psocik Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Skąd to info, że dojazdówka oferowana przez Subaru pasuje tylko do Legacy ?? Pytam bo zamówilem taką u dealera i jakoś zapomniał uprzedzić o tym fakcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 viewtopic.php?f=40&t=135983&view=unread#unread Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adkul Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Skąd to info, że dojazdówka oferowana przez Subaru pasuje tylko do Legacy ??Pytam bo zamówilem taką u dealera i jakoś zapomniał uprzedzić o tym fakcie. Info otrzymałem od dilera w Katowicach, ponieważ sam byłem zainteresowany taką dojazdówką. Powiedział, że mimo tego iż pełne koło jest 17'' i ta dojazdówka też jest 17'', to i tak nie będzie ona pasowała do Outbacka, a tylko do Legacy. Zresztą na oficjalnej stronie też jest napisane, że pasuje do Legacy, a nic nie wspominają o Outbacku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paszczak Opublikowano 8 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 No więc jednak moje ASO nie kłamało Właśnie przywiozłem pełne koło zapasowe, na feldze 17-calowej, opona letnia Dunlopa jak najbardziej prawidłowa, 225/60/17. Mieści się pod podłogą bagażnika, klapa podłogowa zamyka się do końca bez problemu. W felgę włożyłem jeszcze wszystko to, co było wcześniej w styropianach (podnośnik, narzędzia, apteczka, olej, nawet ta głupia pompka weszła). Zamyka się wszystko, nie lata, koło pełne, banan na gębie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 Ciekawe. Ja wkładałem 17stkę od WRX'a i pokrywa odstawała ok 3-5 cm..... Muszę zrobić ponowną próbę ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paszczak Opublikowano 9 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 Ponieważ wszyscy pisali wcześniej, że się nie da, poniżej corpus delicti Rzeczone koło zapasowe, oczywiście napompowane, opona letnia: Żeby nie było, że jakiś inny rozmiar: Spod podłogi bagażnika wywalamy wszystko: Tu może być mały trick. Koło nie powinno być wkładane w pozycji idealnie horyzontalnej. Musi być przechylone lekko, im bliżej zderzaka tym niżej, mam nadzieję, że to widać na zdjęciu: Po zapakowaniu dupereli wygląda tak. Myślę, że po wyrzuceniu zestawu naprawczego można tam jeszcze zmieścić tę torbę, którą się dostaje z gaśnicą, linką, itp, chociaż nie próbowałem. Podnośnik zapakowałem, żeby się nie obijał. Po zamknięciu nic nie odstaje: Jedyny potencjalny problem może wyniknąć z tego, że to koło opiera się tylko na krawędziach opony. Jak się w czasie jazdy porządnie ubije, to prawdopodobnie trzeba będzie użyć sporej siły, żeby zaklinowane koło wyciągnąć. Generalnie z rozwiązania jestem zadowolony - przy małych dziurkach wystarczy zestaw naprawczy, który wożę wciąż, przy komplikacjach zakładam normalne koło w miarę normalnie jadąc, bez pałowania się z dojazdówką. A w tym wszystkim najciekawsze jest to, że ostatni raz musiałem zmieniać koło w drodze jakieś 15 lat temu... Edit: Przy okazji dwa pytania, bo odkryłem przy bawieniu się z tym kołem dwie rzeczy, których nie byłem świadom wcześniej 1. Do lewarka brakuje mi korby. Tak ma być, jest jakiś trick, czy po prostu ktoś coś zapomniał włożyć? 2. Na zdjęciach 3, 4 i 5 to widać, tuż poniżej zawiasów mocujących płytę podłogową jest taki rowek, a w nim długi i cienki klucz. Nie pasuje mi to na korbę lewarka, ale nie mam zielonego pojęcia do czego to może służyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psocik Opublikowano 9 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 klucz do awaryjnego odpuszczania ręcznego ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 klucz do awaryjnego odpuszczania ręcznego ?? zgadza się. Tylna część podłogi nie opiera się na oponie ? Tak jakoś na zdjęciu wygląda. W każdym razie dziękuję za instruktarz. Faktycznie ja kładłem felgę na płask i nie domykała się podłoga bagażnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 Hehehehe tez jestem ciekawy rozmiaru. Jak zaczalem sie pytac o takie kolo - to nawet nie wiedzili w aso skad wziac dane. Pogrzebali pogrzebali - nie wystepuje w danych jako czesc zamienna wiec nie wiedza. Czyli radz sobie sam... No to moze ja wam poradze .... 145 / 80 R17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 wchodzi na nie następny piankowy wypełniacz ? Nośność 97 .... nie za mało. Powinno być 99..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 wchodzi na nie następny piankowy wypełniacz ?Nośność 97 .... nie za mało. Powinno być 99..... Dokladnie. Czarna "wydmuszka" z czegos styropianopodobnego. 97 to jest 730 kg Ktos w Subaru zadecydowal ze tyle styknie. Moze dlatego pouczaja o zakladaniu tego tylko na tyl. Z innej strony 99 to 775 kg, wiec raptem 45 kg wiecej Tak czy siak, lepsze to od "zestawu naprawczego". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 Problem będzie jak szczeli w trakcie jazdy lub wydarzy się coś gorszego. To jest originalna dojazdówka Subaru ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 Ja dostalem w standardzie dojazdowke ale niestety auto zostalo w Stanach bo musi dojzec do sprowadzenia Ale z tego co sie zorientowalem to normalne kolo wielkosci 225/60R17 powinno wejsc - przynajmniej takie info przekazal sprzedawca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 Śmiesznie widzieć różnicę miedzy Outbackowcami i resztą - ja na przykład właśnie kombinuję, jak wywalić koło zapasowe i założyć zestaw naprawczy, żeby zbytnio nie latał w tej dziurze Zawsze to jakieś zaoszczędzone kilogramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Problem będzie jak szczeli w trakcie jazdy lub wydarzy się coś gorszego. To jest originalna dojazdówka Subaru ? A przepraszam co gwarantuje nie strzelenie innej? Wyobraz sobie problem kiedy zestaw naprawczy nie naprawi "flaka". Tak, to jest orginalana dojazdowka Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Problem będzie jak szczeli w trakcie jazdy lub wydarzy się coś gorszego. To jest originalna dojazdówka Subaru ? A przepraszam co gwarantuje nie strzelenie innej? Wyobraz sobie problem kiedy zestaw naprawczy nie naprawi "flaka". Tak, to jest orginalana dojazdowka Subaru. Wymagany homologacją indeks nośności to 99. Stosując oponę o mniejszym indeksie podejmujesz pewne ryzyko. Wyobrażam sobie dlatego czekam aż pojawi się dojazdówka w sprzedaży. Normalnego koła nie włożę bo schowek pod podłogą jest praktyczny i szkoda go tracić. Sorry, że pytam to nie jest przypadkiem wersja do Legacy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Wymagany homologacją indeks nośności to 99. Stosując oponę o mniejszym indeksie podejmujesz pewne ryzyko. Wyobrażam sobie dlatego czekam aż pojawi się dojazdówka w sprzedaży. Normalnego koła nie włożę bo schowek pod podłogą jest praktyczny i szkoda go tracić. Sorry, że pytam to nie jest przypadkiem wersja do Legacy ? Zamieszczone zdjecia, sa z Outbacka. Homologacja? Kto i jak te wymagania ustalil? Mozna gdzie na ten temat przeczytac? Ryzyko jest zawsze. Nie sadze by 45kg robilo jakas zasadznicza roznice. Samochod wazy okolo 1600kg. Zakladajac rowny rozklad (dla uproszczenia) mamy 400kg na opone. 330kg zamiast 375kg ...... ? 5.8% roznicy Czy naprawde uwazasz ze ryzyko rosnie jakos znaczaco. Osobiscie wole podjac to ryzyko. Dla mnie znacznie wiekszym ryzykiem jest ten zestaw naprawczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Wymagany homologacją indeks nośności to 99. Stosując oponę o mniejszym indeksie podejmujesz pewne ryzyko. Wyobrażam sobie dlatego czekam aż pojawi się dojazdówka w sprzedaży. Normalnego koła nie włożę bo schowek pod podłogą jest praktyczny i szkoda go tracić. Sorry, że pytam to nie jest przypadkiem wersja do Legacy ? Zamieszczone zdjecia, sa z Outbacka. Homologacja? Kto i jak te wymagania ustalil? Mozna gdzie na ten temat przeczytac? Ryzyko jest zawsze. Nie sadze by 45kg robilo jakas zasadznicza roznice. Samochod wazy okolo 1600kg. Zakladajac rowny rozklad (dla uproszczenia) mamy 400kg na opone. 330kg zamiast 375kg ...... ? 5.8% roznicy Czy naprawde uwazasz ze ryzyko rosnie jakos znaczaco. Osobiscie wole podjac to ryzyko. Dla mnie znacznie wiekszym ryzykiem jest ten zestaw naprawczy... Poniżej link do topiku na omawiany temat. Niestety odpowiedź Dyrekcji była lekko nie spójna. W pierwszej wypowiedzi stwierdziła, że minimalne parametry nośności opony dla OBK 2.0D to 99 a dwa dni później 91. viewtopic.php?f=3&t=133876&view=unread#unread Jeśli prawdą jest to drugie to nie masz się czy martwić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Poniżej link do topiku na omawiany temat. Niestety odpowiedź Dyrekcji była lekko nie spójna. W pierwszej wypowiedzi stwierdziła, że minimalne parametry nośności opony dla OBK 2.0D to 99 a dwa dni później 91. viewtopic.php?f=3&t=133876&view=unread#unread Jeśli prawdą jest to drugie to nie masz się czy martwić. Ja sie nie martwilem, ani sie nie martwie wcale. To co firma "dala" (97) wystarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 To kolo jest "dojazdowe" :arrow: do najblizszej stacji :arrow: wiec na bank tyle wytrzyma... Ale widze czasami, jak niektorzy jezdza na takim, po kilkaset kilometrow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Panowie o czym wy mówicie ? To nie ma znaczenia czy 1 km czy 100km. Zmieniasz koło o złym indeksie wsiada teściowa np.100kg żywej wagi i słyszycie tylko strzał pękającej opony. Nie wspominając o jeździe czy dziurach w naszych kochanych drogach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Panowie o czym wy mówicie ? To nie ma znaczenia czy 1 km czy 100km. Zmieniasz koło o złym indeksie wsiada teściowa np.100kg żywej wagi i słyszycie tylko strzał pękającej opony. Nie wspominając o jeździe czy dziurach w naszych kochanych drogach. Index 97 pozwala na tesciowa nawet 120kg. Powrorze raz jeszcze, jak ktos nie lubi dojazdowego kola zapasowego to nie musi. Slysze jednak juz kawal; Stoi na drodze i placze? Kierowca bez zapasu )) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxxam Opublikowano 6 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 Na waszym miejscu bardziej niż nośnością tej dojazdówki martwiłbym się średnicą koła, która w tym przypadku różni się o prawie 2 cm aczkolwiek do mojego byłaby w sam raz :-) - gdzie można takie kupić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psocik Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 No więc jednak moje ASO nie kłamało Właśnie przywiozłem pełne koło zapasowe, na feldze 17-calowej, opona letnia Dunlopa jak najbardziej prawidłowa, 225/60/17. Mieści się pod podłogą bagażnika, klapa podłogowa zamyka się do końca bez problemu. W felgę włożyłem jeszcze wszystko to, co było wcześniej w styropianach (podnośnik, narzędzia, apteczka, olej, nawet ta głupia pompka weszła). Zamyka się wszystko, nie lata, koło pełne, banan na gębie felga alu czy stalowa ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się