aerospin Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Założyłem niedawno do WRX 01 zawias z STI (używany) ze sprężynami H&R i mam przyprawiający mnie o palpitację serca objaw. Mianowicie podczas brania ostrego zakrętu (ok. 90 stopni) z trochę większą prędkością auto wyjeżdża przodem, ale w taki dziwny, skokowy sposób, jakby skręcone opony traciły kontakt z podłożem i po prostu przeskakiwały po asfalcie. Podobnie się dzieje podczas jazdy po ostrym łuku i dokręceniu kierownicy (np. przy zacieśnieniu zakrętu). Poza tym zawiasem mam jedynie poliuretanowe silentbloki z przodu i grubszy stab z tyłu. Geometria ustawiona kilka dni temu u Sylwka. Czy ktoś zna takie objawy? Wcześniej też wyjeżdżał przodem, ale jakoś tak płynnie i... przewidywalnie? Teraz potrafi zrobić mi takie kuku bez ostrzeżenia i w sytuacji, która zupełnie nie wskazuje na jakieś przepałowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Jedz wolniej, albo załóż Anty Lift Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Podstawowe pytanie - jakie masz opony i w jakim sa stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 norma impreza zawsze ryła przodem ...to nie EVO Albo zapodaj toyo R888 i unikaj deszczu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Jeżeli pozostałe kwestie się nie zmieniły (tj. podobna geometria, te same opony, porównywalna prędkość przy braniu zakrętów, a nie podświadomie "teraz mam wypasiony zawias, to wejdę 2x szybciej" ), to chyba pozostaje jedno pytanie - w jakim stanie są te używane amory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerospin Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Opony to Bridgestone Playz - wynalazek na rynek japoński, montowany ponoć w Spec-C, w stanie bardzo dobrym (ok. 7mm). Ja wiem, że WRX jest podsterowny, ale chodzi mi bardziej o ten dziwny efekt 'odrywania' opon od nawierzchni. Jakby mi wyjeżdżał takimi 'zajączkami'... Co do stanu amorków - może właśnie ktoś na Forum wie, że taki efekt dają niesprawne amorki, nieodpowiednie sprężyny lub zupełnie coś innego? Swoją drogą - gdzie w Wawie można sprawdzić sprawność amortyzatorów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 stawiam amorki, widziałem już amorek od sti, który działał jak słupek - nie wysuwał się.... takie coś będzie 'skipować' po podbiciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmunt3waza Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 potwierdzam 8) lewy przod 43% prawy 77%. DOKLADNIE TO SAMO MAM. jedz na stacje kontroli pojazdow to ci zbadaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerospin Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Byłem dzisiaj w ASKO - amorki wg nich są OK, wszystkie mają równo po 24 mm tłumienia... Ale nie wiem czy to jest to samo, co sprawność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 z ciekawości, co to jest 24 mm tłumienia ? czy ASKO to jakieś ASO? przejechał się ktoś z Tobą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aerospin Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Nie, ASKO to zakład w Warszawie, gdzie ponoć znają się na rzeczy :? Nikt ze mną nie jechał, wjechali na shock-tester, potrzęsło 5 minut, wyszedł wykres i już. Na wykresie mam napisane, że tłumienie osi prawidłowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmunt3waza Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 asko - autoryzowana stacja kontroli odchylen a te 24 mm to co innego chyba 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Od kogoś pewnego kupowałeś te amory? W sensie czy będzie wiarygodna odpowiedź na pytanie czy ten ktoś miał takie same problemy? Jeśli nie miał, to może jeszcze jakaś fuszera przy montażu w Twoim samochodzie - jakieś luzy? Ale to raczej powinno wyjść przy robieniu geometrii i powodowałoby jakieś stuki... Trochę dziwne te 24mm tłumienia, jeszcze nie widziałem, żeby jakaś maszynka podawała wyniki inaczej niż w % (jak pisał zygmunt3waza - lewy amor do wymiany od razu). Może nie zaszkodzi przejechanie się na test w inne miejsce, te 3-4 dychy to nie majątek. Innych pomysłów na razie nie mam. Acha - nawet spora różnica % w tłumieniu nie musi oznaczać, że amor jest walnięty. To może też być kwestia sprężyny. Miałem ostatnio taką akcję w mondeo - ponad 20% różnicy w tłumieniu na tylnej osi (P - prawie fabryka, L - słaboo), a amory wymieniane równocześnie. Kupiłem jeden, wymieniłem ten padnięty i wyniki identyczne, jak wcześniej. Wymieniłem sprężyny, wrzuciłem stary amorek i było git. Pomiary wszystkie robiłem na tej samej stacji, żeby nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 przed testem amorków często są jakieś płyty do sprawdzenia zbieżności przodu, może te 24mm to zbieżność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się