TyrTyr Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Odnośnie: punktem odniesienia jest średnie spalanie. Wskazówka na "+" spalasz więcej niż średnie. U mnie pukanie pedału hamulca praktycznie ustało samo..... OBK żyje własnym życiem..... A u mnie jest odwrotnie "+" oznacza ze jestes na plusie z ekonomika spalania "-" ze jestes na minusie, znaczy pali wiecej niz srednie .. Co do "pzycisku" hamulca, tez chyba przestalo stukac. Albo sie przyzwyczailem. PS. czy slowo "pedal" jest nadal legalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 :shock: koledzy nie jestesmy na forum mazdy "+" jest jak palisz duzo a "-" jak mniej przeciez to widac dodajac gazu :roll: Mi ciagle nic nie stuka i puka ale na letnich oponach spalanie wyraznie wzroslo 7,5. Rozmiar 215/50/17 zimowki byly 205/60/16, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 na letnich oponach spalanie wyraznie wzroslo 7,5. Rozmiar 215/50/17 zimowki byly 205/60/16, u mnie się utrzymuje średnie 6,8, ale to tylko na komputerze... jeżeli liczyć wg faktycznego przebiegu (fabryczny licznik zaniża) oraz faktycznego zużycia, mierzonego podczas tankowania, to zużycie wynosi już niestety ok. 1 litr więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 A u mnie jest odwrotnie "+" oznacza ze jestes na plusie z ekonomika spalania "-" ze jestes na minusie, znaczy pali wiecej niz srednie .. "+" jest jak palisz duzo a "-" jak mniej przeciez to widac dodajac gazu Obaj macie rację. W wersjach amerykańskich jest tak jak napisał TyrTyr (mpg, + oznacza więcej przejechanych mili na galonie paliwa), w wersjach europejskich tak jak napisał haubi65 (l/km, + oznacza więcej zużytego paliwa na przejechany kilometr). Zatem + w obu przypadkach ma zupełnie przeciwstawne interpretacje (efektywność vs nieefektywność). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urbikulek Opublikowano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2011 a ja myslalem, ze mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem..... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 a ja myslalem, ze mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem..... :roll: W mojej instrukcji na stronie 3-8 jest o tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kac_rokko Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 u mnie spala srednio wg. kompa 7.0. Co ciekawe wlasnie jechalem do wloch. Na polskiej ropie po autostradzie (predkosc około 140 - 150) splanie 6,6. Nalałem niemieckiej ropy. spalanie 6,4:) Kiedy ktos sie wezmie za sprawdzenie parametrow naszej ropy?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 u mnie spala srednio wg. kompa 7.0. Co ciekawe wlasnie jechalem do wloch. Na polskiej ropie po autostradzie (predkosc około 140 - 150) splanie 6,6. Nalałem niemieckiej ropy. spalanie 6,4:) Kiedy ktos sie wezmie za sprawdzenie parametrow naszej ropy?! No bez przesady, 0.2 to jak dla mnie w granicach bledu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kac_rokko Opublikowano 2 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Zasieg pokazuje na wiecej, lepiej przyspiesz, ciszej chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poznanianka Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 jak wygląda u was zużywanie oleju? Przejechałam około 8 000 km (głownie trasy, trochę autostrady, niewiele jazdy miejskiej)- poziom oleju mierzony zawsze dokładnie 5 minut po zgaszeniu silnika...Dolana już porcjami zapasowa butelka quazara, rozpoczęta kolejna... Nie zmieniałam oleju po 5 000 km, ale właśnie myślę o tym, żeby wymienić przed pierwszym przeglądem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Z tym oleum to różnie bywa ... Ja pierwszą dolewkę (ok. 0,5L) robiłem po 7 tys km. Potem był przegląd po 15K KM (realnie 12800) , wymiana na M1, i wypad na narty do Włoch - samochód dość zdecydowanie gonił po autostradach , na dachu trumna z deskami . W drodze powrotnej "poprosił" o dolewkę - znowu 0,5 l. W ub. tygodniu - przebieg 20500 i kolejne 0,5 l. Niestety - jak widać żłopie oliwę, wychodzi ok. 1L dolewek między przeglądami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 legacy 2.0 D zero dolewek przez rok czasu 2 razy olej wymieniany jak do tej pory przebieg ok 18k km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poznanianka Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 w ASO powiedzieli że niepokojące byłoby, gdyby zużywał 1,5 l na 1000 km Producent ponoć nie podaje żadnej normy, dotyczącej zużycia oleju... a przy jeździe autostradowej ma prawo zużywać więcej... Więc mam się JESZCZE nie martwić? :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 nie martw sie ... ja jeszcze nie dolewalem i czasami 200 poganiam ... przebieg 19 tkm Sprawdzac jednak nalezy :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 No właśnie ja głównie ganiam w cyklu "pozamiejskim" - trudno powiedzieć że autostradowym , bo tych jak na lekarstwo, ale jednak poza miastem. I cholera - pije olej. Ale jako że ASO twierdzi że nie ma powodu do niepokoju i wszystko jest w granicach normy to martwię się tylko tym że ten olej jest praktycznie niedostępny na stacjach i muszę do specjalnie szukać . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen93 Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 U mnie sprawa z dolewaniem ma się następująco; 7,5kkm od ostatniej wymiany, do silnika poszło około 1,3l. - raz przelałem ok. 100ml ale natychmiast skonsumował . Jazda mieszana, raczej spokojnie ale z momentami :wink: . Olej sprawdzam dość często i zawsze staram się trzymać poziom "max". Nawet jak trzeba dolać 200ml to dolewam. Dobrze że oleju ubywa a nie przybywa jak w niektórych dieslach z DPF`em - tak mi się wydaje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poznanianka Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Dobrze że oleju ubywa a nie przybywa jak w niektórych dieslach z DPF`em - tak mi się wydaje... Mój diesel jest z DPF - oleju ubywa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen93 Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Poznanianka, To chyba dobrze :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poznanianka Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Poznanianka, To chyba dobrze :wink: Szczególnie dobrze dla producentów oleju, odnotowujących wzrost sprzedaży:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Dobrze że oleju ubywa a nie przybywa jak w niektórych dieslach z DPF`em - tak mi się wydaje... Mój diesel jest z DPF - oleju ubywa... to dobrze, gorzej jakby przybywało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poznanianka Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Dobrze że oleju ubywa a nie przybywa jak w niektórych dieslach z DPF`em - tak mi się wydaje... Mój diesel jest z DPF - oleju ubywa... to dobrze, gorzej jakby przybywało Chociaż jednak my tu, w Poznaniu, zawsze wolimy jak czegoś przybywa a nie ubywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 być może tak, ale jak ma się dpf to przybywanie oleju świadczy o złym wypalaniu tego filtra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 pierwszy raz dolewałem przy przebiegu ok 100kkm.. z tym, że było prawie min (nie dolewam jak jest połowa skali może niedobrze :wink: ) teraz zmieniam co 12-13 kkm i nie było potrzeby na razie dolewać 90% jazda poza miastem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ParaYasio Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Dobrze że oleju ubywa a nie przybywa jak w niektórych dieslach z DPF`em - tak mi się wydaje... Mój diesel jest z DPF - oleju ubywa... to dobrze, gorzej jakby przybywało Chociaż jednak my tu, w Poznaniu, zawsze wolimy jak czegoś przybywa a nie ubywa Kawa po poznańsku : "Kochanie jaką ci zrobić z pół łyżeczki czy słabą" bez urazy :-) P.S Ya$ śmiga dużo, na Castrolu ubywało na Mobilu nie dzieje się nic jak do tej pory :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reza Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 jak wygląda u was zużywanie oleju? 43 000 km, dolałem do tej pory jakies 1,5 litra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się