Jump to content
Adam12

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.

Recommended Posts

 

 

 

 

Panowie i Panie, minęło sporo czasu od założenia tego wątku. Osobiście czytałem od początku.

A teraz powiedzcie jakie przebiegi mają wasze OBK? I kto już ze swoim sie rozstał?

 

155 000 km. Za trzy miesiące miną 4 lata wspólnych przebiegów. Rozwód z OBK jeszcze nie zaplanowany...

Jak tam Poznanianka ze zużyciem oleju u Ciebie?

OBK wyleczony skutecznie z nadmiernego użycia. Po magicznej "modyfikacji odmy" w 2011  (czymkolwiek ona jest:-) - nie zużywa oleju między zmianami nadprogramowo...

Czyli rozumiem że juz nie trzeba dolewać oleju? Jaki masz juz przebieg? Tak sie ciagle pytam bo interesuje sie OBK sbd z cvt...

 

 

Nie dolewam, ale sprawdzam :-) Przebieg 160 000

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Mylisz się, u mnie jest czujnik poziomu oleju,

 

Masz H6stkę EU ?  Być może u Ciebie tak jest ale w innych silnikach N/A i T ( 2.0 oraz 2.5) były i są czujniki ciśnienia. Chyba, że  ostatnich wersjach to się zmieniło np. FB20.


 

 

Nie dolewam, ale sprawdzam :-)

 

i bardzo dobrze :)

 

Na najbliższym przeglądzie poproś żeby podali ci stopień zawartości paliwa w oleju. Olej się zużywa i jeżeli go nie ubywa to znaczy, że pojawia się ON......

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mylisz się, u mnie jest czujnik poziomu oleju,

 

Masz H6stkę EU ?  Być może u Ciebie tak jest ale w innych silnikach N/A i T ( 2.0 oraz 2.5) były i są czujniki ciśnienia. Chyba, że  ostatnich wersjach to się zmieniło np. FB20.

 

 

OBK H6 EU (MY10) ma czujnik poziomu i ciśnienia oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i bardzo dobrze :)

Na najbliższym przeglądzie poproś żeby podali ci stopień zawartości paliwa w oleju. Olej się zużywa i jeżeli go nie ubywa to znaczy, że pojawia się ON......

 

A to można na szybko określić? Tzn. bez UOA?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

i bardzo dobrze :)

Na najbliższym przeglądzie poproś żeby podali ci stopień zawartości paliwa w oleju. Olej się zużywa i jeżeli go nie ubywa to znaczy, że pojawia się ON......

 

A to można na szybko określić? Tzn. bez UOA?

 

 

 

program diagnostyczny podaje wartość w %. Trudno mi powiedzieć na ile jest to wiarygodne ale..... ASO jak stwierdzi powyżej 3% zaleca natychmiastową wymianę oleju.....

 

 

Mylisz się, u mnie jest czujnik poziomu oleju,

 

Masz H6stkę EU ?  Być może u Ciebie tak jest ale w innych silnikach N/A i T ( 2.0 oraz 2.5) były i są czujniki ciśnienia. Chyba, że  ostatnich wersjach to się zmieniło np. FB20.

 

 

OBK H6 EU (MY10) ma czujnik poziomu i ciśnienia oleju.

 

 

czyli jednak były zmiany o których nie słyszałem.

Dzięki za poprawienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Trudno mi powiedzieć na ile jest to wiarygodne ale..... ASO jak stwierdzi powyżej 3% zaleca natychmiastową wymianę oleju.....
 

 

3% ?

 

szczegółów "pomiaru" nie znam ale wychodzi na to, ze jest to estymacja ECU na podstawie dystansu, ilości aktywnych wypalań itp.

 

nie wiem skąd informacja o 3% dlatego że estymowane 3 % pojawia się dość szybko - sprawdzałem nie tylko na swoim przypadku - natychmiastowa wymiana to poziom powyżej 10% co jest sygnalizowane mrugająca kontrolką DPF na desce rozdzielczej (nie musi lub wręcz nie oznacza to przepełnienia filtra DPF wtedy kontrolka świecie się nieprzerwanie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam pojęcia jak program to liczy ale jest to pewne źródło informacji. Sam sprawdzam przy każdym przeglądzie ( mam 95k km ) i mnie tylko raz było  2.5%......

10% zawartość ON w oleju to jakbyś wodą smarował silnik. No prawie wodą.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blackstone Labs zaleca poniżej 2%.

Oczywiście powstaje pytanie o technikę i dokładność pomiaru ale można przyjąć, że 3% to dużo a 10% to już obróbka skrawaniem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozumiem, że rozmawiamy o "Oil dilution ratio"

 

 

https://subdiesel.wordpress.com/2011/01/27/engine-oil-change-dpf-models/

 

"oil dilution parameter as it is calculated (not measured!) by the ECU"

 

"10 % oil dilution is critical where ECU will flash DPF light, also stores DTCP1468 Oil Dilution."

dpf-lightanimated.gif?w=500

 

 

 

 

https://subdiesel.wordpress.com/2010/10/18/estimated-distance-to-oil-change/

 

DistanceToOilChange[km] = 15000 - 1500 * OilDilutionRatio[%]

 

distancetooilchange.png?w=500&h=347

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozumiem, że rozmawiamy o "Oil dilution ratio"

 

https://subdiesel.wordpress.com/2011/01/27/engine-oil-change-dpf-models/

 

"oil dilution parameter as it is calculated (not measured!) by the ECU"

 

W takim razie dokładność tego wskazania jest taka, że dla uniknięcia nieporozumień powinni podawać je w misiach.

Np. pięć misiów to konieczność wymiany oleju. Bo wyrażanie tego w % wprowadza tylko zamieszanie :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mylisz się, u mnie jest czujnik poziomu oleju,

 

Masz H6stkę EU ?  Być może u Ciebie tak jest ale w innych silnikach N/A i T ( 2.0 oraz 2.5) były i są czujniki ciśnienia. Chyba, że  ostatnich wersjach to się zmieniło np. FB20.

 

 

 

 

Tak, H6 EU, Dobi1972 już zresztą wcześniej potwierdził  :) Jak jest w 2,5 N/A nie wiem ale może też już się dorobiły czujnika poziomu oleju, najwyższa pora (ojciec w 15-letnim Audi A4 ma taki wynalazek ;)). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam PDFa z polską instrukcją, ale powinno być podobnie jak w tej:

Legacy/Outback owners manual, Canada

Strona 134, rozdział 3-14, są to dwie osobne kontrolki. Mam dokładnie tak w Legacy 2.5GT (2010). Ciekawe jak jest w 2.0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Strona 134, rozdział 3-14, są to dwie osobne kontrolki. Mam dokładnie tak w Legacy 2.5GT (2010). Ciekawe jak jest w 2.0.

 

ikony są dwie ale czujnik jeden i ich aktywacja zależy od momentu wystąpienia "awarii". :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto przekroczyło przebieg 4 k km czyli już coś nie coś wiemy o sobie.

Do prawie 2 k km jeździłem spokojnie jak nakazywała instrukcja, wymieniłem olej fabryczny. Styl jazdy mi się nie zmienił ale nie miałem obawy i nie mam nadal by przekręcić silnik do 3,5 k rpm. Wyżej nie próbowałem i nie wiem czy jest taka konieczność.

Zanim ruszę po pierwszym odpaleniu czy dłuższym postoju mijają jakieś 3 minuty, to samo w momencie kiedy wracam na parking, zanim wyłączę auto daję mu odetchnąć, przy jeździe autostradowej stopniowo zmniejszam sobie prędkość  jak mam się zatrzymać i wyłączam po około 3 minutach. Przydałby się turbo timer, dyszel ale turbo przecież ma ;)

 

Prowadzenie - trochę ponton ale nie ma tragedii, tym autem po prostu można się sprawnie przemieszczać od punktu A do B zarówno w jeździe miejskiej jak i w trasie. Nie miałem problemów z wyprzedzaniem, odpowiednie ustawienie manewrów i ich moment daje komfort podróżowania. Planowanie i nauka jazdy z SJS  się sprawdza.

Nie mam uwag negatywnych co do pracy układu kierowniczego, hamulcowego, zawieszenia, sposobu zmiany biegów. Mnie to wszystko pasuje.

 

Nie miałem okazji pojeździć tym autem poza utwardzonymi drogami ale to się pewnie wydarzy po tym jak zamontuję płytę pod silnik i osłonę dyfra.

 

Komfort - fotele, pozycja za kierownicą, przestrzeń - bardzo okey.   Dla mnie niestety audio jest mega słabe i powoli będę zbierał się do odstawienia auta na wygłuszenie drzwi i wymianę głośników. 

Niestety słabo działa nagrzewanie wg mnie i auto dosyć długo jest zimne, dobrze, że mam grzane stołki.

 

Poza tym brakuje mi wskazania temperatury i ciśnienia oleju.

 

Podsumowanie na chwilę obecną jest takie, że jestem bardzo zadowolony z wyboru :D

 

Zrobiłem sobie krótką listę tego co w tym aucie chciałbym zmienić żeby była pełnia szczęścia:

 

1. Przyciemnienie szyb - wkrótce. Poza większym komfortem jakoś bezpieczniej będę się czuł bo folia to też taki"anty-włam" trochę a człowiek ma różne rzeczy w aucie czasem.

2. Dodatkowy wskaźnik: ciśnienie, temperatura oleju. Pewnie zdecyduję się na takie Depo 4 w 1 jakie mam w EVO.

3. Turbo timer - zastanawiam się  jeszcze

4. Letnie koła 18" tak by parametry były zgodne z katalogiem akcesoriów MY10. Po prostu nie mogę na takich małych kółkach w lecie :P

5. Płyta pod silnik i osłona dyfra

6. Moduł do świateł dziennych

Edited by Ayu

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Prowadzenie - trochę ponton ale nie ma tragedii,

 

masz nieodpowiednie przyzwyczajenia :)


 

 

Dodatkowy wskaźnik: ciśnienie, temperatura oleju. Pewnie zdecyduję się na takie Depo 4 w 1 jakie mam w EVO.

 

sprawdź czy i jak można zamontować czujnik. 4 lata temu też o tym myślałem ale po rozmowie z MTS odpuściłem. Jakieś tam komplikacje wynikały ale nie pamiętam szczegółów.

 

 

 

Letnie koła 18" tak by parametry były zgodne z katalogiem akcesoriów MY10.

 

letnie homologowane to chyba 235/45/18 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adam12 to taka lista życzeń a co z tego wyjdzie to zobaczymy, na pewno nie będę robił nic na siłę. Jak czujników do wskaźników nie da się podłączyć to będzie tablet z androidem + ELM 327.

 

O opony to się zaraz dopytam w odpowiednim dziale.

 

BTW - widziałem Twoje auto pod Factory we Wrocku i pozdrawiałem w topicu pozdrowieniowym.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Jak czujników do wskaźników nie da się podłączyć to będzie tablet z androidem + ELM 327.

 

ćwiczyłem i tą kwestię. Całkiem fajnie to wygląda mimo że miałem słabą wersję oprogramowania. No i trzeba uważać na aku lub kupić odpowiedni ELM.

 

 

 

BTW - widziałem Twoje auto pod Factory we Wrocku i pozdrawiałem w topicu pozdrowieniowym. :)

 

nie wiedziałem ale dziękuje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jak czujników do wskaźników nie da się podłączyć to będzie tablet z androidem + ELM 327.

 

ćwiczyłem i tą kwestię. Całkiem fajnie to wygląda mimo że miałem słabą wersję oprogramowania. No i trzeba uważać na aku lub kupić odpowiedni ELM.

 

 

 

BTW - widziałem Twoje auto pod Factory we Wrocku i pozdrawiałem w topicu pozdrowieniowym. :)

 

nie wiedziałem ale dziękuje :)

 

 

Nie ma za co. :D

Bardziej będę się martwił o tai tablet co by od razu miał w sobie wszystko (gps, blututa, wifi i rozsądny procesor)  i nie był wielkości rakiety do tenisa oraz kosztował rozsądnie :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tourque Pro chodzi na zwykłym smartfonie :)

Problem w samym ELM który potrafi rozładować aku w kilka dni.

Edited by Adam12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc trzeba zakupić mini elm z wyłącznkiem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

kupić odpowiedni ELM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ketivv oj tak,  widziałem dokładnie jak ta osoba robi swoje montaże i gdybym miał okazję pojechać do Mielca to chętnie oddałbym auto w jego ręce na montaż. Niestety nie bardzo się składa... 

Takiej zabudowy na pewno nie będę potrzebował, jeśli zdecyduję się na tablet i ELM to wtedy ten tablet będzie też działał jako nawigacja, godzę się na uchwyt na szybie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak czujników do wskaźników nie da się podłączyć to będzie tablet z androidem + ELM 327.

AFAIR przez obd też nie ma temp oleju, jest tylko temp płynu chłodzącego. Nie pamiętam jak z ciśnieniem oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszytko jest tylko raczej nie z elm'a. Od euro5 zmienil się protokół komunikacji i lipa z diagnozą kabelkami za 30zl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...