Jump to content

Uciekający przód w WRX


aerospin
 Share

Recommended Posts

Założyłem niedawno do WRX 01 zawias z STI (używany) ze sprężynami H&R i mam przyprawiający mnie o palpitację serca objaw. Mianowicie podczas brania ostrego zakrętu (ok. 90 stopni) z trochę większą prędkością auto wyjeżdża przodem, ale w taki dziwny, skokowy sposób, jakby skręcone opony traciły kontakt z podłożem i po prostu przeskakiwały po asfalcie. Podobnie się dzieje podczas jazdy po ostrym łuku i dokręceniu kierownicy (np. przy zacieśnieniu zakrętu).

 

Poza tym zawiasem mam jedynie poliuretanowe silentbloki z przodu i grubszy stab z tyłu. Geometria ustawiona kilka dni temu u Sylwka.

 

Czy ktoś zna takie objawy? Wcześniej też wyjeżdżał przodem, ale jakoś tak płynnie i... przewidywalnie? Teraz potrafi zrobić mi takie kuku bez ostrzeżenia i w sytuacji, która zupełnie nie wskazuje na jakieś przepałowanie.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli pozostałe kwestie się nie zmieniły (tj. podobna geometria, te same opony, porównywalna prędkość przy braniu zakrętów, a nie podświadomie "teraz mam wypasiony zawias, to wejdę 2x szybciej" :D ), to chyba pozostaje jedno pytanie - w jakim stanie są te używane amory?

Link to comment
Share on other sites

Opony to Bridgestone Playz - wynalazek na rynek japoński, montowany ponoć w Spec-C, w stanie bardzo dobrym (ok. 7mm).

 

Ja wiem, że WRX jest podsterowny, ale chodzi mi bardziej o ten dziwny efekt 'odrywania' opon od nawierzchni. Jakby mi wyjeżdżał takimi 'zajączkami'...

 

Co do stanu amorków - może właśnie ktoś na Forum wie, że taki efekt dają niesprawne amorki, nieodpowiednie sprężyny lub zupełnie coś innego?

 

Swoją drogą - gdzie w Wawie można sprawdzić sprawność amortyzatorów?

Link to comment
Share on other sites

Nie, ASKO to zakład w Warszawie, gdzie ponoć znają się na rzeczy :?

 

Nikt ze mną nie jechał, wjechali na shock-tester, potrzęsło 5 minut, wyszedł wykres i już. Na wykresie mam napisane, że tłumienie osi prawidłowe.

Link to comment
Share on other sites

Od kogoś pewnego kupowałeś te amory? W sensie czy będzie wiarygodna odpowiedź na pytanie czy ten ktoś miał takie same problemy? Jeśli nie miał, to może jeszcze jakaś fuszera przy montażu w Twoim samochodzie - jakieś luzy? Ale to raczej powinno wyjść przy robieniu geometrii i powodowałoby jakieś stuki...

Trochę dziwne te 24mm tłumienia, jeszcze nie widziałem, żeby jakaś maszynka podawała wyniki inaczej niż w % (jak pisał zygmunt3waza - lewy amor do wymiany od razu). Może nie zaszkodzi przejechanie się na test w inne miejsce, te 3-4 dychy to nie majątek. Innych pomysłów na razie nie mam.

Acha - nawet spora różnica % w tłumieniu nie musi oznaczać, że amor jest walnięty. To może też być kwestia sprężyny. Miałem ostatnio taką akcję w mondeo - ponad 20% różnicy w tłumieniu na tylnej osi (P - prawie fabryka, L - słaboo), a amory wymieniane równocześnie. Kupiłem jeden, wymieniłem ten padnięty i wyniki identyczne, jak wcześniej. Wymieniłem sprężyny, wrzuciłem stary amorek i było git. Pomiary wszystkie robiłem na tej samej stacji, żeby nie było.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...