Jump to content

Usztywnienie zawieszenia forek 2.0d MY 2010


najman
 Share

Recommended Posts

Mysle nad usztywnieniem zawieszenia, pomimo ze podobno model 2010 jest sztywniejszy niz 2009. Jednak nie jest to dla mnie wystarczajace bo auto na zakretach buja sie i wewnetrze koleczka na lekkich wybojach juz traca przyczepnosc i wkracza ESP. Wymienic tylko amorki? Springow nie chcialbym utwardzac aby nie pogorszyc bardzo wlasciwosci terenowych. Jakie amorki polecacie? Moze tez jakies stabilizatory?

Link to comment
Share on other sites

kiedyś było proste bo forek był bratem imprezy i dożo rzeczy dało się przypasować. Teraz jest inaczej ale podejrzewam, że producenci kitów mają już jakieś zestawy. Co do zakrętów to potrzebne są "grube" stabilizatory a ZTS nowy forek ma bardzo delikatna zawiechę, znacznie cieńsze staby i itp od poprzedniej generacji która jest oceniana jako pancerna. Nowy forek też znazeni wyżej jest osadzony więc środek ciężkości jest przesunięty ku górze. Auta ważą bardzo podbnie jednakże faktem jest, że nowy forek na krętej drodze nie prowadzi się jak poprzedni.

 

Nie mam w tym doświadczeń, przekazuję zasłyszane opinie z serwisu, czy od innych użytkowników.

 

Dodatkowo te samie springi są w benzynie jak i cięższym dieslu. To chyba nie powinno tak być

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

w nowym watpie ....ja wyrwałem bo ruda troszku przyaatakowala ale auto ma 10lat!!!!

 

A fachowo powinno byc z nowymi mocowaniami ale nie wiem czy ktoś juz produkuje takowe do forka......ja nawet do starego musialem czekać bo nikt w pl nie miał!!!!

Link to comment
Share on other sites

To fakt, mocowania to będzie słaby punkt, tym bardziej jak zaczniesz wariować na zakrętach, przy dużych przechyłach będą dużo większe siły na mocowaniach.

Jak kupowac to zestaw np. Whiteline, kiedys się dowiadywałem, koszt ok 1600zł ( bez łączników). Tylko pytanie czy jest sens, to nie jest samochód do ścigania sie po zakrętach. Jak chcesz coś zmienic to kup sobie komplet dobrych opon i pojeździj na pojeżdzawki, dużo się nauczysz. Samochód potrafi dużo więcej niż Ty.

ps. w jeździe po zakrętach dużo pomaga praca lewą nogą na hamulcu.

Link to comment
Share on other sites

ja mam wzmocnione mocowania, stabilizatory 22mm, dosc twardy zawias (agxy na 4/4 + springi STi), a w ciagu miesiaca rozwalilem dwa laczniki oraz dwa mocowania do wahaczy. na seryjnym zawieszeniu nawet nie chce myslec, co by bylo.

 

chcesz usztywnic - wymien amortyzatory i sprezyny w pierwszej kolejnosci.

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...