezonans pojawia się dopiero w chwilę po tym jak auto ruszy - co w moim odczuciu wystarczy żeby całkowicie wykluczyć sprzęgło jako powód niemiłego zjawiska ... .

 

Życzę miłego dnia, Piotr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim OBD zbliża się przegląd okresowy, więc na pewno porozmawiam o tej sprawie z Kierownikiem Serwisu (wyjątkowo miły człowiek więc mam nadzieję, że przynajmniej wysłucha moich argumentów) i być moze uda mi się go namówić/przekonać do kilku bagatelnych czynności ... .

Być może.....

Jedyną metodą żeby coś ustalić lub sie dowiedzieć jest serwis :idea: .... Podobnie jak z leczeniem....też można coś przeczytać w internecie......ale rozsądniej zapisać się na wizytę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim OBD zbliża się przegląd okresowy, więc na pewno porozmawiam o tej sprawie z Kierownikiem Serwisu (wyjątkowo miły człowiek więc mam nadzieję, że przynajmniej wysłucha moich argumentów) i być moze uda mi się go namówić/przekonać do kilku bagatelnych czynności ... .

Być może.....

Jedyną metodą żeby coś ustalić lub sie dowiedzieć jest serwis :idea: .... Podobnie jak z leczeniem....też można coś przeczytać w internecie......ale rozsądniej zapisać się na wizytę

 

 

lepiej od razu umów się na zostawienie auta na noc i próbę z mechanikiem. Inaczej efekt będzie jak u mnie i stracisz tylko czas.

 

-- 4 sie 2011, o 09:58 --

 

Outback czy auto wibruje Ci jak jedziesz np. po płaskim na jedynce bez gazu?

 

 

telepie przy spokojnym ruszaniu na jedynce. Obroty w zakresie 1100-1200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy CVT da rade pol melona? Nie mam pojecia.

Ostatnio mam tendencje trzymania samochodow dosc dlugo. Wspomniany Passat 16 lat

 

.... proszę dać znać trochę wczesniej , może w 2020 :?:.... co z tym cvt...... :roll:

 

ps. jak Pan nie zapomni.... :wink:

 

 

Hheheh, 2020-2011=9

9x30k=270k

To dopiero cwierc, ale pewien obraz juz bedzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, że objaw szarpania przy ruszaniu na zimnym objawił się u wszystkich w tym samym czasie (nie mówię o przebiegu samochodu, tylko o czasie w znaczeniu kalendarzowym) Niestety, u mnie też to jest obserwowalne, od jakichś 2 miesięcy.

Mam dokładnie ten sam problem. Przez zimę i wiosnę ni ebyło problemu. teraz miałem już kilak razy szarpanie, raz prawie zgasł podczas ruszania i mało brakowało a byłaby kasacja.

 

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że sporadycznie przy tych zmianach biegu samochód przyspiesza z pewnym opóźnieniem, jakby taka lekka turbodziura występowała.
O tym wspomianłem w którymś poście. Samo się pojawia i samo znika. Jak wciskamy gaz w podłogę przy około 2000 obrotów to jest około 1-2 sekundy nic i popiero zaczyna powoli przyspieszać, stawiam na turbo bo przyspiesza rzeczywiście dopiero około 3500+

Najgorsze że nigdy nie wiadomo kiedy to się stani ei jak długo będzi eproblem. Czasem jest przez kilometr i wraca do normy, czasem wraca po wyłączeni ui włączeniu silnika (???) a kilka razy maiłem tak przez 50km. KTOŚ POMOŻE???

 

Problem dzisiejszy...

Odpalam auto po pracy a tu 2 żółte kontrolki. Odpalam ponownie :) teraz świecą 3: electronic parking warning light, vehicle dynamics control warning light i chcek engine light.

Przestały też działać przyciki asystenta podjazdu i wyłąćznika ESP. Jak do rana nie przestaną świecić (nic już mnie nie zdziwi) to zadzwonię do serwisu.

 

Co jest do cholery z tymi SUBARU...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wciskamy gaz w podłogę przy około 2000 obrotów to jest około 1-2 sekundy nic i popiero zaczyna powoli przyspieszać, stawiam na turbo bo przyspiesza rzeczywiście dopiero około 3500+

 

A co sie dzieje w miedzy czasie z obrotami?

Rosna tak samo powoli jak predkosc samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez chwile nic, obroty nie rosną i brak reakcji. Dopiero później powoli obroty zaczynają rosnąć, ale bardzo powoli tak jak prędkość samochodu. Moc odzyskuje około 3500 ale to i tak nie to samo co przy normalnym działaniu. Jadę tak dalej i nagle jak gdyby nigdy nic moc wraca i wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej dopalenie DPF-ktos tu wspominał o tym.

 

Kurcza - ale chyba nie w aż tak drastycznym przypadku jak opisał to Kolega Anthrax, bo u niego to już wygląda na jakieś głębsze stany serwisowe, spowodowane na przykład problemami z niedomykającym się EGRem lub wysterowaniem geometrii w turbinie ... .

Co oczywiste - nasze domysły i tak pozostają w sferze spekulacji, a fakty musi zbadać i zlikwidowac serwis ale ja nie sądzę, zeby ten konkretny przypadek wiążał się ze zwykłym dopalaniem DPF ... . Musi być coś więcej nie teges ... myślę ... .

 

Pozdrówka, Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej dopalenie DPF-ktos tu wspominał o tym.

 

Kurcza - ale chyba nie w aż tak drastycznym przypadku jak opisał to Kolega Anthrax, bo u niego to już wygląda na jakieś głębsze stany serwisowe, spowodowane na przykład problemami z niedomykającym się EGRem lub wysterowaniem geometrii w turbinie ... .

Co oczywiste - nasze domysły i tak pozostają w sferze spekulacji, a fakty musi zbadać i zlikwidowac serwis ale ja nie sądzę, zeby ten konkretny przypadek wiążał się ze zwykłym dopalaniem DPF ... . Musi być coś więcej nie teges ... myślę ... .

 

Pozdrówka, Piotr

 

 

już to widzę jak ASO diagnozuje opisywaną usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już to widzę jak ASO diagnozuje opisywaną usterkę.

 

Jest szansa, że nie będzie tak źle, ponieważ zapaliła się kontrolka silnika, więc w pamięci usterek zapisały się błędy.

Zatem być moze wystarczy prawidłowo je zinterpretować, żeby podjąć skuteczne środki zaradcze ... :D .

 

Narka, P.

 

-- Wt sie 09, 2011 11:35 am --

 

Sorry ale dopiero teraz dostrzegłem tego posta:

 

Outback czy auto wibruje Ci jak jedziesz np. po płaskim na jedynce bez gazu?

 

Nie. Jadąc po płaskim bez gazu i z lewą nogą na "podnóżku" wibracji nie ma. Generalnie jest tak, że gdyby jeździć bez okreslonych sytuacji ... wibracji (teoretycznie) możnaby całkiem uniknąć ... .

Sorry za spóźnioną odpowiedź, Pozdrówka, P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie w serwisie.

DIAGNOZA: uszkodzona świeca żarowa.

 

Świeca została odłączona. Podobno taka usterka jest bardzo rzadko i nie ma na stanie, trzeba czekać około 10 dni.

Zalecenie – ograniczyć jazdę samochodem, jeździć na wysokich obrotach aby nie dopuszczać do wychłodzenia silnika i sprawdzać olej czy nie przybywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie w serwisie.

DIAGNOZA: uszkodzona świeca żarowa.

 

Świeca została odłączona. Podobno taka usterka jest bardzo rzadko i nie ma na stanie, trzeba czekać około 10 dni.

Zalecenie – ograniczyć jazdę samochodem, jeździć na wysokich obrotach aby nie dopuszczać do wychłodzenia silnika i sprawdzać olej czy nie przybywa.

 

Do wychlodzenia silnika?

 

Uszkodzona swieca zarowa ma produkowac olej?

 

To sie kupy nie trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instalowałem sobie ostatnio hak i z ciekawości zerknąłem pod samochód...

czy układ wydechowy w rocznym samochodzie ma być lekko zardzewiały?

jak to zobaczyłem, to przypomniałem sobie, że ktoś zgłaszał korozję klapy bagażnika...

rzuciłem okiem, a tam purchle jak malowane :( w miejscu styku klapy z uszczelką gumową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak niestety jest uklad wydechowy zadzerwialy. mi meister poradzil poczekac jak dordzewieje i reklamowac. Jak pomysle ze w passacie jest caly z V2A (stali nierdziewnej) poza silnikiem i napedem cieniutko :evil:

 

Nie wiem dlaczego tak jest, ale ja mam wydech z nierdzewki zrobiony.

Orginalnie, fabrycznie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestes pewien :?: rdzewieje we wszystkich modelach od forestera po impreze. w niemczech maluja na gwaracji ale ja chce galwanicznie cieklym aluminium potraktowac starcza podobno na 20 lat kosztuje cos kolo 200€ ale masz z glowy na zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestes pewien :?: rdzewieje we wszystkich modelach od forestera po impreze. w niemczech maluja na gwaracji ale ja chce galwanicznie cieklym aluminium potraktowac starcza podobno na 20 lat kosztuje cos kolo 200€ ale masz z glowy na zawsze.

 

Aluminium? Cieklym, galwanicznie? Nie znam takiej technologi.

 

Jestem pewny. Fabryka w Indianie montuje nierdzewne.

Coprawda to dopiero rok, ale blyszczy sie jak psu...... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...