Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

No to się dogadaliśmy. Mój połyka, spala, zużywa, przepala, przelewa ok. 3 - 4 setki na 8k km. :)

 

Ojej, to remont mu sie nalezy....

Ale powracajac do kontrowersyjnego zdania;

"Fizycznie jest nie możliwe żeby diesel nie brał oleju."

 

pytam raz jeszcze dlaczego.

 

Ja mialem takiego diesla ktory nie bral.

 

-- Śr maja 11, 2011 10:23 pm --

 

Dla mnie, jesli w okresie miedzy wymianami nie musze (nie ma potrzeby) dolewac oleju, to znaczy ze silnik oleju nie "zuzywa".

olej zużywa się nie tylko wtedy kiedy go ubywa - .

 

To prawda. Ale nie do konca.

Bo w silnikach benzynowych dobry prawdziwy syntetyk wzasadzie sie nie zuzywa.

Diesel wdmuchuje sadze i jest inna historia, ale filtr sobie z tym powinien radzic.

 

Kiedy TDI doczlapal sie czwartej setki, przestalem wymieniac olej.

Tylko dolewka tego co ubylo przy wymianie filtra. Ale ja mu lalem uczciwy syntetyk, Amsoil. :lol:

Takim traktowaniem przejechalem po raz pierwszy jednym samochodem 1/2 milona km.

 

Oleju, i owszem czasem ubywalo i trzeba bylo uzupelniac. Ale tylko kiedy cos cieklo.

Np. oring pod chlodnica oleju, pokruszony plastik na zlaczce odpowietrzenia.....

 

Wspominasz o US, a co z tymi ciezarowkami o przebiegach kilka milonow mil?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w silnikach benzynowych dobry prawdziwy syntetyk wzasadzie sie nie zuzywa.

byłoby zbyt pięknie :mrgreen: - produkty spalania paliwa i samo paliwo degradują olej z czasem, oprócz tego przegrzewa się i utlenia... itp itd :idea: :roll:

 

Wspominasz o US, a co z tymi ciezarowkami o przebiegach kilka milonow mil?

wiadro albo dwa oleju - w dodatku innego oleju o TBN > 10 (często > 12) nawet przy DPFach a czasami również dodatkowe filtrowanie oleju (by-pass) dające klasę filtrowania nawet 2 mikrony a nie 20-30 jak w osobówkach (zakładając dobrej klasy filtry).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie mam w posiadaniu dwa diesle:SBD o przebiegu 37 tyś. oraz 2.5 tdi 260 tyś. na liczniku.

Do żadnego nie dolewam oleju bo nie ma takiej potrzeby.Oznacza to tyle, że w całym okresie eksploatacji między przeglądami poziom oleju mieści się w normie producenta.

 

Wlyszkow ciekawe rzeczy piszesz o trwałości oleju stosowanego w SBD.Jeżeli ja powinienem skrócić zalecany interwał olejowy poniżej 15 tyś., dlaczego znajomy Citroenem C5 hdi z fap-em jeździ na przeglądy co 30 tyś. i się ze mnie śmieje :wink:

 

Odnośnie próbki oleju do przebadania chętnie użyczę Quazara po 7,5 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek w przyszłym tygodniu w piątek będę u Marka. Zgodnie z naszą rozmową postaram się pobrać.

git - podeślę do Marasa buteleczki na próbki i spec osprzęt z apteki :mrgreen:

 

-- 12 maja 2011, o 09:20 --

 

znajomy Citroenem C5 hdi z fap-em jeździ na przeglądy co 30 tyś. i się ze mnie śmieje

jeśli to priv autko i zależy jemu na tym aby wiedzieć czy nie zużywa go nadmiernie to mogę wysłać olej do analizy - zobaczy co w nim jest po tych 30kkm.

C5 wypala DPFa spec płynem i może to działa trochę lepiej niż sam ON w dodatku wiadomej jakości w SBD.

http://www.godula.pl/index1.php?page=ar ... t&artid=54

 

Odnośnie próbki oleju do przebadania chętnie użyczę Quazara po 7,5 tyś km.

git, puść mi na PW adres do wysyłki buteleczek do analizy itp. (dorzucę zapas na C5 :P )

 

Aktualnie mam w posiadaniu dwa diesle:SBD o przebiegu 37 tyś. oraz 2.5 tdi 260 tyś. na liczniku.

Do żadnego nie dolewam oleju bo nie ma takiej potrzeby.Oznacza to tyle, że w całym okresie eksploatacji między przeglądami poziom oleju mieści się w normie producenta.

to gratuluję - jeśli się upewnimy, że zużycie SBD jest w normie to może da się robić na nim 15kkm :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze i ja seteczke podrzuce po 5 tkm na 5W30 :) tylko pewnie urzad celny sie zainteresuje taka mixtura :twisted:

byłoby widać wpływ jakości ON :idea: a urzędów się nie bać - ja wysyłam do US i ostatnio w 5 dni do Labu paczka doszła :shock: :lol:

wysłać buteleczkę + osprzęt czy ogarniesz na miejscu :idea: :?: 100ml HDPE, max 1m wężyk pcv ~6mm grubości, strzykawka 100ml z apteki i zaciągnąć przez bagnet na rozgrzanym silniku (np. po 30 min. jazdy aby olej był gorący i dobrze wymieszany). Ot cała filozofia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam się na parametrach olejów, jak niektórzy obecni tu Koledzy, więc postanowiłem jakiś czas temu pogadać prywatnie z fachowcami od olejów

tak się złożyło, że jeden Kolega w firmie ma kilku znajomych w firmach olejowych i nikt nie potwierdził, że jest jakikolwiek olej, który zabezpieczy auto na dłużej niż przebieg 15 tys. km - ponoć 20 tys. km można jeszcze zaryzykować, jeżeli nie zamierza się zbyt długo autem jeździć, ale 30 tys. km jest absolutnie wykluczony :mrgreen:

nie znam się na tym, i nie zamierzam się poznawać, bo specjalizuję się zupełnie w innych dziedzinach, ale tak na "chłopski rozum" jest to jedynie zabieg marketingowy, aby pozyskać klientów i pokazać pozorną taniość w kosztach obsługi :wink:

w samochodach firmowych zdecydowaliśmy wymieniać olej co 15 tys. km, a przegląd robić co 30 tys. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marketingowy, aby pozyskać klientów i pokazać pozorną taniość w kosztach obsługi

aby auto z pewnym prawdopodobieństwem przeżyło okres leasingu i dało się jakoś sprzedać dalej - niech "szczęśliwy" nabywca się dalej "cieszy" :P niektórzy (floty) oprócz wydłużonych okresów pomiędzy wymianami zaczęli również stosować tańsze oleje i źleeeeee to się skończyło :idea: teraz kryzys się skończył i raczkiem się wycofują z polityki max oszczędności 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w silnikach benzynowych dobry prawdziwy syntetyk wzasadzie sie nie zuzywa.

byłoby zbyt pięknie :mrgreen: - produkty spalania paliwa i samo paliwo degradują olej z czasem, oprócz tego przegrzewa się i utlenia... itp itd :idea: :roll:

Mineralny, owszem. Pseudo syntetyczny tez. Ale dobry pelny syntetyk juz nie.

OK, jesli zacznimy dzielic wlos na czworo i przyjmiemy ze most poniatowskiego sie ugina kiedy komar na nim siadzie to absolutnie masz racje.

Syntetyk tez sie utlenia, paruje, przegrzewa.... :P

Ale ja uwazam (wnioski z literatury i doswiadczenia) ze tak samo jak komary nie uginaja mostow tak samo prawdziwe syntetyki sie nie starzeja.

Oczywiscie biore pod uwage sprawny silnik w ktorym nie kapie paliwem do oleju :)

 

Wspominasz o US, a co z tymi ciezarowkami o przebiegach kilka milonow mil?

wiadro albo dwa oleju - w dodatku innego oleju o TBN > 10 (często > 12) nawet przy DPFach a czasami również dodatkowe filtrowanie oleju (by-pass) dające klasę filtrowania nawet 2 mikrony a nie 20-30 jak w osobówkach (zakładając dobrej klasy filtry).

Kurcze, nie znam tych skrotow :( sorki

TBN, DPF...

Mowisz ze te osiemnasto kolowce na jakims kosmicznym oleju jada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowisz ze te osiemnasto kolowce na jakims kosmicznym oleju jada?

:mrgreen: DPF to ten filterek cząstek stałych co sadzą zbiera a TBN do parametr oleju - ochrona antykwasowa (właściwości myjące), natomiast TAN to poziom kwasowości (najprościej kwestię ujmując).

Do ciężarówek nawet w dieselu z DPF jest olej trochę inny - sporo mocniejszy od 5W-30 C3 - tam są inne normy, dopuszczają więcej saps ale przez to może być wyższa ochrona antykwasowa i antyzużyciowa - takie oleje na dłużej starczają i lepiej chronią silnik - np. te z normą API CJ-4 (do najnowszych dieseli z DPF prod. > 2007r.).

 

Jeśli wyjdzie, że krajowy ON rzeczywiście mocno szkodzi to pewnie sensowny byłby test z analizą takiego oleju "heavy duty diesel" na SBD.

 

Pożyjemy, zobaczymy - inne wyjście na mierny ON to dodatek rzeczywiście uszlachetniający do ON :idea: i w tym przypadku już wiadomo, że różnica jest spoooora co niestety średnio świadczy o jakości paliwa (nawet z najdroższych stacji :roll: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen: DPF to ten filterek cząstek stałych co sadzą zbiera a TBN do parametr oleju - ochrona antykwasowa (właściwości myjące), natomiast TAN to poziom kwasowości (najprościej kwestię ujmując).

Do ciężarówek nawet w dieselu z DPF jest olej trochę inny - sporo mocniejszy od 5W-30 C3 - tam są inne normy, dopuszczają więcej saps ale przez to może być wyższa ochrona antykwasowa i antyzużyciowa - takie oleje na dłużej starczają i lepiej chronią silnik - np. te z normą API CJ-4 (do najnowszych dieseli z DPF prod. > 2007r.).

 

Aaaa, -filtry-

No to jest ogromna sprawa dla oleju.

Z innej strony sadza jest tez tlusta i nie nalezy o niej myslec jako "piasku w tryby".

 

Mowisz, mocniejsze oleje. Oni wzasadzie dwa stosuja.

Rotella 15W-40 i Delo400 15W-40 za jedyne $4 za litr.

 

Te oleje w porwnaniu z Amsoil to tani tluszcz. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz dawno widzialem program w ktorym taxa zrobila 200 tkm na jednym oleju. miala jedynie inny microfilter zamontowany. Jedynie co daje w kosc to ON w oleju i tu sie zgadzam, ze DPF w ten sposob wplywa na niekorzystnie i olej szybko traci swoje wlasciwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej strony sadza jest tez tlusta i nie nalezy o niej myslec jako "piasku w tryby".

testy wykazują, że wzrost poziomu sadzy proporcjonalnie generuje wzrost zużycia silnika - zerrrro litości :|

 

...żadne 15W-40 :roll:

 

AMS CJ-4 w SBD wypadł OK - wrażenia z jazdy - niestety wtedy jeszcze nie organizowałem UOA żeby to lepiej potwierdzić :cry: , problemów z DPFem nie było :idea: a saps=1,0% (w C3 jest 0,8% ale przez to mniej dodatków)..

 

Z innych marek mam na myśli 5W-30 z normą MB 228.51 low saps dla DPF:

http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... 5W-30.aspx (prawdopodobnie PAO)

ewentualnie www.lubrico.pl/files/Rimula%20R6%20LME.pdf trochę niższe popioły ale gorsze parametry i HC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej strony sadza jest tez tlusta i nie nalezy o niej myslec jako "piasku w tryby".

testy wykazują, że wzrost poziomu sadzy proporcjonalnie generuje wzrost zużycia silnika - zerrrro litości :|

Moja babcia mawiala "co za wiele to i swinia nie chce" :)

Sadza to grafit, i prawda ze w bardzo specyficzna strone twarda jest jak kazdy diament.

Ale w oleju plywa i sa male szanse "wlasciwego" ustawiania sie krysztalow.

 

Oczywiscie ze wzrost ilosci czego kolwiek w oleju powoduje spadek zawartosci "oleju w oleju" a tym samym wlasnosci smarne tego co sie po silniku blaka..

 

...żadne 15W-40 :roll:

Dlaczego? Jak silnik szybko sie nie kreci... do tego pracuje tygodniami non stop..

Bardzo dobra lapkosc.

spelnia wszystkie wymagania;

API Service Categories: CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, CG-4, SM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zainstalowanie dodatkowego bocznikowego filtra oleju nie poprawi sytuacji? Są to filtry bardzo dokładnego filtrowania.

Pewien producent takich filtrów deklaruje dwa razy dłuższy przebieg pomiędzy wymianami oleju.

A jak jest naprawdę z tymi filtrami bocznikowymi? Co to jest warte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zainstalowanie dodatkowego bocznikowego filtra oleju nie poprawi sytuacji? Są to filtry bardzo dokładnego filtrowania.

Pewien producent takich filtrów deklaruje dwa razy dłuższy przebieg pomiędzy wymianami oleju.

A jak jest naprawdę z tymi filtrami bocznikowymi? Co to jest warte?

 

Na kandyjskiej grupie TDI ludzie twierdza ze dodatkowy filtr dramatycznie zmienia systuacje, IN PLUS.

Oczywiscie nastepuje tez powazna poprawa wygody wymieniania filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bypass załatwia problem sadzy, znacznie obniża zużycie silnika i na takiej instalacji można jeździć nawet 60k mil i wtedy wymieniać oba filtry - bypass i obecny full-flow ale problemu ON w oleju i ewentualnej degradacji oleju nie załatwia a poza tym nie do wykonania na gwarancji raczej :idea: i swoje kosztuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bagażniki z logo Subaru produkuje Mont Blanc (tak jak i poprzeczki dostępne u naszych dealerów), więc najpewniej będzie kupić bagażnik właśnie tej firmy - bez logo Subaru to koszt jakieś 25 - 30% niższy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...