Jump to content
Adam12

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.

Recommended Posts

Czy zwalczył ktoś problemy z ciężkim wbijaniem jedynki na zimnym silniku? (OBK MY12 SBD 6MT) Często przy redukcji z 2 na 1 trzeba wysprzęglać jak w starym autobusie, jak się nagrzeje to jest ok.

 

Jutro czeka mnie przegląd 60kkm (m.in. wymiana oleju w skrzyni) i myślałem, żeby poprosić o dodanie AR9100 do skrzyni. Myślicie, że coś pomoże?

Edited by serweryn

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Często przy redukcji z 2 na 1 trzeba wysprzęglać jak w starym autobusie

 

Redukcja do pierwszego biegu to tylko przy pełnym zatrzymaniu auta lub przy minimalnym toczeniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gesty olej, w imprezie tez tak mam... Zatrzymywac się nie trzeba - po to sa synchronizatory w skrzyni by nie zgrzytalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W mojej pięciobiegowej to normalne, tylko, że u mnie 1 jet normalnym biegiem i w zimę wstyd jak zazgrzyta :facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

po to sa synchronizatory w skrzyni by nie zgrzytalo.

 

są i teoria mówi, że nie trzeba ale praktyka swoje....

Jak jest bardzo zimny olej to i dwójka potrafi ciężko wchodzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie. Wiem, że TTTM, ale miałem nadzieję, że ktoś temu zdradził.

 

W zimę w korku w mieście potrafi bardzo denerwować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No właśnie. Wiem, że TTTM, ale miałem nadzieję, że ktoś temu zdradził. W zimę w korku w mieście potrafi bardzo denerwować

Mam bodobne wrazenia a dodatkowo dwojka jeszcze lubi sobie moze nie tyle chrupnac/zgrzytnac ale nie wskakuje tak lekko,na goracym silniku jest lepiej ale nie idealnie.Moze swiezy olej sprawe poprawi nieco ale moze rownie dobrze dac efekt placebo ;)

Edited by olo11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie robił ktoś/coś ( ale składnia : ) ) z wydechem, który pokrywa się "rudym nalotem" :)   Pomału zaczynam o tym myśleć. Wygląda tak jakoś mało ciekawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

No właśnie. Wiem, że TTTM, ale miałem nadzieję, że ktoś temu zdradził. W zimę w korku w mieście potrafi bardzo denerwować

Mam bodobne wrazenia a dodatkowo dwojka jeszcze lubi sobie moze nie tyle chrupnac/zgrzytnac ale nie wskakuje tak lekko,na goracym silniku jest lepiej ale nie idealnie.Moze swiezy olej sprawe poprawi nieco ale moze rownie dobrze dac efekt placebo ;)

 

Niestety skrzynia nie grzeszy precyzją - jest bardziej francuska niż japońska ;)

W porównaniu z poprzednim modelem (5 biegowym) jest lepiej, bo nie ma problemów z wrzuceniem wstecznego. W tamtej skrzyni zazwyczaj musiałem dwa razy wysprzęglać, żeby zapiąć wsteczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, ja na szczescie nie musze 2x wysprzeglac w dodaktu z międzygazem, 2jka przy redukcji czasami ciężej wchodzi ale wystarczy dać czas na synchronizację i jest ok. Doświadczenia macie jak w 40 letnich starach hehhehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Panowie robił ktoś/coś ( ale składnia : ) ) z wydechem, który pokrywa się "rudym nalotem" :) Pomału zaczynam o tym myśleć. Wygląda tak jakoś mało ciekawie.
Jeśli to tylko rudy nalot który da się zdrapać paznokciem,że tak powiem ;) to chyba nie ma powodu do niepokoju.Wizualnie nie wygląda to ładnie,ale chyba za wiele nie da się zdziałać w tej kwestii,nie słyszałem o czyszczeniu powierzchni układu wydechowego no może poza wymianą całości na kwasiurę i o odpowiedniej grubości,ale to dodatkowe kg jakby nie patrzeć i lżej w portfelu również.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tego się obawiałem, że nie wiele da się zrobić. Nic będzie taki jaki jest :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

u nas mozna wypiaskowac i pokryc cyna  (Feuervezinken) . Stosowane jest u oldtimerow

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Panowie robił ktoś/coś ( ale składnia : ) ) z wydechem, który pokrywa się "rudym nalotem"

Skoro jest szczelny to bym nie ruszal. Zreszta widzialem ze auto wisi w dziale gielda - mi byloby szkoda zwiekszac wartosc auta o nowy uklad wydechowy w szczegolnosci ze podobno ciezko jest sprzedac uzywane SBD w dobrych dla sprzedajacego monetach...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczelny to on będzie jeszcze pewnie z 10 lat. :) Zmiany wydechu nie planuje ale dbam o auta więc chciałem się dowiedzieć czy są inne opcje.

Na forum sami "rajdowcy" z 100 oktanową benzyną zamiast krwi nieuznający takich kompromisów na SBD.

OBK od kwietnia będzie mógł formalnie zmienić właściciela więc trafi na ogólny rynek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dodanie AR9100 do skrzyni. Myślicie, że coś pomoże?

na pewno nie zaszkodzi.

 

Ja właśnie zamówiłem AR   i leję do EVO, do SBD nie. Mnie taka praca skrzyni pasuje a 1 wbijam tylko przy ruszaniu.

Edited by Ayu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subarowa rodzina rośnie :) Niedawno szwagra namówiłem na Outbacka 2.5l z 2007 roku, a teraz Wujek zakupił Outback 2.0D z 2010r. :) Auto z przebiegiem 70 tyś km, serwisowane w ASO, takiego auta szukaliśmy. Dalej będzie serwisowany w ASO, w razie problemów :) Najbardziej w tym aucie podoba mi się przestronność i zawieszenie, silnik też jak na tak wielkie auto dość żwawy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stan licznika 7334 km.

 

Komfort prowadzenia i miejsca pracy kierowcy - bez zarzutów, jest mi wygodnie, potrafię sobie dopasować pozycję za kierownicą i nawet na dłuższych trasach nie odczuwam żadnego dyskomfortu.

Prowadzenie - na Geolandarach seryjnych nadspodziewanie dobrze latem, zimą miałem Continentale serii 5  i też dawały radę. Autem da się bardzo sprawnie poruszać, nie ma problemów z wyprzedzaniem. Spalanie - wg komputera zależne od stylu jazdy od 6,4 do 9,2 :) 

 

Krótkie podsumowanie: jestem bardzo zadowolony z wyboru i jazdy Outbackiem.

 

Żeby nie było tak różowo: niebawem wymiana oleju (tak sobie założyłem, że będzie wymieniany co 7,5 k km) i w czasie wizyty w serwisie poproszę o zdiagnozowanie trzeszczenia dochodzącego ze środka deski rozdzielczej, oraz okolic prawego przedniego słupka.

 

Plany (było ich więcej ale okazuje się, że nie muszę tego robić) zmian skromne:

- koła na sezon letni  18" (już zamówione)

- moduł świateł dziennych - montaż w ASO

Share this post


Link to post
Share on other sites

prawy slupek to standard . trzeba go zdemontowac i filcem podkleic co sie tylko da da. W zimie stuka latem mniej zaleznie o stopnia rozszezenia plastiku

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

prawy slupek to standard

 

Akurat u mnie cisza. Ale, że wcześniej był to samochód Dyrekcji, to może specjalny egzemplarz lub zostały już poprawki dokonane :D


 

 

Prowadzenie - na Geolandarach seryjnych nadspodziewanie dobrze latem

TO zobaczysz różnicę po założeniu "normalnych" opon. Na seryjnych Geolandarach nie prowadzi się w ogóle ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stan licznika 7334 km...

 

Stan licznika: 7130 km.

 

Spalanie wg lejka:

- docieranie do wymiany oleju przy 2900 km - 224 l ON co daje 7.72 l / 100 km

- pałowanie z nowym olejem millers 4230 km - 305 l ON co daje 7.21 l / 100 km

Trasy 70% pozamiejskie i autostrady, 30% zaczopowany Wrocek.

Po około 3.5 tys km jakbym wsiadł w inne, dużo lepsze auto. I cichsze.

CVT bezproblemowo, od początku jedzie i nie wyje :rolleyes:

Przy przebiegu 6.5 tys km moc 155 KM przy 3500, moment 360 Nm przy 1500 - 2400.

 

Zimówki Pirelli bez zarzutu, letnie Geo gorzej ale wystarczyło zwiększyć ciśnienie o 0.2 bara i znikają piski i (wydaje mi się) mam lepszą trakcję.

Na mokrej A4 170 - 180 bez strachu, ale następne będą Bridgestony.

Fotele w porządku, najdłuższa trasa to 950 do Austrii i żadnego zmęczenia. Po śniegu w A zawijałem kitą jak lis, da się ;)

Największy minus: masakrycznie skomplikowany BT i słabe radio.

 

Moduł, ciemne szyby i czujniki 'dostałem' ;) od dealera więc planów na dalsze zwiększanie wartości OBK-a nie mam.

 

W skali 6-ciostopniowej oceniam auto na 5 z plusem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Największy minus: masakrycznie skomplikowany BT

To fakt, bardzo skomplikowane i nie wszystko wciąż wiem bo nie mam czasu doczytać w instrukcji.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet jak doczytasz, to wiele nie zmieni ;)

 

Dla mnie ten system przez trzy lata był kompletną zagadką. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co w nim takiego skomplikowanego?  Jest prosty bo służy tylko i wyłącznie do komunikacji z telefonem. Nic więcej nie działa także problem z głowy :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja jeszcze przez BT słucham muzyki ze Spotify i tyle.

 

Ale kurcze jednak mnie korci by zmienić radio :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...