Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

Nie narzekam. Tylko muszę znaleźć inny soft. Taki, który będzie miał ciśnienie oleju i tyle. Dla mnie to kluczowy parametr i nie sprawdziłem jego obecność wcześniej.

 

Ładny kolor Legacy i ładne nogi.... :mrgreen:

 

A z jaka dokladnoscia chcesz ten pomiar?

 

I powiedz jaka wartosc jest prawidlowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj znajdziesz dużo ciekawych informacji. Podkreślam, że sprawa dotyczy imprezy a nie OBK. W nowym silniku na fabrycznej mapie nic nie powinno się zdarzyć. Nie mniej spadek ciśnienia oleju w pewnych zakresach temperatury i obrotów może dać sygnały, że coś jest nie tak. Dzięki temu możemy uniknąć większych konsekwencji.

viewtopic.php?f=26&t=123103&hilit=dodatkowe+wska%C5%BAniki&start=500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy , czy u Was podczas postoju i włączonym silniku słychać lekkie stuki gdy ruszacie kierownicą :?: Proponuję podczas tego testu wyłączyć radio oraz nawiew :idea:

 

U mnie coś takiego się pojawiło (jakieś 300km temu), umawiam się w ASO na sprawdzenie. Stuk w moim przypadku słyszany jest najczęściej podczas manewrów parkingowych, po hamowaniu lub najazdu na krawężnik, podczas jazdy raczej niesłyszany. Styk (w zasadzie jeden lub dwa) jest delikatny, nie zawsze występuje - przy mocno skręconych kołach łatwiej go wywalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko przypuszczenie.

W każdym razie nie ma dramatu. Podobno można "podciągnąć" czy jakoś tak. U mnie zaczęło się przy 30k km ale jak ktoś lata głównie po mieście może wystąpić wcześniej.

 

U mnie pojawiło się po 61kkm (chwila po przeglądzie), jutro będę w ASO jak znajdą przyczynę to podzielę się informacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuk w moim przypadku słyszany jest najczęściej podczas manewrów parkingowych, po hamowaniu lub najazdu na krawężnik, podczas jazdy raczej niesłyszany. Styk (w zasadzie jeden lub dwa) jest delikatny, nie zawsze występuje - przy mocno skręconych kołach łatwiej go wywalać.

 

Rozbierz hamulce, oczyść i przesmaruj smarem miedziowym blaszki na klockach i zacisku w miejscach ich styku. Dopóki woda nie wypłucze nie będzie trzeszczało.

 

Koledzy , czy u Was podczas postoju i włączonym silniku słychać lekkie stuki gdy ruszacie kierownicą :?: Proponuję podczas tego testu wyłączyć radio oraz nawiew :idea:

 

A to już przekładnia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez taki stuk... pojawia się przy hamowaniu w końcowej fazie bym określił, gdzieś z okolicy przednich kół co ciekawe w zimę nie odczuwam, nie słyszę- w lato wyraźnie TAK.

W Łodzi z rok temu mi sprawdzali, cos tam przesmarowali, ale dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez taki stuk... pojawia się przy hamowaniu w końcowej fazie bym określił, gdzieś z okolicy przednich kół co ciekawe w zimę nie odczuwam, nie słyszę- w lato wyraźnie TAK.

W Łodzi z rok temu mi sprawdzali, cos tam przesmarowali, ale dalej...

 

U mnie jakby się wzmogło szczególnie przy ruchu kierownicą - jutro się wyjaśni co to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj znajdziesz dużo ciekawych informacji. Podkreślam, że sprawa dotyczy imprezy a nie OBK. W nowym silniku na fabrycznej mapie nic nie powinno się zdarzyć. Nie mniej spadek ciśnienia oleju w pewnych zakresach temperatury i obrotów może dać sygnały, że coś jest nie tak. Dzięki temu możemy uniknąć większych konsekwencji.

viewtopic.php?f=26&t=123103&hilit=dodatkowe+wska%C5%BAniki&start=500

 

Czy ten post ma byc odpowiedzia na moje pytania?

 

Przypomne:

 

A z jaka dokladnoscia chcesz ten pomiar?

I powiedz jaka wartosc jest prawidlowa.

 

To nie spadek cisnienia moze dac sygnaly, ale informacja o spadku cisnienia. :wink:

 

A tak powaznej to moze warto sie zastanowic czy programik ma szanse odczytac parametr a nie odrazu krytykowac ze nie pokazuje

"KLUCZOWEGO" parametru.

Znasz moze liste samochodow w ktorych silnik jest "fabrycznie" wyposazony w czujnik cisnienia oleju?

 

-- Cz maja 24, 2012 3:40 pm --

 

pewnie przekładnia czyli standard od lat w Subaru.

 

Heh ,już po 16 tys.km przelotu :?: :? :shock:

 

A czy kolega potrafil by sobie poradzic z pojazdem bez wspomagania?

I nie pytam czy _w rencach mocny jestes_ .

 

Pewne odglosy z ukladu kierowniczego/wspomagania sa normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten post ma byc odpowiedzia na moje pytania?

 

Przypomne:

 

A z jaka dokladnoscia chcesz ten pomiar?

I powiedz jaka wartosc jest prawidlowa.

 

To nie spadek cisnienia moze dac sygnaly, ale informacja o spadku cisnienia. :wink:

 

A tak powaznej to moze warto sie zastanowic czy programik ma szanse odczytac parametr a nie odrazu krytykowac ze nie pokazuje

"KLUCZOWEGO" parametru.

Znasz moze liste samochodow w ktorych silnik jest "fabrycznie" wyposazony w czujnik cisnienia oleju?

 

Tak naprawdę liczą się właśnie tendencje a nie dokładne wartości, na takim mierniku nie musi być nawet skali w jakiś jednostkach. Ale aby coś pokazywać musi być dostęp do tych paramentów i w tym jest problem. Ciśnienie oleju miałem fabrycznie w Łada 1500S i się przydawało - we współczesnych samochodach to już lampki wystarczają.

 

-- 24 maja 2012, o 14:45 --

 

.

Pewne odglosy z ukladu kierowniczego/wspomagania sa normalne.

 

Ale nie jest normalne jak jakieś odgłosy się pojawiają których wcześniej nie było - raczej coś się zepsuło zużyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak naprawdę liczą się właśnie tendencje a nie dokładne wartości, na takim mierniku nie musi być nawet skali w jakiś jednostkach. Ale aby coś pokazywać musi być dostęp do tych paramentów i w tym jest problem. Ciśnienie oleju miałem fabrycznie w Łada 1500S i się przydawało - we współczesnych samochodach to już lampki wystarczają.

 

 

Wydawalo mi sie, pewnie blednie, ze jesli chodzi o _KLUCZOWY_ parametr to sama tendencja nie wystarcza.

Dobrze by bylo wiedziec dokladniej. Ale najpierw trzeba wiedziec jakiej dokladnosci oczekujemy. [albo co jest tak naprawde kluczowe :P ]

I o to sie pytalem.

"Tendencje" to widac i bez specjalnych softow/gadzetow. Cisnienie jest wieksze albo mniejsze od minimalnego. :)

 

Lada, to byly piekne czasy. Poldek tez to mial..... ba, nawet warszawianak M20........ ja pytalem o dzisiejsze pojazdy.

 

Tak naprawde to idzie oto by Adam12 nie skakal tak odrazu na szyny.

 

-- Cz maja 24, 2012 5:07 pm --

 

 

 

 

Ale nie jest normalne jak jakieś odgłosy się pojawiają których wcześniej nie było - raczej coś się zepsuło zużyło.

 

To prawda. Ale.

Nie uwierzysz jak czesto ludzie "odkrywaja" szmery bo im sie radio popsulo :)

 

Mnie chwile zabralo przywykniecie do szmerow wspomagania w Outbacku...

W Passacie silnik wszystko zagluszal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TyrTyr --- pozostań przy swoim zdaniu a jak chcesz dowiedzieć się czegoś więcej to poczytaj. Link Ci podałem żebyś nie szukał daleko.

Pocieszę Cię, że 89 pln to nie majątek i szkoda brudzić szyn z tego powodu. :mrgreen:

 

Obecny OBK podobnie rozwiązaną maglownicę jak poprzedni. Co niestety po pewnym przebiegu zaczynamy słyszeć. Jedno jest jednak pocieszające. Da się to usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie uwierzysz jak czesto ludzie "odkrywaja" szmery bo im sie radio popsulo :)

 

Mnie chwile zabralo przywykniecie do szmerow wspomagania w Outbacku...

W Passacie silnik wszystko zagluszal.

 

Masz rację bo tak nieraz bywa :lol:

 

Niestety w przypadku mojego OBK-a to raczej nie są szmery ale puknięcia w ukł kier. :( Wcześniej wydaje mi sie że słyszałem podobne stuki przy np. zjeżdżaniu z jakiegoś niskiego krawężnika. Parę dni temu podczas manewrów wyczułem te stuki przy skręcaniu kierownicą.Nigdy wcześniej nie miałem takiego przypadku w moich samochodach a trochę się ich przez moje ręce przewineło. Mam nadzieję że to jakaś pierdółka gdyż mój OBK ma minimalny przebieg i traktowany jest bardzo łagodnie no chyba że to jakiś wadliwy podzespół :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w przypadku mojego OBK-a to raczej nie są szmery ale puknięcia w ukł kier. :( Wcześniej wydaje mi sie że słyszałem podobne stuki przy np. zjeżdżaniu z jakiegoś niskiego krawężnika. Parę dni temu podczas manewrów wyczułem te stuki przy skręcaniu kierownicą.Nigdy wcześniej nie miałem takiego przypadku w moich samochodach a trochę się ich przez moje ręce przewineło. Mam nadzieję że to jakaś pierdółka gdyż mój OBK ma minimalny przebieg i traktowany jest bardzo łagodnie no chyba że to jakiś wadliwy podzespół :?

 

Mocne stuki przy maksymalnym skręceniu kierownicy bez względu na stronę i kierunek jazdy? Zjawisko nasila się przy wysokich temperaturach?

U mnie był kłopot ze sprzęgłem wiskozowym. Wymienione w jedną dniówkę na gwarancji. Rzekomo usterka występuje po 200kkm lub 300kkm. Takie info miałem w serwisie, ale podczas bytności spotkałem dwie osoby, mające za sobą tę usterkę po niespełna 100kkm. Ja miałem wówczas 40kkm. Koszt samej części 2100netto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem już dzisiaj w ASO w sprawie stukania w ukł. kier. i problem ten w tempie ekspresowym usunięto :)

Przekładnia w tej chwili "hałasuje "tak jak w zupełnie nowym OBK ale kierownica chodzi chyba nieco bardziej ciężko niż wcześniej co w sumie mi bardziej pasuje.

Ciekawe czy przekładnia za jakiś czas znów nie zacznie bardziej hałasować :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem już dzisiaj w ASO w sprawie stukania w ukł. kier. i problem ten w tempie ekspresowym usunięto :)

Przekładnia w tej chwili "hałasuje "tak jak w zupełnie nowym OBK ale kierownica chodzi chyba nieco bardziej ciężko niż wcześniej co w sumie mi bardziej pasuje

"dokręcono" listwę... :mrgreen: lub zastosowano zestaw naprawczy...

Ciekawe czy przekładnia za jakiś czas znów nie zacznie bardziej hałasować :idea:

u mnie to nie pomogło, skończyło się na wymianie przekładni... :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

u mnie to nie pomogło, skończyło się na wymianie przekładni... :idea:

 

Zostałem o tej ewentualności poinformowany :idea:

Kiedy u Ciebie te stuki nastąpiły i po jakim czasie po "interwencji"albo i nie ...znów nastąpiły aby wymienić maglownicę :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O przekładni alarmowałem od 1 przeglądu :mrgreen: na 2 był zestaw naprawczy, a po 3 była wymiana... :roll: ale może ja jakiś przewrażliwiony jestem... :lol:

 

Nigdy , przenigdy nie miałem wcześniej takich objawów w innych autach nawet sportowych w różnych sytuacjach i warunkach eksploatowanych :wink: OBK jest dla mnie dupowozem służący do bezpiecznego przemieszczania się na co dzień i nie zamierzam bagatelizować tego typu rzeczy zwłaszcza gdy jeżdżę z małym dzieckiem :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy , przenigdy nie miałem wcześniej takich objawów w innych autach nawet sportowych w różnych sytuacjach i warunkach eksploatowanych :wink: OBK jest dla mnie dupowozem służący do bezpiecznego przemieszczania się na co dzień i nie zamierzam bagatelizować tego typu rzeczy zwłaszcza gdy jeżdżę z małym dzieckiem :idea:

Jak zgłaszałem te same objawy w For 2.5XT uznano to za normalne, "ten typ tak ma", sam nie wiem jak to się stało że w Leg ją wymieniono... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...