Adam12 Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 jeżeli to wilgoć to jak się tam dostaje i dlaczego pojawi się po roku użytkowania ? Poziom wilgotności powietrza jest zależny od pór roku a nie od wieku mojego OBK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 np. przez odpowietrznik a jak sie smrodek wydostaje :?: taka zaleznosc zauwazylem w normalne dni za grom nie szarpie. Raz mylem silnik w myjni po tej procedurze zaczol szarpac jak popsuty. Po 5 min bylo OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 może i masz racje ale to nie zmienia faktu, że coś jest nie tak. W instrukcji nie ma zapisu żeby nie jeździć w pochmurne i deszczowe dni bo może szarpać . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Panowie sprzęgło nie jest w skrzyni biegów, tylko w koszu sprzęgłowym, to duża różnica.W autach które stoją bardzo długo sprzęgło potrafi tak zardzewieć,że trzeba zdejmować skrzynie i je odrywać od koła zamachowego. Adam,jak był nowy też tego nie czułem.Być może fabrycznie elementy te są napylane żeby nie rdzewiały.Po czasie powłoka się wyciera stąd taki efekt.Tylko domniemywam.Dla mnie nie jest to jakiś wielki problem,żeby musiał coś z tym robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Panowie sprzęgło nie jest w skrzyni biegów, tylko w koszu sprzęgłowym, to duża różnica.W autach które stoją bardzo długo sprzęgło potrafi tak zardzewieć,że trzeba zdejmować skrzynie i je odrywać od koła zamachowego. Adam,jak był nowy też tego nie czułem.Być może fabrycznie elementy te są napylane żeby nie rdzewiały.Po czasie powłoka się wyciera stąd taki efekt.Tylko domniemywam.Dla mnie nie jest to jakiś wielki problem,żeby musiał coś z tym robić. Masz na mysli te stojace dlugo w wodzie po "pas"? Naprzyklad kiedy wody powodziowe baaaardzo powoli opadaja? To sa jakies bajki. Oczywiscie ze kompletnie zalane woda sprzeglo moze sie uslizgiwac. Ale to trzeba w gleboka wode wjechac i pozwolic by sie dostala pomiedzy tarcze cierne a docisk/kolo zamachowe. -- Pn lip 25, 2011 8:03 pm -- np. przez odpowietrznik a jak sie smrodek wydostaje :?: taka zaleznosc zauwazylem w normalne dni za grom nie szarpie.Raz mylem silnik w myjni po tej procedurze zaczol szarpac jak popsuty. Po 5 min bylo OK I jestes przekonany ze to byla woda ktora sie dostala "odpowietrzeniem" do sprzegla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOLO Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Skoro o rdzy mowa to proponuję, by koledzy uważnie przejrzeli u siebie klapę bagażnika w miejscu, gdzie przylega ona go dolnej uszczelki. To co zobaczyłem zmroziło mnie. Na całej długości gumy lakier odszedł do podkładu (białe kropki). Dodatkowo co 10-20 eleganckie wręcz podręcznikowe pęcherzyki ASO bez marudzenia wszczęło procedurę reklamacyjną. Czy to tylko mój przypadek, czy też również jak sprzęgła, nie potrafimy używać bagażnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 To sa jakies bajki. Widzę że kolega oporny na wiedzę podam kilka przykładów z życia innych,może to coś pomoże: http://www.forum.alfaholicy.org/33_164/ ... iegow.html polecam drugi post: http://www.pilarz.net.pl/viewtopic.php?f=68&t=2946 Idę dokładnie obejrzeć tylną klapę :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 26 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 Tommo po kilku miesiącach może coś się tam wydarzyć ale nie po kilku godzinach. No i dlaczego w różnych autach zaczęło występować przy podobnym przebiegu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 być możne to ta rdza... mi zaczęło się tez kolo 30 tys.. teraz po uruchomieniu silnika -wykonuje kilka depnięć pedałem sprzęgła -troszkę pomaga.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 26 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 być możne to ta rdza... mi zaczęło się tez kolo 30 tys.. teraz po uruchomieniu silnika -wykonuje kilka depnięć pedałem sprzęgła -troszkę pomaga.. u mnie tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 Tommo po kilku miesiącach może coś się tam wydarzyć ale nie po kilku godzinach. To jest dowód na to,że rdza może sobie hulać w sprzęgle do woli,co wcześniej nie przyjmowaliście do wiadomości. pozdro. -- 26 lip 2011, o 10:12 -- teraz po uruchomieniu silnika -wykonuje kilka depnięć pedałem sprzęgła -troszkę pomaga.. to również może być dowodem na słuszność mojej tezy :wink: deptanie sprzęgła powoduje minimalne uślizgi tarczy w ramach wewnętrznego oporu skrzyni biegów,oczyszczając powierzchnie cierne sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 np. przez odpowietrznik a jak sie smrodek wydostaje :?: taka zaleznosc zauwazylem w normalne dni za grom nie szarpie.Raz mylem silnik w myjni po tej procedurze zaczol szarpac jak popsuty. Po 5 min bylo OK I jestes przekonany ze to byla woda ktora sie dostala "odpowietrzeniem" do sprzegla? mylem karcherem i calkiem mozliwe, ze opary dostaly sie di sprzegla, ale to tylko domysly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 To sa jakies bajki. Widzę że kolega oporny na wiedzę podam kilka przykładów z życia innych,może to coś pomoże: http://www.forum.alfaholicy.org/33_164/ ... iegow.html polecam drugi post: http://www.pilarz.net.pl/viewtopic.php?f=68&t=2946 Przepraszam ze rujnuje wyobrazenia o swiecie Owszem sa ludzie potrzebujacy czestej/czestrzej/czesciejszej zmiany bielizny bo im zaworek slabo trzyma. Nie znaczy ze ja tez musze zapasowe gacie ze soba nosic. :? Powazniej mowiac. To ze komus cos przyrdzewialo nie znaczy ze takowe rdzewienie jest norma i nalezy nim _codzienne_ klopoty usprawiedliwiac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 26 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 np. przez odpowietrznik a jak sie smrodek wydostaje :?: taka zaleznosc zauwazylem w normalne dni za grom nie szarpie.Raz mylem silnik w myjni po tej procedurze zaczol szarpac jak popsuty. Po 5 min bylo OK I jestes przekonany ze to byla woda ktora sie dostala "odpowietrzeniem" do sprzegla? mylem karcherem i calkiem mozliwe, ze opary dostaly sie di sprzegla, ale to tylko domysly. opary nie powodują korodowania metalu. Na to potrzeba czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 Na to potrzeba czasu. podgrzej do ok 80 stopni czysty i gładki kawałek zwykłego metalu,następnie pozostaw go w wilgotną noc przed domem. rano nieźle się zdziwisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 26 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 tarcza sprzęgła nie jest z "czystego i gładkiego, zwykłego metalu". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 a docisk sprzęgła i koło zamachowe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 26 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 sorry ale teoria, że przez odpowietrznik skrzyni biegów dostaje się wilgoć i to w takiej ilości, że w ciągu kilku godzin koroduje docisk sprzęgła i koło zamachowe a w konsekwencji nie można norm lanie ruszyć autem jest dość mocno naciągana. Nie sądzisz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 np. przez odpowietrznik a jak sie smrodek wydostaje :?: taka zaleznosc zauwazylem w normalne dni za grom nie szarpie.Raz mylem silnik w myjni po tej procedurze zaczol szarpac jak popsuty. Po 5 min bylo OK I jestes przekonany ze to byla woda ktora sie dostala "odpowietrzeniem" do sprzegla? mylem karcherem i calkiem mozliwe, ze opary dostaly sie di sprzegla, ale to tylko domysly. opary nie powodują korodowania metalu. Na to potrzeba czasu. Opary? Znaczylo by to ze jazda w deszcz powinna powodowac slizganie sie sprzegla. Nie wpadles na to po myjni silnik "szarpie" z innych powodow niz sprzeglo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz M Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 Czy ktoś już zgłaszał do serwisu szarpanie autem podczas ruszania oczywiście jak jest zimny ? :?: też to mam. ja mam przegląd za około 2 tyg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 Na to potrzeba czasu. podgrzej do ok 80 stopni czysty i gładki kawałek zwykłego metalu,następnie pozostaw go w wilgotną noc przed domem. rano nieźle się zdziwisz. Hmmm, nie zapomne jak to szlifowalismy syrenke przed malowaniem. Szlifowanie oczywiscie bylo na mokro...... przetarte do "zywego" rejony rudzialy w oczach....... Podobna operacja na Oplu z roku 1938.... i nawet po tygodniu "zywa" blacha nie zdradzala sladow korozji... Tak wiec co to jest zwykly metal? Wracajac do sprzegla to: teoria o jego rdzewieniu w "oczach" i powodowaniu klopotow z ruszaniem jest , nooo, ten tego... Jak by tu powiedziec dosadnie a nikogo nie urazic.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 sorry ale teoria, że przez odpowietrznik skrzyni biegów dostaje się wilgoć i to w takiej ilości, że w ciągu kilku godzin koroduje docisk sprzęgła i koło zamachowe a w konsekwencji nie można norm lanie ruszyć autem jest dość mocno naciągana. Nie sądzisz ? Panowie sprzęgło nie jest w skrzyni biegów, tylko w koszu sprzęgłowym, to duża różnica. poddaje się,nie mam już siły pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anthrax Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 ASO bez marudzenia wszczęło procedurę reklamacyjną. Szkoda że do mojej rdzy na nadkolu jakoś im nie prędko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 27 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Czy ktoś już zgłaszał do serwisu szarpanie autem podczas ruszania oczywiście jak jest zimny ? :?: też to mam. ja mam przegląd za około 2 tyg. mój będą sprawdzać w piątek. Zdam relację. -- 27 lip 2011, o 07:07 -- Skoro o rdzy mowa to proponuję, by koledzy uważnie przejrzeli u siebie klapę bagażnika w miejscu, gdzie przylega ona go dolnej uszczelki. To co zobaczyłem zmroziło mnie. Na całej długości gumy lakier odszedł do podkładu (białe kropki). Dodatkowo co 10-20 eleganckie wręcz podręcznikowe pęcherzyki ASO bez marudzenia wszczęło procedurę reklamacyjną. Czy to tylko mój przypadek, czy też również jak sprzęgła, nie potrafimy używać bagażnika mamy ten sam kolor ale u mnie widać tylko przetarcia lakieru w miejscu przylegania uszczelki. W każdym razie na pewno niedługo się "wytrze" do podkładu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 [mój będą sprawdzać w piątek. Zdam relację. mamy ten sam kolor ale u mnie widać tylko przetarcia lakieru w miejscu przylegania uszczelki. W każdym razie na pewno niedługo się "wytrze" do podkładu. Szarpanie - Czy widzisz jakas relacje pomiedzy szarpnieciami a obrotami? Lakier - ile lat trzeba by sie lakierek wytarl? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się